Rok výroby:2003Typ motoru:2.4JTDStav km při koupi:0 kmStav km nyní:73 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:26. 11. 2006
Auto bez poruch,jen klasická bolest Alf jako nutná výměna po určitých kilometrech jako čepy, ramena.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Velmi silný,kultivovaný V5 motor (17OHp).Jízda městem při 5O Km v pohodě na pětku při asi 5OOot/min.Což si ve Volvu 1.9D nedovolím.
Uvítal bych čtyřkolku,nárůst výkonu je tak silný,že kola protočíte na asfaltu i na třetí rychlostní stupeň.Jezdim asi 2O let,ale nikdy se mi nestalo abych si už několikrát myslel,že jedu 1OO Km/h a z tachometru se na mne smálo 16O! Velmi klame zvuk klidného dieslového pomalu otáčejícího pětiválcového motoru.
ktorý rád poúča a osočuje.Keď si nepochopil o čom kakafko písal,tak si skús pozrieť niečo o mechanickej prevodovke a prevodových pomeroch...matematikár.Kakafko má pravdu,je totálna chujovina čo sa tu rozoberá,50km/h nemôže byť pri 500 ot/min,taký prevodový pomer v osobáku neexistuje!
najazdí 50.000 km ročne a trápi takto auto. Dá sa aj 500 otáčok za minútu, na 5.st., ale zotrvačník Vám povie zbohom. Ak niekto nepočuje to trápenie a dusenie sa motora, tak má niečo s ušami. Toto nie je lodný motor! A Kakafko má pravdu. Aj Petrík. P.S. A potom sa niekto čuduje, že tie autá sú šroty, keď ich majiteľ sám dobrovoľne zruší...
Prosim vas pan matematikar Ado,o akej JEDNEJ hodnote pri tej linearite otacok sa bavime? Ak už chces mudrovat tak skoc na doucovanie z matiky sam.Pretoze v tomto pripade pozname nie jednu ale DVE císelne hodnoty a to su otacky motora a rychlost vozidla.S tychto dvoch velicin lahko urcime že narast otacok a rychlosť vozidla stupaju zhodne ak nezmeníme prevodový pomer,čiže nepreradime...Sorry ale zjavne mas väcsie nedostaky ako Kakafko...
Tak v tomto ma kakafko uplnu pravdu. Pri klasickej prevodovke otacky motora rastu linearne pri urcitom zaradenom stupni. Ked auto stoji, otacky kolies = 0, otacky poloosi = 0, otacky v rozvodovke, prevodovke, spojke az v motore = 0. Ked auto ide napr. 50 km/h, otacky kolies su nejake, dajme tomu udrem 100/min, otacky motora 900. pri 100 km/h budu otacky jednotliveho hnacieho ustrojenstva dvojnasobhe ako pri 50 km/h. Prave preto sa uvadzaju prevodove pomery jednotlivych stupnov + prev. pomer v rozvodovke a tieto prevodove pomery su fixne. Napr. otacky kolies (od ktorych priamo zavisi rychlost) vypocitame: ot. kolies = prev. pomer (prevodovka) x prev. pomer (rozvodovka) x otacky motora. Koniec, ja vidim len linearitu, tj. rovnomerne narastanie (klesanie) hodnot. Co viac chcete???
ja som vo svojom komentáre neosočoval,ale o to teraz ide najmenej:-) ak si dospel tak ďaleko že máš možnosť sadnúť za volant,tak si to teda vyskúšaj sám keď máš pocit že veci fungujú inak ako som písal...proste len zaraď rýchlosť a sleduj nárast otáčok a čísla na tachometri.Napríklad otáčky pri 40 km rýchlosti,budú takmer presnou polovicou otáčok pri 80 km rýchlosti ak použiješ rovnaký prevodový stupeň.Príklad:ak 40km/h=1 500 ot/min,potom 80km/h=cca 3 000 ot/min.Potom možno pochopíš že na to o čom píšem netreba chodiť na doučovanie z matematiky:-))) A ako druhú somarinu uvádzam,že 500 ot/min pri 50 km/h som v živote na osobáku nevidel.A za oboma tvrdeniami si stojím.
