Rok výroby:2001Typ motoru:Stav km při koupi:145 000 kmStav km nyní:160 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5,3 l/100 kmVloženo:29. 12. 2016
-přední dolní ramena -servo řízené (protékalo) -řemenice na klice + řemen -spojka (lamela, ložisko, přítlačák) -držáky výfuku -zadní ramena
Běžný servis -rozvody včetně pumpy -motoroví olej + všechny filtry -převodoví olej -vystříkání dutin
Hodnocení a zkušenosti s autem
No kde začít, auto jsem koupil asi před rokem chtěl jsem červené třídveřové s motorem 1.6 ts 88kw a proto jsem si koupil stříbrný diesel a ještě k tomu pětidveř, ale aspoň mám k němu pěknou pohádku o druhém majiteli a dovozu z itálie.
Prvotní radost po koupi auta rychle opadla a já začal řešit závady. První na řadu přišlo klepání přední nápravy, dolní ramena byla ko takže výměna. Když už auto bylo na zvedáku udělali se rovnou i rozvody protože jejich stáři nebylo známo. Dále se přišlo na to že teče servo řízení a řemenice na klice to má taky za sebou, ok s náklady se počítalo takže vše vyměněno. A poslední na řadu přišla spojka o té jsem věděl že je slabší, spojka nebyla sjetá ale prostě upálená naštěstí dvouhmota je v pořádku takže investice není tak velká.
Teď jsem si říkal že už můžu bez starostí jezdit... chyba!
s prvními jarními dny přišlo šíleně hnusné vrzání spojkového pedálu, uložení pedálu jsem očistil a prošplíchal snad vším co jsem doma našel a pár přípravků i koupil žádné mazivo dlouhodobě nepomohlo. Jakmile se udělalo velké teplo vrzání se vrátilo, po dvou měsících jsem byl už vzteklej jako pes, ani nevím jak mě to napadlo vzal jsem zbytek motorového oleje smíchal ho s vazelínou poměrem oko bere namazal uložení a ejhle vrzání zmizelo a už se nevrátilo.
Ani po výměně spojky nebylo řazení a rozjezdy tak hladké jak jsem si představoval. Plyn prostě nešel dávkovat, pedál byl hrozně měkký a jen jsem se ho dotkl otáčky letěli prudce nahorů. Pedál jsem sundal vyčistil kontakty od potenciometru a pružinku zvedající pedál vypodložil. Hurá další problém vyřešen. Zbývá řazení, oleje v převodovce bylo sice dost ale asi nestál za nic protože po výměně jde řazení krásně zlehka.
Nastal asi měsíc klidu pak přišli první suché mrazy a opět začalo hnusné a dost hlasité vrzání tentokrát od přední nápravy na pravé straně. Protože nemám první alfu hned mi bylo jasné že je to horní rameno. Rameno vypadalo celkem nové a bylo bez vůle tak jsem ho zkusil namazat prvně spreji zaručujícími dokonalí ochranný filc a zamezující vrzání.... bezúspěšně. Takže přišla na řadu ověřená směs oleje s vazelínou a je pokoj.
To by bylo ze závad a oprav asi vše je to prostě temperamentní italka a jen potřebovala trochu toho srdíčka, motor na to že je to diesel není vůbec špatný v záběru má pěkný zvuk a nechá se celkem točit, člověk aspoň nemá pocit že jede traktorem. Není to sice dvoulitroví twin spark co jsem měl před tím ale zátah je taky pěkný a ta spotřeba je pohádková. Podvozek a řízení je prostě super klasická Alfa. Auto krásně drží stopu, v zatáčkách je klidné a jisté, řízení má dobrou odezvu takže jízda mě prostě baví, ale to všechno na úkor tvrdšímu podvozku a malému rejdu.
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 147