Rok výroby:1997Typ motoru:1500Stav km při koupi:102 000 kmStav km nyní:148 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?12 měsícůPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:22. 2. 2007
Za celou dobu používání jsem měl s tímto typem pouze jednu negativní zkušenost, a to znečištění el. palivového čerpadla, které mělo za následek "halt" asi 240 km od domova v osm hodin večer. Po vyčištění opět OK.
Jinak vůbec nic.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Takže zkusím to podle inspirace vpravo.
Design: podle mého subjektivního názoru se jedná o vůz s mimořádně vyvedenou karoserií.
Komfort: vůz zcela splňuje požadavky kladené na cestování ve střední třídě. Žádný koráb to není, ale zkuste si do něj hupsnout třeba z Felicie. Takže velmi dobrý.
Zavazadlový prostor: můj syn říká, že to kufr na pět mrtvol.
Výbava: myslím tak střední úroveň s přijatelnou funkční klimou. Pro člověka, který vyžaduje logickou funkčnost bez nesmyslů ideální - oceňil jsem např možnost regulace podsvětlení palubky.
Brzdy: po výměně jednoho čidla ABS (dostalo kamenem) se vůz i při velmi intenzivním brždění choval klidně a bezvadně držel směr.
Motor: bydlím kousek od Sněžky a v zimě (loňské) pokaždé bezva start s 36A baterkou. Hlučnost neřeším, mám rád když je motor slyšet - ale myslím dobrý. S výkonem je na tom taky dost slušně, ale je znát, že je to 1500 ccm.
Karoserie: ještě je brzy na hodnocení - není to moc staré (ale v tomto směru to určitě Peugeot není)
Spotřeba: při 90km/h kolem 6l, ve městě asi 8,5 - nezávodím
Přednosti: Pohodlí, slušná jízda, přijatelné vybavení, nízká spotřeba, VYSOKÁ BEZPEČNOST - boční výztuhy, přepážky v deformačních zónách, airbag
Nevýhody: myslím že později bude trochu korodovat, ale to se uvidí - lepší je dříve vyměnit. Prozatm je OK. Další nevýhoda je slabší motor, který pocítíte např. při předjíždění apod. Chce to zkrátka víc myslet než s Porsche
Proč jsem si ho vybral? No ani nevím. Jít do jiného typu auta je vždycky risk, ale prostě se mi líbil a za cenu 39.000,- byl asi lepší 9 let staré auto nekoupil.
Pokud mám něco doporučit lidem zvažujícím jeho koupi, tak asi že to stojí za pokus. Je vždycky dobré zjistit nějaké info na webu, ale s mírou. Vždy se najdou (viz i na tomto webu) zarytí odpurci i zastánci. Já jsem to risknul a udělal moc dobře. Příští bude ale verze 2000 ccm.
Uběhlo pár měsíců a mám první zkušenosti s dvoulitrem - verze 77 KW, r.v. 1996 bez ABS. Opět jsem měl asi kliku s výběrem vozu, protože 2.0 pokračuje v dobrých vlastnostech 1.5-ky a je podstatně živější - tedy v mezích cestovního vozu. Za tři měsíce jsem s ním nalítal cca 20 tis km a opět bez nejmenších problému (tedy po výměně brzdového obložení a náplní). Co do jízdních vlastností ve velmi znát příznivější průběh krout. momentu, vyšší výkon (zatím jsem ho zkusil na skoro 205 km/h) a opět až rozmazlující pohodlí. Nechci to zakřiknout ale asi opět dobrá volba. Vřele po důkladné kontrole při koupi doporučuji.
Jak jsem již psal, na 1,5 mě zklamala jeho velká lenost. Ne že bych byl zastydlý závodník, ale myslím si, že schopnost akcelerace patří mezi dobré vlastnosti, které mohou mít někdy velký vliv na bezpečnost. A mimo to auto vážící 1650 kg musí mít alespoň 90 koní, jinak jede sotva do kopce. Ale k rozdílu. Několikrát jsem už slyšel názor - spotřeba. Takže, u 1,5 - 8,5l město, 6,5l dálnice. U 2,0 - 9l město, 6,9l dálnice při rychlosti 140km/h a více. Vyšší spotřeba u 2,0 je nesmysl. Dvoulitr je velká a pohodlná limuzína se sportovním chováním a nízkou spotřebou za pětinu ceny srovnatelných aut jiných značek.