Chlape ty sa hras na strasneho profika a nepoznas zakladnu matiku. Ty si taky makac ze vies zistit linearitu z jednej hodnoty - klobuk dole to sa fakt len tak nevidi. Je pravda ze priebeh je linearny - ale z jednej hodnoty NEDOKAZES urcit aku smernicu ma. Zbytocne tu osocujes tych co ti oponovali. To ze auto ide napr 50kmph pri 500 rpm NEZNAMENA ze pojde 100kmph pri 1000 rpm!!!!!! Ak v tom mas diery - a to teda mas a poriadne - spytaj sa dakeho matikara - PS: ja na benzine tocim okolo 1000 rpm pri 40 kmph - je to benzin a nema s tym problem tu rychlost udrzat -ani nezrychli ani nespomali...
chlape,skúsim to vysvetliť aj tebe,ešte raz napíšem,že nárast otáčok pri zaradenom prevodovom stupni je lineárny,a je celkom jedno o aký prevodový stupeň či pomer ide.Samozrejme pokiaľ sa nebavíme o prevodovke CVT ktorá v tejto Alfe nie je.Takže ak raz motor ide napríklad na 5ke 50 km/h na 500 otáčok,ako tvrdí autor,tak potom je to bez debaty pri rýchlosti 100 km/h 1000 ot/min...samozrejme tiež na 5ke.Ten prevodový pomer je fixne daný a nemení sa v závislosti od stúpajúcej alebo klesajúcej rýchlosti,od toho tu máme bezstupňové prevodovky s plynulou zmenou prevodového pomeru ako som už spomínal.Chceš to ešte podrobnejšie?
to, ze by motor pri 50km/h tocil 500ot/min neznamena ze pri 100km/h by mal tocit 1000ot/min alebo ze pri 2000ot/min by us mal ist 200... to je absolutna hlupost... to vsetko zalezi len a len od PREVODOVKY!!!
Chlape, ja som netvrdil, že sa nedá ísť na 5ke 50. To sa dá, aj keď je to trápenie motora. Nesedia mi tam tie otáčky. Pokiaľ viem, tak keď klesnú nižšie ako sú voľnobežné, motor jednoducho skape. Ale na svojom aute to skúšať radšej nebudem. Neviem, aké otáčky pri voľnobehu má päťvalec JTD, ale nechce sa mi veriť, že by boli okolo 500.
To bych si nedovolil, ale pětiválec jsem měl, i když benzínový a volnoběh byl 500ot, možná bych někde vyštrachal fotku, když jsem před prodejem fotil palubovku. A s tou Fóbií, kdybych to neviděl, tak bych si též klepal na hlavu. Pokud ji najdu rád pošlu, když dáš mail.
milý Radek.ak si pozorne cital môj komentár,tak si si mohol všimnúť,že netvrdím,že nie je nemožné jazdiť na dieseli na piatom prevstupni 50kmh,ale že nie je mozné,aby pri tejto rýchlosti mal motor iba 500 otácok.Aj ja mám TDI,ale voľnobeh je okolo 750ot/min a pod tieto otacky motor proste nebeží.snáď len koktá.A druhý fakt je,že tak brutálne ťažko sprevodovaná 5ka by nemala v osobnom aute opodstatnenie.štandardom býva okolo 1000 až 1200ot/min pri 50kmh na 5ke.v žiadnom prípade nie 500!to by si pri dialnicnom maxime 130kmh,nedosiahol ani len plný tlak turba,lebo by si mal iba 1300otácok a auto by bolo takmer mrtve,pretoze aj tie lepsie diesle maju plny krutak az okolo 1800ot/min.A ako som už písal,pri takom ťažkom piatom prev.stupni,by si mal pri 200kmh,len 2000otačok ,a o tom nas všetkych hadam nechceš presviedčať...
50km/h na 5st., jsem viděl na vlastní oči u Š Fóbie a otáčky byly těsně nad volnoběh. Absolutně nesouhlasím s tímto stylem jízdy, ale nepovažuji to za nemožné, navíc s pětiválcovým dieselem.
