Recenze Dacia Lodgy 1.5 dCi
“Automobilová IKEA - funkční, jednoduché, výhodné, příjemné, lepší naživo nežli na fotkách :)”

Autor recenze: ankoff (38 let),
Liberecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2012 Typ motoru: Stav km při koupi:8 km Stav km nyní:9 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 7 měsíců Palivo: Diesel Vloženo: 28. 8. 2013

Hodnocení inzerátu: 117 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano


Hodnocení a zkušenosti s autem

Slovo úvodem:
Máme tři děti, velkého psa, kočárek, na každé cestě objemná zavazadla (dětem věci na převlečení apod.), omezený rozpočet a netrváme na značce zboží – předmětů, protože nám jde o funkčnost a výhodnost. Pro někoho je auto doplňkem osobnosti, pro jiného ryze praktickou záležitostí. Tato recenze je o tom druhém.
Píšu to proto, abych Vás připravil na to, že nebudu psát o sportovní jízdě nebo o tom, jestli se za autem otáčí holky nebo jestli si vedle auta připadám reprezentativně.
Lodgy již máme přes půl roku, najeto cca 9000km.

Proč jsme vybrali novou Dacii Lodgy:
- Ojetá auta prostě znamenají investice a to nejen po finanční stránce, je to časově náročné jezdit s autem po servisech a dostávat se komplikovaně z práce a do práce (ojetiny jsme již měli)
- 5 letá záruka a financování vlastním úvěrem s možností doplacení se dá utáhnout, stačí přestat kouřit a pít
- Je mnoho tzv. MPV, do kterých se tři dětské sedačky prostě nevešly a kde 6. a 7. místo nebylo dost velké ani pro děti (Superb, Octavia I a II, Roomster, Picasso, Zafira atd.)

Plusy:
- Praktický a velký zavazadlový prostor (827 litrů po roletu, bez ní hádám tak 1000 litrů), hranatý tvar, nízká nakládací hrana, oka pro uchycení nákladu, síť v podběhu na lékarničku apod.
- Velký rozvor (sorvnatelný s VW Transporter), při rozumné délce auta (jako Octavia combi II), finta je ve větším prostoru mezi nápravami a větší výšce auta – to dělá tu nečekanou prostornost
- Solidní jízdní vlastnosti i při světlé výšce, která je srovnatelná např. s Yetim
- Všechny tři řady sedadel jsou dimenzované pro dospělé, sedí se dobře i na dlouhých cestách (1000km), všude jsou tříbodové pásy, v druhé řadě jsou 3 sady ISOFIX , do druhé řady se pohodlně vejdou 3 různé dětské sedačky (typ, kategorie)
- Poslední dvě řady se dají snadno sklopit a složit za první řadu
- Motor 1,5 dci ve spojení s 6-ti stupňovou převodovkou má i výkonovou rezervu pro předjíždění
- Spotřeba při delší cestě a plném naložení (dovolená) se blíží k 5 litrům nafty při svižné jízdě dle předpisů
- Dobrý výhled z auta, velká zrcátka, velké dveře, široký úhel jejich otevírání
- Smluvní podmínky záruky jsou na několika řádcích (nedělat tuning, vyjmuté jsou díly podvozku a výfuk, BRAVO!)
- Poslední pár zadních bočních oken je vyklápěcí, při jízdě v sedmi to je dost praktické pro efektivní ventilaci auta, u konkurence jsem si tohoto nevšimnul
- Místo látkových výplní je všude plast, snadno se to udržuje mokrým hadrem, potahy jdou sejmout a vyprat (plus pro rodiny s dětmi), praktické schránky a šuplíky
- Přesné řazení i s docela dlouho pákou (k podlaze to je kus!)
- Dobré odhlučnění motoru a podvozku, plechový kryt pod motorem je robustní
- Multimediální systém MEDIA NAV se dobře ovládá a pěkně hraje, navigace je rychlá a přesná
- ESP zabírá přesně a velice efektivně
- ASR je vypínatelné pro horší cesty
- Brzdový asistent je účinný a rychle se na něj dá zvyknout
- Omezovač rychlosti je zjednodušený tempomat, nastavitelný a příjemný na dlouhé cesty
- Palubní počítač umí ukázat prům. spotřebu, aktuální spotřebu, prům. rychlost, ujeté km výlet, denní počítadlo, spotřebované palivo, plánovaný dojezd
- Parkovací senzory mají vícero úrovní pro snadné couvání
- Klimatizace je sice manuální, ale míchá a udržuje teplotu, topení je překvapivě rychlé a účinné (opět lepší ve srovnání s Octavií II combi)

Mínusy:
- Jediná odchylka od běžné ergonomie ovládání auta je troubení páčkou blinkrů, ne středem volantu (místo troubení tiše mačkám volant...)
- Je to velké auto, na střechu se nedá nic dát bez schůdků (měřím necelých 180cm)
- Parkovací asistent by mohl být lépe slyšet (děti je hravě překřičí)
- Občas je na druhý pohled vidět, kde se šetřilo (slabá izolace stropu, chybí osvětlení kufru - ale zapojení je připravené, rezervní kolo pod autem v mříži, obyčejná prutová anténa, jednoduchý plastový kryt ruční brzdy)
- Omezovač rychlosti mohl být rovnou nahrazen tempomatem (vím, je to funkce tak trochu navíc)
- ESP je buď za příplatek nebo v nejvyšší verzi
- Jen 4x Airbag, chtěl bych okenní kvůli dětem (prostě nejsou...)
Některé úspory jsou v odborných recenzích podle mého názoru zveličovány a dá práci si jich všimnout:
- Elektrické otevírání oken není na jeden dotyk (prostě tlačítko držím, dokud to nesjede kam chci...)
- Lehká karoserie - to je podle mně výhoda (lepší spotřeba, menší namáhání podvozku)
- Plastový interiér (já už nechci auto s textilní dveřní výplní, měkčenou přístrojovou desku nepotřebuji)
- Designově starší komponenty z Renaulta (kromě slova „starší“ mi to je jedno), vše je však funkční – např. otevírání kufru
- Otáčkoměr nemá grafiku pro ekonomickou jízdu a je stejný i pro benzínové motory (kdo kdy jezdil s dieselem ví, že je třeba hlídat otáčky motoru...)
- Na přístrojové desce není teploměr (a není tam kompas, vlhkoměr, náklonoměr a rosný bod..)
- Navigace má v sobě východní evropu (dokoupení celé stojí Evropy je za cca 2700, u Volkswagenu jsem viděl 2x vyšší cenu, ale stejně - má to tam být nahrané)
- Motor nemá ozdobný plastový kryt seshora (málem bych na to zapomněl)
- Menší nádrž s objemem cca 45 litrů (dojezd asi 800km, tolik v kuse neujedu)
-

Bezpečnost:
Když jsem pročítal EURO NCAP, všimnul jsem si, že byla testována verze bez ESP (za to strhli tak hvězdičku), takže jsem to pro sebe uzavřel tím, že s ESP to má cca 4 a půl hvězdičky. Naše desetileté staré auto mělo jako nové také 4 hvězdy (tenkrát bez ESP).
Teď již mají ESP všechny vozy vyrobené někdy od začátku léta, bezpečnostních prvků je k dispozici dost a hodnocení je lepší než u Chrysler Voyager a VW Sharan – Ford Galaxy starší generace. Dacia je ale stále za Zafirou, Verso, a novým VW Touran – Sharan.
Jak to ale vypadá, jedna hvězda v bezpečnosti je cca 250000 Kč v celkové ceně vozu a to si prostě nemůžu dovolit. Budu jezdit opatrně, snažit se předvídat a být ve střehu – s dětmi se za volantem prostě neriskuje.

Shrnutí:
Lodgy jezdí pohodlně, ekonomicky a je to velice praktické auto. Vnitřkem se dá s ohnutou hlavou přelézt k dětem, do kufru se vejde všechno a přitom se dá snadno zaparkovat i na menších prostorech. Pokud k dobrému pocitu nepotřebujete mít nápis BMW nebo Audi (připomínám, tato recenze je z pohledu rodiče a řidiče zároveň, je to podle mě za ty peníze lepší volba než jakýkoliv kombík od škodovky.
Smontované to je dobře - nikde nic nedrnčí a neklepe se na těch našich tragických silnicích, podvozek je zjevně dimenzován ještě na horší cesty.
Teď již rozumím tomu, proč Dacie (a to jsem si ji původně nechtěl ani projet!!!) je dnes automobilkou s takovým růstem. Automobilová IKEA. Se vším všudy!

Komentáře vítám, urážky ne! Povídáme si o autech...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 117


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Lodgy

Vložit komentář

qgpz

Po odhlučnění je to fakt dobrá kára. Hlavně spotřeba je fakt pecka)) Mám ji už přes 3 a fakt spokojený. Odhlučko jsem řešil u https://www.2din.cz/odhlucneni-podle-umisteni-ve-voze/ .

31.07.2020 | 14:16:59 | Daniel  | 185.128.26.* Reagovat

Zkusenosti po 24 mesicich / 33 tisic km a dvou servisnich prohlidkach

Nejdrive to shrnu - auto jezdi kazdy den do skolky / skolty/ prace a o vikendech po vyletech. Vyjimecne se stane, ze jeden den nikam nejede.
Servuisni prohlidky jsem absolvoval dve (dle upozorneni palubniho pocitace), jejich cena je cca na 60% servisovani Fabie 1.2 HTP a cca na 30% porovnano s Octavii, auto mi vzdy predaval technik / mechanik, ktery jej servisoval a to vzorne uklizene (pri trech detech jsem jej za ten uklid docela litoval).
Cena za pravidelnou prohlidku se pohybovala od 2 do 4 tis. Kc a to diky memu rozhodnoti pouzit premiovy olej elf a s nim i lepsi filtr.
Prvni komponenty k vymene budou predni brzdove desticky, casto jezdim hodne nalozeny.
Dlouhodoba spotreba ve meste (kopcovity Liberec) je 6 - 7 litru, pri jizde mimo mesto je to 5 - 6 litru. Pod pet litru jsem se dostal dlouhou trasou bez dalnice.
Jedine nove auto jsem pred Lodgy mel Fabii, tam jsem do 30 tis. km resil dve nebo tri zarucni opravy, Dacie zatim s cistym stitem, z 5ti lete zaruky zbyva jeste polovina.
Dle vyjadreni techniku v obou servisech, ktere jsem navstivil se s Lodgy malokdy neco deje.
Jsem spokojeny, v jednoduchosti je krasa a kvalita. Lodgy je po zabehu (muj dojem) tissi a silnejsi v tahu, rakouske alpy se daji prejet na sestku i s plnym autem a velkym boxem na strese a v nemecku to jelo kus pres 160kmh. Jsem z toho auta nadseny.