Nejúspornější je, ale taky nebezpečně líné. Předjet autobus, nebo kamion je o hubu. Už mám 2.0l (77kW), spotřeba skoro stejná a když na to musím dupnout, tak to proti 1.5 vystřelí jako raketa.
Jak uvadi vyrobce tak 1.8 ma spotrebu vyssi nez 2.0, mam dvoulitr a cesta po dalnici 600 km a spotreba vysla na 5.8 pri 100km/h. mame to i zdokumentovany, vice na
Spotřeba je dnes asi opravdu důležitá, ale dobře to rozmysli. 1.8 neb 2.0 jsou taky docela úsporné. Ta 1.5 je děsně líná - předjet na rovině autobus byl poměrně problém.
Zdar taky jsem se rozhodl jít do Espera a nmaopak bych dnes šel do 1,5. Jde o spotřebu a všude jsem slišel, že je nejúspornější... Tak nevím. Mám 1,8 a jedině díky LPG si neztěžuju. Jinak dobry, ale živit to v naturalu. No nevím, nevím.
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Espero
Tak už dvoulitr
Uběhlo pár měsíců a mám první zkušenosti s dvoulitrem - verze 77 KW, r.v. 1996 bez ABS.
Opět jsem měl asi kliku s výběrem vozu, protože 2.0 pokračuje v dobrých vlastnostech 1.5-ky a je podstatně živější - tedy v mezích cestovního vozu.
Za tři měsíce jsem s ním nalítal cca 20 tis km a opět bez nejmenších problému (tedy po výměně brzdového obložení a náplní).
Co do jízdních vlastností ve velmi znát příznivější průběh krout. momentu, vyšší výkon (zatím jsem ho zkusil na skoro 205 km/h) a opět až rozmazlující pohodlí.
Nechci to zakřiknout ale asi opět dobrá volba.
Vřele po důkladné kontrole při koupi doporučuji.
31.07.2007 | 12:15:51 | Prefin Reagovat
Tak už mám 2.0 CD
Jak jsem již psal, na 1,5 mě zklamala jeho velká lenost. Ne že bych byl zastydlý závodník, ale myslím si, že schopnost akcelerace patří mezi dobré vlastnosti, které mohou mít někdy velký vliv na bezpečnost. A mimo to auto vážící 1650 kg musí mít alespoň 90 koní, jinak jede sotva do kopce.
Ale k rozdílu.
Několikrát jsem už slyšel názor - spotřeba.
Takže, u 1,5 - 8,5l město, 6,5l dálnice.
U 2,0 - 9l město, 6,9l dálnice při rychlosti 140km/h a více.
Vyšší spotřeba u 2,0 je nesmysl.
Dvoulitr je velká a pohodlná limuzína se sportovním chováním a nízkou spotřebou za pětinu ceny srovnatelných aut jiných značek.
21.04.2007 | 22:59:26 | Prefin Reagovat
spotřeba
Nejúspornější je, ale taky nebezpečně líné. Předjet autobus, nebo kamion je o hubu. Už mám 2.0l (77kW), spotřeba skoro stejná a když na to musím dupnout, tak to proti 1.5 vystřelí jako raketa.
14.04.2007 | 23:02:48 | Prefin Reagovat
spotreba
Jak uvadi vyrobce tak 1.8 ma spotrebu vyssi nez 2.0, mam dvoulitr a cesta po dalnici 600 km a spotreba vysla na 5.8 pri 100km/h. mame to i zdokumentovany, vice na
09.03.2007 | 03:02:37 | Slavek Reagovat
Spotřeba
Spotřeba je dnes asi opravdu důležitá, ale dobře to rozmysli. 1.8 neb 2.0 jsou taky docela úsporné. Ta 1.5 je děsně líná - předjet na rovině autobus byl poměrně problém.
24.02.2007 | 13:29:34 | Prefin Reagovat
Proč 2000ccm ?
Zdar taky jsem se rozhodl jít do Espera a nmaopak bych dnes šel do 1,5. Jde o spotřebu a všude jsem slišel, že je nejúspornější...
Tak nevím. Mám 1,8 a jedině díky LPG si neztěžuju. Jinak dobry, ale živit to v naturalu. No nevím, nevím.
24.02.2007 | 02:07:21 | Reagovat