Recenze Citroën Xantia BREAK 2.0HDi
“Obývačka na kolesách.”

Autor recenze: sgt (27 let) všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2000 Typ motoru:2.0HDi Stav km při koupi:130 000 km Stav km nyní:148 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 8 měsíců Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km Vloženo: 24. 3. 2007

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Väčšinou bežné opravy:


- výmena predného pravého ložiska v kolese

- výmena el. káblov v gumovej prechodke v 5. dverách (kufrových) - poškodené ohýbaním.

- vzpery 5. dverí už slabo tlmia pri zatváraní

- výmena ľavého lanka ručnej brzdy - 2x nalomený obal


Hodnocení a zkušenosti s autem

Pohodlné a spoľahlivé auto. Obrovský priestor hlavne vzadu a v kufri. Po sklopení zadných sedačiek rovná plocha kufra 170x110x70cm. Hydraulicko-pneumatické pruženie osloví každého, jednoducho ako v obývačke :-) Nedá sa porovnať s inými autami v podobnej cenovej kategórii.

Veľká výhoda hlavne v zime je možnosť dvihnutia podvozku, čím sa dá dosiahnuť svetlá výška približne 30cm, vhodné hlavne na prekonávanie závejov alebo parkovanie na neodhrnuté krajnice/chodníky.

Výbava na vysokej úrovni: 4x airbag, centrál, okná v elektrike, automatická klíma. Všade použité hlavne mäkčené plasty.

Motor HDi hlukom skôr pripomína benzín, počas jazdy je skôr počut svišťanie vzduchu ako zvuk motoru. Priemerná spotreba mimo mesta pri plnom obsadení cca 5,7 l/100km.

Nádž 65l, bez problémov sa dá spraviť dojazd viac ako 1000km.
Na skoro 1,5 tony ťažké auto pri plnom obsadení je 66kW trochu málo, ale ak sa podradí tak motor má ešte čo povedať :-) Výhodnejšie by bolo mať 80kW verziu.

Mínusom sú predné sedačky s veľmi slabým bočným vedením. V zátačkách to dajú dosť pocítiť. Inak mäkké a pohodlné.

Pri prvom zvezení prekvapia veľmi citlivé brzdy, ale veľmi rýchlo sa dá na to zvyknúť. Zbytočne budete hľadať korektor výšky predných svetiel, pretože auto si samo dorovnáva vodorovnú polohu. Čiže keď naložíte do kufra 400 kg, zadok sa bude skoro dotýkať zeme. Po naštartovaní však bechom minúty bude zadok tam kde bol pri prázdnom aute :-)

Xantia nepozná slovo korózia. Jediné miesto, kde sa objavila bola zadná nápravnica, to je však asi tým, že nebola pozinkovaná.

Nízke prevádzkové náklady. Okrem výmeny motorového oleja po 20000km sa odporúča čo 2 roky dať dofúkať "gule", cena cca 1500Kč aj s prácou (nie v značkovom servise!). Výmena hydraulického oleja 5rokov / 120000km.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xantia

Vložit komentář

TÜV testy spolehlivosti

Citroën Xantia - TÜV testy spolehlivosti:

TÜV testy jsou každoročně sestavovány německou organizací provádějící technické kontroly....atd
Kouknete se na níže uvedenou adresu a porovnejte Xantia s jakékoli jiné auto. Já to udělal a už nemusím bit odborníkem abych věděl že Xantia je za své peníze naprosto fantastické auto.
Adresa:
http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-model/citroen-xantia

21.07.2007 | 15:45:18 | Tashev Reagovat

?

Šmarjá panno,Ty jsi vzal na takovou krávu 66kilowatíků??To je tak na P206.Míval jsem krátkou s 80kW a bylo to akorát.Chlastá dokonce malinko míň,protože má strašně dlouhou čtyřku a pětku.Jinak souhlas,tohle je kočár,kterýmu se ještě dneska máloco vyrovná ohledně prostoru a pohodlí.Tak si ji užij a co nejvíc kilometrů.

25.03.2007 | 13:37:28 | Valdauf Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Citroën Xantia