10.06.2015 | 20:18:46 | ankoff  | 81.200.57.* Reagovat

RE: Zkusenosti po 24 mesicich / 33 tisic km a dvou servisnich prohlidkach

Hmm, no tak ono když se jezdí na servisku po 10tkm, měla by stát polovinu ne ?

11.06.2015 | 07:26:29 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Zkusenosti po 24 mesicich / 33 tisic km a dvou servisnich prohlidkach

"Rakúske Alpy sa dajú prejsť na šestku i s plným autom...."
človeče, čo sa tie Alpy roztopili do roviny ?!:))))), bože, nemusíte mať komplexy z každej haraburdy hociakej značky.

11.06.2015 | 08:51:48 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Zkusenosti po 24 mesicich / 33 tisic km a dvou servisnich prohlidkach

...a když je dobrej vítr, dá se s ní přebrodit středozemní moře....:-)

11.06.2015 | 16:53:56 | Vašek  | 109.80.159.* Reagovat

RE: Zkusenosti po 24 mesicich / 33 tisic km a dvou servisnich prohlidkach

...pres more to bylo moc na sterace, zacalo se mlzit predni sklo :)))))
S octavii II s 1.6 tdi jsem musel nekolikrat dal 4. rychlostni stupen a to jsme jeli ve dvou. Prekvapilo me, ze jsem tu samou trasu s dachnou mohl jet na sestku i nalozeny, prislo mi to zajimave.
A je jedno, ze octavia treba muze mit pomalejsi prevody nebo problem s dechem, jine auto na srovnani nemam, nicim jinym jsem tou trasou nejel. Myslim si, ze octavia je dobra ke srovnavani, kazdy ji zna. S tim servisem to je tak, ze olej proste menim, kdyz to auto napise. Auto ted hodne jezdi po meste...
Kdo opravdu jezdi s autem do servisu a vi, kolik si znackove servisy uctuji, necht posoudi sam.

23.07.2015 | 14:09:33 | ankoff  | 213.71.6.* Reagovat

Dobrá recenze

Jsem dvojnásobný Daciák, mám starou Logan MCV I, (viz moje průběžně doplňovaná recenze, nyní s najetými 144 tis. km a novou MCV II s právě najetými 850 km. (A mimochodem, nechybělo moc a kupil bych Lodgy, rozhodnutí koupit MCV bylo způsobeno celkem náhodnou možností koupit novou Arcticu bez čekání, ještě v EURO 5, což u Lodgy nebylo možné.) A některým pisálkům musím odpovědět, že Dacie opravdu nejsou určené k adrenalinové zábavě při jízdě za volantem. Takže kdo se potřebuje za jízdy vyblbnout, zariskovat a zvýšit tvorbu adrenalinu, určitě si tohle auto nekoupí. (Jak vidíte vyjadřuji se směrem k nim slušně a kultivovaně a bez urážek.) A i když nekoupí, bude pomlouvat, nicméně pochybuji, že Ti kteří pomlouvají v tom skutečně někdy vůbec jeli. Stalo se mi, že mi Hyndajáci na jejich fŕu tvrdili, že se tohle auto koupit prostě nedá, protože nemá seřiditelná opěradla předních sedadel a s pevnými opěradly, že by jim prý odešla záda. A dokázali mi to televizním testem, kde to nějaký novinářský blb tvrdil. Vybíral jsem při nákupu nové Dacie mezi ní a Hyundai I 30 a přednost nakonec dostala Dacia. Proč asi? A byly v tom rozhodování zahrnuty nejen zkušenosti s prvním typem vozu a cena. Ale třeba i územní pokrytí servisní sítě, servisní politika firmy nebo přístup servisů a hlavně jejich techniků k zákazníkům a opravám samým. Ale jízda s Dacií je obdobně "nudná" jako třeba se Škodou Rapid nebo Fabia, případně Hyundai I 30, a spoustou dalších značek a to proto, že v dané třídě motorizace normy EURO prostě jinou povahu chování motorů jednoduše neumožňují),ovšem při podstatně vyšší užitné hodnotě. Pro mě to je auto na jezdění do práce (a dětí do školy) 40 km tam a 40 km zpět, každý den, ať už je 30 nad nulou nebo 25 pod nulou. A k vyburcování adrenalinu mi úplně stačí každé ráno chování těch, kteří po dálnici těsně před Prahou v přeplněném provozu si zábavnou jízdou zvyšují nejen svůj adrenalin, ale i adrenalin těch ostatních.

31.05.2015 | 07:40:33 | Ing. Miroslav Had  | 109.81.208.* Reagovat

Dacia Logan MCV

I já se chci podělit o zkušenosti s Dacií... Jsem majitelem Logana MCV s dieslovým motorem. Za 6,5 roku mám najeto 396.000 km, loni mi měnili jedno ložisko vzadu, jinak poloosy, spojka, turbo - vše originál. Jezdím s ním po půlce Evropy, tahám přívěs. Pravidelně servisuji a můžu Vám říci, že dodnes ještě ani nežere olej...
Nemusím se dívat na video se záběry výrobního závodu v Mioveni (poblíž Pitesti), kde se Dacie vyrábějí, znám to tam osobně... A cikánů tam nepotkáte více, než u nás... Ten, kdo napsal tu hloupost o rumunských cikánech vyrábějících tato auta, není nic jiného než idiot a blb, který nebyl dále, než na Slovensku...
Nepotřebuju mít v garáži olítaného Passata nebo Octavii a stále se zajímat o to, jestli mi ještě vydrží anebo budu muset do servisu... Hlavně, že mám tzv. "prestižní značku"...
Můj Logan funguje a ještě nikdy mě nenechal na holičkách...

25.02.2015 | 10:03:10 | Petr Podhorský  | 92.61.86.* Reagovat

Dacia

Chvíli jsem věnoval čtením recenzí na Dacie. Jsem spokojeným uživatelem Dacií Sandero /pro manželku/ a Logan /pro podnikání/ a chci si koupit Dacia Lodgy Stepway pro volný čas. Mým dojmem je, že nespokojení s auty Dacia jsou pouze ti, kteří tyto auta nevlastní. Zřejmě k tomu mají nějaký důvod /prodejci z konkurence či lidé, léčící si své ego prominentními typy aut ve své garáži a psaním nesmyslů o autech, o kterých vůbec nic neví/. Přeji všem současným i budoucím majitelům Dácií spoustu šťastných kilometrů s těmito praktickými, spolehlivými a věrně sloužícími auty :-)

09.01.2015 | 10:08:19 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

...ano dacie jsou nejlepší,nejspolehlivější a nejkrásnější auta a kdo v nich nejezdí tak si léčí své ego,co na tom že si chce třeba užít radost z jízdy,nebo sedět v něčem co nevyrobily cikáni v rumunsku.Mimochodem podle britské agentury jd power hodnotící spolehlivost aut se dacia sandero umístila na 59místě z 60ti aut. ve stáří 3-5let.Víc netřeba dodávat.A užíjte si lodgy stepway ale hlavně v ní nezapomeňte jezdit jen ve volném čase:)

09.01.2015 | 11:38:56 |   | 37.48.39.* Reagovat

RE: Dacia

Nepotřebuji vědět, co píšou britské agentury. Mám na Loganu MCV najeto 110 tis km bez poruchy a nepotřebovala zatím ani výměnu brzd.destiček. Pracuji jako kameník, vozím v autě uvnitř až 3m kusy, témeř pořád max. zatížení plus bržděný vlek 1300 kg často obojí přetížené a auto neprotestuje, navíc velmi solidní spotřeba a výkon motoru 1,5 DCI. Sandero taky bez poruchy a nadšení ostatních majitelů Dácií na Daciapikniku v Šiklově Mlýně pořádaném zn. Renault se spolehlivostí těchto aut, mne utvrzuje v tom, že to není jen ve štěstí, že se podařily jen ty Dáčky moje. Dacia nabízí ve svých modelech dotykový multimediální systém s navigací,palubní počítač, klimatizace, tempomat, 4airbagy, bezp.systémy ABS+EBV+AFU+ESC+ASR+CSV, central.zam. s dálk.ovl.,el. ovl. všech oken, parkovací senzory a sedm pohodlných míst k sezení a spoustu dalšího pro klidnou jízdu, vše za velmi dostupnou cenu. Je to komfort v podstatě pro každého a to chci sdělit všem, co o Dacii přemýšleli, aby se nenechali zmást často překroucenými informacemi/např. sto let staré technologie apod./. Nepíšu to těm, co nad značkou Dacia ohrnují nos. Radek Polák, Podivín okr.Břeclav

09.01.2015 | 13:46:28 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Já to beru,na práci dobrý,dobrej poměr cena/hodnota

09.01.2015 | 14:57:56 |   | 37.48.39.* Reagovat

RE: Dacia

Nejen na práci... Docela dost se na Lodgy Stepway těším a věřím, že si užiji i tu radost z jízdy, kterou byste od Dacie nečekal. Nedávno jsem vezl svým Loganem MCV kámoše nevěřícího v kvalitu Dacií po dálnici rychlostí 165km/h. Sám chválil stabilitu a komfort podvozku zároveň pružnost, nízkou hlučnost a kultivovanost motoru s ochotou pořád zrychlovat i v obsazení šesti dospělých lidí. Dacia Lodgy Stepway všechny tyto parametry posunula ještě o kus dál. Věřím, že se auto nelíbí každému, mě je ale výraz masky modifikace Stepway i sympatický.

09.01.2015 | 18:56:43 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Ještě jsem chtěl reagovat na to, že Vám vadí, že Dácie vyrábí cikáni v Rumunsku. Kdyby jste měl chvíli čas, najděte si na you tube video výrobního závodu v Pitesti/Rumunsko/ nebo závodu v Maroku. Obojí jsou to úplně nové nejmodernější automobilky koncernu Renault-Nissan s malým podílem ručních prací a zaměstnanci mají viditelně velkou úctu a zodpovědný přístup k práci. Obyvatelé Rumunska jsou Rumuni a cikáni národnostní menšina, zrovna tak jako u nás, přesto že je to jejich domovina.

09.01.2015 | 19:59:16 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

na rozprávky o 165 km/h a ochote zrýchľovať tu máme Standu..., nechcite, aby som sa urehotal k smrti...