Je pravda, že diesel má nižšie otáčky ako benzín, ale tvrdiť, že niečo točí 500 ot/min pri 50 km/h na 5ke, alebo akomkoľvek stupni, je fakt kravina. To by musel byť voľnobeh okolo 350 a to je fakt nereálne. Voľnobežné otáčky pri jednom, alebo druhom palive sú zhruba rovnaké, rozdiel sa prejaví až po zaradení prevodového stupňa. Konkrétne na mojom 1.6 HDi sú otáčky na voľnobeh okolo 750 - 800. nedá sa to celkom presne odčítať, takže ak je tam skutočne o 50 viac, alebo menej, hádať sa nebudem. Je preto jasné, že jazdiť na otáčky nižšie ako sú voľnobežné sa nedá.
Co to tady blábolíš za hovadiny? Diesel má nižší otáčky a tím i volnoběh. Děj si ve svým autě 5st. při 50km/h a budeš točit kolem 1000ot u benzínu. Nehledě k tomu, že otáčky motoru při rychlosti XY jsou dány nastavením PŘEVODOVKY. Někdo u benzínu při 120km/h točí 3.000ot a jiní téměř 4.000ot (např. Suzuki Jimny).
Ta hrdza, Punto islo po 11 rokoch z domu a bez koroze. Najlepsi motor do Alfy je podla mna 1,9JTD so 6-stupnom. Prave tie cepy a ramena u 2,4 JTD dost trpia(vacsia vaha). 2.4JTD je vraj aj viac nedotacava ako 1,9JTD. (to som len cital v nejakom teste, neskumal som to:-))
Čítal som uz rôzne veci,ale prevodovku v osobaku čo točí 500ot.na päťke pri 50kmh...haha.len malé technické info:otáčky narastajú lineárne zo zvyšujúcou sa rýchlosťou,čiže pri 100kmh jazdíte podla vás na 1000otáčok a pri 2000otáčkach už máte naložených 200!!!skvelé auto,pobavil som sa
Spotřebu jsem do Chorvatska s rodinou dal za nějakých 6.3l/100,(při dodržení předpisů) město podle jízdy asi 7.5 - 9 litrů.Asi starou bolestí je ne moc kvalitní barva italských vozů,kolem předního skla díky kamínkům pár mini korozních mist už ve 3. letech.Na co jsem zapomněl bylo silně nekvalitní přední sklo.Tolik mikro dírek po kamenech jsem ještě neviděl na žádném autě,co jsme kdy měli.Pneu 205/60 15" byly dobré tak do města na díry,ale ne do zatáček.Moc vysoké.Toto auto bez klimy=infarkt.Velmi špatná cirkulace vzduchu.
Asi by jste se kluci divili.Jezdil jsem na oněch 500 ot. běžně a nejsem z těch,co neslyší ventily.Je to opravdu dost velký rozdíl mezi 4 a 5 válcem.Převodové poměry jsou myslím velice dobře voleny.Chybí ovšem šestka.Ta je až v novějším modelu.Ten by už mohl mít potíže,jelikož už bude 5.stupeň rychlejší a tím slabší.Ten motor měl asi kolem 380 Nm,tak zapomeňte na cvrlikání ventilů.Ten se opravdu netrápil.Samozdřejmě se z této rychlosti nedaly kopce nebo akcelerovat, mohl jsem dodat, že se dala úplně v klidu udržovat rychlost a decentně přidat.
to je recenze o velkémskvělémpúomaluseotáčejícímpětiválcovémdehetpolykajícímsuperturbomotoru ze které jsem se vůbec nic nedozvědě...a pokud jezdíš na 500ot/min tak jsi vůl protože ten motor dojebej ropa neropa...
Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 156
Ten pán má pravdu
Já točil s mojim traktorem 2000ot/hodinu a to jsem jel na 4ku
15.07.2011 | 11:13:54 | Reagovat
Ado ty mudrlant
ktorý rád poúča a osočuje.Keď si nepochopil o čom kakafko písal,tak si skús pozrieť niečo o mechanickej prevodovke a prevodových pomeroch...matematikár.Kakafko má pravdu,je totálna chujovina čo sa tu rozoberá,50km/h nemôže byť pri 500 ot/min,taký prevodový pomer v osobáku neexistuje!
