Rok výroby:1999Typ motoru:1.9TDStav km při koupi:80 000 kmStav km nyní:123 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:6. 10. 2005
Poruchy jsou téměř na denním pořádku, auto bych hodnotil jako naprosto nespolehlivé.
V podstatě jsem za dobu dvou let vyměnil a nechal spravovat téměř vše.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Jediná výhoda spočíva v komfortu, který nabízí velký interiér vozidla. Myslím si ale, že daleko pohodlnější je mít šanci před domem dobře zaparkovat, což v mé nové Škodě Octavii není po zkušenostech s Xantií nejmenší problém. Také nutno podotknout, že náhradní díly jsou velmi drahé a servis také, ten je dokonce také velmi často na velmi nízké úrovni.
Já mám Xantii 1.8i už 6 let a nemůžu si vynachválit. Zatím jenom měním motorovej olej a přezouvám pneu. Spolehlivost, jakou jsem u Škodovek nepoznal :-). Jasně, že jsem za tu dobu musel už něco měnit, ale vždy to bylo preventivně (rozvoďák, čep řízení, tlumič výfuku), nic, kvůli čemu bych nedojel. Opravuju ve značkovém ale neautorizovaném servisu a na cenu ani kvalitu si nestěžuju. No a požitek z jízdy - jak řidič, tak jako spolujezdec a zvlášť vzadu - to bez hydrauliky nikdo nepochopí. Překvapuje mě, že si chválíš přechod do Octávky. Dobrovolně bych neměnil...
10.09.2012 | 10:18:27 | Petr
| 94.199.40.*Reagovat
díly na XA
zdravím, poprosil bych o zaslání odkazu na ty laciné díly...xantii mám teprve druhý den:-)...ale tohle men zajímá...jinak vám povim..komfort je parádní....mám ji v exclusive..a HDi
Až do minulého týdne jsem byl a vlastně zatím stále jsem velmi spokojený s Xantii HDI break. Ten minulý čas je tu proto, že jsem na namrzlé silnici zasypané čerstvým sněhem nedokázal zastavit v Německu za autem, co zastavilo už na oranžovou... Rodíl cca 15km a 1500kg udělalo svoje. Zjistil jsem, že Xantie nemá vpředu žádnou výztuhu a tak z nárazníku, světel,mlhověk a tří chladičů nic nezbylo... Totálka jak vyšitá :(
Jinak luxusní komfortní vůz z běžnou provozní údžbou. Poopravil bych tady rád pár informací a pár jich doplnil. Koule není potřeba měnit. Stačí je jen nafoukat nově dusíkem na nějakých 50atm. V Liberci znám chlapíka co to dělá i s výměnou oleje a fitru téměř na počkání za cca 4500,- za 6 koulí. Problémy s tím, že se auto po položení na zem odmítalo vztát a hned potom zase pérovat, opravila 1,5mm dirka a závlačka jako pojistka proti vypádávání silonové "kostičky" z ovladače zadního ventilu pod autem. Oprava asi tak na 15minut :) Zlámané dráty v pátých i zadních dvěřích jsou důsledkem toho, že měď byla ve výrobě všech výrobců nahražena ocelolí a ta nejde ohýbat donekonečna... Za necelé tři roky jsem nalítal přes 150tis km k plné spokojenosti při kombinované spotřebě cca 5,5-6,2litru/100km. Za tu dobu jsem ojel dvoje destičky a kotouče jsou pořád OK. Pokud to vidím v práci, tak na Oktáviich II mění kompletně kotouče i destičky každých 45-65 tis km, protože jsou kotouče zničené a při brždění hází volantem... Náhradní díly jsou cenově přijatelné i přesto, že velkoobchody v ČR kradou jako straky a to doslova. Pokud máte kousek do Německa a na ebay, tak seženete díly za cca 50% levněji než u nás a to i s cenou za dopravu do nejbližšího místa na Německém území. Kdo chce, tak mu poradím jak na to...
Tak tak, 1.9 td jezdí v prumerně 5-6 litrů, dálku dá i za 4 pokud se jede skutečně rozumně.