P.S. Dajte si GPS a nepozerajte sa na tachometer..:)

09.01.2015 | 22:11:31 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia

Přijeďte, rád Vás povozím.

09.01.2015 | 22:24:42 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Nevím, čemu se tak divíte. I se Škodou Felicia jsem neměl problém, když jestě na ni fungovaly tlumiče jet rychlostí 150 km/h /ovšem podle tachometru/. Že je Dacia vývojově trochu dál, tak to snad přiznáte. Pokud ne, potom tedy argumenty v číslech: Škoda Felicia 1,3 - kroutící moment motoru 73Nm, Dacia Logan MCV 1,5DCi - 200Nm, Dacia Lodgy Stepway 1,5DCi pak krouťák 240Nm.

09.01.2015 | 22:40:59 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Nedivte se, pro Luboše je každé auto, které je schopné jet 160 "ROZPRÁVKA", protože ten jeho línej a vyhrkanej vylítanej stočenej žabožrout toho není schopen. Podle sebe soudí tebe.

10.01.2015 | 13:53:25 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Luboš je možná občas komik, ale v tomhle má pravdu.
Lodgy s 1.5 DCi jede v nejsilnější verzi maximálně 175 km/h. Ve slabší verzi 169 km/h.
Pokud tedy někdo napíše, že bez problémů jede 165km/h v obsazení 6ti lidí a auro má pořád ochotu zrychlovat, tak to je pohádka.
I kdyby jel sám, tak auto s maximálkou 169/175 už ve 165 opravdu nemá snahu zrychlovat a spíš se tam belhá zuby nehty.
Ovšem je tu pak možnost, že rychloměr proměřuje (což je zcela běžné i u dražších značek)a ukazuje 165, ikdyž skutečná rychlost je třeba 135. Pak opravdu může mít Radek svoji část pravdy také.

10.01.2015 | 20:04:51 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Výrobcem udávaná maximální rychlost není určitě jen krajními možnostmi motoru auta, alespoň u Dacie. Věřím, že by motor 1,5DCi zvládl v plném zatížení i rychlost 200km/h a to bez přehánění /165km/h naprosto hladce a bez křečovitého sešlapování pedálu plynu/. Omezení je ale v bezpečných konstrukčních možnostech daného auta a při celkem lehké konstrukci by auto v rychlosti 200 km/h mělo tendenci vzlétnout. Určitě by to nebylo bezpečné a výrobce musí uvádět parametry se souladem bezpečnosti.

10.01.2015 | 21:23:01 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia Standa je Tvoj brat ?

Srandista, v živote si nešiel 200 km/h...:))

10.01.2015 | 22:23:13 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia Standa je Tvoj brat ?

Nepsal jsem, že jsem jel 200km/h, ale to, že při rychlosti 165km/h má motor 1,5 DCi ještě velké rezervy. Naučte se číst pozorně. Píšu zde, že dle mého názoru je rychlost 200km/h u auta motorově možná, ale konstrukčně nebezpečná a proto,že nejsem sebevrah, ani netoužím být na stránkách novin jsem samozřejmě touto rychlostí nejel. Myslím, že tato debata je úplně zbytečná, protože v našich končinách, ačkoli je život uspěchaný, je rychlost nad 130 km/h zakázána. Dacia auta jsou auta pro běžné smrtelníky, jen některé jsou určeny na závodní dráhu a jsou na ni upraveny. Nechci se bavit o extrémech s auty možnými, ale chtěl jsem jen popsat svoje dojmy a zkušenosti se svojí Dácií, pro ty, kteří pomýšlejí si Dácii koupit. Nevím, proč bych jim měl lhát a vymýšlet si pohádky. Říká se - kdo nevěří, ať tam běží.... Kupte si Dácii, jezděte s ní a pak se se mnou dohadujte, jestli jsem říkal pohádky... jinak naše debata opravdu nemá cenu.

10.01.2015 | 23:52:20 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia Standa je Tvoj brat ?

Když jsme u serioznosti příspěvků: Jak to víš, že v životě nejel 200? Psychopate. jen ty jsi nejlepší. Jen ty jsi nejrychlejší. Jen ty jsi pán silnic. Ty tady řídíš "diskuzi" a zavíráš ústa podlidem. Ne. jen ty jsi idiotů král.

11.01.2015 | 11:30:35 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia Standa je Tvoj brat ?

ááá, Stando si už zase vypil. Večer už budeš zase kingom..:))

11.01.2015 | 12:06:17 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Král pitomců Luboš Žlučovitý

Ty budeš celej život looser. protože tě nikdo nemá rád, všicjhni tě nesnášejí, a jsi tlustý a upocený. Vím to přesně tak, jako ty víš, kdo kdy a na čem jel nebo nejel, a jak rychle.

11.01.2015 | 15:37:04 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Král pitomců Luboš Žlučovitý

haaah, nesúd druhých podľa seba.

11.01.2015 | 17:10:56 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia Standa je Tvoj brat ?

Standíku: pýtal si sa, ODKIAĽ viem, že chlap nešiel 200 km/h..., rovnako ako si nešiel ani Ty:

je to jednoduché, pretože seriové auto, s konštrukčnou MAX.rýchlosťou 165-180 km/h...., bez úprav motora a podvozka jednoducho 200 km/h nepôjde, na čo prídeš ked budeš dlho jazdiť.

je jedno, či ma max. 220-240 km/h, alebo 150, 20% NAD nepôjde žiadne auto. Teda, okrem C1 a DACIE...:)

11.01.2015 | 18:25:30 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia

Co to tady plácáš? Lodgy nemá omezovač rychlosti. Nebo mi chceš říct, že pro silnější verzi stejného motoru nastavili omezovač na 175 a u slabšího na 169? To není omezovačem, ale hrubým výkonem a ano, je to krajní možnost vozu. Kdyby chctěl výrobce dát omezovač, tak to zaokrouhlí na desítky. Proč by dával omezovač na 169? Nebylo by logičtější 170, když má podle tebe auto rezervy? Omezovače se nastavují až někde kolem 240 km/h a víc. Neboj, tvoje auto není tak lehké, že by vzlétlo. Existují lehčí auta s několikanásobným výkonem a nelétají.
Tvoje pohdky o tom, že jsi jel 160 a auto by klidně zrychjlovalo až na 200 je absolutní nesmysl, který jsi si vycucal nechci vědět odkud. Podívej se která auta jedou 200 a se kterým motorem. Žádné auto velikosti Lodgy se s takto výkonem nepřehoupne na 200 ani náhodou. Budou se plácat někde mezi 150 a 180 a a kacelerace na tuto rychlost se bude počítat v minutách.

11.01.2015 | 08:55:05 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Vycházel jsem z toho. že při rychlosti 165 km/h jsem měl na otáčkoměru 3500 otáček. Maximální bezpečné otáčky motoru 1,5 DCi jsou 4500 otáček. Mohl jsem tedy přišlápnout pedál plynu a přidat ještě 1000 otáček, což jsem si dovolil odhadnout potom rychlost o 35 km/h vyšší. Pokud někoho můj úsudek uráží nebo vytáčí, tak se omlouvám.

11.01.2015 | 14:46:05 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Radek, to, že ideš 3.500 otáčok cca 165 km/h, /v skutočnosti menej/, neznamená, že pôjdeš a ani NEpôjdeš 200 km/h pri 4.500.
nikoho to neuráža, ale iba zhadzuješ sam seba.

11.01.2015 | 15:35:08 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia

To je diskutabilní. Jak si čtu tvoje reakce, zhazuješ se IBA TY. S auty Dacia nemáš žádné zkušenosti, jen chceš pořád laškovat. Pořiď si BABU a dej pokoj. Nikdy jsem nepopisoval, že Dacie jsou sporťáky na závodění. To opravdu nejsou, ale ani nejsou brzdy provozu. Dokážou se přizpůsobit každému a jsou skvělí pracanti za malé pořizovací náklady i provozní náklady a to se dnes cení nejvíc.

11.01.2015 | 17:06:02 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

kde sa toľko kotíte, že veríš svojim bludom ?! ako si mohol dostať vodičák ? 200 km /h Dacia dodávka pôjde iba ak pri voľnom páde. tak už prestaňte onanovať nad rýchlosťami, ktoré NIKDY na podobnej krabici nedosiahneš.-te.

11.01.2015 | 18:11:08 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

Pan úžasňák vám všem tady kazí recenze, protože ta jeho NIKOHO nezajímá. Chudák si do ní po celou dobu SÁM SOBĚ vpisuje příspěvky. Sám se sebou - jako v životě, viď, Luboši?

Jeho recenze s vlastními diskusemi:

www.cars.cz/autorecenze/auta/Peugeot/607/Recenze-Peugeot-607-Nadherny-dizajn.-neznicitelny--1017658.html#

11.01.2015 | 17:40:51 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

na rozdiel od teba tam píšem aj INFORMACIE, nie oslavné ody.
ked sa niečo pokazí, tak to tam dávam.
po roku-dvoch, ked je problém, tak si to pozriem, pretože si to všetko nepamätám, nakoľko jazdím na viacerých autách súčastne.

Zároveň, ked má niekto podobný problém ako ja, viem mu poradiť, resp. povedať SVOJU skúsenosť.

Standíku,prečítaj si svoju recenziu na C1, asi tam je stále môj verejný prísľub, že Ti kúpim novú C1, ked pôjdeš 1 hodinu 150 km/h v priemere a za 6,2 litra počas bežnej premávky po diaľnici..., pretože Ty jazdíš 160 km/h kopec-nekopec..., tak si len dalej šír svoje bludy.

po tej ponuke si bol asi mesiac ticho, od strachu, tak to teraz zopakuj zase...:))

11.01.2015 | 18:19:21 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

Přispívej si dál na svoji vlastní recenzi, protože si hovno pamatuješ a nevíš co je to blok nebo zápisník, tak si to piš do recenze. Ale když už si to h.... pamatuješ, tak ti opakuji znovu: nejsem standa, nemám tady recenzi a nikdo zde nepsal, že jezdí 160 kopec nekope. Ty jsom opravdu deb*lní? proč to pořád opakuješ? Ty jsi psychopat. Protože nemáš co napsat, tak dokola a DOKOLA vpisuješ pořád totéž. My už to všechno od tebe četli několikrát po sobě, jak dlouho nás tím budeš tady ještě otravovat JAK DLOUHO? Dokud tě nezavřou do blázince?

11.01.2015 | 18:38:20 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

Standíku, keby si nebol Standa, tak by si NEREAGOVAL....