22.09.2009 | 11:46:19 | Reagovat
No, pekné, keď niekto
najazdí 50.000 km ročne a trápi takto auto. Dá sa aj 500 otáčok za minútu, na 5.st., ale zotrvačník Vám povie zbohom. Ak niekto nepočuje to trápenie a dusenie sa motora, tak má niečo s ušami. Toto nie je lodný motor! A Kakafko má pravdu. Aj Petrík. P.S. A potom sa niekto čuduje, že tie autá sú šroty, keď ich majiteľ sám dobrovoľne zruší...
02.04.2009 | 10:57:47 | ľuboš Reagovat
to Ado.
Prosim vas pan matematikar Ado,o akej JEDNEJ hodnote pri tej linearite otacok sa bavime? Ak už chces mudrovat tak skoc na doucovanie z matiky sam.Pretoze v tomto pripade pozname nie jednu ale DVE císelne hodnoty a to su otacky motora a rychlost vozidla.S tychto dvoch velicin lahko urcime že narast otacok a rychlosť vozidla stupaju zhodne ak nezmeníme prevodový pomer,čiže nepreradime...Sorry ale zjavne mas väcsie nedostaky ako Kakafko...
02.04.2009 | 08:21:17 | Petan Reagovat
to w
W ďakujem že aspoň niekto si v technických záležitostiach vidí ďalej ako na špičku nosa aj bez múdrych rečí o Matematike:-) Pozdravujem Ado...
13.03.2009 | 12:02:38 | kakafko Reagovat
prevodovy pomer
Tak v tomto ma kakafko uplnu pravdu. Pri klasickej prevodovke otacky motora rastu linearne pri urcitom zaradenom stupni. Ked auto stoji, otacky kolies = 0, otacky poloosi = 0, otacky v rozvodovke, prevodovke, spojke az v motore = 0. Ked auto ide napr. 50 km/h, otacky kolies su nejake, dajme tomu udrem 100/min, otacky motora 900. pri 100 km/h budu otacky jednotliveho hnacieho ustrojenstva dvojnasobhe ako pri 50 km/h. Prave preto sa uvadzaju prevodove pomery jednotlivych stupnov + prev. pomer v rozvodovke a tieto prevodove pomery su fixne. Napr. otacky kolies (od ktorych priamo zavisi rychlost) vypocitame:
ot. kolies = prev. pomer (prevodovka) x prev. pomer (rozvodovka) x otacky motora. Koniec, ja vidim len linearitu, tj. rovnomerne narastanie (klesanie) hodnot. Co viac chcete???
13.03.2009 | 11:54:41 | w Reagovat
pre Ado
ja som vo svojom komentáre neosočoval,ale o to teraz ide najmenej:-) ak si dospel tak ďaleko že máš možnosť sadnúť za volant,tak si to teda vyskúšaj sám keď máš pocit že veci fungujú inak ako som písal...proste len zaraď rýchlosť a sleduj nárast otáčok a čísla na tachometri.Napríklad otáčky pri 40 km rýchlosti,budú takmer presnou polovicou otáčok pri 80 km rýchlosti ak použiješ rovnaký prevodový stupeň.Príklad:ak 40km/h=1 500 ot/min,potom 80km/h=cca 3 000 ot/min.Potom možno pochopíš že na to o čom píšem netreba chodiť na doučovanie z matematiky:-))) A ako druhú somarinu uvádzam,že 500 ot/min pri 50 km/h som v živote na osobáku nevidel.A za oboma tvrdeniami si stojím.
13.03.2009 | 11:14:33 | kakafko Reagovat
pre kakafka
Chlape ty sa hras na strasneho profika a nepoznas zakladnu matiku. Ty si taky makac ze vies zistit linearitu z jednej hodnoty - klobuk dole to sa fakt len tak nevidi. Je pravda ze priebeh je linearny - ale z jednej hodnoty NEDOKAZES urcit aku smernicu ma. Zbytocne tu osocujes tych co ti oponovali. To ze auto ide napr 50kmph pri 500 rpm NEZNAMENA ze pojde 100kmph pri 1000 rpm!!!!!! Ak v tom mas diery - a to teda mas a poriadne - spytaj sa dakeho matikara -
PS: ja na benzine tocim okolo 1000 rpm pri 40 kmph - je to benzin a nema s tym problem tu rychlost udrzat -ani nezrychli ani nespomali...