25.10.2011 | 23:15:33 | David
| 94.112.220.*Reagovat
ta xantia je vyborne a spolahlive auto, ked dokazalo sa rozbehnut na 4 bez funkcnej spojky a prevodovka z motorom vydrzalo a cele polsko tak presla myslim ze to auto je nenahraditelne
Já jezdím s xantií HDi a jsem s ní naprosto spokojený.V práci mám služební bedňák (škoda Octávia) a jsem z ní vytřesený jako partyzán.Když jedu na trojku proti kopci tak mi to TDi trhá uši, což se mi s HDi nestane.
No, o urovni tve odpovedi hovori ta cast, ze neni treba ESP. Pokud by jsi mel moznost toto nekdy vyuzit, tak bys takovouto kravinu nikdy nenapsal. Mam Xantii 99 1,8i, takze muzu porovnavat. Octa ma take plne pozinkovanou kastli, takze to neni vyhoda. Jedinou vyhodu vidim v tom miste a pro nekoho komfortnejsim podvozku. Me se treba lepe sedi v tvrdsich sedackach v octe. Hlavni ale je, ze tahle dve auta nelze vubec srovnavat a nevim, kterej blbec s tim zacal, je to auto o tridu jinde. A s tema brzdama nesouhlasim, tlak se udrzuje v obou soustavach a je jedno, kolik je v ni kapaliny. Ale schvalne jsm eto vyzkouseli na letisti 100km/h podle GPS, s kazdym autem 5x zabrzdit na max seslapnuti pedalu. U obou aut doslo k aktvaci ABS. Prumerna brzdna draha Xantia 42,8m prumerna brzdna draha Octa 43,3m. Takze nevidim nikde tech deset metru...
Ako si to myslel s tou svinsky drahou údržbou na C5? Servisku mám síce v aute, ale ak si dobre spomínam, tak hydraulika je bezúdržbová až do nejakých 160.000 km, potom sa menia gule. Ich cena je však zrovnateľná s výmenou 4 kvalitných tlmičov pri bežnom aute.
Viem, že japonci sú fajn, ale aj japonci, Mercedesy, Lexusy a iné značky môžu byť poruchové a budeš do nich len lievať peniaze a nadávať - to je riziko u , zvlášť v dnešnej dobe podvodníkov.
Je samozrejmé, že keď človek kúpi vydarené auto, vždy ho bude subjektívne hodnotiť. Nesporne má Xantia tieto výhody: pozinkovaná karoséria ( namáčaná ), komfort, lepšie brzdy ako oktávka, pretože ich nástup je rýchlejší ( Zdeněk ak si preštuduješ ako funguje hydraulický systém v tomto aute a že je reaguje oveľa rýchlejšie na pokyny pedálov, pretože kvapalina je v celom systéme, nielen v brzdovom malom okruhu, tak uveríš ), hydroaktiv II. a vyššie, ktorý dokáže zázraky a netreba samostatné ESP, ak je HDI, tak spotreba a kultivovaný chod , dobré výbavy. Ja som mal tiež viac značiek a skončil som u VOLVA ( 5-valec diesel ) a okrem kórejca a taliana, uznávam všetky značky ako rovnocenné ( každá v niečom inom ), no na moje Xantie a zvlášť XII, 2.0 HDI, 110 HP, exclusive - budem vždy s radosťou spomínať. A Xantie boli vždy lepšie autá ako Oktávky ( samozrejme do roku 2001- potom už bola C5 a tam je svinsky drahá údržba, ale to sa dá prekonať citovým vzťahom k hydraulike ). P.S.: Kto sa stará o svoje auto, tak sa mu to mnohonásobne vráti. A ak kúpi vydarené a servisované, tak už niet čo dodať.
Já vlastním Xantii a jsem s ní maximálně spokojený. Peníze jsem narval pouze do ůdržby, destičky, oleje, filtry, řemeny a dva měchy(koule). Pravda, jedna věc se podělala, začala mi téct jedna pístnice (po neodborné opravě v jednom "servisu"),koupil jsem novou (cca.4tis.) a je po problému. Pozor, opravdu podstatné je, koupit auto od majitele, co se mu trochu věnoval! :) Máme doma i Oktávku, jízdní vlastnosti, prostor a pohodlí se nadaj srovnávat. Vždycky zas rád sednu do Xantie, kde se za jízdy neklepu a kam se hlavně vejdu :) Jinak Oktávka je též kvalitní vůz, ale já očekávám od vozu víc, něž jen velkou kastly a malý prostor. Přeji mnoho štastných kilometrů.
