Recenze Audi A6 Avant quattro
“kto neskusil tak nemoze vediet”

Autor recenze: yohn (29 let),
Jihočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1996 Typ motoru:2500cm3 Stav km při koupi:380 000 km Stav km nyní:400 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 18. 2. 2009

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Audi A6 Avant quattro

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vstřikovací čerpadlo na pokraji životnosti, vymlácené domečky předních tlumičů, špatné čepy, brzdy za hranicí životnosti, rez na spodním lemu pátých dveří a zadních blatníků.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Svou Audi A6 Avant quattro jsem pořídil v lednu 2008 a provozoval jí přesně rok a týden do ledna 2009, kdy jsem ji byl nucen prodat z důvodu koupi bytu - financí. Nebýt této skutečnosti, asi bych neměnil.

Auto jsem zakoupil v Ostravě od soukromé osoby. Najeto 380.000km, se servisní knihou. Podle knihy i podle skutečnosti byl servis poslední dobou trochu zanedbán - před plánovaným prodejem vozu současný majitel již nechěl do auta investovat. Po prohlídce v servise a následné projížďce jsem si odvážel pěkně vypadající a velmi dobře vybavený vůz za cenu lehce přes 100tis. V té době cena skutečně výborná vzhledem k výbavě vozu (4x el. okna, originál roletky v oknech, zamykání řadící páky, servotronic, tempomat, quattro, 4x vyhřívaná sedadla, digitální klimatizace, prodloužené sedáky, 2x loketka, síť mezi zavazadlovým prostorem a kokpitem, alarm a pod.)

Po koupi jsem byl nucen vyměnit všechny kotouče + destičky , uložení předních tlumičů, přední ramena (jejichž nedílnou součástí jsou výše zmiňované čepy) a časem i naftové čerpadlo. Na voze jsem za rok najel 20tis km. Za tuto dobu se i přes vyšší stav km nevyskytla žádná závada nebo nepříjemnost, která by vybočovala z rámce běžného servisu. Životnost veškerých mnou měněných dílů odpovídala skutečnostem uváděným výrobcem.

Jízdní vlastnosti vozu jsou díky trvalému náhonu všech kol na lepší úrovni oproti jiným vozům s jednou hnanou nápravou. Jediná nevýhoda, která mi byla trochu nepříjemná je nedotáčivost, kdy má vůz při strátě kontaktu s vozovkou tendenci opustit zatáčku po tečně. S Audi jsem měl možnost absolvovat denní dojíždědí do zaměstnání (cca. 20km tam a km zpět) i cesty na delší vzdálenosti (do 500km). Při jízdách po městě a na krátké vzdálenosti byla spotřeba zhruba 9 litrů, což přičítám čerpadlu než došlo k jeho výměně - vůz v tu dobu i přes seřízení motoru při zátahu poměrně hodně kouřil. Na delší trati nebyl problém jet s tempomatem 100-120km/h kolem 6L. Po výměně čerpadla byla spotřeba ještě nižší. Zpravidla jsem nejezdil sám, takže auto bylo stále průměrně zatíženo a svůj jízdní styl považuji za svižnější. Motor disponuje výkonem 103kW (140PS) s kroutícím momentem 290Nm. Ve vyšších rychlostech nad 100km/h je stále velmi dobře ovladatelné. Podvozek subjektivně řadím mezi tužší, při zachování slušného cestovního komfortu posádky. Brzdy bych ale kvalifikoval jako slabší. Rozhodně by mohly být ostřejší na tekto těžkém voze. Další nevýhodou je nemožnost uživatelského vypnutí ABS.

Kokpit je velmi dobře odhlučněn, takže ani při jízdě ve vyšších otáčkách není motor rušivým prvkem při cestování. Na šestý rychlostní stupeň lze odjet naprostou většinu cesty. Jen pro ilustraci - motor se dostane na 3000ot. až ve 160km/h. Jízda samotná je velmi příjemná, ani po větším počtu ujetých kilometrů se řidič necítí unaven, sedačky mají dobré boční vedení. Přední sedačky jsou nastavitelné podélně s osou vozu, výškově, náklonem opěradla i hloubkou vnitřního páteřového pásu. Vyhřívání nastupuje po zapnutí velmi rychle a je plynule regulovatelné.

