Recenze Citroën C4 Grand Picaso 1.6
“Hezké,spolehlivé auto.”

Autor recenze: maza (44 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.6 Stav km při koupi:6 500 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 11. 7. 2008

Hodnocení inzerátu: 9 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Mercedes-Benz Vito

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Doposud auto nemělo žádné problémy,snad jen že přestal fungovat ostříkovač světlometů.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Přivezl jsem si toto auto z NSR a bylo bourané na přední blatník.
Nebyla to velká rána ,ale pokud se jedná o náhradní díly tak to tak levné nebylo.Nejdražší byl bixenonový světlomet,který stál 21000,ale zase to je paráda,když Vám sleduje cestu.Mám provedení Exklusiv a tak se těším i dosti vybavenému interieru a mechanickým doplňkům.

S autem jsem najezdil už 23000 km a jsem maximálně spokojený.Spotřeba je slušná pokud tomu nešlapete na pedál .V autě se nechá i slušně vyspat,když cestujete jako já po Evropě.

Doporučuji toto auto všem ,kteří preferují klidnější a pohodovější jízdu.Výhled z vozidla je také perfektní ale chce to klimatizaci,jinak se člověk upeče.Po zkušenosti s tímto vozidlem jsem neváhal koupit ještě C3 pro manželku a je to také paráda.Citroen udělal velký kus práce a doufám ,že v tom bude pokračovat.S mercedesem jsem byl velice na rozpacích a už bych si ho asi víckrát nekoupil.

Kdo se rozhoduje pro koupi nového vozu tak bych jim Citroen vřele doporučil.Jsem zvědavý jaký bude mít ohlas nový C5 v kombi verzi,který se právě začíná prodávat.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 9


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën C4

Vložit komentář

Citroen C4 II 1.6 eHdi BMP6

Mám najeto 198tis a nějaké drobné. Z poloviny dálnice (140-150km/h) a město. Spotřeba za celou dobu 5.3.
Závada byla jediná a to hučící ložisko pravého předního kola. Stalo se to po nevybraní jedné "menší" díry, takže spíše než závada následek nehody.
Při 180tis km jsem nechal udělat rozvody, protože auto spadá do kategorie nad 50tis km ročně a to je velká zátěže, takže interval je kratší. Zároveň jsem nechal vyměnit přední tlumiče (Praha). Při posledním servisu mi doplnili aditivum a předvídají životnost filtru pevných částic tak 40tis km. Možná více.
Od novoty jezdím na původních brzdách. Neměnil jsem ještě ani přední destičky!
Jako závadu bych viděl cukající spojku při rozjezdu. Je to možná vina pilotované převodovky, protože nemám možnost do rozjezdu (spínání spojky) zasáhnout a tak se někdy stává, že to škube jako na staré Avii. Neprokluzuje, tedy spojka je OK. Nemyslím si, že je to dané šišatou lamelou eventuálně setrvákem, spíše dávám vinu elektronice, která spojku povoluje a neumí se rozhodnout co udělat. manuálně by jsme to snadno vyřešili. Nedělá to vždy, jen v některých situacích.
Jo ještě jsem si vzpomněl na vypadnutí BT komunikace s mobilem. Párkrát se to nechtělo připojit.

To je všechno.

Jsem spokojen. Rozhodně více, než z 8x dražší Audi S8 (služební kára)