09.03.2009 | 15:28:23 | Ado Reagovat
to miro
chlape,skúsim to vysvetliť aj tebe,ešte raz napíšem,že nárast otáčok pri zaradenom prevodovom stupni je lineárny,a je celkom jedno o aký prevodový stupeň či pomer ide.Samozrejme pokiaľ sa nebavíme o prevodovke CVT ktorá v tejto Alfe nie je.Takže ak raz motor ide napríklad na 5ke 50 km/h na 500 otáčok,ako tvrdí autor,tak potom je to bez debaty pri rýchlosti 100 km/h 1000 ot/min...samozrejme tiež na 5ke.Ten prevodový pomer je fixne daný a nemení sa v závislosti od stúpajúcej alebo klesajúcej rýchlosti,od toho tu máme bezstupňové prevodovky s plynulou zmenou prevodového pomeru ako som už spomínal.Chceš to ešte podrobnejšie?
25.11.2008 | 08:09:02 | kakafko Reagovat
to kakafko
to, ze by motor pri 50km/h tocil 500ot/min neznamena ze pri 100km/h by mal tocit 1000ot/min alebo ze pri 2000ot/min by us mal ist 200... to je absolutna hlupost... to vsetko zalezi len a len od PREVODOVKY!!!
27.08.2008 | 16:33:10 | Miro Reagovat
to Radek
Chlape, ja som netvrdil, že sa nedá ísť na 5ke 50. To sa dá, aj keď je to trápenie motora. Nesedia mi tam tie otáčky. Pokiaľ viem, tak keď klesnú nižšie ako sú voľnobežné, motor jednoducho skape. Ale na svojom aute to skúšať radšej nebudem. Neviem, aké otáčky pri voľnobehu má päťvalec JTD, ale nechce sa mi veriť, že by boli okolo 500.
23.08.2007 | 13:19:18 | Petrík Reagovat
To bych si nedovolil, ale pětiválec jsem měl, i když benzínový a volnoběh byl 500ot, možná bych někde vyštrachal fotku, když jsem před prodejem fotil palubovku. A s tou Fóbií, kdybych to neviděl, tak bych si též klepal na hlavu.
Pokud ji najdu rád pošlu, když dáš mail.
23.08.2007 | 09:33:09 | Radek Reagovat
nemožné
milý Radek.ak si pozorne cital môj komentár,tak si si mohol všimnúť,že netvrdím,že nie je nemožné jazdiť na dieseli na piatom prevstupni 50kmh,ale že nie je mozné,aby pri tejto rýchlosti mal motor iba 500 otácok.Aj ja mám TDI,ale voľnobeh je okolo 750ot/min a pod tieto otacky motor proste nebeží.snáď len koktá.A druhý fakt je,že tak brutálne ťažko sprevodovaná 5ka by nemala v osobnom aute opodstatnenie.štandardom býva okolo 1000 až 1200ot/min pri 50kmh na 5ke.v žiadnom prípade nie 500!to by si pri dialnicnom maxime 130kmh,nedosiahol ani len plný tlak turba,lebo by si mal iba 1300otácok a auto by bolo takmer mrtve,pretoze aj tie lepsie diesle maju plny krutak az okolo 1800ot/min.A ako som už písal,pri takom ťažkom piatom prev.stupni,by si mal pri 200kmh,len 2000otačok ,a o tom nas všetkych hadam nechceš presviedčať...
23.08.2007 | 08:32:07 | kakafko Reagovat
To Petrik
50km/h na 5st., jsem viděl na vlastní oči u Š Fóbie a otáčky byly těsně nad volnoběh. Absolutně nesouhlasím s tímto stylem jízdy, ale nepovažuji to za nemožné, navíc s pětiválcovým dieselem.
23.08.2007 | 07:43:13 | Radek Reagovat
to Radek
Je pravda, že diesel má nižšie otáčky ako benzín, ale tvrdiť, že niečo točí 500 ot/min pri 50 km/h na 5ke, alebo akomkoľvek stupni, je fakt kravina. To by musel byť voľnobeh okolo 350 a to je fakt nereálne. Voľnobežné otáčky pri jednom, alebo druhom palive sú zhruba rovnaké, rozdiel sa prejaví až po zaradení prevodového stupňa. Konkrétne na mojom 1.6 HDi sú otáčky na voľnobeh okolo 750 - 800. nedá sa to celkom presne odčítať, takže ak je tam skutočne o 50 viac, alebo menej, hádať sa nebudem. Je preto jasné, že jazdiť na otáčky nižšie ako sú voľnobežné sa nedá.