Ovládací prvky jsou přehledně rozmístěny, povětšinou na středovém panelu. Palubní deska obsahuje krom rychloměru a otáčkoměru ještě dva displeje palubního počítače - malý, zobrazující ikony závad a nedostatků (málo oleje, chybějící kapalinu ostřikovačů, opotřebení brzdových destiček, apod.) a větší, ukazující údaje o spotřebě a venkovní teplotě. Z pohledu cestujících je i při předních sedačkách v koncové pozici stále dost místa pro nohy zadních cestujících. Dveře jdou otevřít natolik, aby se vždy pohodlně nastupovalo a na rozdíl kupříkladu od A4 se člověk vylézající ze zadní sedačky nemusí poprat se středovým B sloupkem, aby z vozu vylezl. Zavazadlový prostor je vícepodlažní, pod svrchní deskou je další úložný prostor pro povinnou výbavu a pod ním dále rezerva. Boční kapsy zavazadlového prostoru za blatníky schovají velké množství dalších věcí, které jsou občas potřeba vozit ssebou. Zavazadlový prostor je krytý shnovací roletkou a obsahuje oka pro upevnění nákladu. Po složení opěradel zadních sedadel se dostane rovné ložné plochy.

Na závěr bych rád uvedl také nedostatky, které mi vadily, aby má recenze nevyzněla jako bohapustá chvála zidealizovaného vozu.

Nemile mě překvapila koroze pátých dveří, lemů zadních blatníků (ačkoli nebyly opravované - kontrolováno měřičem tloušťky laku) a konců prahů ačkoli je Audi kvalitně zinkována a všude je to zmiňováno a vychvalováno. Dále únava pantů dveří u řidiče, kdy dveře bylo nutné při zavírání lehce přizvedávat nebo zavírat razantněji. Dalším problémem bylo zanášení lanovodů ruční brzdy a semtam její zablokování v parkovací pozici. Jednou z častých příčin požáru vozu je umístění baterie pod sedákem zadních spolujezdců, kdy drátěná kostra zkratuje kontakty baterie. U mého vozu chyběl kryt, takže jsem vozil mezi sedákem a baterií gumový kobereček :o)

Mé dojmy z tohoto vozu jsou velmi dobré a mohu jej doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Audi A6

Vložit komentář

Spolehlivost

Se spolehlivostí sou na tom A6 ve své třídě nejlepší

12.02.2010 | 11:26:52 |  Reagovat

No ja bych Mírovi i docela veril, i kdyz nevim, jestli byly 205 zinkovany.Mimochodem mam Passata r.v.97 a ten nerezavi, chvalabohu, vubec :-)

25.06.2009 | 17:05:56 | jamieson Reagovat

Míra:

Hm, a vidíš ty dobře? Třeba jsi měl nějaký šikovný zrzavo-hnědý lak?

15.05.2009 | 11:35:14 | Itall Reagovat

Koroze

Ještě jsem se nesetkal s tímto vozem a těmito problémy,ale velice záleží na tom,kde bylo vozidlo provozováno (a kde bylo vyrobeno).Dle pokleslých dveří lze usuzovat vysoké vytížení vozu.

15.05.2009 | 11:21:42 |  Reagovat

Koroze

To je keců o kvalitě! Můj starej Pežot 205 r.výr. 1992 nenesl žádné stopy koroze ani po 15ti letech každodenního provozu.

18.02.2009 | 21:29:25 | Míra Reagovat

Koroze prémiové značky

Ty bláho, rez na zadních dveřích a lemech blatníků? Já se bál koupit Logana, že bude rezivět, a ono rezaví i Audi? No těbůh! Tak zítra si běžím pro toho logánka (nebo Sandero).

18.02.2009 | 21:24:57 |  Reagovat