Rok výroby:1997Typ motoru:2497ccm/ DieselStav km při koupi:300 000 kmStav km nyní:320 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:28. 4. 2006
Předchozí auto:Ford Sierra Fiat Uno Ford Mondeo 2x
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ano
Závady a opravy na autě
Za celý více než rok jsem neměl s vozem jedniný problém, který by zásadně ovlivňoval jeho spolehlivost a jízdní vlastnosti.
Vůz jsem koupil již s poměrně velkou dávkou najetých kilometrů a tomu odpovídal i stav některých dílů, ale z praxe dlužno říci, že žádné zásadní závady vůz neměl. I tady platí, že je vhodné koupit vůz s jistou historií a třeba i větším počtem najetých kilometrů, než bezhlavě koupit auto za stejné peníze s polovinou na tachometru. Platí, že i u těchto vozů je důležitý pravidelný a odborný servis, tzn. alespoň informačně se dostat k původní dokumentaci vozu a nejlépe k servisní knize. Je lepší zádavu odstranit, když na ní upozorní prodávající, než jí potom řešit s technikem v servisu za násobně větší obnos.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto odveze úplně všechno, navíc verze s dieselovým motorem je vhodná i do provozu do města. Je pravdou, že italský motor, který v Rakousku do aut montovali není z těch, jemně řečeno, super povedených, ale pokud jezdíte s autem jako člověk a měníte oleje, filtry, a bohužel i rozvodový řetěz v ideálních intervalech, tak má motor životnost takřka neomezenou.
Problémy jsou spojeny třeba s klimatizací, nebo s převodovkou. Klima je vhodné doplnit minimálně jednou za půl roku, pokud začne ucházet na stálo je to větší starost za více peněz. Občas se přidírá servo pumpa řízení, tam pomůže jen výměna. Jak tady někdo napsal tak při řazení ze 3. na 2. rychlostní stupeň je problém zařadit v rychlosti nad 20km/h. Důvodem je špatná konstrukce v převodovce, kde synchron u dvojky prostě odejde dříve něž je běžné. Oprava pak sebou nese investici přes deset tisíc, ale může se stát, že to za rok máte zpět. Idelání je řadit s mezi plynem a s převodovkou jezdit až do pryč.... ve stavu jak je. Na nic další to nemá vliv. Konstrukce volantu a el. součástí pod ním pak ještě občas způsobí, že se v tištěných spojích pod volantem, které se navíjejí jako jojo vyskytne přerušení a pak nejde klakson, tempomat a samozřejmě i airbag volantu. Náprava je jednoduchá, buď domácí tvořivost, cín a šikovné ruce, nebo výměna v servisu za cca 3000 s prací.
Auto je bezvadné, dobrý je rozhled na silnici a pohodlí na všech sedačkách s výjimkou třetí řady, kde se ve třech sedí opravdu bídně a lze to realizovat pouze na kratší vzdálenosti.
Je zajímavé sledovat ceny aut mezi rokem 1997 a 2000, kdy auta téměř shodných vlastností mají rozdíl v cenách až 70 tisíc Kč, což rozhodně není poznat na užitné hodnotě vozu, ale jen v papírech.
ahoj, vlastním toto auto cca rok, z toho vyše pol roka nieje pojazdné, musel som vymeniť rozvody, náboje, stabilizátory, čapy, brzdy. Auto je prakticky obývačka na kolesách, strašne pohodlné s veľmi príjemnou spotrebou pri ľahkej nohe /cca 6 litrov na 100/. Auto má VM motor a mám tam pretrhnutý závit, vyrábali mi štyfty a fungovali tak max. 1500 km, vyrieši to výmena hlavy valca - stačí jedného chybného v hodnote cca 50 - 70 eur. Napriek tomu viem, že je auto karosársky vo výbornom stave, nemyslím si, že kôli tomu, že bol predošlí majiteľ "hrubý" na auto tak je nespoľahlivé a neodsudzujem chrysler. Čo sa týka crash testov, tak sa nebojím jazdiť v tomto aute, videl som havarovanú toyotu yaris /vieme ako je hrdá toyota na hviezdičky v testoch/ ako narazila do bavoráku a ženu museli vyťahovať hasiči tým, že rozoberali auto. Videl som aj grand voyagera ako sa frontálne zrazil s kamiónom a vďaka dizajnu sa odrazil - vodič otvoril dvere spolujazdca a vystúpil. Verím praxi, nie testom a kôli tomu, že som natrafil na blbý kus nehovorím, že sú všetky zlé, holt kúpil by som ho znova, ale už iba s overenou servisnou históriou.