Trafená hus zagágala..:)), pravda bolí. Kolko si už dnes vypil?

11.01.2015 | 18:52:04 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

Reaguju na odpovědi na mé příspěvky. Takže reaguju i na blbečka jako jsi ty. Vypil jsem mléko, dvě kafe, a jedno pivo po obědě. A ty jsi si už kolikrát zaonanoval vedle tvé nedostižné haraburdy?

11.01.2015 | 19:13:33 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Prdinec Luboš má recenzi na kterou si píše sám komentáře

Stando klid.Příště až budeš budeš někoho obviňovat ze zasírání recenz zamysli se nejdřív nad sebou.Jinak díky tobě je to tu opět na smazání a pokolikáté už?

11.01.2015 | 19:25:07 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

Jirka je tady. Luboš už není osamocený.

Díky mě? Vem to hezky časosběrně, a pokud nejsi stejně mdlého rozumu jako Luboš, pochopíš, kdo tohle vždycky způsobí. Vždycky proto, že vždycky opakuje to samé. Ty to tak nevidíš? To je mi tě líto, Jirko. I pro tebe speciálně: Nejsem Standa, tak mi nenadávej.

11.01.2015 | 19:32:52 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Jirka je tady. Luboš už není osamocený.

Stando ty jinej už nebudeš.

11.01.2015 | 19:37:42 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Jirka je tady. Luboš už není osamocený.

Ty už taky rozum nedostaneš.

11.01.2015 | 19:51:49 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Dacia ve všech modelech má vysokou světlost podvozku pro pohyb i na horších cestách, než jsou ty české. Užitkovější verze i vyšší konstrukci karoserie. Svými proporcemi nemůžou být na silnici při překračování konstrukční max.rychlosti tolik stabilní jako auta sportovního zaměření a ačkoli můžou mít stejnou konstrukční hmotnost a stejný motor, Dacia pojede pomaleji, protože max. rychlost není její prioritou.

11.01.2015 | 15:28:36 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia a 200 km/h

Však to nikdo nerozporuje. Dacia je za tu cenu fajn auto pro české podmínky rozbitých silnic ideální. Ale je opravdu nesmyl, abys při 160km/h ještě akceleroval a myslel si, že se dostaneš na 200 km/h.
Ten motor už je při těchto rychlostech tak zatížen, že se dostane jen na 3000, protože nemá sílu dostat se už dál. To není omezovač, ale odpor vzduchu. Proto se trochu silnější motor u Lodgy dostane zase kousek dál.
Ale to není nic neobvyklého. Většina aut se na těch 200 taky nedostane. Na tuto rychlost potřebuješ něco víc aerodynamického a s výkonem alespoň 120 koní.

11.01.2015 | 18:14:10 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Haha, to co si myslíš, že je omezovač, tak tos dosáhl maximálního výkonu. Tohle je prostě dieslový motor. :D
Ty čísla cos udával jsou při ideálních otáčkách a u Felicie jsi udal číslo při 5tisíc otáček, a u Dacie 3tisíce. Si příště porovnej čísla při max. zatížení tedy při 5tisících otáček obojí! Až pak zjistíš, že i podle tabulek tě nad 130km/h ta Felicie pojede jak nic. :D

11.01.2015 | 11:58:11 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Dacia

Nemůžeš porovnávat auta podle otáček motoru. Felicii s benzin.motorem je nutno držet pro větší výkon ve vysokých otáčkách např. těch udávaných 5000. Dieselová Dacie má nesrovnatelně mnohem vyšší výkon, ačkoli se otáčky motoru točí okolo 2000.Kroutící momenty motorů Felicie 73Nm proti 240Nm u Dacie je prostě znát.

11.01.2015 | 15:04:56 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Ale musím, protože ty se chvástáš, že dosáhneš větší maximální rychlosti než je papírová hodnota. A to je ale mýlka. Nemůžeš porovnat benzínový motor s dieslovým. Benzínový motor díky svým vlastnostem dokáže překonat vyšší rychlost než je psaná, protože jeho maximální výkon bývá v maximálních otáčkách. A to je právě u dieslu jiné, který má své spektrum otáček a pak padla kde nic tu nic, proto bývá s dieslem problematické předbíhat auta a je to o síle zvyku, nebo nevlastnit blbuvzdorný diesel, který se chová tak, že kolem 3,8t otáček(většinou to je mez nastavení turba) dochází motoru dech(nutí člověka řadit a nikdy motor nezadřeš), což 1.5Dci fakticky je. :D
A ty otáčky vůči rychlosti se mi zdají přehnané, hodně divný ukazatel tachometru. To máš 6.kvalt?

11.01.2015 | 17:39:50 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Dacia

Nemáme stejné zkušenosti. Nikdy jsem neměl pocit, že by motoru 1,5DCi docházel dech. A to krutě přetížím auto, vozík s celkovou hm. 1300 kg přetížím ještě víc, vjedu na dálnici a pohodlně jedu 100km/h. Zrovna tak jindy, když jsem spěchal 165km/h, tak jsem nenabyl dojmu, že by motoru docházel dech. Dacia se vždy přizpůsobila tomu, co jsem potřeboval. Jestli kvůli tomu nemůžete v klidu spát, přijeďte, a můžete se přesvědčit při projížďce. Překračovat maximálku jsem nikdy nezkoušel, ani zkoušet nehodlám,mám rád svůj život i své řidičské oprávnění.

11.01.2015 | 18:14:46 | Radek  | 46.173.195.* Reagovat

RE: Dacia

Při projíždění netu Auto.cz jsem se hodně pobavil u porovnání zmiňovaného Dacia Logan MCV 1,5Dci. Autor článku, aby nebylo málo ještě zveličil s těmi otáčkami.
www.auto.cz/srovnavaci-test-dacia-logan-mcv-1-5-dci-vs-renault-kangoo-1-5-dci-82200
A to, že při 130km/h, točí 2.2t otáček. Když si to vynásobíte, kolik vychází? Mě tedy, že omezovač 5TISÍC OT. točí někde u 295km/h a to na pětistupňové převodovce. A MINIMÁLNÍ ZKRESLENÍ! Uvádí v testu i skutečnou rychlost 126km/h! Takže mi vychází dle testu, že při 165km/h točí nějakých 2,8t otáček. To ještě tady těch 3.5t otáček je reálnějších... :D
Jinak zkušenosti mám s Octou 1,9Tdi papírově 66kW 210Nm max.rychlost 178km/h. Což je dost podobný motor a jeho charakteristika i výkonově.

13.01.2015 | 09:08:25 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Dacia

To je také nepřesné. On i ten diesel s nárůstem otáček navyšuje výkon. Jen už to není tak efektivní. Benziňák taky ztrácí teoretický výkon při nárůstu otáček. Stačí se podívat na grafy z brzdy. Vždycky tam bude nějaká špička.
To že by ale benziňák dokázal dosáhnout větší maximálky než udává výrobce je také nesmysl. Od určitých otáček už motor prostě nepřetlačí odpor ať máš benzín, naftu, nebo LPG.
Benziňák má řekněme max 7000 otáček, ale při zařazeném poseledním stupni s nohou na podlaze se k nim stejně nepřiblížíš, pokud nemáš nějaký supersport.

To že by s dieselem bylo problematické předjíždění je taky ptákovina. Ano, když nebude roztočené turbo, tak bude prodleva, ale jinak o nějakém dojitém dechu teda slyším prvně. Mě zabírá turbo až do 4500. Stačí si před předjetím správně zařadit a hurá na to. To ale platí i u benzínu. Pokud si pojedu plynule na 2000 otáčkách, tak se auto bude při dupnutí na plyn taky chovat líněji, než když tam budu mít při začátku předjíždění 3000.
Ale pravda asi nejsem vlastníkem blbuvzdorného diselu od lidových aut, ale mám vcelku poctivý nafťák s nějaký výkonem i ve vyšších otáčkáh.

11.01.2015 | 18:53:19 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Proboha, co máte pořád s tou maximálkou, kterou udává výrobce??? Jste tak zaostalí, že si vážně myslíte, že výrobce vozidla jede s autem na nějakou plochu, a tam ho zkouší rozjet co to dá, a výsledek potom uvádí v dokumentaci? Stejně tak spúotřeba - vy si myslíte, že ji někdo měří jezděním po okruhu? Nebuďte proboha omezení. Spotřeba se vypočítává z emisí, emise se měří v laboratorních podmínkách (takže bez valivého odporu povrchu silnice, bez protivětru, ba i bez odporu vzduchu). Vše, včetně maximální rychlosti se vypočítá teoreticky a s praxí to nemá NIC společného. Údaje v reálu se neshodují ani se spotřebou, ani s emisemi, ani se zrychlením, ani s maimálkou. Už se proboha proberte. Když vám majitel vozu napíše, že nemá problém jet 165 a po přidání plynu zrychluje (byť třeba jen o dalších 5-10km) tak není důvod mu nevěřit. Vždy budu věřit víc majiteli vozu a jeho zkušenostem, než vašim blbým, neprokázaným teoretickým kecům.

11.01.2015 | 19:20:53 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

A ještě: Samosebou že u některých aut dosáhnete vyšší maximálky na čtyřku, než na pětku. Proč, to už snad vysvětlovat nemusím.

11.01.2015 | 19:22:51 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Prosím ukaž mi jediný příklad toho, že sériové, neupravené auto pojede rychleji, než udává výrobce. A nemyslím tím rozptyl 5 km/h v závislosti větru v zádech a mírného klesání. Jeden jediný potvrzený příklad. Stává se, že odejde čidlo turba a turbo tlačí víc než by mělo a motor pak podá vyšší výkon, ale to je chybou čidel a motor má pak větší spotřebu a menší životnost. Zdravé auto vám nijak rychleji nepojede.
A vaše porovnání se spotřebou vám logicky nesedí. Zatímco u spotřeby výrobce lžou ve svůj prospěch a udávají lepší hodnotu, tak u maximální rychlosti lžou a udávaj horší hodnotu? Nemělo by to být logicky opačně? Tedy že si přidají také jako u spotřeby?

A ano. Budete se divit, ale s autem výrobce opravdu dělá testovací jízdy a maximální rychlost z nich vychází. Pravdu máte v tom, že se vychází z ideálních podmínek. Ale vypočítané to není.
Spotřeba se například v testech ošulí tak, že se jezdí na tenčích přefouklých gumách, s menší nádrží, se zalepenými škvírami mezi díly karoserie a za ideálních klimatických podmínek. Z emisí se rozhodně nepočítají.