18.01.2015 | 11:51:31 | Marian Mrozek  | 89.103.16.* Reagovat

už nikdy více

mám ho 4 roky:
za tu dobu: v prvním roce výměna EGR ventilu, výměna sedáků vpředu - praskly boky. Přehrání softwaru Bluetooth - místo spojení jen strašný hluk z repráků, občas. V zimě to občas chcípne a napíše depollution system faulty, porucha automatické brzdy - stačí chvíli počkat a zase jedu dál, někdy 100 metrů, někdy pořád. V servisu se nic nenajde, snad prý nafta. Tankuji jen Benzin Verva diesel, dávám aditiva. Opruz. Když to prochladne (třeba jen v -10 °C v noci) tak pak musí odpočívat do poledne, aby zmizely hlášky a přestalo se to vypínat, jinak jedu pár kilometrů třeba půl hodiny. Po 3 letech v servisu zjistili počínající korozi víka motoru - je garážované v teple!
Ve 3 letech prasklá tyčka stabilizátoru a brzd. destiček, v 80 000 výměna spojky se setrvačníkem (31 tisíc), ve 100 000 výměna kotoučů - od začátku to vibrovalo při brzdění ve 120-130 km/h. Ve 104 000 ukazuje kontrolu hladiny oleje, ta je ještě v normě, ale občas to vypne celý motor, sice stačí vypnout zapalování a pak hned nastartovat ale třeba v křižovatce moc prima. Dnes po výměně všech filtrů a oleje, kdy je hladina u horní hranice měrky pořád ukazuje málo oleje. Syčí od pedálu brzdy, bude potřeba výměna posilovače za 10 000.
Celkem za 4 roky na závadách utraceno cca 70 000 Kč, ale těch nervů, kdy to na dovolené v Alpách chcípe po 200 metrech jízdy! Kdy se každou chvíli něco podělá!
Uvnitř super pohodlné a prostorné, variabilita super, ideální ve spojení s 2 sedačkama v kufru, vejdou se tam i dospělí, výhled nadprůměrný. Motor pružný a dostatečně silný, malá spotřeba. Komfort jízdy velmi dobrý, ale stálé poruchy mne odradily od pořízení dalšího francouze. Příště už jen mercedes, vw, nebo něco takového. potřebuji 6 mísdt a velký kufr, ale tohle mne zuklamalo.

14.09.2012 | 13:52:49 | Karel  | 194.228.13.* Reagovat

RE: už nikdy více

Hezkej pokus!

14.09.2012 | 19:45:08 |   | 89.102.162.* Reagovat

Moje paní Citroen C4 -cca115 000 km,já Honda Civic -cca 42 000 km,obojí bez zásadních problémů,osobní zkušenost tě přesvědčí víc než poslouchání hospodských tlachů.Ta C4 kupovaná nová za nízkou cenu,problémy s ní nejsou a je to francouz,tak vám teda nevím.Další případné nové auto může být klidně franc. nebojím se že bychom prodělali.Pořizovací cena nízká a jezdí jako jakékoliv jiné průměrné auto.S japoncem se jezdí jinak ale tak pohodlný není.

25.05.2011 | 21:58:21 | Tomáš Tesařík Reagovat

Po rovine- myslené rovno,

jedno či hore, al. dole kopcom, zrejme systém musí mať nejaký čas na "rozmýšľanie", to "rovno" myslím nejakých 10-20 metrov, pretože sa dá ísť v serpentínach, ale vtedy mi svieti pernamentne ASR spolu s ESP, ale tiež ESP nedokáže zrušiť platné fyzikálne zákony, na suchu iba ESP, ale to už ide o život.

17.03.2010 | 17:57:05 | ľuboš Reagovat

Ťažko povedať, ale ak ste

išli oblúkom DOPRAVA, tak pri nedotáčavom šmyku začnú brzdiť VNÚTORNÉ kolesá, tak, aby odstredivú silu- tlačiacu Vás von po obvode zákruty eliminovali pribrzdením kolesa, resp. kolies.
Inak, TOTO som si všimol tiež na 607, keď si v zime upaľujem horskými priechodmi, že ASR síce pracuje naplno, ale keď robím esíčka, tak sa predok šinie po osi von. A to je motor a predok ťažký ako A6, ESP zrejme nedokáže okamžite vyhodnotiť zmenu a nastávajúci šmyk, nakoľko senzory mýli sneh.
Keď idem po rovine, aj na snehu a vyhýbam sa, vtedy nádherne reaguje, upokojí.
Na diaľnici mi zachránilo krk, keď na poľadovici som sa dokázal vyhnúť havarovanému autu, ale to som tiež išiel istú chvíľu ustálenou rýchlosťou a na náhlu zmenu smeru a zaťaženia P ukážkovo zareagoval. W Passat idúci za mnou to napasoval rovno/ 2000 -2004/.
Inak s tou hmotnosťou je klamlivé, čím ĽAHŠÍ predok, tým LEPŠIE. Zotrvačné sily sú oveľa menšie. A6 V6 bola dokonalá pasca, ako kladivo.
U P 607 u V6 HDi to eliminovali elek. hydr. tlmičmi, ktoré nozaj fungujú. Na obyčajných by to bolo o život.
Podľa mňa ste neurobili žiadnu veľkú chybu. Iba ste išli rýchlejšie o pár km ako ste mali....

