Rok výroby:1996Typ motoru:1.9 TDStav km při koupi:160 000 kmStav km nyní:174 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 měsícePrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:21. 6. 2007
Pořád něco, ač pravidelně servisované v rakousku (dle servisní knížky) byla spousta věcí na odchodu, některé i za... komplet spojka, všechny brzdy, přetěsnění čerpadla, čepy, ..... + udržba (rozvody, náplně, filtry, tři hydraulické koule, dotlakování zbývajících a výměna hydraulické kapaliny)
Teď začal prosakovat jeden vstřik a odešly lanovody přední brzdy neco klepe na zadní nápravě..... never ending servis
Z dob BX nechvalně proslulá hydraulika jediná bez problémů.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto bylo levné a odpovídal tomu i stav takže cenu hned dorovnal servis, kolem 160tis je nutno investovat do každého francouzského auta. Motoricky je v pořádku. Na několika místech pokročilá koroze (LZ blatnik, pravý práh, uložení předních pístnic) takže na pozink u takhle starých aut nespoléhat.
Vozí mě už tři měsíce na západ Francie a zpět a ještě jsem nikde nezůstal, mám štěstí na dobrý servis takže případné prostoje nejsou tak cítit... Pro člověka co je schopen si udělat běznou údržbu, semtam něco odrezit a vyměnit náplně idealní auto, ve stejné kategorii a ceně konkurenci nemá... jinak budete živit servis kvůli věcem který zvládne každý sám (taky jsem tomu nevěřil :).
Na delší cesty pohodlné a prostorné, autem se jezdí dobře i ženám (řádně přeposilované:). Na větších nerovnostech a v krizových situacích dost těžko ovladatelné. Věřím že až se vychytaj všechny mouchy bude sloužit bez problémů, ale zatím to nebere konce.
Kdo chce jenom jezdit koupit buď v perfektním stavu nebo japonce. Určitě s klimatizací protože interiér se na slunci dost přehřívá a s ABS protože auto neco váží a brzdy jdou zostra...
Jasné škoda 120 a favorit etalony spolehlivosti. Chčiješ si do huby, ješte že si všichni pamatujeme na ty kusy drátu, kombinačky, pásky a pod co sme sebou vozili. Di do volkswagenu voni se přeci nesypou. Sice sou jich plný servisi ale co národ je stejne blbej a bude kupovat lidové vozy. Apropo problémy zmínené xantie nemají nic společné se značkou ale s konkrétnim majitelem který kálel na údržbu i když připouštim zmetek se najde všude ale hodnotit podle toho značku a celou řadu může jenom blb
Konečně někdo napsal pravdu o xantii!Sám jsem ji taky měl byla to hrůza.Jsem rád,že jsem se ji zbavil.Mě na rozdíl od naphd nechala na cestě.To se mi ještě u žádného auta nestalo.A to jsem měl :Š 120, Š favori,R clio a pak zmíněnou xantii.Někdy mi připadají vychvalované recenze majitelů xantií,že jsou tak zahledeni do svého auta,že i když se jim to sere,tak to budou vychvalovat !
dva roky a 85tis km byly pro auto konecna (celkem 245tis). Zacala vsude mozne prolinat hydraulika, pretesnenei rizeni, regulatoru, rozdelovace, cerpadla, brzdovy valec + par litru kapaliny... dost drahy a to jsem si neco udelal sam. Pak nejaky cepy, kosti, alternator, lozisko, ..... taky to naskakalo. Hydraulika od urciteho momentu zacne byt dost problematicka, urcite typy kouli po dofouknuti moc nevydrzi. Motor jsem setril stejne nakonec praskla hlava, takze do srotu. Nebylo ekonomicke dal to drzet pri zivote. I pres pravidelny servis pravedelne problemy. 85tis km odkroutila s celkovymi naklady 6kc/km. Nic moc.
Auto jeste jezdi, kupodivu. Za rok najeto cca 50tis kilometru, ale prevazne dlouhe dalnicni cesty po evrope na ktere se motor 1.9TD moc nehodi (vysoke otacky - vetsi spotreba, 140km/h - 8l). Servisni naklady za prvni rok cca 65tis z cehoz 30tis hned po koupi s cimz se pocitalo (umerne tomu se stahla cena). Je to docela dost. K tomu co je zmineno v recenzi pribyla vymena ulozeni prednich "tlumicu", zavareni prahu (nicmoc pozink), najaky cepy na predni naprave, komplet kladky + remenice, lozisko PZ kola, utesneni palivoveho vedeni, pak bezny servis co zvladne kazdy sam (filtry, zhavky, naplne, ...) ale stale je co opravovat (silentbloky zadni napravy, loziska ramen, central, padajici nafta, vyfuk....)
a po dvojim prasknuti hydralickych trubek uz v auto moc duveru nemam, a to jsem ty nejexponovanejsi osetroval. Jinak nejaka extra zavazna porucha me zatim nepotkala, tuktuk. Clovek si zvykne i na mizernyho kone. Recenze citroenaru co jen jezdej a maj auta bez poruchy bych nebral moc vazne protoze co mam s nima osobni zkusenosti tak kazdej tyden lezej "preventivne" pod autem, takze se pak neni co divit, ale jsou i taci co opravdu koupi auto ktere drzi. Nicmene jako rodinne auto po cechach ma xantie i pres vyse zminene stale nejlepsi pomer uzitna hodnota/cena.