11.01.2015 | 19:59:39 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Tak teď už je mi to jasný, pane Temp. Kdo má takovýhle představy, s tím těžko diskutovat.

11.01.2015 | 20:15:46 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Pro vás a další naivky, kteří si myslí, že se spotřeba měří. Neměří, ale vypočítává, jako vše ostatní: A čtěte pořádně, hlavně druhý odstavec. Ať zase hloupě nekecáte.

www.auto.cz/homologovana-vs-provozni-spotreba-paliva-proc-tolik-lisi-65158

11.01.2015 | 20:21:17 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Jsem rád, že jste sem ten článek dal a udělal tak ze sebe pitomce sám. Zkuste si přečíst i sloupec pod tím. Konkrétně tento:
"Měření emisí – a tedy i spotřeby – však začíná mimo válcovou zkušebnu. Na kalibrované ploše (například k tomu schválené letištní) se takzvanou dojezdovou zkouškou určí jízdní odpory vozidla – ztráty dané obtékáním vzduchu a odvalováním kol, které rostou s rychlostí. Již zde narazíme na odlišnosti s praxí, kdy bývají jízdní odpory vyšší. Vozy například nejezdí po dokonale rovné ploše, ale zdolávají hrubý asfalt, dlažební kostky i výmoly. Výrobce si navíc může pomoci třeba pneumatikami s extranízkým valivým odporem. Pak přezutí na zimní (které mají valivý odpor vždy vyšší) znamená větší navýšení spotřeby než v dobách, kdy byly vozy homologovány na standardních letních, nebo dokonce celoročních pláštích. A to ještě nemluvíme o dopadu širších kol či prvků zvyšujících aerodynamický odpor – nečekaně zásadní vliv může mít i chybějící kryt pod motorem. Důsledné zarovnání podvozku je jedním z důležitých triků využívaných automobilkami ke zlepšení aerodynamiky a snížení spotřeby paliva. Absence krytu dokáže zvednout spotřebu i o půl litru. Dle dojezdové zkoušky perfektně připraveného nového vozidla na optimálně nahuštěných „nízkovalivých“ pneumatikách, na dokonalé ploše a za bezvětří je pak nastaven odpor válců na zkušebně. I kdybyste tedy jezdili přesně podle cyklu NEDC (New European Driving Cycle z roku 1992), udávané spotřeby v praxi nedosáhnete, protože agregát vašeho vozu bude překonávat větší odpory."

A teď bych poprosil o ten příklad, kdy tovární auto bez úprav pojede prokazatelně více, než udává výrobce.

11.01.2015 | 20:55:47 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

To jste nám popsal přípravu auta na měření emisí, a výpočet spotřeby, nikoli jejich samotné měření. Máte problém s chápáním? Tak ještě jednou.... nebo jste za pitomce stále jen vy, a navíc za nechápajícího. Luboš by vás přesvědčil, že zimní pneumatiky mají nižší valivý odpor než letní.

12.01.2015 | 05:29:38 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

To jsem vám nic nepopsal. Jen jsem přeposlal článek, který jste vy uvedl jako zdroj svých informací, ale tak nějak jste si ho nepřečetl celý :-)

A už mi konečně dáte ten důkaz o tom, že neupravená sériová auta jezdí vyšší rychlsotí, než udává výrobce? Nebo se tu budete jen dál patlat ve své lži?

12.01.2015 | 15:59:13 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Tak znovu a snad naposled: Výpis z druhého odstavce:
měření spotřeby vypadá?


„Předně se dnes neměří přímo spotřeba. Na válcové zkušebně se měří emise. Vozidlo musí plnit legislativní požadavky na jejich složení. Tedy

Chápeme? Neměří se spotřeba, ale emise. A znich se VYPOČÍTÁ spotřeba. Jestli nechápete ani teď, není co řešit. Nemusíte se stydět, že jste nevěděl, jak se počítá spotřeba. Ale netrvejte na své hlouposti. Je to trapné. Ostatní si můžete vygooglit (jak je to s tou maximálkou - narazíte na větu - "mnoho aut ve skutečnosti rychlost udanou výrobcem překračuje". Snažte se.

12.01.2015 | 17:33:50 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Panebože vy se snažíte překrucovat.....
Tohle jste napsal:
"Spotřeba se vypočítává z emisí, emise se měří v laboratorních podmínkách (takže bez valivého odporu povrchu silnice, bez protivětru, ba i bez odporu vzduchu). Vše, včetně maximální rychlosti se vypočítá teoreticky a s praxí to nemá NIC společného."

Já jsem vám napsal
"A ano. Budete se divit, ale s autem výrobce opravdu dělá testovací jízdy a maximální rychlost z nich vychází. Pravdu máte v tom, že se vychází z ideálních podmínek. Ale vypočítané to není.
Spotřeba se například v testech ošulí tak, že se jezdí na tenčích přefouklých gumách, s menší nádrží, se zalepenými škvírami mezi díly karoserie a za ideálních klimatických podmínek. Z emisí se rozhodně nepočítají. "

Z článku který jste sem dal sem Vy vám vytípnu toto:
""Měření emisí – a tedy i spotřeby – však začíná mimo válcovou zkušebnu. Na kalibrované ploše (například k tomu schválené letištní) se takzvanou dojezdovou zkouškou určí jízdní odpory vozidla – ztráty dané obtékáním vzduchu a odvalováním kol, které rostou s rychlostí. Již zde narazíme na odlišnosti s praxí, kdy bývají jízdní odpory vyšší. Vozy například nejezdí po dokonale rovné ploše, ale zdolávají hrubý asfalt, dlažební kostky i výmoly. Výrobce si navíc může pomoci třeba pneumatikami s extranízkým valivým odporem."

To že emise = potřeba je snad jasné každému, kdo měl na základní škole Fyziku. Palivo se mění na CO2 (což jsou dnes hlavní měřené emise)a další skledníkové plyny. Proto větší spotřeba=větší emise. Auto s poloviční spotřebou bude mít i poloviční emise. Už chápete, proč se to měří zaráz?

Hodnoty spotřeby a emisí nejsou vypočítány z fleku jen tak ve válcové zkušebně. Na opravdovém polygonu jezdí opravdové auto, pálí opravdové palivo. Data se zaznamenávají a z toho se pak vychází při výpočtech, při které si pomáhají stolicí. Ale surová data sbírají na silnici.
Samozřejmě se nedopočítají nikdy toho, jak to pak jezdí. Ale to je v článku také vysvětleno.

A už mi konečně řeknete které auto jezdí v v sériovém stavu rychleji, než udává výrobce? Ignorujte už spotřebu. Tu jste si sem zavlekl bokem sám.

12.01.2015 | 18:40:09 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

No coment. Žijte si v tom přeludu sám, opravdu nechápete text článku a nechápete že se jedná o přípravu vozidla na měření v laboratorních podmínkách . Nikoli o samotné měření. Když jste to nepochopil z článku, těžko vám to tady budu vysvětlovat. Nemám vlastně ani proč. Věřte si čemu chcete, mě to neublíží a vy zůstanete na pořád tam, kde jste byl.

12.01.2015 | 19:40:33 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Vy se snad zasej ednou naučíte chápat souvislý text a nebudete se z něj pamatovat jen jednu větu bez návazností na zbytek. -)

12.01.2015 | 20:20:31 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

Haf haf!

12.01.2015 | 20:23:53 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

reakcia hodná Standu...

12.01.2015 | 21:27:40 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia

Kvalitní příspěvek jako všechny...

12.01.2015 | 21:33:28 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

si chudák, ked Ti niekto začne argumentovať, tak robíš "haf, haf", alebo začneš nadávať...

smutné je, že ani uraziť nedokážeš, lebo chudák ako si Ty, nevie uraziť. Si ako malé decko, čo vyplazuje jazyk a my, dospelí, sa iba cháapavo pousmejeme:

"To je náš Standa, no.."

12.01.2015 | 22:06:43 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia

Haf haf. Jsi podjatý. Proč nepotvrdíš, že mám pravdu, a že se on mýlí? Co dodat? Haf.

13.01.2015 | 05:19:05 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Pochopitelně že auto které má uvedenou maximálku např 180km-h,nepojede samo od sebe jen pro radost majitele 200km-h.Samozřejmě měřeno po rovině a navíc né podle nepřesného tachometru.Tady to není třeba dále rozebírat,výrobci automobilů určitě nejsou žádní hlupáci.

12.01.2015 | 19:47:47 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Dacia

Tak jen k te rychlosti, mám 9let stary Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 78kW. Jednou v německu jsem opravdu musel proti své vůli jet hodinou s nohou na podlaze co to šlo a rychlost na GPS byla max. 196km/h a na tachometru cca 215km/h. Šlo se dostat celkem rychle na 185km/h, to celkem slušně zrychlovalo dál už téměř neznatelně. A papírová max. rychlost je myslím 175km/h. Ale to auto opravdu není nad 175km/h stavěné. Už jde cítit že to pri rychlosti kolem 190km/h plave a není to prostě na to stavěné a je to už o hubu. Už bych to ani vickrát nezkoušel. Pořád něhoho dojíždíte brzdíte a rozjiždíte se a za vámi jedou velké BMW a Meďoury a ti vás taky talčí ať vypadnete ke svoji třídě.

13.01.2015 | 18:53:31 | Jirka  | 89.31.14.* Reagovat

RE: Dacia

Ale jo, z kopce se dá vytáhnout i vyšší rychlost, než se udává na rovince.

13.01.2015 | 19:29:01 | Temp  | 78.45.78.* Reagovat

RE: Dacia

...jestli můžu vstoupit do diskuze ohledně max.rychlosti nezapomeňte že stejná auta se stejným motorem můžou jet úplně jinak:hrozně záleží kdo a jak auto zajede,jak s ním jezdí(kdo jezdí pořát na spotřebu motor chcípne),hrozně záleží na povětrnostních podmínkách-teplotě vzduchu,tlaku v pneu,počet pasažérů v autě a dalších maličkostech která můžou ovlivnit maximálku.Proto to jednomu jede 170 a druhému 190km/h

13.01.2015 | 19:43:51 | pavel e36  | 37.48.34.* Reagovat

RE: Dacia

9 let starý a nemáš vykuchané nic ani FAP, ani zaslepený EGR nebo podobný blbinky? To ti tak věřím. Všechno hezky originál že. Prosímtě, kdybys měl emise z výroby a nečudil by Ti třeba z výfuku dým při prošlápnutí, tak všechny ty čidla ty pičinkry zasáhnou a máš po nějaké maximálce hned ÚTRUM! Z kopce či do kopce! Starý časy pominuly. Kdysi se s autama překročit maximálka mohla, ale hlavně s benzínovým motorem, který takový srandičky měl třeba katalyzátor, který se po opotřebení vyměnil za univerzál a už to bylo pak jiný kafe. Pokud je auto v pořádku, tak tě ty čidla nepustí. Nikdy nemáš ideál, to je 20°C,motor 20°C,kapaliny 30°C, včetně oleje a vody. Protože při té jízdě se Ti to jednoduše zahřeje a maximálka je přeci vypočítaná TEORETICKY z GRAFU!

