Recenze Daewoo Espero 1,5 DOHC GLX
“Dobá volba za přijatelné peníze.”

Autor recenze: Prefin (40 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1997 Typ motoru:1500 Stav km při koupi:102 000 km Stav km nyní:148 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 12 měsíců Průměrná spotřeba: 7 l/100 km Vloženo: 22. 2. 2007

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Renault R5 1,4 Turbo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Za celou dobu používání jsem měl s tímto typem pouze jednu negativní zkušenost, a to znečištění el. palivového čerpadla, které mělo za následek "halt" asi 240 km od domova v osm hodin večer. Po vyčištění opět OK.

Jinak vůbec nic.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Takže zkusím to podle inspirace vpravo.

Design: podle mého subjektivního názoru se jedná o vůz s mimořádně vyvedenou karoserií.

Komfort: vůz zcela splňuje požadavky kladené na cestování ve střední třídě. Žádný koráb to není, ale zkuste si do něj hupsnout třeba z Felicie.
Takže velmi dobrý.

Zavazadlový prostor: můj syn říká, že to kufr na pět mrtvol.

Výbava: myslím tak střední úroveň s přijatelnou funkční klimou. Pro člověka, který vyžaduje logickou funkčnost bez nesmyslů ideální - oceňil jsem např možnost regulace podsvětlení palubky.

Brzdy: po výměně jednoho čidla ABS (dostalo kamenem) se vůz i při velmi intenzivním brždění choval klidně a bezvadně držel směr.

Motor: bydlím kousek od Sněžky a v zimě (loňské) pokaždé bezva start s 36A baterkou.
Hlučnost neřeším, mám rád když je motor slyšet - ale myslím dobrý.
S výkonem je na tom taky dost slušně, ale je znát, že je to 1500 ccm.

Karoserie: ještě je brzy na hodnocení - není to moc staré (ale v tomto směru to určitě Peugeot není)

Spotřeba: při 90km/h kolem 6l, ve městě asi 8,5 - nezávodím

Přednosti: Pohodlí, slušná jízda, přijatelné vybavení, nízká spotřeba, VYSOKÁ BEZPEČNOST - boční výztuhy, přepážky v deformačních zónách, airbag

Nevýhody: myslím že později bude trochu korodovat, ale to se uvidí - lepší je dříve vyměnit. Prozatm je OK. Další nevýhoda je slabší motor, který pocítíte např. při předjíždění apod. Chce to zkrátka víc myslet než s Porsche

Proč jsem si ho vybral? No ani nevím. Jít do jiného typu auta je vždycky risk, ale prostě se mi líbil a za cenu 39.000,- byl asi lepší 9 let staré auto nekoupil.

Pokud mám něco doporučit lidem zvažujícím jeho koupi, tak asi že to stojí za pokus. Je vždycky dobré zjistit nějaké info na webu, ale s mírou. Vždy se najdou (viz i na tomto webu) zarytí odpurci i zastánci.
Já jsem to risknul a udělal moc dobře. Příští bude ale verze 2000 ccm.

Vlasta

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Espero

Vložit komentář

Tak už dvoulitr

Uběhlo pár měsíců a mám první zkušenosti s dvoulitrem - verze 77 KW, r.v. 1996 bez ABS.
Opět jsem měl asi kliku s výběrem vozu, protože 2.0 pokračuje v dobrých vlastnostech 1.5-ky a je podstatně živější - tedy v mezích cestovního vozu.
Za tři měsíce jsem s ním nalítal cca 20 tis km a opět bez nejmenších problému (tedy po výměně brzdového obložení a náplní).
Co do jízdních vlastností ve velmi znát příznivější průběh krout. momentu, vyšší výkon (zatím jsem ho zkusil na skoro 205 km/h) a opět až rozmazlující pohodlí.
Nechci to zakřiknout ale asi opět dobrá volba.
Vřele po důkladné kontrole při koupi doporučuji.

31.07.2007 | 12:15:51 | Prefin Reagovat

Tak už mám 2.0 CD

Jak jsem již psal, na 1,5 mě zklamala jeho velká lenost. Ne že bych byl zastydlý závodník, ale myslím si, že schopnost akcelerace patří mezi dobré vlastnosti, které mohou mít někdy velký vliv na bezpečnost. A mimo to auto vážící 1650 kg musí mít alespoň 90 koní, jinak jede sotva do kopce.
Ale k rozdílu.
Několikrát jsem už slyšel názor - spotřeba.
Takže, u 1,5 - 8,5l město, 6,5l dálnice.
U 2,0 - 9l město, 6,9l dálnice při rychlosti 140km/h a více.
Vyšší spotřeba u 2,0 je nesmysl.
Dvoulitr je velká a pohodlná limuzína se sportovním chováním a nízkou spotřebou za pětinu ceny srovnatelných aut jiných značek.

21.04.2007 | 22:59:26 | Prefin Reagovat

spotřeba

Nejúspornější je, ale taky nebezpečně líné. Předjet autobus, nebo kamion je o hubu. Už mám 2.0l (77kW), spotřeba skoro stejná a když na to musím dupnout, tak to proti 1.5 vystřelí jako raketa.

14.04.2007 | 23:02:48 | Prefin Reagovat

spotreba

Jak uvadi vyrobce tak 1.8 ma spotrebu vyssi nez 2.0, mam dvoulitr a cesta po dalnici 600 km a spotreba vysla na 5.8 pri 100km/h. mame to i zdokumentovany, vice na

09.03.2007 | 03:02:37 | Slavek Reagovat

Spotřeba

Spotřeba je dnes asi opravdu důležitá, ale dobře to rozmysli. 1.8 neb 2.0 jsou taky docela úsporné. Ta 1.5 je děsně líná - předjet na rovině autobus byl poměrně problém.

24.02.2007 | 13:29:34 | Prefin Reagovat

Proč 2000ccm ?

Zdar taky jsem se rozhodl jít do Espera a nmaopak bych dnes šel do 1,5. Jde o spotřebu a všude jsem slišel, že je nejúspornější...
Tak nevím. Mám 1,8 a jedině díky LPG si neztěžuju. Jinak dobry, ale živit to v naturalu. No nevím, nevím.

24.02.2007 | 02:07:21 |  Reagovat