Přátelé citroňáci, když čtu ty nadšené příspěvky "objektivních majitelů Xantií", nedá mi to, abych nepřipojil pár postřehů. Podotýkám, že jsem vyzkoušel vozidla různých značek, takže snad mám právo na vlastní názor. Kdysi jsem rovněž býval příznivcem této značky. Vlastnil jsem postupně dva Citroeny BX a byl jsem s nimi celkem spokojen, zejména ve vztahu užitek-provozní náklady. Proto mou další volbou byla Xantia, která na rozdíl od Bxů nabízela rovněž i poměrně atraktivní design. Musím říci, že to byl nejhorší nápad mého života. Na tom autě se porouchávalo snad všechno, počínaje klepáním motoru, spotřebou oleje, unikání LHM atd. Podotýkám, že auto bylo moc pěkné a mělo najeto málo přez 100 tis. Jezdil jsem s tím po servisech a stále rozdával tisícikoruny, až mi došla trpělivost a odvezl ji do jednoho velkélho a seriózního autobazaru . Vlastně mi udělala radost dvakrát - když jsem si ji kupoval, a když jsem se jí zbavil.Chci dodat, že Xantie si po mně koupili dva lidé z mého okolí, a závady měli naprosto stejné. Já osobně si starost o auto představuji jako výměnu provozních náplní, řemenů, destiček a podobného spotřebáku a ne neustálého opravování nějakých poruch. Proto jezdím už čtvrtý rok v TOYOTĚ a je klid. Zdravím všechny a přeji mnoho šťastných kilometrů.
boze muj kterej idijot tady tak pohanel xantii??? da se rict ze nejspolehlivejsi auto co jsem v zivote mel.. hlavne ze ted mas octavii a ses spokojenej. za takovej kostitras bych nedal ani deset tisic. fakt si dojdi s hlavou k doktoroj
Jsi asi trochu vydlabanej xantia je jedno z nejmene poruchovych aut svedci to o tvoji inteligenci v autech se asi nevyznas bud jsi buran nebo drapal co koupil nejaky strep.
A ja neznam zadnyho objektivniho privzence jakekoliv znacky. Zrovna tak nejste objektivni ani vy tady. Nekomu se sere xantia, jinymu octavka, my mame v rodine 2 octavy, obe najeto na 200t km a jedina vec nad ramec servisu byla na kazdy jedna vaha vzduchu, to jen na protivahu toho, co je par radku dole. A jinej borec tady u podobnyho auta psal , jak zastavi o 10 metru ze stovky driv nez oktava. Octava zastavi na 43m, takze jestli xaantia na 33m tak ma lepsi brzdy nez lambo;-)) trochu soudnosti i u citroenaku
Když si někdo koupí klumpr po nějakým praseti tak je jedno co je to za značku ale nevím v čem by měla být Octavie o třídu výš??? Já bych řekl níž,u škodovek se totiž vady omluví ale u jiných aut vůbec! Znamej škodovák s novou octavií nedojel ani do Chorvatska ale to se prý stane,pak koupil manželce citroen a praskla mu žárovka v blinkru a už to byl klumpr! Holt někdo je škodovák tak at je,ale objektivního škodováka neznám
Jo, je to diagnoza "škodofilie". Škodofka je a bude nejlepší, i když se se*e,(nazývá se to běžné opravy a spotřebák), i když tlačí palubka do kolen a holení, i když žere jako tyranosaurus, i když je v ní zastaralá (nebo naopak nevyzkoušená) technika, i když je předražená a o servisu ani nemluvím - pořád bude nejlepší. Když u Peugeotu praskne žárovka, už je to poruchovej střep. Škodováci jsou samostatná rasa lidí, nenávidící vše ostatní.
