Recenze Alfa Romeo 164
“Pohodlný kočár pro fandy Alfy.”

Autor recenze: Vlasta (25 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:3.0 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:0 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 7-14 l/100 km Vloženo: 18. 3. 2005

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.4

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

3
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Ford Sierra

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Při koupi prasklá pružina.

Motor nedržel otáčky.

Klepal Silentblok.

Ruční brzda nefungovala.

Nefunkční klimatizace.

Klepaly vačky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem měl dva roky, ihned po koupi jsem zajel do dobré a uznávané dílny, stálo mě to 3600,- vyměnili rozvoďák seřídíli a vyčistili. A stálo to za to cítit výkon 136kW je opravdu síla. Na tak velký obsah má malou spotřebu na dálku a dá se i na sedm litrů. Je to vagon a pří vyhození neutrálu jede při stovce až několik kilometrů a z mírného kopce nemá cenu ani přidávat.

Jízdní vlastnosti v zatáčkách jsou špatné, má malý rozvod a nedrží jak by mohl.

Po najetí pár kilometrů nastaly problémy se silentbloky, náhradní díly jsou nehorázně drahé. A venku auto nesmí zůstat, pověsti o korozi jsou skutečné, člověk se koukne na katalog aut a už ta stránka s Alfou romeo je zkorodovaná.

Největší problémy jsou shánět karosářské díly za levný peníz, zadní světlo mě mohlo přijít na deset tisíc, nebýt pojišťovny.

Už i výměna oleje přichází docela draho. Prostě je to velmi drahý špás.

Proto pokud ho někdo bude chtít koupit, ať si užije a pak hned s ním pryč.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Alfa Romeo 164

Vložit komentář

Když shrnu ty vypsané opravy tak to není až tak strašný! tohle potká kde jaké auto.
Jen s tou cenou dílů mě to přijde k smíchu.. recenze je už straší ale i v té době se 90% těchto auto dala pořídit za 10-15 tisíc a na vrakovištích jich byli mraky.Takže to byl spíše pokus jak tě kde natáhnout Alfa má celkem normální ceny za díly,nepočítaje některé elektrické komponenty.Kolem roku 2006 stálo na Alfu 155 1996 přední světlo kolem dvou tisíc,tak nevěřím že na starou 164 89 stálo zadní 10 tisíc.

18.09.2013 | 14:20:02 |   | 78.102.114.* Reagovat

vlasta

Ach jo, tak pro upřesnění ten podvozek na Alfě byl a je opravdu mizerný. Porovnáván s BMW 3-E30, BMW 5-E34, Opel Omega MV6, Mitsubishi Colt GTX, které jsem chtěl zakoupit. Jen tak pro zajímavost tam kde jsem mohl jet s Alfou 60km/h, tam s coltem 120km/h. Při koupi mě ohromil motor a pohodlí vozidla a nechtěl jsem s tím závodit. Od Coltu mě odradila vysoká spotřeba a na mě až příliž tvrdý podvozek. Tak jsem vybral právě jako mladý tuhletu verzi.
Později jsem zjistil, že podvozek má všude samé silenbloky a to nepočítám čepy. Kdysi tu nebyly žádné internetové prodejny, kde čep stál cca100kč a silentblok cca 200kč. ale ramena za cca 2t a silentbloky cca 900 a že jich tam je požehnaně.
Nejvíc mě dorazilo, že motor má rozvodový řetěz. Pán asi neviděl jak vypadá motor s rozvodovým řetězem. :D

09.02.2011 | 07:39:27 |  Reagovat

DRAHÝ DÍLY????

