Rok výroby:2000Typ motoru:Stav km při koupi:5 kmStav km nyní:198 000 kmZpůsob řazení:Jak dlouho auto používáte?15 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:5,3 l/100 kmVloženo:21. 7. 2023
úzký rozchod kol, auto se naklání citlivost na boční vítr, auto je nestabilní
Závady a opravy na autě
Koroze karosérie, zejména prahy, dveře, zadní blatníky
Hodnocení a zkušenosti s autem
Měl jsem dva Matizy. Slabší 0,8 a silnější 1,0. Ten slabší měl menší spotřebu asi o půl litru. Akcelerace byla podobná, litrový motor lépe držel ve stoupání do kopce. Měl kW i Nm navíc, a to se pochopitelně projevilo hlavně při jízdě do kopce. Na rovince a z kopce rozdíl minimální. Auto se příjemně řídí, se servem je to balada, bez serva to taky jde. Tříválec má lepší zvuk. Podle mě má tříválcový Matiz nejlepší zvuk motoru ze všech aut vůbec. Tříválce jsem vlastnil od novoty až do konce, celkem skoro 200 tis. km a 15 let provozu, takže o Matizech toho vím opravdu hodně. :-) Druhého Matize litrového jsem měl 4 roky. První Matiz zrezivěl, druhý Matiz jsem naboural. Jsou to fajn auta, mám hodně vzpomínek, spousta nostalgie, hlavně když si vybavím všechny ty výlety... Auto není jen spotřební zboží, auto má tak trochu i duši a něco jako individualitu. :-) Je to samozřejmě nadsázka. Matizy jsou super na parkování, do města. Velmi praktické auto, dá se tím vozit i stavební materiál. Jedinou nevýhodu spatřuji v úzkém rozchodu kol. Toyota Aygo nebo Renault Twingo jsou o 12 cm širší, a to je obrovsky poznat. Zdá se to detail? Jen 12cm? No u auta to má zásadní rozdíl na jízdní vlastnosti. To je jediná věc, kterou jihokorejští inženýři nedomysleli. Nikdy jsem nepochopil, proč udělali Matize tak úzkého. Tím pádem se nakláněl a byl citlivý na boční vítr. Ale jinak motory super - krátké převody, zvuk jak v závodním autě. :-) Jak říkám, nostalgie. :-)
1. Smart ForTwo 2. Japonská trojčata: Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107 3. Německá trojčata: VW Up, Seat Mii, Škoda Citigo 4. Hyundai i10 5. Kia Picanto 6. Suzuki Alto 7. Daewoo Matiz, později Chevrolet Spark 8. Fiat 500 9. Opel Agila 10. Suzuki Splash 11. Nissan Pixo 12. Renault Twingo 13. Ford Ka 14. Fiat Seicento 15. Fiat Panda
Atos je dvojče Picanta, resp. asi naopak. To zařazení do kategorií je trochu ošidné. V tom seznamu stojí vedle sebe Smart se 2,7 m délky a Splash se 3,77 m délky. To už je rozdíl ne jedné kategorie, ale rovnou dvou. Ano, dělá to extrémní zkrácení Smartu a Splash, tzv. MiniMPV, je rozměry už malý vůz kat. B.
Vedle Smarta občas parkuju a tohle by pro mě už bylo málo, jelikož potřebuji občas tři sedadla, převážím ještě dva lidi. No a někdy vozí, větší nákupy. Plus by mi vadil krátký rozvor. Tak zkrácené auto už pro mě není praktické. Ale někomu může vyhovovat. A Splash budu muset škrtnout ze seznamu. Díky za upozornění. To mi našla AI, nekontroloval jsem to. :-)
Bylo to fajn auto, velmi zábavné ho řídit. Jen ten rozchod kol byl extrémně úzký. Divím se, že jsem se za 19 let ježdění s Matizy nepřevrátil na bok. Levo pravá stabilita nejmenší z aut, co znám. A možná proto tak dobrodružné. :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Matiz
Snad kompletní seznam
Seznam malých aut této kategorie:
1. Smart ForTwo
2. Japonská trojčata: Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107
3. Německá trojčata: VW Up, Seat Mii, Škoda Citigo
4. Hyundai i10
5. Kia Picanto
6. Suzuki Alto
7. Daewoo Matiz, později Chevrolet Spark
8. Fiat 500
9. Opel Agila
10. Suzuki Splash
11. Nissan Pixo
12. Renault Twingo
13. Ford Ka
14. Fiat Seicento
15. Fiat Panda
19.12.2024 | 16:40:57 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Snad kompletní seznam
Přece jen jsem na něco zapomněl: Hyundai Atos
19.12.2024 | 16:45:14 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
RE: Snad kompletní seznam
Atos je dvojče Picanta, resp. asi naopak. To zařazení do kategorií je trochu ošidné. V tom seznamu stojí vedle sebe Smart se 2,7 m délky a Splash se 3,77 m délky. To už je rozdíl ne jedné kategorie, ale rovnou dvou. Ano, dělá to extrémní zkrácení Smartu a Splash, tzv. MiniMPV, je rozměry už malý vůz kat. B.
19.12.2024 | 20:27:41 | Ital | 37.48.58.* Reagovat
RE: Snad kompletní seznam
Vedle Smarta občas parkuju a tohle by pro mě už bylo málo, jelikož potřebuji občas tři sedadla, převážím ještě dva lidi. No a někdy vozí, větší nákupy. Plus by mi vadil krátký rozvor. Tak zkrácené auto už pro mě není praktické. Ale někomu může vyhovovat. A Splash budu muset škrtnout ze seznamu. Díky za upozornění. To mi našla AI, nekontroloval jsem to. :-)
19.12.2024 | 22:28:40 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat
Vzpomínky
Bylo to fajn auto, velmi zábavné ho řídit. Jen ten rozchod kol byl extrémně úzký. Divím se, že jsem se za 19 let ježdění s Matizy nepřevrátil na bok. Levo pravá stabilita nejmenší z aut, co znám. A možná proto tak dobrodružné. :-)
13.09.2023 | 21:01:43 | Mulit | 82.202.114.* Reagovat