Recenze Citroën BX 16 TRS
“Tento vůz bezpochybi předčil svou dobu.”

Autor recenze: Avanti (20 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1986 Typ motoru:1580 ccm/BAZ Stav km při koupi:195 000 km Stav km nyní:208 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 7 - 8 l/100 km Vloženo: 9. 5. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Favorit

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vůz vlastním asi rok. Koupil jsem ho za 9 000 Kč avůbec toho nelituji. Za dobu vlastnictví jsem vyměnil vodní pumpu (předchozí majitel ji při výměně rozvodů nevyměnil a ona začla týct) a spojku (ložisko vydřelo v přítlačáku drážku, do které se následně "zacvaklo" a vyřadilo spojku z činnosti).

Další věci, jako jsou olej, filtry, destičky, šepy, manžety či uhlíky do startéru již nepovažuji jako závadu ale běžnou údržbu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tento vůz používám jako každodenní dopravní prostředek a za celou dobu, co jej mám, mě nechalo ve štychu celkem dvakrát. Poprvé když mi odešla spojka (viz výše) a podruhé, když vozu selhal startér (víše zmíněné uhlíky za 85 korun). Jinak jsem s tímto vozem spokojen a cestování s ním je spíše radost.

Obavy z hydropneumatického pérování se změnily v jeho uctívání. Musíte se o něj ovšem starat - nic není zadarmo a vše chce svoje. Pohodlí, které tento vůz nabízí je nesmírné. Přejezdy nerovností řidiče nijak neoptěžují a může se tak lépe sostředit na řízení. K celkovému pohodlí přispívá fakt, že výbava není sparťánská. Centrální zamykání, elektricky ovládaná okna, posilovač řízení, šibr a další maličkosti jsou příjemným doplňkem, který chybý i u mnohých novodobých vozů.

Zážehová 1,6 je vybavena elektronicky řízeným karburátorem (vůz je původem ze Švýcarska). S tímto spojením nejsou žádné problémy. Motor je svyžný a vozu o hmotnosti jedné tuny uděluje dostatečnou dynamiku za přijatelnou spotřebu paliva (7 - 8 litrů). Použitím "krátké" převodovky však vůz nedosahuje závratných rychlostí, ale běžnému provozu plně vyhovuje.
Co se týče elektroinstalace je vůz i po dlouhých a určitě náročných 22 letech provozu spolehlyvý a tak jediné, co občas zkazí radost je uvolněný nebo zoxidovaný konektor, jehož oprava je rychlá a levná.

Karoserie tohoto vozu má dobrou antikorozní ochranu, avšak léta života postrádající garáž zanechala svou stopu i na něm, inu, nic netrvá věčně.
CO se jízdních vlastností týče jsem nadmýru spokojen. Rozdíl, který zde je ve srovnání s mým prvním vozem - Škoda Favorit je obrovský. Vůz sedí v zatáčkách dobře, i když se více naklání (to je způsobeno komfortním naladěním pérování).

Tento automobil mohu jedině doporučit. Pokud bude mít tu správnou a včasnou údržbu, bude vám, i když občas s malými vrtochy, sloužit ještě dlouhá léta.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën BX

Vložit komentář

Já ji taky neviděl, ale dělaly se.

26.10.2008 | 19:36:35 | Chiquita Reagovat

BX 1.1

Ahoj jen takovi detail BX 1.1 neexistuje :D :D minimalně je 1.4 :D ale 1.1 sem seriově neviděl :D :D

07.08.2008 | 18:08:19 | rambo Reagovat

to karel

Snadná pomoc, měl jste si vybrat silnější a lépe vybavenou verzi. 1.1 musí být v BX strašná, ale existuje dost silnějších motorů a s výbavou nemá většina těchto aut problém.

12.05.2008 | 17:44:38 | Chiquita Reagovat

Ahojte, kamarát má BX 1,9 TRI už asi 2 roky a max. spokojnosť. Bývalý majiteľ sa o neho dobre postaral. Jediné čo bolo treba vymeniť 2 pancierovky, ktoré rozvádzajú hydrauliku dozadu a roztrhnutý rozvod. remeň, na ktorého žalostný stav bol ale pri kúpe upozornený. Len sa do toho nemohol nejako pustiť. Našťastie motor sa nestretol a o dva dni už bežal s novým remeňom a kladkou. Takže v pohode. Dokonca nedokážem pochopiť, ako je možné, že podvozok, prahy a vlastne komplet celá kasňa je v perfektnom stave, čo je to hrdza, to toto auto nevie a pritom je to r.v. 1989 a pôvodný lak, až na pravý predný blatník, ktorý sa podarilo trochu buchnúť, tak sa menil. Nehovorím o vynikajúcom komforte pruženia. Kamarát má záhradu, na ktorú sa chodí po bývalom tankodrome, všetci chodia na jednotka tak asi max. 15km/h a kamarát v pohode na dvojke, sem-tam dokonca aj na trojke. To auto nedá vedieť, čo je to nerovnosť. Jediná vec, ktorá tu je taká, je nepresnosť radenia rýchlostí, to nejako moc kolegovia z Frencúzska nedoriešili cez tie tiahla. Inak naozaj spokojnosť. Takže BX-som zdar. Sem-tam si ho totižto od neho požičiavam a za 28000Sk, myslím že nemohol kúpiť lepšie.

12.05.2008 | 09:26:06 | Svoro Reagovat

BX 11

Měl jsem tento vůz, ale chvíli, protože mi vůbec nevyhovoval..Měl jsem verzi BX 11 , motor 1,1 benzin, dost slabý, výbava nijaká...Lepší je ZX nebo velký XM

11.05.2008 | 22:34:00 | karel Reagovat

Citroen BX TD

Ja mam diesla a je to tak. Tyhle auta jakoby byly nesmrtelny...Sem tam taky neco pozlobi ale je to vse v unosne mire...nedavno sem prave dofoukaval predni koule a tak...
Mam najeto cez 345000km a zatim absolutne v poho

11.05.2008 | 16:43:38 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën BX