Můžete mi někdo upřesnit, co myslíte těma drahýma dílama? Mně to není nějak jasný? Spojka na to stojí 6 litrů, kotouč 2200,- přední a 1200 zadní, kompletní přední rameno 2200 Kč, lano ručky litr, přední ložisko 2300 a zadní je drahý - stojí 3200 Kč. Drahý tam jsou i tlumiče, ale dají se výměnným způsobem koupit repasovaný. prostě úplně normální ceny dílů a jsou jich plný sklady, 80 % dostanu do druhýho dne. Fakt nevím, kde je problém? To zadní světlo nový stojí 1800... kde je těch deset litrů? To lžete nebo prostě naletíte prvnímu podvodníkovi, který Vým nakydá takový nesmysly?
AR 164 TD určitě NENÍ dobrý auto a 2.0 V6 TB jsou buď dost drahý, nebo je někdo prodává levně proto, že jsou vylítaný ty motory. samozřejmě nevydrží ani zdaleka takovej nářez, jako čtyřválce Lancia v Themě nebo Kappě, to je jasný, dyť je to hliník. Třílitry jsou naprosto v pohodě, ale mají drahý ručení a TwinSpark je naprostá pohoda - motor má řetězovej rozvod, takže ani nepotřebuje řešit rozvodový řemen, žere nějakých 8,5 l/100 km a jízdní vlastnosti má naopak 164 vynikající (pokud je ovšem rovná a je to Alfa a ne "Fando podrž to, du pro prachy").
Když neumíte kupovat auta, tak se ne... nekupujte Alfu Romeo! nebo si s sebou vezměte někoho, kdo ví, jak to auto má fungovat!
Když koupím mrtvolu jakýhokoli auta, tak budu mít jen problémy, to je jasný a se značkou to nesouvisí!!! Fakt, že se s Alfama málokdo mazlí, ale dostávají za uši je nepopiratelný, proto je potřeba u nich o to pečlivěji vybírat. To je všechno.

18.09.2009 | 18:13:03 |  Reagovat

Až na to že s Fabií HTP (rozuměj h...o to pojede) budete mít spotřebu stejnou při tristní dynamice a zvuku větráku...

07.08.2009 | 22:46:45 | reihensechszylinder Reagovat

ooo

nevim co bych na to napsal.snad asi to samí co je psaný podemnou,naprosto v tom souhlasím.lidi nenadávaj na BMW protože to je proste bmw,vim o čem mluvím bratranec má již druhý německý plech a neni jinde než v servisu nebo v garáži.164 je špička.nevím proč nadáváte na spotřebu je to velký silný auto ,tak jsi kupte fabii htp at jezdíte za 5 litrů

07.12.2008 | 23:56:22 |  Reagovat

ALFA

Nesnásim cesky kecalky co takhle hodnotí alfu kdyz u nas se tezko sezene jen trosku solidni kus, ja jsem mel 164 3.0. V6 a byla naprosto skvelá (nebourana po prvnim majiteli najeto 60.000) a ne jako jsou ty kusy s 500.000 km na tacháci co brázdí nase silnice. Ted mám alfu 166 3.2 V6 24V a nemá prostě chybu. Vubec nechápu jak si muže nekdo stěžovat na ceny náhradních dílů jednou je to vlajková lod a tim to hasne podle toho se odvíjí také ceny dílu, kdo si nechce stezovat tak at si koupí alfu 145...:) a ne vrchol nabídky tak je to i u jiných značek to je jako kdyby si nekdo koupil Mercedes trídy S a nadával ze jsou na to nejak drahy díly...... Alfa je pro mě naprosta spicka at uz mluvim o motoru kde je spotreba oproti konkurenci naprosto bezkonkurencní tak o designu uz nemá cenu mluvit vubec kam se všechno hrabe. Zdravim vsechny Alfaře a hodne stastnejch kilometru

20.07.2008 | 13:55:44 | Dan Reagovat

To Petr

Může psát o původně AR 164, z Německa, po 6. majiteli a 7. bouračce (pochopitelně "oprava" za co nejmíň). Samozřejmě koroze je nesmysl - u nebourané 164 se nemůže vyskytnout. Samozřejmě totéž platí o tom podvozku - pokud je to nebourané auto v dobrém stavu, je ten podvozek asi nejlepší v dané kategorii vzhledem k věku, ale pokud se naboří a ramena jdou každé jinam, tak věřím, že se to na silnici udržet nedá. U 166 je to dokonce tak, že po bouračce na zadek je lepší ji hodit ze skály, protože v ČR to nikdo nesrovná tak, aby to chodilo jak má (u obou se totiž mění geometrie kol podle režimu a propérování).
Je zcela běžné, že u AR po mladých telatech výborně funguje motor, ale zbytek auta bývá "vylepšen" sérií bouraček - speciálně 164 měla totiž dost mizerný brzdy a značkový servisy na to ještě dávaly neuvěřitelně mizerný desky a kotouče (za cenu dobrých, pochopitelně).
Pokud se z Itálie přiveze pěkná 164 z let 95-97 po prvním až druhém majiteli, pravidelně servisovaná a jako každé auto v první řadě hlavně nebouraná (pak nezáleží na značce, ale na tom, kdo to opravoval), tak je to za těch 1000-1500 Euro velmi vděčné divadlo (s výjimkou 2.5 TD).