22.08.2007 | 22:58:40 | Petrík Reagovat
Jen je škoda, že autor recenze jaksi opoměl zdělit, že motor má chip. Standartní výkon u 2.4JTD je 110kw.
22.08.2007 | 14:25:16 | Radek Reagovat
To kakavko
Co to tady blábolíš za hovadiny? Diesel má nižší otáčky a tím i volnoběh. Děj si ve svým autě 5st. při 50km/h a budeš točit kolem 1000ot u benzínu. Nehledě k tomu, že otáčky motoru při rychlosti XY jsou dány nastavením PŘEVODOVKY. Někdo u benzínu při 120km/h točí 3.000ot a jiní téměř 4.000ot (např. Suzuki Jimny).
22.08.2007 | 14:23:37 | Radek Reagovat
Ta hrdza, Punto islo po 11 rokoch z domu a bez koroze. Najlepsi motor do Alfy je podla mna 1,9JTD so 6-stupnom. Prave tie cepy a ramena u 2,4 JTD dost trpia(vacsia vaha). 2.4JTD je vraj aj viac nedotacava ako 1,9JTD. (to som len cital v nejakom teste, neskumal som to:-))
22.08.2007 | 13:15:49 | olso Reagovat
500 otáčok???
Čítal som uz rôzne veci,ale prevodovku v osobaku čo točí 500ot.na päťke pri 50kmh...haha.len malé technické info:otáčky narastajú lineárne zo zvyšujúcou sa rýchlosťou,čiže pri 100kmh jazdíte podla vás na 1000otáčok a pri 2000otáčkach už máte naložených 200!!!skvelé auto,pobavil som sa
22.08.2007 | 09:05:44 | kakavko Reagovat
pravda neuvedl jsem
Spotřebu jsem do Chorvatska s rodinou dal za nějakých 6.3l/100,(při dodržení předpisů) město podle jízdy asi 7.5 - 9 litrů.Asi starou bolestí je ne moc kvalitní barva italských vozů,kolem předního skla díky kamínkům pár mini korozních mist už ve 3. letech.Na co jsem zapomněl bylo silně nekvalitní přední sklo.Tolik mikro dírek po kamenech jsem ještě neviděl na žádném autě,co jsme kdy měli.Pneu 205/60 15" byly dobré tak do města na díry,ale ne do zatáček.Moc vysoké.Toto auto bez klimy=infarkt.Velmi špatná cirkulace vzduchu.
06.12.2006 | 00:24:33 | Pitrs2277 Reagovat
jojo
Asi by jste se kluci divili.Jezdil jsem na oněch 500 ot. běžně a nejsem z těch,co neslyší ventily.Je to opravdu dost velký rozdíl mezi 4 a 5 válcem.Převodové poměry jsou myslím velice dobře voleny.Chybí ovšem šestka.Ta je až v novějším modelu.Ten by už mohl mít potíže,jelikož už bude 5.stupeň rychlejší a tím slabší.Ten motor měl asi kolem 380 Nm,tak zapomeňte na cvrlikání ventilů.Ten se opravdu netrápil.Samozdřejmě se z této rychlosti nedaly kopce nebo akcelerovat, mohl jsem dodat, že se dala úplně v klidu udržovat rychlost a decentně přidat.
05.12.2006 | 23:59:59 | Pitrs2277 Reagovat
to je recenze o velkémskvělémpúomaluseotáčejícímpětiválcovémdehetpolykajícímsuperturbomotoru ze které jsem se vůbec nic nedozvědě...a pokud jezdíš na 500ot/min tak jsi vůl protože ten motor dojebej ropa neropa...
29.11.2006 | 07:43:10 | Reagovat
500??
Není to překlep těch 500 otáček na 5ku?? To snad ani nejde
28.11.2006 | 18:08:51 | a Reagovat