O spatnou povest se bohuzel postaral Italsky diesel motor 2,5TDi VM Motori, montovany do roku 2001 (Take Alfa 156, Ford Scorpio, Jeep Cherokee, Opel Sintra). Velice casto praskaly hlavy a od roku cca 1996 do 98 byl z nepochopitelnych duvodu nahrazen rozvod ozubenymi koly retizkem, ktery casto praskal po ujeti pouze 50tis. km a motor byl totalne zdemolovan). Jinak motor s ozubenym rozvodem a slusnym zachazenim neni spatny. Lepe si vsak vedou motory 3.0 a hlavne 3.3 a 3.8, ktere jsou temer nesmrtelne a vozidlo s prehledem preziji.
Díky za reakci. Opravdu to nelze takto zobecňovat. Voyagera ve verzi Grand mám rok a půl a jsem s ním spokojený. Pravda, prvotně jsem investoval, ale to bylo dáno jen mou nezkušeností s dieselem. Po opravě motoru šlape jak hodinky. Dlužno podotknout, že i před opravou byl pojízdný... To, že je třeba o auto i pečovat je snad smaozřejmé, ale to platí o každém vozidle, ať je vyrobené v Evropě, Asii nebo za oceánem. Nedám na toto plnokrevné MPV dopustit, spousta místa, perfektní rozhled a ani jízdní vlastnosti nejsou špatné - nehledě na spotřebu, která i při mé těžší noze nejde přes 8 l/100 km. A při havárii je to také pravda - crash testy neřeknou všechno, při střetu s "normálním" osobákem je jedna velká výhoda - sedíte výš a kromě toho Voyager má přes dvě tuny. Je to dělník a po zkušenostech s Fiatem Brava a Opelem Vectra v kombi verzi (viz moje recenze zde) bych neměnil. Pokud bych měl určit nejhorší auto, se kterým jsem jezdil, bude to asi ten Fiat...ale rozhodně bych neřekl, že to je "shit", jak všechna italská auta, abych parafrázoval zmiňovaný příspěvek.
Čtu si tady komentář pana "SHITA" a nedá mi to abych nezareagoval.Evidentně o nějakých crash testech četl jen něco v BLESKU.Ať se zkusí v tom autě projet,zažít s ním nějaký karambol(což mu nepřeji),nebo se s ním nedejbože srazit v nějakém jiném autě,které by splňovalo jeho přísná měřítka v crash testu...Zažil jsem se svým Voyagrem boční náraz od Fordu Focus combi jenž mi nedal přednost a po vystoupení z vozu a shlédnutí výsledku havárie jsem se musel hodně snažit abych se nesmál viníkovy havárie a jeho škodě na vozidle...Mě stála oprava 3tis.kč a jeho museli odtáhnout.Hmmm,crash testy jistě odhalí mnohé,ale praxe může být jiná. A co se týče zmiňovaného pohodlí ve třetí řadě,která má sklopné opěradlo jenž se ve verzi GRANT nedotkne zadního víka a navíc je posuvná(jakož i prostřední kapitánská sedadla),tak při mé výšce 190cm a 110kg váhy musím říct,že ve dvou lidech stejného vzrůstu bych se nebál cestovat ani na dlouhých cestách. Závěrem bych chtěl napsat,že nechci aby má slova zněli jako óda na radost.Je to auto,které má své mouchy.Ale pro někoho,kdo preferuje bezkonkurenční komfort a nízké provozní náklady je to zlaté auto za přijatelné peníze.