11.07.2008 | 17:46:51 |  Reagovat

1. auto jsem používal léta páně 1999-2001. Díly byly prostě nemožné sehnat a pokud ano, tak v zahraničí.
2. Bohužel neudržovaný podvozek je u tohodle sebevražda navíc ten motor měl natolik silnou kompres při puštění plynu, že mě jednou nečekaně hodil do smyku(mokro) a pak mě proškolilo hodinami. Nad 220km/h(ta rychlost byla během chvilky) se auto zvedalo. Uznávám, že snížení tohodle auta udělá rozdíl a možná taky perfekně udržovaný podvozek. Ale bylo to nejhůř ovladatelné auto, člověk nezjistí včas reakci vozu a pak jede vůz jako sáňky a nepomůže ani ABS.
3. Koroze lemů blatníků kapoty, spodku atd. ta všude oblepená orig. nazelenalá "guma", která té rzi navíc pomáhala pokud se tam dostala vlhkost? Pěkný pozink :)) a dodnes pamatuju, po novém nádherném laku, tak se bublinky znova objevily už po pár týdnech.
4. Ale abych jen nenadával. Nejlepší byl na tomhle autě motor, nejmenší spotřeba 6,9l. A průměr 9l v zimě 10l, pokud jsem s tím nejezdil přes 150km/h. A motor opravdu šlapal a na ten rok výroby těžko hledal přemožitele na silnici.

20.06.2008 | 23:07:08 | vlasta Reagovat

Ty jsi prostě neschopnej neumětel a primitiv

25.02.2008 | 13:02:26 |  Reagovat

...

prosim te píšeš vůbec o alfě 164?...drahé díly?koroze?špatný jízdný vlastnosti?nemáš náhodou stodvacítku?

30.01.2008 | 19:00:41 | petr Reagovat

dodato

a este jedna vec: nechapem ako to moze korodovat, ked vsetky 164 mali pozinkovane plechy z vonku a voskovane z vnutra /staci odokryt v kufri filc a presvedcit sa/.. to muselo byt burane, inak to nema preco korodovat /samozrejme az na rozne lemy a pod./

04.06.2007 | 11:51:04 | rado Reagovat

Zaujimave

Kupil som Alfu 164 TD, r.1991 cca pred 3/4 rokom a som absolutne spokojny /a to mi odislo turbo, starter, prevodovka, tesnenie sod hlavou a klasicka vymena filtrov, zeravicov,oleja,.../ vsetky tieto naklady mi pokrylo poistne plnenie za naburane dvere
cudujem sa jednej veci- cena nahradnych dielov..ved v CR sa da kupit pojazdna 164 bez papierov za 20.000 /v SR take moznosti este niesu/, ale zda sa mi nerozumne kupovat original diely, ked na vrakovisku kupite prevodovku za 5.000, kapotu, dvere, svetla a pod. do 1.500.-..
skratka diely na taketo stare auta treba kupovat na vrakoviskach, alebo treba kupit cely vrak a mate na 5 rokov pokoj.. a pri opravach sa treba vyhybat roznym autorizovanym servisom a navstevovat male dielne na dedinach, kde vam za 3 dni prace nauctuju 2.000.-..

04.06.2007 | 11:38:14 | rado Reagovat

Nevím co to ten člověk vlastně měl za auto, já mam Alfu Romeo 75 2.0 TD z roku 88 a jsem s ni moc spokojený auto vlastním už od roku 1996 a ještě dlouho budu, v zatačkách drří jako přibité i zkoušel jsem ji i na sněhu s ojetýma letníma pneumatikama a auto drželo stopu prostě paráda, co se týká koroze tak ta je u mne taky minimální mám chytlé jen zadní lemy. Takže se mi nezdá, že by auto které je o třídu víš bylo na tom hůře.

12.01.2007 | 19:43:57 | paolo Reagovat

Díly nejsou drahé

Náhradní díly na 164 mají různé ceny. Spousta dílů existuje neoriginálních v kvalitě originálu, a jsou nečekaně levné (např. komplet přední rameno s čepem a silentbloky cca 1500,- Kč). Naopak některé řemenice, a některé motorové díly jsou originální a drahé. Celkově ale spíš průměr až podprůměr.

06.09.2006 | 12:00:45 | petr164 Reagovat