17.03.2010 | 17:32:42 | ľuboš Reagovat

Může ESP způsobit nehodu..??

Mám dotaz na odbornou veřejnost. Měl jsem nehodu s 3 roky starým Citroenem C4 Grand Piccaso. Při půjezdu mírně do kopce pravotočivé zatáčky, kdy jsem již měl cca 150 - 170 m oblouku rovnoměrné zatáčky (radius cca 200 m - viz fotomapy silnic) bez problému projetých, došlo ke smyku na přední kola a vůz tečně opustil svoji trajektorii. Vše se stalo cca při 50 km rychlosti do mírného kopce - 4 rychl. stupeň - lehce pod plynem průjezd - naftový motor 1,6 l. a při sněžení a cca 1 - max 2 cm sněhu na vozovce. ESP neblikala, vůz nejevil žádné známky problému, neboť tuto zatáčku předcházela levotočivá z mírného kopce (tvz. esíčko). Během vteřiny se z přední nápravy - kol staly "saně" a po cca 15 metrech došlo k čelnímu nárazu s protijedoucím vozem. Mám 41 let řidičák a toto byla první zaviněná nehoda. Mám podezření zda nedošlo vlivem ESP zablokování předních kol (možná i efekt či odpružení pření nápravy - na silnici byl mírný zlom) i když při nedotáčivém smyku by mělo dojím k přibrždění levého zadního kola. Tento vůz byl vždy lehký na předek, připomínal mi na sněhu staré Škodovky 105 č 120 a i při pomalém průjezdu přední kola na sněhu nedrželi stopu - nastavený rejd. Pokud mě někdo může chování tohoto vozu a jeho ESP osvětlit budu rád, neboť řeším otázku zda totálku nahradit novým, ale již 2 litrovou C4, která má motor o 84 kg na nápravu těžší. Rychlost stále pokládám za přiměřenou a zatáčka měla i správné klopení a kromě sněhu na vozovce nebyla výrazná změna kluzkosti (led a pod). Děkuji za případnou reakci - pasy a airbegy splnily funkci z auta jsme vystoupili a neměli jsme závažná zranění. Pokud opakovat crashtest, tak s tímto vozem, bezpečnostní prvky výborné.
Ing. Miroslav Toufar mtoufar@seznam.cz tel.603 84 77 25

17.03.2010 | 14:15:03 | Toufar Reagovat

SenzoDrive

Svezl jsem se v C4 Grand Picasso s pilotovanou převodovkou. Pánové, to byl zážitek. Jedním slovem super! Vůbec se mi z toho auta nechtělo ven. Mimo obec jsem si přepnul na "manuál" a ťukáním do páčky jsem si užíval "řazení". při vjezdu do města jsem zase přepnul na automat, a ta pohodička, na křižovatkách jen zastavit, pak přidat a jet, a zase brzda, a jen plyn, žádná spojka a řazení. Nikdy předtím jsem automat neměl a myslel jsem si, že bych si na něj nezvykl. Opak byl pravdou. Funguje to tak skvěle, že jsem si přivykl okamžitě a užíval si to "hraní" s manuálem a automatem. Fakt se mi to auto nechtělo opustit. Ale musel jsem, bylo jen předváděcí.