Je to sracka- ostatne skoro jako vsechny americky znacky!!! Voyager je hrozne poruchovej!!! Prej rodinny auto-haha, v crash testech to ziskolo sotva jednu hvedzdu takze jezdit v tom je hotova vrazda!!!
Nevím kde kolega vyčetl že dle hodnocení TUV je Voyager absolutně nejhorší.Nejhorší byl pouze v hodnocení jako 4-5leté do 4let stáří na tom byl lépe než třeba Seat Alhambra nebo VW Sharan.Mezi auty která jsou starší 5let je na tom hůř i Renault Espace který si mezi mladšími vozy vedl lépe.Ještě k těm testum TUV pokud je to bráno v % že byl Voyager ohodnocen jako 3leté 14,5% znamená to že v pruměru 14 až 15 aut ze 100 mělo nějaký problém a to si myslím že není tak zlé.
No, že to nemělo žádné poruchy neznamená, že je to nějak zvlášt spolehlivé auto. V TUV hodnocení je to absolutně nejhorší auto ze všech hodnocených a to už o něčem vypovídá!
Komentáře uživatelů k recenzi Chrysler Grand Voyager
ahoj, vlastním toto auto cca rok, z toho vyše pol roka nieje pojazdné, musel som vymeniť rozvody, náboje, stabilizátory, čapy, brzdy. Auto je prakticky obývačka na kolesách, strašne pohodlné s veľmi príjemnou spotrebou pri ľahkej nohe /cca 6 litrov na 100/. Auto má VM motor a mám tam pretrhnutý závit, vyrábali mi štyfty a fungovali tak max. 1500 km, vyrieši to výmena hlavy valca - stačí jedného chybného v hodnote cca 50 - 70 eur. Napriek tomu viem, že je auto karosársky vo výbornom stave, nemyslím si, že kôli tomu, že bol predošlí majiteľ "hrubý" na auto tak je nespoľahlivé a neodsudzujem chrysler. Čo sa týka crash testov, tak sa nebojím jazdiť v tomto aute, videl som havarovanú toyotu yaris /vieme ako je hrdá toyota na hviezdičky v testoch/ ako narazila do bavoráku a ženu museli vyťahovať hasiči tým, že rozoberali auto. Videl som aj grand voyagera ako sa frontálne zrazil s kamiónom a vďaka dizajnu sa odrazil - vodič otvoril dvere spolujazdca a vystúpil. Verím praxi, nie testom a kôli tomu, že som natrafil na blbý kus nehovorím, že sú všetky zlé, holt kúpil by som ho znova, ale už iba s overenou servisnou históriou.
09.01.2010 | 23:38:45 | Crater Reagovat
Spolehlivost
O spatnou povest se bohuzel postaral Italsky diesel motor 2,5TDi VM Motori, montovany do roku 2001 (Take Alfa 156, Ford Scorpio, Jeep Cherokee, Opel Sintra). Velice casto praskaly hlavy a od roku cca 1996 do 98 byl z nepochopitelnych duvodu nahrazen rozvod ozubenymi koly retizkem, ktery casto praskal po ujeti pouze 50tis. km a motor byl totalne zdemolovan). Jinak motor s ozubenym rozvodem a slusnym zachazenim neni spatny. Lepe si vsak vedou motory 3.0 a hlavne 3.3 a 3.8, ktere jsou temer nesmrtelne a vozidlo s prehledem preziji.