TÜV testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly....atd Kouknete se na níže uvedenou adresu a porovnejte Xantia s jakékoli jiné auto. Já to udělal a už nemusím bit odborníkem abych věděl že Xantia je za své peníze naprosto fantastické auto. Koupím si Xantia Adresa: http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-model/citroen-xantia
Nedalo mi nereagovať na veľmi subjektívnu kritiku Xantie. Aj keď si mal slabší diesel 1.9TD, ťažko ho porovnávať s Oktáviou. Ja vlastním už tretiu Xantiu, jazdil som aj na Oktávkach, ale Śkoda je značka, ktorú nechcem. Viem, koľko stoja ND na Škoda,VW a koľko na Xantie. Treba troška šikovnosti a zistil by si, čo je lacnejšie. Po druhé - na 1.9TD Xantii sa dá jazdiť na spotrebe okolo 5l/100km ( ja mám 2.0HDI a a mám 5-5,5l/100km - kdeže je Oktávka s 1.9TDI so spotrebou, iba ak 90PS s ľahkou nohou ), o bezpečnosti a výbavách sa nebudeme baviť, losí test prešla xantia rýchlosťou 108km/hod, skús to na hocijakej Škodovke a od roku 1985 majú PSA autá zinkované karosérie ( namáčané niekoľkokrát - nie antikorózny nástrek!!! ). Ak sa o auto staráš ako máš, tak by si nevymenil X za Oktávku. Nebudem spomínať priestor a pohodlie. Toľko v stručnej kocke. Ešte veľa ...veľa km.....
Naprosto nesouhlasím s tvou recenzí a už vubec ne s tvým názorem ohledně cen náhr. dílu a servisu. Je vidět, že jsi těch aut moc neměl a že nemužeš porovnat.Já jsem odjezdil mj. dvě Octavie a nechci ji v baráku ani vidět. Při první jsem myslel, že jsem narazil na špatný kus(sypalo se co jen mohlo),u té druhé naprosto stejné závady a poruchy.NÁHODA? No a co se týče cen v servisu Škoda. Nehoráznost!!! Závěrem - poptej se nezaujatých kamarádu a pak si udělej obrázek.Z mé strany to není zaujatost, ale zkušenost. Ahoj a mnoho km bez poruch.
Nemyslím si, že je to také zlé. Moja Xantipa (Xantia) papá 6,2 L na 100km. Zatial som nemal žiadne problémy... a jednoznačne je to najkomfortnejšie auto.. Tak mimochodom, octavia je ďaleko za starou dobrou Xantiou...
Mám xanti 1.8 16V a jsem sním nadmíru spokojen komfort a klidná jízda stojí zato si trochu připlatit. Co se týká problému nemám žádné, pokuad jezdíš pravidelně do servisu (kvalifikovaného Jeho rozměrný kufr je dostačující. A o dovolené, když je kufr nacpaný oceníš to, že je rezerva pod autem.
Uz jen spotreba svedci, jak jsi s tim jezdil. S 1,9 TD za 8 l ??? Mam ten samy vuz, nejvetsi spotrebu jsem mel 6,7 a to v zime za mrazu a neustale jizdy v hlubokem snehu. Pokud nejsi uplny neznalek a na netu si najdes katalogy nahr. dilu, zjistis, ze ND jsou prave nekdy i levnejsi, nez na tu tvou "superoktavku"
V tom případě ten,co to měl před Tebou,byl pěknej dobytek,protože tohle auto zmršit,je umění.Je jen škoda,že jsi nenapsal,co všechno se vysypalo,hned by se líp soudilo.
Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia
Je to super
Já mám Xantii 1.8i už 6 let a nemůžu si vynachválit. Zatím jenom měním motorovej olej a přezouvám pneu. Spolehlivost, jakou jsem u Škodovek nepoznal :-).
Jasně, že jsem za tu dobu musel už něco měnit, ale vždy to bylo preventivně (rozvoďák, čep řízení, tlumič výfuku), nic, kvůli čemu bych nedojel.
Opravuju ve značkovém ale neautorizovaném servisu a na cenu ani kvalitu si nestěžuju.
No a požitek z jízdy - jak řidič, tak jako spolujezdec a zvlášť vzadu - to bez hydrauliky nikdo nepochopí.
Překvapuje mě, že si chválíš přechod do Octávky. Dobrovolně bych neměnil...
