Recenze Citroën Xsara
“Kvalita za rozumnou cenu - A to se vyplatí! ;o)”

Autor recenze: Jack (27 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1.9 TD Stav km při koupi:85 000 km Stav km nyní:148 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 5 l/100 km Vloženo: 23. 6. 2006

Hodnocení inzerátu: 3 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 110 L

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

5 000 km po koupi se zadřelo turbo. Při té příležitosti vyměněny i řemeny a kladky.

Asi na 100 000 km výměna "kosti" stabilizátoru a lanka ruční brzdy.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Před dvěma lety jsem si kvůli nutnosti dojíždění do práce potřeboval obstarat něco pohodlnějšího než byla má "hundrtka", která sice jezdila dobře, ale na denní trasy >100km už to nebylo to pravé. Vzhledem k tomu, že rodiče vlastní Xsaru a mají s ní výborné zkušenosti, a zrovna v ten moment měl známý jednu na prodej, padla volba na ni.

Dovoz z Belgie, lehce bourané (proražený chladič) a opravené, mimo jiné přebrušovaný jeden přidřený válec (důsledek ježdění s prázdným chladičem), na tachu 85 000 km, stav auta tomu vcelku odpovídal. Jediná porucha za celou tu dobu co s ní jezdím bylo zadřené turbo na 90 000 km - zřejmě následek prasáckého ježdění předchozího majitele. Jinak naprosto bezproblémové, vyžadující jen běžnou údržbu. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje mezi 4,9 - 5,5 l/100 km, Což svědčí o praktické nezničitelnosti toho motoru.

Svezení je velice pohodlné, i když ne tak jako v případě hydropneumatiky. Sedačky jsou příjemně měkké, s dobrým bočním vedením, a u řidiče spolu s volantem celkově nastavitelné. Vnitřní prostor se naprosto nedá srovnat s tím co nabízí koncern - pohodlně se v ní usadí 5 lidí běžného vzrůstu, aniž by ti vzadu museli mít kolena u brady.

Pokud je auto plně naloženo, je už trošku lenošné při akceleraci. Motor 1.9 TD s 90ti koníky ji ale bez problémů utáhne. 2.0 HDi by byl pochopitelně lepší. Optimální rychlost je na pětku cca 95km/h, kdy si motor přijemně přede lehce nad 2 000 ot/min, čili na naše cesty ideál. Na dálnici je už nad 110 km/h v kabině docela hluk, a hranice je tak na 130 km/h. Potom už dost rapidně roste spotřeba, motor dost kouří, a jízda už kvůli hluku není moc příjemná.

Závěr: Designově (před faceliftem) moc povedené auto, s dobrými jízdními vlastnostmi, dost pohodlné na dlouhé cesty, s prostorným kufrem a příznivou spotřebou. Až se budu poohlížet po jiném autě, rozhodně to bude zase Citroën...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 3


Komentáře uživatelů k recenzi Citroën Xsara

Vložit komentář

Hlučnost

Mám 1.9 TD, 90 koní. Nemám z něj pocit, že by ve vyšších rychlostech nějak řval. Proháněl jsem ho po dálnicích i kolem 150 a nic zvláštního se nedělo. Co mi ale tady v komentářích chybí, tak to auto naprosto fantasticky sedí. Jezdil jsem s Š100, 105, Peugeotem 405, Chryslerem Voyagerem a musím říct, že Xsara z nich sedí nejlíp.

28.01.2015 | 16:58:48 | Twrdebo  | 195.113.127.* Reagovat

Hlavní rozdíl mezi TD a HDi je v pružnosti motoru. TD má línější reakci na sešlápnutí plynu, HDi je živější, a je to znát (měl jsem půjčeného P 306 Break právě s HDi 66kW), a má o drobet větší krouťák. Vzhledem k modernější konstrukci i o trochu nižší spotřebu a není tak hlučný jako TD (to je traktor).

Nemyslím že by HDi líp tahal v nižších otáčkách, podle sluchu mu spíš svědčí o trochu vyšší. V Xsaře jsem neměl problém jezdit pod 1500 ot/min, HDi už se pod touhle mezí dusí a má takový tvrdý chod.

13.11.2007 | 15:01:39 | Jack Reagovat

HDi má o 5 nebo 10 Nm větší točivý moment a lépe táhne v nízkých otáčkách... A i spotřeba bývá o ca. 0,5 l/100km.

16.10.2007 | 13:23:28 |  Reagovat

Ďuri

Aký zásadný rozdiel je medzi TD a HDi?
Myslým teda výkonovo, HDI-čka boli aj 66kw?

28.01.2007 | 14:32:35 |  Reagovat