03.04.2008 | 15:45:24 | Martin Reagovat
Reakce na p. "Stocka"
Díky za reakci. Opravdu to nelze takto zobecňovat. Voyagera ve verzi Grand mám rok a půl a jsem s ním spokojený. Pravda, prvotně jsem investoval, ale to bylo dáno jen mou nezkušeností s dieselem. Po opravě motoru šlape jak hodinky. Dlužno podotknout, že i před opravou byl pojízdný... To, že je třeba o auto i pečovat je snad smaozřejmé, ale to platí o každém vozidle, ať je vyrobené v Evropě, Asii nebo za oceánem. Nedám na toto plnokrevné MPV dopustit, spousta místa, perfektní rozhled a ani jízdní vlastnosti nejsou špatné - nehledě na spotřebu, která i při mé těžší noze nejde přes 8 l/100 km. A při havárii je to také pravda - crash testy neřeknou všechno, při střetu s "normálním" osobákem je jedna velká výhoda - sedíte výš a kromě toho Voyager má přes dvě tuny. Je to dělník a po zkušenostech s Fiatem Brava a Opelem Vectra v kombi verzi (viz moje recenze zde) bych neměnil. Pokud bych měl určit nejhorší auto, se kterým jsem jezdil, bude to asi ten Fiat...ale rozhodně bych neřekl, že to je "shit", jak všechna italská auta, abych parafrázoval zmiňovaný příspěvek.
30.08.2007 | 09:03:24 | Jerry Reagovat
Čtu si tady komentář pana "SHITA" a nedá mi to abych nezareagoval.Evidentně o nějakých crash testech četl jen něco v BLESKU.Ať se zkusí v tom autě projet,zažít s ním nějaký karambol(což mu nepřeji),nebo se s ním nedejbože srazit v nějakém jiném autě,které by splňovalo jeho přísná měřítka v crash testu...Zažil jsem se svým Voyagrem boční náraz od Fordu Focus combi jenž mi nedal přednost a po vystoupení z vozu a shlédnutí výsledku havárie jsem se musel hodně snažit abych se nesmál viníkovy havárie a jeho škodě na vozidle...Mě stála oprava 3tis.kč a jeho museli odtáhnout.Hmmm,crash testy jistě odhalí mnohé,ale praxe může být jiná.
A co se týče zmiňovaného pohodlí ve třetí řadě,která má sklopné opěradlo jenž se ve verzi GRANT nedotkne zadního víka a navíc je posuvná(jakož i prostřední kapitánská sedadla),tak při mé výšce 190cm a 110kg váhy musím říct,že ve dvou lidech stejného vzrůstu bych se nebál cestovat ani na dlouhých cestách.
Závěrem bych chtěl napsat,že nechci aby má slova zněli jako óda na radost.Je to auto,které má své mouchy.Ale pro někoho,kdo preferuje bezkonkurenční komfort a nízké provozní náklady je to zlaté auto za přijatelné peníze.
25.07.2007 | 23:01:42 | stock Reagovat
SHIT
Je to sracka- ostatne skoro jako vsechny americky znacky!!! Voyager je hrozne poruchovej!!! Prej rodinny auto-haha, v crash testech to ziskolo sotva jednu hvedzdu takze jezdit v tom je hotova vrazda!!!
29.11.2006 | 00:55:02 | Michael Reagovat
Není nejhorší
Nevím kde kolega vyčetl že dle hodnocení TUV je Voyager absolutně nejhorší.Nejhorší byl pouze v hodnocení jako 4-5leté do 4let stáří na tom byl lépe než třeba Seat Alhambra nebo VW Sharan.Mezi auty která jsou starší 5let je na tom hůř i Renault Espace který si mezi mladšími vozy vedl lépe.Ještě k těm testum TUV pokud je to bráno v % že byl Voyager ohodnocen jako 3leté 14,5% znamená to že v pruměru 14 až 15 aut ze 100 mělo nějaký problém a to si myslím že není tak zlé.
23.05.2006 | 13:05:50 | Tobek Reagovat
No, že to nemělo žádné poruchy neznamená, že je to nějak zvlášt spolehlivé auto. V TUV hodnocení je to absolutně nejhorší auto ze všech hodnocených a to už o něčem vypovídá!
28.04.2006 | 23:17:16 | golfis Reagovat