10.09.2012 | 10:18:27 | Petr | 94.199.40.* Reagovat
díly na XA
zdravím, poprosil bych o zaslání odkazu na ty laciné díly...xantii mám teprve druhý den:-)...ale tohle men zajímá...jinak vám povim..komfort je parádní....mám ji v exclusive..a HDi
28.01.2011 | 13:04:55 | fojtis Reagovat
Xantia byla TOP
Až do minulého týdne jsem byl a vlastně zatím stále jsem velmi spokojený s Xantii HDI break. Ten minulý čas je tu proto, že jsem na namrzlé silnici zasypané čerstvým sněhem nedokázal zastavit v Německu za autem, co zastavilo už na oranžovou... Rodíl cca 15km a 1500kg udělalo svoje. Zjistil jsem, že Xantie nemá vpředu žádnou výztuhu a tak z nárazníku, světel,mlhověk a tří chladičů nic nezbylo... Totálka jak vyšitá :(
Jinak luxusní komfortní vůz z běžnou provozní údžbou. Poopravil bych tady rád pár informací a pár jich doplnil. Koule není potřeba měnit. Stačí je jen nafoukat nově dusíkem na nějakých 50atm. V Liberci znám chlapíka co to dělá i s výměnou oleje a fitru téměř na počkání za cca 4500,- za 6 koulí. Problémy s tím, že se auto po položení na zem odmítalo vztát a hned potom zase pérovat, opravila 1,5mm dirka a závlačka jako pojistka proti vypádávání silonové "kostičky" z ovladače zadního ventilu pod autem. Oprava asi tak na 15minut :) Zlámané dráty v pátých i zadních dvěřích jsou důsledkem toho, že měď byla ve výrobě všech výrobců nahražena ocelolí a ta nejde ohýbat donekonečna... Za necelé tři roky jsem nalítal přes 150tis km k plné spokojenosti při kombinované spotřebě cca 5,5-6,2litru/100km. Za tu dobu jsem ojel dvoje destičky a kotouče jsou pořád OK. Pokud to vidím v práci, tak na Oktáviich II mění kompletně kotouče i destičky každých 45-65 tis km, protože jsou kotouče zničené a při brždění hází volantem... Náhradní díly jsou cenově přijatelné i přesto, že velkoobchody v ČR kradou jako straky a to doslova. Pokud máte kousek do Německa a na ebay, tak seženete díly za cca 50% levněji než u nás a to i s cenou za dopravu do nejbližšího místa na Německém území. Kdo chce, tak mu poradím jak na to...
13.12.2010 | 22:06:45 | bob.dreamer Reagovat
spotřeba
Spotřeba 8 litrů?! Co je to za blbost...To ti tak 2 litry vždycky někam vytekly ne? Já s mým 2.0 HDI jezdím za 5,5...
27.11.2009 | 11:06:55 | Riddick Reagovat
RE: spotřeba
Tak tak, 1.9 td jezdí v prumerně 5-6 litrů, dálku dá i za 4 pokud se jede skutečně rozumně.
25.10.2011 | 23:15:33 | David | 94.112.220.* Reagovat
ta xantia je vyborne a spolahlive auto, ked dokazalo sa rozbehnut na 4 bez funkcnej spojky a prevodovka z motorom vydrzalo a cele polsko tak presla myslim ze to auto je nenahraditelne
19.07.2009 | 23:25:21 | martin Reagovat
miloš
Já jezdím s xantií HDi a jsem s ní naprosto spokojený.V práci mám služební bedňák (škoda Octávia) a jsem z ní vytřesený jako partyzán.Když jedu na trojku proti kopci tak mi to TDi trhá uši, což se mi s HDi nestane.
15.09.2008 | 18:11:40 | Reagovat
pro falcon666@orangemail.sk
No, o urovni tve odpovedi hovori ta cast, ze neni treba ESP. Pokud by jsi mel moznost toto nekdy vyuzit, tak bys takovouto kravinu nikdy nenapsal. Mam Xantii 99 1,8i, takze muzu porovnavat. Octa ma take plne pozinkovanou kastli, takze to neni vyhoda. Jedinou vyhodu vidim v tom miste a pro nekoho komfortnejsim podvozku. Me se treba lepe sedi v tvrdsich sedackach v octe. Hlavni ale je, ze tahle dve auta nelze vubec srovnavat a nevim, kterej blbec s tim zacal, je to auto o tridu jinde. A s tema brzdama nesouhlasim, tlak se udrzuje v obou soustavach a je jedno, kolik je v ni kapaliny. Ale schvalne jsm eto vyzkouseli na letisti 100km/h podle GPS, s kazdym autem 5x zabrzdit na max seslapnuti pedalu. U obou aut doslo k aktvaci ABS. Prumerna brzdna draha Xantia 42,8m prumerna brzdna draha Octa 43,3m. Takze nevidim nikde tech deset metru...