14.01.2015 | 11:49:46 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Dacia

Tak teď mě řekni jedinej důvod proč by to muselo být vykuchaný???? po dlouhý době zase příspěvek a zase perla...:D mám starý auto taky zrovna těch 9 let nebo v květnu to bude 9 co je v provozu a vykuchaný nemám nic jsou lidi co jezdí a další co se v tom hrabou.

14.01.2015 | 14:43:34 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: Dacia

Ano jsou lidi co jezdí a další co se v tom hrabou to je fakt. :D Ale ty nepatříš mezi ně. Ty máš auto NA OKRASU, protože s ním nejezdíš. Dieslové 9leté auto nízké střední třídy má najeté průměrně 270tkm. A běžné auto střední třídy 9let staré má cca 350tkm, a ty máš auto vyšší střední a bez nájezdu! Tak co se sem motáš, když jsi nenapsal ani svojí překročenou max. rychlost!

15.01.2015 | 07:23:09 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Dacia

Achjo jen nerozhoduj o tom kam se kde plete mimo to abych neměl malej nájezd když to nemám krátkou dobu a před tím moc nenajelo....mimo to nevím proč bych nemohl mít naftu a auto vyšší střední jen kvůli tomu že najedu kolem 20 tisíc za rok na to jsou nějaký tabulky nebo tak??

15.01.2015 | 18:49:25 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: Dacia

Nemám v tom nic meněno všechno je original. Žadný tuning, ani čipování a i filtry tam jsou. Pokud jsi to pozorně četl tak neříkam že ta rychlost je pro toto auto vhodná. Je prostě o hubu, ale ten motor to prostě dá a evidentně nemá žadný omezovač čehokoliv. A jinak byla teplota cca 4-6 C a jeli jsme ve třech + odpovídajíci krámy pro 3 lidi na čtyři dny (půl kufru). A ještě ke kouření. Ta moje 1,5dCi snad nikdy viditelně nekouřila. S lehčí a vyšší Lodgy by to bylo asi ještě více adrenalinové.

14.01.2015 | 22:30:22 | Jirka  | 89.31.14.* Reagovat

RE: Dacia

Ty vado víš vůbec co říkáš?! To auto má technické parametry 169km/h max.
Felicia Mpi má max 162km/h. To jsou prostě rychlosti, kde dostaneš otáčky 4.rychlostního stupně až k omezovači nebo u dieslu ke konci výkonu.
To je to samý jako kdybys to řekl o Felicii, že udělá to samý! Ale schopnosti Feldy zná snad každý!
Dostane se tachometrově daleko za svojí hranici, tedy ke 200km/h? Podle GPS samozřejmě 185km/h? :D Převodovku na pětce má krátkou na 215km/h, takže ta pravděpodobnost je ÚPLNĚ STEJNÁ jako na tvým autě. :D. Na co tu počítáte furt nějaký teorie o maximální rychlosti na pětce. :D Nevím co furt s tou pětkou máte? Pětka na max se dá použít leda pokud je krátká a motor točí cca při 170km/h přibližně přes 4tisíce otáček a nebo má diesel podobnou charakteristiku jako benzín, tedy omezovač až k 5,5t otáčkám a turbo končí kdesi kolem 4,5t otáček. :D
Na pětce co je tu předvedená je výkon UTOPENÝ! Dacia bere převodovku z Megane. :D Jooo, kdyby byla krátká pětka, třeba jako u TDi VW, můžeš použít i pětku, to bych ještě věřil max. rychlosti. Ale to né, oni ty auta mají tu pětku hlavně na SPOTŘEBU! Takže nízké otáčky Dacie a 200Nm vs vysoké otáčky(téměř dvojnásobné) Felicie a o polovinu menší krouťák 100Nm je skoro tentýž výsledek, váha 1150kg vs 850kg. U Rencka ještě větší? :D Ty auta jsou si u maximální rychlosti podobné, kde Felda 1.3 Mpi ztrácí jen nějakých 10km/h. Na pětce prostě Feldě nestačíš, Felda má 5.zpřevodovanou přibližně stejně jak trojka Dacie.Tam se ještě počítat s rozdílem krouťáku dá a krásně. Ale u max. rychlosti, zapomeň. Krouťák je na odpich a né na max rychlost. :D

15.01.2015 | 07:16:39 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Dacia

Mitsubishi Colt 1.3 karb. 1989 - na dialnici nalozeny 5 ludi 165 km/h... maximalku ma 163. Jazdene v noci od PN do NM priblizne v 2006.

20.01.2018 | 22:58:47 | Jean  | 84.245.121.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

a ešte raz HLUPOST.

Nechápem, prečo sa aj so Standom máš potrebu zhovadovať, Dacia je v pomere výkon/cena /úžitok bezkonkurenčne DOBRE auto, ale zdá sa mi, že sam tomu nechceš veriť a tak si prikrášľuješ skutočnosť.
na to, aby si v 165 km/h cítil chuť motora na zrýchlenie, musíš mať minimálne 100 kw, ideálne v turbe, v dodávke je to ilúzia.

podobne tu občas vypisujú blázni, že keby C1 maka dlhšie prevody, tak pôjde 200 km/h..., hlúposť je večná a mne sú už hlupéci za volantom ukradnutí.

10.01.2015 | 22:28:33 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

Luboši, nechci s tebou vůbec o ničem diskutovat, ale co naplat, OPĚT LŽEŠ a proto to musím uvést na pravou míru. Nikdo nepsal, že kdyby C měla delší převody, jela by 200. Ona MÁ totiž tak dlouhé převody, že na pětku by mohla jety teoreticky cca 240 km/h, pokud by to utáhnul motor. Ten to ale bohužel nezvládne, a to tady bylo také psáno - motor rozjede C1 na max. 175 km/h a víc už NE, a to ani Z KOPCE. Tak toto zde bylo psáno. Ty se vrať do říše svých snů, lží a fantasmagorií a nepodsouvej nám zde neustále nějaké bludy, které jsou jenve tvé hlavě. A samozřejmě mnoho lidí ví, že papírové údaje nejsou vždy skutečné. maximálku auta často překonávají, spotřebu taky. Jsou to údaje, které se vypočítávají, ale neměří v reálu.

11.01.2015 | 09:59:22 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

Stando, daj si lieky na upokojenie..., ved si sám sebe !! vyvraciaš bludy čo píšeš.

chod, prebehni sa s tou svojou raketou 175 km/h, nevadí, že výrobca píše 155....:)), ech, dal som si záväzok, že sa nejdem s hlupákmi hádať.
ano, máš pravdu...

11.01.2015 | 11:19:12 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

Neříkej mi neustále dokola Stando, ty Kokote. Je to obehraný, a hlavně trapný. Opět jako stokrát předtím jsi nepřispěl VUBEC NIČÍM do diskuze. Ty, hlavně TY si přečti to, o čem pořád kecáš. NIKDE ty nesmysly nenajdeš. Ale to by yblo moc práce, že, hledat něco, co neexistuje. tak budeš opakovat lži, protože stokrát opakovaná lež je pravdou? Díky ubožákům jako jsi ty by to tak mohlo vypadat.

11.01.2015 | 11:25:33 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

už si zase ožratý ?!
admin to aj tak vymaže. chod si zalietať na svojej super rakete C1...

11.01.2015 | 12:08:16 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

Samozvaný král recenzí Luboš, hlava vypatlaná, z boží vůle vůl

Z ožralosti - byla - li by, se vyspím. Ty zůstaneš pitomcem do smrti. Tvoje negativistické a urážející "komentáře" zasírají celé recenze napříč značkami aut. jdi si najít nějakou C1, zaonanuj si uní, udělej se, a bude ti líp. Ty vypatlanče. Samozřejmě, že administrátor to vymaže. proto si už ani ve tvém případě neberu servítky. Uvědom si ale, že mu jenom přiděláváš práci, a autorovi recenzi hnojíš svými bláboly jeho dílo. Na nic víc taky nemáš. Jenom se posmívat každému, kdo nemá zrovna tu samou haraburdí jako ty, posmívat se každému, kdo má jiný názor než ty. Nejsem ožralý, a proto vnímám, že jsi neobyčejný blbec.

11.01.2015 | 15:33:36 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Samozvaný král recenzí Luboš, hlava vypatlaná, z boží vůle vůl

na tej C1 si sa najviac odbavoval práve Ty.
je sranda vidieť, ako majitelia prdincov presviedčajú okolie, akú majú "superrr káááru", zatiaľ čo majitelia väčších aut takéto blbosti neriešia.

11.01.2015 | 17:09:55 | ľuboš  | 85.237.234.* Reagovat

RE: Samozvaný král recenzí Luboš, hlava vypatlaná, z boží vůle vůl

Pokud se nepletu, tak to sem pořád a pořád taháš jenom ty. Nikdo jiný. Majitelé větších aut nemají asi co řešit, nechme je tedy být. Jediný kdo pořád něco řeší, jsi ty. A vždy tam, kde vůbec nic nevíš a neznáš. Prdinec - to je hezké slovo, tak ti doma říkají?

11.01.2015 | 17:33:22 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia reagoval som, ale asi padol net, tak to neprešlo. je to HLUPOST , HLUPOST

A ještě se podívej, kdo sem ZASE hodil téma C1 - no přece ZASE TY, kokůtku! ty máš tak vyjebáno v palici, že tě kolíňata pronásledují i ve spaní?! To už bude diagnóza. Proč to pořád vytahuješ, když to sem nepatří?

11.01.2015 | 11:28:19 |   | 89.102.162.* Reagovat

RE: Dacia

Jak se dá poznat lehká karosérie?

11.01.2015 | 10:55:55 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Dacia

tak sice jezdíte v německém autě (nožná nevyrobeném Turky), ale ten pravopis čeký......

04.03.2015 | 21:38:10 |   | 62.112.37.* Reagovat

ty brdo, tie fotografie tu este asi neboli... to sa vsetko zmestilo do kufra?! neuveritelne.

nech dobre slúži. fajne auticko, za tu cenu..., nie je o čom.

