Rok výroby:1990Typ motoru:1.4 GT KDZStav km při koupi:190 000 kmStav km nyní:204 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6-9 l/100 kmVloženo:19. 3. 2007
Auto mám rok. Za tuto dobu jsem mu poskytoval běžnou údržbu a vyměňoval na něm dvě věci: 1. hlavní brzdový válec - cca 600 Kč 2. zadní díl výfuku - cca 1100 Kč
Motorek centrálního zamykání u LZ dveří, i po několika pokusech o nápravu, stále odmítá spolehlivě spolupracovat - jednou zamkne, jednou ne...
Motor má ve volnoběžných otáčkách velice nepravidelný chod, jinak je OK.
Jinak vše funguje bez problémů. Upřímně, čekal jsem to horší.
Hodnocení a zkušenosti s autem
GT jsem kupoval hlavně proto, aby jsem se naučil kroutit volantem - moje předchozí auta byla strašlivě nudná (ta Fiesta byla 1.8D). Od auta jsem tak očekával hlavně dobrý poměr výkon/hmotnost, slušné jízdní vlastnosti a nízkou cenu. Tyto vlastnosti auto zcela jistě plní, a proto můžu napsat, že jsem zcela spokojen.
Samozřejmně z hlediska prostoru, pohodlí, zpracování, výbavy, prestiže atd. nemůže auto jako AX GT konkurovat jiným modelům. O to víc pak potěší, když na zakroucené okresce ujedete mnohem dražším vozům.
Verze GT má mívá motor o výkonu 66 kW. V menší míře se do ní montovala modifikace s 55 kW v 6300 ot., kterou disponuje moje auto. Když si uvědomíte hmotnost 720 kg, dokáže i tato jedna čtyřka s autem slušně cvičit, zvláště když jsou převodové stupně poskládány dorychla. Dynamika však citelně upadá se zvyšujícím se počtem pasažérů a stejně tak se vzrůstající rychlostí. Slušně akceleruje do nějakých 100 km/h, po překročení této hranice už nedoporučuji závodit :), i když maximálka je až na 180 km/h (alespoň na tachometru).
Podvozek je přes svou maximální jednoduchost velice jistý a bezpečný - když v rychle projížděné zatáčce sundáte nohu z plynu, auto prostě jen zpomalí a zatočí. Pozor je třeba dávat jen v zatáčkách s velice špatným povrchem, kde zadní kola dokážou pořádně odskočit.
Citroen AX GT mohu doporučit lidem, kteří se chějí za pár korun svižně svézt, nepotřebují nejezdit po dálnicích tisíce kilometrů s dalšími třemi lidmi na palubě a nezáleží jim na nějakém tom pazvuku v interiéru.
Prostě auto pro chudé (nebo nadšené) řidiče, ne voziče :)
No to zrychleni je dobre spise v pomeru s objemem jak s rokem vyroby.Golf II GTi predstaveny nekdy v polovine osmdesatych let (nevim presne), mel zrychleni myslim pod 9s, cize starejsi vuz s lepsim zrychlenim :-).Ale samozrejme Golf byl 1.8 a AX 1.4.Tech 11 sekund taky neni spatnych (na jedna ctyrku), jen jsem chtel podotknout ze s rokem vyroby to nema moc spolecneho :-)
Spotřeba je uvedená níž. Na tak malý auto není nejnižší, jenže GT je radost šlapat na krk. Na druhou stranu není tak vysoká, abych to někdy řešil - přes deset to jde samozřejmě taky, ale to už znamená spíš okruhový ježdění :)
Ofic. zrychlení na stovku nevím. Nebude to zajímavý údaj, cca 11 s? Chybí tomu výkonová špička ve vysokých otáčkách a taky se musí řadit trojka. Na machrování to není, výhoda AXa je v jeho malý hmotnosti, mrštnosti a čitelnosti. Podvědomě si k tomu autu můžu dovolit víc než k těžším vehiklům, protože vím přesně, co se stane v týhle zatáčce a v týhle rychlosti. Nějaký velký přesouvání hmotnosti se prostě nekoná.
chcem reagovat na tuto recnziu... lebo podobnu AX sme v rodine mali ale tu s vykonom 66 kW dokonca vyladenu na 75 kW... bohuzial to som bol este maly :D chcem sa opytat spotreba auta? zrychlenie?
AX vlastním 1 rok, a za tu dobu jsem měnil pouze zámek na dveříh od kufru, což je na stáří auta docela zázrak. Parádní výkon v poměru s hmotností, parkování s tímhle prckem je hračka, pohodlné sedačky, spíše křesla, nízká spotředa kolem 4l100km, teda pokud nezávodíte což je v tomhle živém autíčku někdy problém. V mém autě jsou na přístrojové desce pouze dva budíky (palivoměr a tachometr) :).
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën AX
to hegi
No to zrychleni je dobre spise v pomeru s objemem jak s rokem vyroby.Golf II GTi predstaveny nekdy v polovine osmdesatych let (nevim presne), mel zrychleni myslim pod 9s, cize starejsi vuz s lepsim zrychlenim :-).Ale samozrejme Golf byl 1.8 a AX 1.4.Tech 11 sekund taky neni spatnych (na jedna ctyrku), jen jsem chtel podotknout ze s rokem vyroby to nema moc spolecneho :-)
14.05.2009 | 19:59:15 | jamieson Reagovat
11 sekund... no na to ze to je auto vyrobene dost davno by to aj slo nie? ... ta spotreba je trosku taka no ako ma saxo VTS...
04.09.2008 | 07:04:12 | hegi Reagovat
Spotřeba je uvedená níž. Na tak malý auto není nejnižší, jenže GT je radost šlapat na krk. Na druhou stranu není tak vysoká, abych to někdy řešil - přes deset to jde samozřejmě taky, ale to už znamená spíš okruhový ježdění :)
Ofic. zrychlení na stovku nevím. Nebude to zajímavý údaj, cca 11 s? Chybí tomu výkonová špička ve vysokých otáčkách a taky se musí řadit trojka. Na machrování to není, výhoda AXa je v jeho malý hmotnosti, mrštnosti a čitelnosti. Podvědomě si k tomu autu můžu dovolit víc než k těžším vehiklům, protože vím přesně, co se stane v týhle zatáčce a v týhle rychlosti. Nějaký velký přesouvání hmotnosti se prostě nekoná.
17.06.2008 | 17:53:50 | Sanu Reagovat
hegi
chcem reagovat na tuto recnziu... lebo podobnu AX sme v rodine mali ale tu s vykonom 66 kW dokonca vyladenu na 75 kW... bohuzial to som bol este maly :D chcem sa opytat spotreba auta? zrychlenie?
03.06.2008 | 19:37:36 | Reagovat
ax 1,4i
AX vlastním 1 rok, a za tu dobu jsem měnil pouze zámek na dveříh od kufru, což je na stáří auta docela zázrak. Parádní výkon v poměru s hmotností, parkování s tímhle prckem je hračka, pohodlné sedačky, spíše křesla, nízká spotředa kolem 4l100km, teda pokud nezávodíte což je v tomhle živém autíčku někdy problém. V mém autě jsou na přístrojové desce pouze dva budíky (palivoměr a tachometr) :).
24.03.2008 | 07:31:51 | tonde Reagovat