31.05.2008 | 23:08:35 | Zdenek Dostal Reagovat
to Boss
Ako si to myslel s tou svinsky drahou údržbou na C5? Servisku mám síce v aute, ale ak si dobre spomínam, tak hydraulika je bezúdržbová až do nejakých 160.000 km, potom sa menia gule. Ich cena je však zrovnateľná s výmenou 4 kvalitných tlmičov pri bežnom aute.
06.05.2008 | 14:55:57 | Petrík Reagovat
Pre Flinta10
Viem, že japonci sú fajn, ale aj japonci, Mercedesy, Lexusy a iné značky môžu byť poruchové a budeš do nich len lievať peniaze a nadávať - to je riziko u , zvlášť v dnešnej dobe podvodníkov.
06.05.2008 | 14:36:44 | Boss Reagovat
Pre Zdeňka Dostála a i.
Je samozrejmé, že keď človek kúpi vydarené auto, vždy ho bude subjektívne hodnotiť. Nesporne má Xantia tieto výhody: pozinkovaná karoséria ( namáčaná ), komfort, lepšie brzdy ako oktávka, pretože ich nástup je rýchlejší ( Zdeněk ak si preštuduješ ako funguje hydraulický systém v tomto aute a že je reaguje oveľa rýchlejšie na pokyny pedálov, pretože kvapalina je v celom systéme, nielen v brzdovom malom okruhu, tak uveríš ), hydroaktiv II. a vyššie, ktorý dokáže zázraky a netreba samostatné ESP, ak je HDI, tak spotreba a kultivovaný chod , dobré výbavy. Ja som mal tiež viac značiek a skončil som u VOLVA ( 5-valec diesel ) a okrem kórejca a taliana, uznávam všetky značky ako rovnocenné ( každá v niečom inom ), no na moje Xantie a zvlášť XII, 2.0 HDI, 110 HP, exclusive - budem vždy s radosťou spomínať. A Xantie boli vždy lepšie autá ako Oktávky ( samozrejme do roku 2001- potom už bola C5 a tam je svinsky drahá údržba, ale to sa dá prekonať citovým vzťahom k hydraulike ). P.S.: Kto sa stará o svoje auto, tak sa mu to mnohonásobne vráti. A ak kúpi vydarené a servisované, tak už niet čo dodať.
06.05.2008 | 14:30:57 | Boss Reagovat
Xantia -10 let stará,jako nová.
Já vlastním Xantii a jsem s ní maximálně spokojený. Peníze jsem narval pouze do ůdržby, destičky, oleje, filtry, řemeny a dva měchy(koule). Pravda, jedna věc se podělala, začala mi téct jedna pístnice (po neodborné opravě v jednom "servisu"),koupil jsem novou (cca.4tis.) a je po problému. Pozor, opravdu podstatné je, koupit auto od majitele, co se mu trochu věnoval! :)
Máme doma i Oktávku, jízdní vlastnosti, prostor a pohodlí se nadaj srovnávat. Vždycky zas rád sednu do Xantie, kde se za jízdy neklepu a kam se hlavně vejdu :)
Jinak Oktávka je též kvalitní vůz, ale já očekávám od vozu víc, něž jen velkou kastly a malý prostor.
Přeji mnoho štastných kilometrů.