03.01.2014 | 13:40:59 | luboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: ty brdo, tie fotografie tu este asi neboli... to sa vsetko zmestilo do kufra?! neuveritelne.

Moje Dacia Logan MCV (viz jiná renceze zde) už začíná po 6,1/4 a 110 tis. km trochu stárnout (zatím však nekoroduje) a myslím, že tak za příští 2-3 roky se budu muset zamýšlet nad novým vozem, tuším, že vzrostou náklady na technickou údržbu. Ovšem nad vozem obdobných parametrů užitkovosti a tady je Lodgy dost favoritem, tedy odhlédnu-li od estetické stránky věci. Jenže estetika sama o sobě nejezdí a neslouží. (Masivní tvar karoserie a kolečka jako od dětského kočárku - velký nepoměr). Máte to auto jen krátkou dobu, nicméně nemám strach z mechanické nespolehlivisti Lodgy - tady jsem se u Logana přesvědčil o kvalitě, ale nevím jak je či bude na tom Lodgy s korozivností. Přece jenom dělajíé to v Maroku a tam mohou mít jiný přístup. Jenže na takové hodnocení je u Vás ještě brzy.

11.02.2014 | 10:54:49 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

pekna recenzia

takato vybava nie je rovna ta najpredavanejsia, ale u mna je pre toto auto jedina schodna vybava.
Mna dost zamrzi, ze to nema ukazovatel teploty motora a v PP chyba vonkajsia teplota.
Tiez rozmyslam o kupe tohoto auta (oproti jazdenkam), ale pockam urcite do faceliftu (a odporucam aj ostatnym), kde minimalne pribudne tempomat.

03.01.2014 | 07:47:42 | veto  | 213.160.188.* Reagovat

RE: pekna recenzia

Ten tempomat mi ani tak nechybi - omezovac rychlosti mi staci - neprekrocim maximalku. Auto je kompatibilni s omezovacem z Renaultu - i s montazi to v servise spocitali na 9000 CZK, coz mi pripada zbytecne moc.
Chybejici teplota motoru je bohuzel trend - vsiml jsme si, ze to dela VW i Skodovka - auta bez teploty motoru, ale s kontrolkou studeneho nebo prehrateho motoru.

Kdyz jsem pripojil scanner na ridici jednotku, byla tam videt teplota motoru i nasavaneho vzduchu, tlak i GPS data. V levem zrcatku je teplomer.... Pripada mi to jako uspora na spatnem miste :)))

07.01.2014 | 14:48:33 | ankoff  | 213.71.6.* Reagovat

RE: pekna recenzia

"Auto je kompatibilni s omezovacem z Renaultu - i s montazi to v servise spocitali na 9000 CZK" - prosím překlad :-), mám tomu rozmět tak, že omezovač v rendlech je stený jako v dacii? Což dává smysl, nebo tam lze domonovat stejný tempomat jak je v rendlu?
Jiak tedy omezovač a tempomat není totéž .

07.01.2014 | 15:37:33 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: pekna recenzia

Ano, jde tam "domontovat" tempomat z Renaulta, na ceskych Dacia forech je k tomu i dokumentace pro kutily - chce to trochu pohledat.

11.01.2014 | 14:16:24 | ankoff  | 213.71.6.* Reagovat

Díky za utvrzení...

..., že jsem se rozhodl správně.
Mám 5ti letého Logana MCV ( 2 dospělí, 2 děti, pes a chalupa 220 km od baráku ), na kterém jsem natočil 105.000 km. Jediný, zásadní servisní zásah byla výměna rozvodů - a to jen proto, že ji předepisuje výrobce.
Do Lodgy jsem se zamiloval, jen - než přistoupím k výměně - čenichám zkušenosti lidí, kteří ji už mají.
Vy jste mě, autore, přesvědčil o tom, že to bude správná volba.

30.11.2013 | 09:55:46 | Béda  | 85.71.110.* Reagovat

Moc hezky napsáno, přeji mnoho km bez nehod a závad.

30.08.2013 | 19:47:27 | Petr  | 88.101.118.* Reagovat

Moc pěkně napsaná recenze!!!Je v ní obsaženo vše,co je třeba vědět,pokud bych se rozhodovala o koupě tohoto typu auta.Není nad uživatelské postřehy,je to to nejcennější.
Je vidět,že je to od člověka,který toto auto používá denně.Je jasné,že popsané postřehy jsou vzaty z pohledu užívání po cca 9000 km.Tak to také samozřejmě beru.Je nasnadě,že recenze po 120 000 km bude trochu jiná,budou popsány mnohem víc jízdní vlastnosti a kritický pohled bude zřetelnější a objeví se tu mnohem víc poznatků v maličkostech,sice budou trochu nepodstatné,ale také cenné.Myslím,že toto lze potom doplnit či upravit.prostě s používáním čehokoliv se může názor vyvíjet a měnit,je to normální osa používání.Tento model auta je výbornou volbou pro rodiny s větším počtem dětí,je prostorné,ekonomické,užitné.Za tuto cenu nemá konkurenci.

Zaujatosti některých lidí proti Dacii si nelze nevšimnout,ale to se poslední dobou velice,ale velice mění.Pokud by se ale dotyční projeli a více modely této značky poznali,věřím,že změní názor !!
Vím o čem mluvím,krátce vlastním Dacii Sandero Stepway a jsem nadmíru spokojena.Názory se opravdu změní,pokud někdo auto nepozná osobně a nesveze se.Okamžitě otočí.Co se týče designu a vývoje těchto aut,které je dravé a filozofie,kterou se ubírá,je vnímána velice kladně.Je to značka s velkým potenciálem a má své příznivce.Renault věděl do čeho jde,dnes jeho slepice snáší zlatá vejce.Prodejnost roste a spokojenost zákazníků spolu s ní.

30.08.2013 | 18:08:19 | Fialka  | 212.158.136.* Reagovat

RE:

Tá "zaujatosť" voči Dacii je predovšetkým o peniazoch.
Také moto časopisy ovládané DE vydavateľstvami a najmä v našich končinách NEKRITICKY ospevujúce všetko nemecké..., sú iba reklamné plátky.

Pri triezvom rozume a nedostatku financií a zdravom sebavedomí, nevidím žiaden dôvod kupovať taký predražený Touran, či S max, ak je človek rodinne založený a potrebuje priestor na prevoz nákladu.

Jazdné limity cca 80-90 % vodičov nikdy nevyužije, šport a vany nešli nikdy k sebe, ani vysoká rýchlosť na diaľnici.

A ked zoberie človek REALISTA spotrebu nových motorov Renault, kde mi na predvádzacom Megane 1,5 DCi vyšla spotreba pod 4 litre!!, mesto a kúsok okresky.., otváral som ústa.

Ak by sa aj človek musel vergľa zbaviť, po 100-150.000 km má auto prakticky ZAPLATENE iba na úspore.

Na bud. rok zrejme bude potrebovať dcera auto, najvážnejším kandidátom bude asi R Clio, s 1,5 DCi.../fúúúúj, ale som dopadol..:))/

31.08.2013 | 08:11:54 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Dobrá recenze...

Díky za obsáhlou a informačně bohatou recenzi. Je pro mě potěšením číst text, který má hlavu a patu a navíc je gramaticky správný (jsem trochu rýpal, ale živí mě to, sorry -). Jinak přeji hodně spokojenosti - chápu zcela racionální přístup k volbě auta a nevidím na tom nic špatného. Myslím, že schopnost nevnímat auto jako "status symbol" je známkou jisté vyspělosti osobnosti.

30.08.2013 | 11:33:07 | Filip  | 89.103.82.* Reagovat

Hezká recence z krátké zkušenosti

Máme stejný problém s potřebou převozu většího počtu dětí a psů a koček a .... Mám Dacii logan MCV, jak o ní referuju někde zde v mojí recenzi. Mám teď najeto nejakých 104 tis. km a tak trošku se začínám zabývat myšlenkou nad věcmi budoucími. Vždycky jsem křičel, že si MCV nechám po dobu celé životnosti,tak asi do 300 tis km, myslím, že to vydrží, ale přece jenom to znamená v budoucnu investice v řádu desítek tis. Kč do omlazení technického stavu vozu, zejména podvozku a dalších mechanických částí, počítám tak v období, kdy bude mít najeto 160 tis. km. Je tedy otázka zda přece jen nejít do nového vozu a v úvahu by přicházela asi právě Dacia Lodgy, vnitřní komfort je vyšší než v Loganu, prostor však zhruba stejný, snad je o něco vyšší zevnitř, jinak vemi podobné. Svezl jsem se v tom a dobré. Rozhodnutí přinese příští rok, buď dacii prodám při nájezdu cca 120 tis. Km (a bude Lodgy) nebo ji budu tak o rok a půl později opravovat a nechám jí. Možná mi ani nevadí vnější design Lodgy, který není dle mého názoru nejpovedenější. Vysoká užitná hodnota to vykompenzuje. Nesouhlasím však s jedním tvrzením v recenzi - srovnání s vozem typu mikrobus/dodávka. Takové vozidlo doma rovněž mám, byť nikoli VW Transportér, ale Hyundai H1, je upraveno jako improvizovaný obytný vůz a můžu říci, že prostornost dodávky je nesrovnatelně lepší, nejde jen o rozvor, tam totiž rozteč mezi přední a zadní osou až takovou roli nehraje, auto má délku kolem 5,1 metru, ale o větší šířku, vnitřní výšku kabiny i délku. Např na zadních sedadlech tam mám při 185 cm výšky před koleny ještě místo cca 15 cm k sedadlům předním, ta jsou nad podlahou vysoká, takže si lze natáhnout nohy i do určité míry pod nimi.... atd. atd. Při převozu menšího psa si tam miláček zaleze pod zadní sedačkou až do prostoru mezi zadními sedadly a vnitřní přepážkou, takže o něm nemusíme během cesty vědět.... Dokážeme tam v pohodě přespat až v počtu 5 osob, neboť přední sedadla pro 3 lidi mají lůžkovou úpravu z výroby a další 2 lidi se položí na posteli v zadním ložném prostoru. Velikostně je to stejné +- jako Transporter, Renult Traffic, Ford Transit atd. Velikost tzv. H1 L1 je normovaná pro všechny dodávky. Tohle samozřemě ani v Loganu ani v Lodgy možné není. Na druhou stranu mi dodávka neumožnuje užívat střešní aplikace - příčníky pro převoz nákladů (nemyslím technicky - to by šlo), ale manipulačně - je to moc vysoké (nad 2 metry) a běžně se to velmi špatně obsluhuje, pokud vůbec bez pomocného nářadí (třeba žebříku nebo schůdků). Tož tak na zdůvodnění mého nesouhlasu. V každém případě zatím nikdo pořádně z praxe neví, jak marocké Lodgy na tom budou s rezavěním. Logan velmi dobře, ani po 6 zimách v provozu prostě nerezaví a přeji Ti, abys to měl také tak.