13.01.2010 | 21:21:35 | XY Reagovat

ASR

Moc děkuji za reakce. Předchozí vůz jsem měl BMW a u toho fungoval system ASR uplně stejně jakou u VW. Prostě a jednoduše nedocházelo k prokluzu. U citrona mi kola prostě hrabou jako blázen. Teď jsem to zase testoval a kdy začnu pociťovat funkci ASR je až při zařazené dvojce a víc. Jedničku mi nějak ASR nezvládá ukočírovat

13.01.2010 | 20:28:26 | Filous Reagovat

ASR

No já teda nevím, jak dělá Citroen ASR, ale moje ASR od koncernu VW funguje tak, že při rychlejším rozjezdu na sněhu, kdy dojde k prokluzu kol ubere řídící jednotka otáčky motoru tak, aby ještě kola zabírala, ale neprokluzovala. Tzn., že můžu šlapat v tu chvíli na plyn jak chci, otáčky řídí elektronika, kola nejsou bržděna! Současně bliká symbol autíčka ve smyku, jakože dochází k regulaci. Mám ESP, ASR, EDS, ABS, brzdového asistenta, každý systém pracuje samostatně, i když využívají společnou elektroniku, čidla apod. Můžu vysvětlit i ostatní systémy.

02.01.2010 | 12:57:24 | tim Reagovat

Ako ste skúšali ASR?

Treba ísť hore kopcom, zasneženým, vyjdete. Budete cítiť malé rázy, podobné ABS. To striedavo sa pribrzďujú kotúče na hnanej náprave. Funguje to vynikajúco. Ale treba sa krotiť, lebo môžete uvariť brzdy, ak to preháňate.
Vypnite ESP a budete hrabať.

02.01.2010 | 12:20:11 | ľuboš Reagovat

ASR

Zdravím majitele C4, mám velikánskou prosbičku. Mám doma třetí měsíc C4 Grand Picasso a teď co napadl sníh, jsem si chtěl vyzkoušet slibované bezpečnostní systémy vozu. K mému překvapení, jsem zjistil, že mi vůbec nefunguje systém ASR (protiprokluz). Ihned jsem to odvezl na servis a tam mi řekli, že se takto chovají vozy Citroen normálně. Moc prosím, máte s tím někdo nějaké zkušenosti??? Díky za veškeré informace Filip N.

02.01.2010 | 11:13:51 | Filous Reagovat

Rád bych vyměnil auto za nové.Vybral jsem Citroena Grand C 4,motor1,6HDI BMP6.Absolvoval jsem zkušební jízdu a musím říct,paráda.Zcela atypický vůz,překvapil mě obrovskou výbavou a hlavně nezvyklým designem interieru.Jezdil jsem 7 let na manualu Zafíře 1,8 benzín,rozdíl v automatice celkem příjemný.Je to auto,na které je nutno si nepochybně zvyknout.Jediná věc,kvůli které zatím váhám je absence ruční brzdy.Tlačítko brzdy ve mně zatím nevyvolalo důvěru,neumím si představit jak se zabrzdí při vybití baterie,či poruše počítače.
Budu vděčný za Vaše zkušenosti.Díky.

14.02.2009 | 19:39:35 | Mirek Reagovat

citroen

Ja poznam syna majitelky citroena v NMnV a sám mi povedal že prve HDi nie su žiadna slava, slaby vykon a časté poruchy (boli častými navštevnikmi servisu) firemné Picasso jasným dokazom. Nová C5 - ked chceš vymeniť žiarovku v prednom svetle tak musí dolu narazník, skratka pri niektorých veciach sa privelmi škrabú po za ucho.... C4 neviem tomu autu prísť na chuť skrátka škaredé auto.... C3 malé auto, C6 hnus na n-tú, firemná C8 2,2Hdi úplná spokojnosť

18.07.2008 | 22:42:18 | Ivan Reagovat

ono to tak slavný s tou kvalitu citrouše neni, to poznáš časem...

13.07.2008 | 02:22:10 |  Reagovat