21.04.2008 | 13:13:44 | pavel Reagovat
Potěšení nadvakrát
Přátelé citroňáci,
když čtu ty nadšené příspěvky "objektivních majitelů Xantií", nedá mi to, abych nepřipojil pár postřehů. Podotýkám, že jsem vyzkoušel vozidla různých značek, takže snad mám právo na vlastní názor. Kdysi jsem rovněž býval příznivcem této značky. Vlastnil jsem postupně dva Citroeny BX a byl jsem s nimi celkem spokojen, zejména ve vztahu užitek-provozní náklady. Proto mou další volbou byla Xantia, která na rozdíl od Bxů nabízela rovněž i poměrně atraktivní design. Musím říci, že to byl nejhorší nápad mého života. Na tom autě se porouchávalo snad všechno, počínaje klepáním motoru, spotřebou oleje, unikání LHM atd. Podotýkám, že auto bylo moc pěkné a mělo najeto málo přez 100 tis. Jezdil jsem s tím po servisech a stále rozdával tisícikoruny, až mi došla trpělivost a odvezl ji do jednoho velkélho a seriózního autobazaru . Vlastně mi udělala radost dvakrát - když jsem si ji kupoval, a když jsem se jí zbavil.Chci dodat, že Xantie si po mně koupili dva lidé z mého okolí, a závady měli naprosto stejné. Já osobně si starost o auto představuji jako výměnu provozních náplní, řemenů, destiček a podobného spotřebáku a ne neustálého opravování nějakých poruch. Proto jezdím už čtvrtý rok v TOYOTĚ a je klid. Zdravím všechny a přeji mnoho šťastných kilometrů.
12.02.2008 | 15:33:23 | pacient Reagovat
boze muj kterej idijot tady tak pohanel xantii??? da se rict ze nejspolehlivejsi auto co jsem v zivote mel.. hlavne ze ted mas octavii a ses spokojenej. za takovej kostitras bych nedal ani deset tisic. fakt si dojdi s hlavou k doktoroj
27.01.2008 | 21:19:57 | tepa Reagovat
Jsi asi trochu vydlabanej xantia je jedno z nejmene poruchovych aut svedci to o tvoji inteligenci v autech se asi nevyznas bud jsi buran nebo drapal co koupil nejaky strep.
12.11.2007 | 20:48:43 | Reagovat
objektivita
A ja neznam zadnyho objektivniho privzence jakekoliv znacky. Zrovna tak nejste objektivni ani vy tady. Nekomu se sere xantia, jinymu octavka, my mame v rodine 2 octavy, obe najeto na 200t km a jedina vec nad ramec servisu byla na kazdy jedna vaha vzduchu, to jen na protivahu toho, co je par radku dole. A jinej borec tady u podobnyho auta psal , jak zastavi o 10 metru ze stovky driv nez oktava. Octava zastavi na 43m, takze jestli xaantia na 33m tak ma lepsi brzdy nez lambo;-))
trochu soudnosti i u citroenaku
09.11.2007 | 15:49:33 | zdenek dostal Reagovat
Když si někdo koupí klumpr po nějakým praseti tak je jedno co je to za značku ale nevím v čem by měla být Octavie o třídu výš??? Já bych řekl níž,u škodovek se totiž vady omluví ale u jiných aut vůbec! Znamej škodovák s novou octavií nedojel ani do Chorvatska ale to se prý stane,pak koupil manželce citroen a praskla mu žárovka v blinkru a už to byl klumpr! Holt někdo je škodovák tak at je,ale objektivního škodováka neznám
11.08.2007 | 14:05:54 | xmak Reagovat
RE:
Jo, je to diagnoza "škodofilie". Škodofka je a bude nejlepší, i když se se*e,(nazývá se to běžné opravy a spotřebák), i když tlačí palubka do kolen a holení, i když žere jako tyranosaurus, i když je v ní zastaralá (nebo naopak nevyzkoušená) technika, i když je předražená a o servisu ani nemluvím - pořád bude nejlepší. Když u Peugeotu praskne žárovka, už je to poruchovej střep. Škodováci jsou samostatná rasa lidí, nenávidící vše ostatní.