29.08.2013 | 17:00:58 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

RE: Hezká recence z krátké zkušenosti

Porovnávaš neporovnatelné....:)

Za tie peniaze je Dacia smiešne dobrá. Síce by som ju asi pre seba nekúpil, ale inak je OK.

29.08.2013 | 20:53:09 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

Pěkné

Díky za pěknou recenzi a přeji mnoho km bez nehody :o)

29.08.2013 | 09:40:02 | Honza  | 194.138.12.* Reagovat

ahoj, mohu jen souhlasit s recenzí, jen doplním, že při jízdě po rakouských a chorvatských dálnicích, které jsou místy hodně klikaté , auto sedí jak přilepené a boční náklon není tak velký, jak bych čekal a to i při rychlostech nad 130km/h. Podvozek má velký rozvor náprav a to hraje velkou roli při jízdních vlastnostech. Dále mohu říci, že výkon motoru(1.5di) je dostatečný a auto bez problémů drží tempo s ostatními vozy. Měl jsem Octávku, Berlingo a teď Lodgy. Octa je pravda jiný svět-materiály, spracování, jízd. vlastnosti, poř. cena! apd., ale jako rodinné auto je o proti Lodgymu malé, nehledě na poř. cenu-musím dodat, že já ceny neřeším, protože ty auta neplatím, jen s nimi jezdím. Octa byla zhruba do 150000km v poho, pak začla zlobit, s Berlingem byl věčně nějaký problém, můj Lodgy má teď necelých 15000km, ale máme ještě několik Loganů MCV, některé mají přes 100000km a ty auta jezdí do servisu jen na prav. prohlídky!!!, což už něco znamená. Dacia jde správným směrem a já ji držím pěsti. Zdravím všechny řidiče, ahoj

28.08.2013 | 14:07:06 | radimburi  | 89.24.207.* Reagovat

Volbu

naprosto chápu, co moc nechápu je recenze po 9tkm s obodováním spolehlivost 10, ale hlavně jízdní vlastnosti 10, sorry - ale MPV této velikosti (teď neberu velkoryse v potaz fakt, že to třeba vzadu nemá víceprvek) nebude mít za jízdní vlastnosti 10 a to se nebavíme o náklonech v zatáčkách a citlivosti na boční vítr u takovéto krabice, jo dobrá je ta pátá forka :-), já bych kvůli fotce do autorecenzí střechu u auta neřezal........:-). Z téhož důvodu moc nechápu náhradní díly 7, ty budou superlevné ne? Tady bych tu 10 klidně dal.
Jo a nesrovnával bych to ani s Roomstrem ani se superbem ani s oktou, to jsou úúúplně jiné kategorie vozů, jak rozměry, tak typem karosérií.
Jinak ať slouží, recenze bude zajímavá, až tam bude +- 100tkm, pak to bude o něčem jiném.

28.08.2013 | 13:28:12 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Volbu

Ahoj, beru Tvuj argument - po 100 tisici kilometrech bude dalsi cast recenze zajimava, planuju ho mit minimalne po dobu zaruky a to je pet let.
Mel jsem pred tim jako nove auto jen Fabii a ta mela prvni problemy po 5 tisici kilometrech, proto jsem si k ujeteme poctu dovolil napsat 10 bodu - zadny problem. Nahradni dily mi prijdou rozumne nacenene, a rozmery Lodgy jsou de facto stejne jako u Skody Octavie II nebo Fiata Stilo MW (pouze centimentrove rozdily) a to diky lepsimu designu rozvrzeni karoserie, jako vedlejsi efekt je na svou tridu dobra stabilita.
Jizdni vlastnosti Octavie II a Lodgy se zacnou lisit az pri sportovni jizde zejmena diky bocnimu vedeni sedacek, vysce auta, prevodu rizeni (u Dacie se take musi vice tocit volantem, kdyz uz to srovnamam s Octavii II) a nachylnosti na bocni vitr - jak pises i Ty.
Proste kazdy hleda v aute neco trochu jineho - ja ozelim sportovni jizdu a uziju 7-mistne usporadani. Doporucuju si to auto projet :)

28.08.2013 | 15:54:17 | ankoff  | 81.200.57.* Reagovat

RE: Volbu

No projet asi ne:-), mám taky MPV, ale rád se svižně svezu a to bych byl oproti maxíkovi asi zoufalej, ale nepotřebuju tolik cm krychlových, dítě máme jen jedno :-).
Je možné, že okta je skoro stejně DLOUHÁ (neměřil jsem to :-) , ale to je asi tak všechno, je to zkrátka auto zkonstruované za jiným účelem a hlavně to není MPV, prostě jablka a hrušky.
To rozvržení není lepší nebo horší, je to zkrátka jiné auto, nepochybuji o tom, že pokud by se v Boleslavi nebo v Japonsku rozhodli udělat prostě co největší krabici, dokázali by totéž, fakt je, že poměr cena prostor je výborná a s tím záměrem to bylo navrhováno, také s ohledem na trhy jako je severní afrika (kde se vyrábí) ap.
Prostě z pohledu, který preferuješ ty tj. za co nejméně peněz co nejvíce plechu a vnitřního prostoru je bez konkurence, já očekávám ještě i trochu zábavy (a s tím spojené bezpečnosti na limitu) + možná lepší výbavu a kvalitu - ale tu lze hodnotit skutečně až po větším nájezdu.
C-max má katastrofické vnitřní čalounění - údržba na mrtvici, ale odpouštím mu to, protože vím, že v krizovce zahne kam mu poručím a neustřelí, vím, že asi jezdíš opatrně, ale někdy to je holt o desetinách vteřiny a pak je dobrý podvozek s kvalitním obutím k nezaplacení.

28.08.2013 | 16:28:50 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

To Ankoff.

Jenom skromný dotaz. Jak souvisí boční vedení sedaček s jízdními vlastnostmi vozu? Mám to chápat tak, že když si do "plečky" pořídím sedačky RECARO tak si zlepším jízdní vlastnosti? Do pytle. A já vůl jsem si pořídil vůz s multilinkem. Přitom je to kouzlo v sedačkách. :-)))

28.08.2013 | 18:48:35 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE: To Ankoff.

..no, mas pravdu, to je pekna ptakovina - spis to souvisi s ovladatelnosti..

28.08.2013 | 19:46:25 | ankoff  | 81.200.57.* Reagovat

RE: Volbu

Co se týče co nejvíc prostoruru za co nejmíń peněz tak nemá konkurenci.pokud bych měl 250 000,- a čtyřy děti asi by byl tohle můj favorit číslo jedna.nejel jsem v tom jenom seděl a vnitřní prostor je opravdu autbusovej.Co mě trklo do očí,bylo otvírání zadních dveří kovovým čudlem jak před třiceti lety na dědovým moskviči.ESP v základu není,protože ho schválili těsně před tím než bylo povinný od ledna novýho roku u nových modelů homologovaných v EU což by měla bejt u rodinnejch aut povinnost.Designově,materiálově,ergonomií a variabilitou to má spíš blíž dodávce než k osobáku,ale za ty prachy.Jízdně si dovolím tvrdi,že to nebude žádný terno a sedačkama to nebude a řeknu ti proč.Protože to je udělaný kvůli nízkejm nákladům jenom z obyčejnejch plechů a ne z vysokopevnostní oceli jako u zavedený konfekce a kastle se kvůli tomu kroutí jak had.jinak přeju hodně km bez závad.

28.08.2013 | 19:14:24 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Volbu

LODGY delka: 4498mm, sirka: 1973mm, vyska: 1683mm, zavazadlovy prostor: 827 litru, rozvor: 2810mm, mist: 7
OCTAVIA (2. gen.) delka: 4572mm, sirka: 1769mm, vyska: 1468mm, zavazadlovy prostor: 610 litru, rozvor: 2578mm mist: 5

Z tohoto rychleho porovnani je videt, ze obe auta maji velice podobne rozmery - Octavia je o 7,4 cm delsi a o 21 cm nizsi nez Lodgy. Lodgy ma vyrazne delsi rozvor o 23,2 cm, pojme vic cestujicich a ma vetsi misto pro zavazadla v 5ti mistne konfiguraci. Na sirku se auta lisi o necela dve centimetry ve prospech Octavie.
S obema auty pravidelne jezdim, pripadaji mi porovnatelne. Uznejte, ze jsou rozmerove blizko. Dacii fakt davam 10 bodu za jizdni vlastnosti MPV s cenou pod 400 tis. Kc. Konkurence neni lepsi a je navic citelne drazsi. Dival jsem se na ceny beznych dilu bez laku (naraznik, blatnik) a bylo to levnejsi nez Octavia (original, druhovyrobu jsem neoveroval), servis je take na cca 60% Skody. Videl jste nekdy Lodgy parkovat vedle Octavia ci Superba?

14.09.2015 | 10:54:14 | ank  | 94.138.127.* Reagovat

RE: Volbu

oprava - Lodgy ma sirku 1751 (udaj bez zrcatek, stejne jako u Octavie)

14.09.2015 | 10:55:20 | ank  | 94.138.127.* Reagovat

RE: Volbu

Já to auto ještě neviděl snad nikdy :D natož parkovat vedle Octvie a Superba.

14.09.2015 | 18:41:58 |   | 89.176.3.* Reagovat

Urážkám se bohužel nevyhneš. Vlastníš Dacii a budeš se muset smířit s tím, že pro některé machry v ojetých oktávkách budeš prostě socka. Vím co mluvím mám Sandero už 3 roky. Recenzi si napsal dobře, hlavně z praktického pohledu obyčejného českého smrtelníka. Časem klidně přidej postřehy o chování motoru, a zda nezlobí FAP. Super. Ať dobře slouží.

28.08.2013 | 13:03:23 | defender110  | 82.209.21.* Reagovat

Aaaa, teď koukám , že se známe z DC. :D

28.08.2013 | 13:04:38 | defender110  | 82.209.21.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Dacia Lodgy
  • Dacia Lodgy
  • Dacia Lodgy
  • Dacia Lodgy
  • Dacia Lodgy