Prvni rok vcetne pojisteni, paliva, dvou sad pneu, nejakych bazarovych doplnku (disky, mlhovky,...) cca 200tis Kc / 50tis Km (bez ceny auta), takze uz litam delsi cesty letadlem je to stejne drahy a rychlejsi...
nejvetsi plus tohoto vozu je zrejme kvalitni dozivotni technicka podpora :) na foru ceskeho xantiaklubu a citroeny.cz
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Jasné škoda 120 a favorit etalony spolehlivosti. Chčiješ si do huby, ješte že si všichni pamatujeme na ty kusy drátu, kombinačky, pásky a pod co sme sebou vozili. Di do volkswagenu voni se přeci nesypou. Sice sou jich plný servisi ale co národ je stejne blbej a bude kupovat lidové vozy. Apropo problémy zmínené xantie nemají nic společné se značkou ale s konkrétnim majitelem který kálel na údržbu i když připouštim zmetek se najde všude ale hodnotit podle toho značku a celou řadu může jenom blb
05.11.2010 | 01:32:45 | Reagovat
ja mam xantiu a je to katastrofa 246000km a je KO velka spotreba a vsetko mi odchadza asi uz uplne vsetko neviem si z tym dat rady asi pojde do srotu
05.10.2009 | 16:26:49 | Reagovat
to naphd
Konečně někdo napsal pravdu o xantii!Sám jsem ji taky měl byla to hrůza.Jsem rád,že jsem se ji zbavil.Mě na rozdíl od naphd nechala na cestě.To se mi ještě u žádného auta nestalo.A to jsem měl :Š 120, Š favori,R clio a pak zmíněnou xantii.Někdy mi připadají vychvalované recenze majitelů xantií,že jsou tak zahledeni do svého auta,že i když se jim to sere,tak to budou vychvalovat !
29.04.2009 | 17:33:17 | Laco Reagovat
oprava nakladu
nakonec 4kc na kilometr, chybka v databazi oprav :) tak to uz je veselejsi
29.04.2009 | 14:26:26 | Reagovat
po dvou letech...
dva roky a 85tis km byly pro auto konecna (celkem 245tis).
Zacala vsude mozne prolinat hydraulika, pretesnenei rizeni, regulatoru, rozdelovace, cerpadla, brzdovy valec + par litru kapaliny... dost drahy a to jsem si neco udelal sam. Pak nejaky cepy, kosti, alternator, lozisko, ..... taky to naskakalo.
Hydraulika od urciteho momentu zacne byt dost problematicka, urcite typy kouli po dofouknuti moc nevydrzi.
Motor jsem setril stejne nakonec praskla hlava, takze do srotu. Nebylo ekonomicke dal to drzet pri zivote.
I pres pravidelny servis pravedelne problemy. 85tis km odkroutila s celkovymi naklady 6kc/km. Nic moc.
28.04.2009 | 17:50:40 | Reagovat
po roce provozu...
tak doplnuji recenzi po cca. roce provozu.
Auto jeste jezdi, kupodivu. Za rok najeto cca 50tis kilometru, ale prevazne dlouhe dalnicni cesty po evrope na ktere se motor 1.9TD moc nehodi (vysoke otacky - vetsi spotreba, 140km/h - 8l). Servisni naklady za prvni rok cca 65tis z cehoz 30tis hned po koupi s cimz se pocitalo (umerne tomu se stahla cena). Je to docela dost. K tomu co je zmineno v recenzi pribyla vymena ulozeni prednich "tlumicu", zavareni prahu (nicmoc pozink), najaky cepy na predni naprave, komplet kladky + remenice, lozisko PZ kola, utesneni palivoveho vedeni, pak bezny servis co zvladne kazdy sam (filtry, zhavky, naplne, ...) ale stale je co opravovat (silentbloky zadni napravy, loziska ramen, central, padajici nafta, vyfuk....)
a po dvojim prasknuti hydralickych trubek uz v auto moc duveru nemam, a to jsem ty nejexponovanejsi osetroval. Jinak nejaka extra zavazna porucha me zatim nepotkala, tuktuk. Clovek si zvykne i na mizernyho kone. Recenze citroenaru co jen jezdej a maj auta bez poruchy bych nebral moc vazne protoze co mam s nima osobni zkusenosti tak kazdej tyden lezej "preventivne" pod autem, takze se pak neni co divit, ale jsou i taci co opravdu koupi auto ktere drzi. Nicmene jako rodinne auto po cechach ma xantie i pres vyse zminene stale nejlepsi pomer uzitna hodnota/cena.
Prvni rok vcetne pojisteni, paliva, dvou sad pneu, nejakych bazarovych doplnku (disky, mlhovky,...) cca 200tis Kc / 50tis Km (bez ceny auta), takze uz litam delsi cesty letadlem je to stejne drahy a rychlejsi...
nejvetsi plus tohoto vozu je zrejme kvalitni dozivotni technicka podpora :) na foru ceskeho xantiaklubu a citroeny.cz
16.04.2008 | 15:14:27 | naphd Reagovat