10.09.2012 | 19:13:16 | | 89.102.162.* Reagovat
TÜV testy spolehlivosti
Citroën Xantia - TÜV testy spolehlivosti:
TÜV testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly....atd
Kouknete se na níže uvedenou adresu a porovnejte Xantia s jakékoli jiné auto. Já to udělal a už nemusím bit odborníkem abych věděl že Xantia je za své peníze naprosto fantastické auto. Koupím si Xantia
Adresa:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-model/citroen-xantia
21.07.2007 | 15:39:58 | Tashev Reagovat
Kvalita a kvalita
Nedalo mi nereagovať na veľmi subjektívnu kritiku Xantie. Aj keď si mal slabší diesel 1.9TD, ťažko ho porovnávať s Oktáviou. Ja vlastním už tretiu Xantiu, jazdil som aj na Oktávkach, ale Śkoda je značka, ktorú nechcem. Viem, koľko stoja ND na Škoda,VW a koľko na Xantie. Treba troška šikovnosti a zistil by si, čo je lacnejšie. Po druhé - na 1.9TD Xantii sa dá jazdiť na spotrebe okolo 5l/100km ( ja mám 2.0HDI a a mám 5-5,5l/100km - kdeže je Oktávka s 1.9TDI so spotrebou, iba ak 90PS s ľahkou nohou ), o bezpečnosti a výbavách sa nebudeme baviť, losí test prešla xantia rýchlosťou 108km/hod, skús to na hocijakej Škodovke a od roku 1985 majú PSA autá zinkované karosérie ( namáčané niekoľkokrát - nie antikorózny nástrek!!! ). Ak sa o auto staráš ako máš, tak by si nevymenil X za Oktávku. Nebudem spomínať priestor a pohodlie. Toľko v stručnej kocke. Ešte veľa ...veľa km.....
18.04.2007 | 22:02:49 | Falcon666 Reagovat
NESOUHLASIM
Naprosto nesouhlasím s tvou recenzí a už vubec ne s tvým názorem ohledně cen náhr. dílu a servisu. Je vidět, že jsi těch aut moc neměl a že nemužeš porovnat.Já jsem odjezdil mj. dvě Octavie a nechci ji v baráku ani vidět. Při první jsem myslel, že jsem narazil na špatný kus(sypalo se co jen mohlo),u té druhé naprosto stejné závady a poruchy.NÁHODA? No a co se týče cen v servisu Škoda. Nehoráznost!!! Závěrem - poptej se nezaujatých kamarádu a pak si udělej obrázek.Z mé strany to není zaujatost, ale zkušenost. Ahoj a mnoho km bez poruch.
poruchy a závady. NA
13.01.2007 | 11:04:38 | EDA Reagovat
A co bezpečnost???? Octavia 4* a Xantia 1*.Na takové auto je to ostuda a trapas.Nevím jak Xantiu můžete srovnávat s octávkou která je o třídu lepší
29.08.2006 | 08:02:23 | Reagovat
Nemyslím si, že je to také zlé. Moja Xantipa (Xantia) papá 6,2 L na 100km. Zatial som nemal žiadne problémy... a jednoznačne je to najkomfortnejšie auto.. Tak mimochodom, octavia je ďaleko za starou dobrou Xantiou...
27.06.2006 | 10:40:52 | Reagovat
citroen xantia
Mám xanti 1.8 16V a jsem sním nadmíru spokojen komfort a klidná jízda stojí zato si trochu připlatit. Co se týká problému nemám žádné, pokuad jezdíš pravidelně do servisu (kvalifikovaného Jeho rozměrný kufr je dostačující. A o dovolené, když je kufr nacpaný oceníš to, že je rezerva pod autem.
20.05.2006 | 11:15:50 | Ferda Reagovat
Rozdil v dylce mezi oktavkou a xantii nevidim a oktavka ma navic neprehlednejsi vyhled vzad,takze te nechapu.
07.11.2005 | 19:19:55 | Reihensechscylinder Reagovat
RE:
Tak když s tim někdo zachází jak big pink pig, tak se pak nemůže divit, že ?!
18.10.2005 | 16:46:07 | Alois Švehla Reagovat
Uz jen spotreba svedci, jak jsi s tim jezdil. S 1,9 TD za 8 l ??? Mam ten samy vuz, nejvetsi spotrebu jsem mel 6,7 a to v zime za mrazu a neustale jizdy v hlubokem snehu. Pokud nejsi uplny neznalek a na netu si najdes katalogy nahr. dilu, zjistis, ze ND jsou prave nekdy i levnejsi, nez na tu tvou "superoktavku"
10.10.2005 | 09:09:30 | Tomas Reagovat
V tom případě ten,co to měl před Tebou,byl pěknej dobytek,protože tohle auto zmršit,je umění.Je jen škoda,že jsi nenapsal,co všechno se vysypalo,hned by se líp soudilo.
07.10.2005 | 16:52:03 | Valdauf Reagovat