Recenze Fiat Seicento 1,1 MPI
“Malé auto zbližuje, veľké auto rozdeľuje.”

Autor recenze: Duke (38 let),
Bratislavský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:182A1000 Stav km při koupi:4 000 km Stav km nyní:104 000 km Způsob řazení:manuál Jak dlouho auto používáte? 7 let Palivo: LPG (plyn) Průměrná spotřeba: 7,00 l/100 km Vloženo: 20. 10. 2015

Hodnocení inzerátu: 7 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

4
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

rýchlo kúri, svižne jazdí, malá spotreba
kompaktný v veľkým kufrom po sklopení sedadiel

Slabé stránky

provokuje zakomplexovanych zavodnikov na ceste
provokuje skrachovanych uradnikov na ceste
provokuje všetkých s drahšími autami
menej stabilné s pneu užšími ako 165/55 r13

Závady a opravy na autě

Vymena motora pri 55 tis. km - poskodena hlava a blok motora chybou predosleho majitela
Vymena spojky pri vymene motora - nadmerne opotrebovana spojka
Vymena zadnych lozisk pri 60 tis. km (jednorazovo pretazene auto)
Vymena zadnych brzdových valcekov pri 60 tis. km
Vymena 2/3 vyfukovej sustavy pri 80 tis. km - korozia
Montaz LPG pri 80 tis. km - Solaris
Vymena naprav a tlmicov komplet pri 90 tis. km - jedna vacsia jama = GO naprav
Vymena brzdového oblozenia pri 100 tis. km - prva vymena od vyroby auta
Vymena chladica pri 100 tis. km - prva vymena od vyroby auta


Hodnocení a zkušenosti s autem

Seicento som kupil ako trojrocne, opravovane po mensej nehode povodnym majitelom, vsetko bolo ako nove, stav 4000 km. Auto jazdilo za 5 lit mimo mesta (mimo dialnicu), 6,5 lit na dialnici a 6-7 litrov v meste (vekom majitela spotreba klesala). Prvých 50 tis. km nebolo auto absolutne nic, jazdilo a vonalo novotou.

Raz v Alpach na snehu zacala spod hlavy striekat chladiaca kvapalina, nikto to tam nechcel opravovat, zalepili sme to nejakym tmelom a odsoferovali na Slovensko so znacnym stresom (tlakovalo do hadic chladiaceho okruhu a vytrhavalo hadicu z chladica). Na odporucanie mechanika sme cely motor zahodili a kupili nahradny s cca 50 tis. km. Auto jazdi spolahlivo dodnes. Nikdy nebolo garazovane, 90% jazd po rozbitej Bratislave celorocne, kratke jazdy potom obcas velky vylet s nalozenym autom. Auto trpi od novoty slabou a nepresnou prevodovkou, musi sa radit s citom a uctou ako na veteranoch.

Po montazi LPG v 2012 roku jazdi na LPG s vyssou spotrebou o 1 lit. oproti benzinu, vyzaduje si velmi drahe sviecky (alebo vymenu kazdych 20tis. namiesto 60 tis. pri benzine) a poctive vymeny vsetkych relevantných filtrov.
Motor je haklivy na oleje - hydrostely ihned zaklepu pokial sa aplikuje olej s nizsou HTHS viskozitou ako 3,5, pouzival som takmer vzdy Selenia 20K - predrazeny olej s priemernými parametrami v praktickom baleni po 2lit.

Kedze ide o talianske auto montovane v Polsku, nikdy by som neveril ako spolahlive dokaze byt a aku lasku a vernost majitela si dokaze rokmi vybudovat.

Auto nie je pre zaciatocnikov, ani pre mlade rodiny s detmi, ani pre zeny na nakupy ale LEN pre SKUSENYCH vodicov, pretoze svojimi rozmermi provokuje zakomplexovaných soferov k nebezpecnym manévrom - nedavanie prednosti v jazde a vytlacanie z jazdného pruhu (hlavne v Bratislave). Casom si toto auticko akiste ziska vdaka nizkym emisiam, hmotnosti a rozmerom vacsie uznanie, prikladom je Rakusko a ine civilizovanejsie krajiny.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 7


Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Seicento

Vložit komentář

Nepresna převodovka?

Nechápu, co znamená nepresna převodovka. Řadí to naprosto normálně jako u každého auta. Jestli neni chyba u řidiče

22.09.2019 | 12:50:05 | Dobrý večer  | 109.238.33.* Reagovat

Kdysi koloval tento vtip o majitelích trabantů, ale dnes je pořád stále aktuální pro všechny majitele malých aut:

Víte proč se majitel pidiauta nedostane do pekla?
No protože zažívá peklo už na zemi.

20.10.2015 | 18:35:03 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE:

Nic proti malým autům at si jezdí každý v čem chce ale vždycky to asi budu považovat za poloauta :D protože mě vždy přijde srandovní když vedle mě takové stojí otevřu dveře u řidiče a ony končí skoro z jeho celou délkou :D

20.10.2015 | 20:27:32 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Otázka je, kdo třeba v Praze/Brně/městě obecne zažívá větší peklo při parkování. Jestli řidič Seicenta, nebo řidič Audi A6 :-)

20.10.2015 | 20:29:10 | Temp  | 89.102.32.* Reagovat

RE:

Jak jsem říkal nic proti jinak souhlas ve městě malý auto ideálka o tom zase žádná si pamatuji jak jsem nedávno hledal místo ve městě marně místo a známá co má ten druhej malej Fiat je to taky něco s čentem :D tak to to píchla hnedka šikovně mezi dvě auta sice ani na parkovací místo ale vlezla se a nikomu nepřekážela já bych se tam ani nevešel a ani by mě nikdo neobjel.

20.10.2015 | 20:55:25 | Nick406  | 89.176.3.* Reagovat

RE:

Přesně, Seicento se vejde naprosto všude díky minimální délce a hlavně minimální šířce. Taky jsou super celkem krátké dveře, třeba u Twinga delší dveře často nejdou dostatečně otevřít :) Btw. marně hledám za Seicento náhradu, něco tam malého s tak dobře využitým prostorem už prostě neexistuje :(

19.08.2016 | 12:43:29 | megacruiser  | 83.240.15.* Reagovat

RE:

Na mě bylo Seicento už moc malé, ale kámoš ho měl od roku 2000 až do své smrti před dvěma roky. On ale měřil něco kolem 165 cm, takže pro něj to bylo ok.

19.12.2024 | 00:37:06 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Je rozdíl malé auto a malé auto. Seicento je pro mě moc malé. To je tak pro lidi do 170 cm. Nebo polský Maluch. Nebo Daewoo Tico. To jsou opravdu malá auta pro malé lidi. Ale Renault Twingo jako první přišel s malým autem, uvnitř pro řidiče se stejným prostorem jako Felicie. To samé Citigo, Kolíňata, atd. Všecko to je jen variace na Twingo. Deriváty Twinga. Jak vnějšími rozměry, tak vnitřním prostorem. A to není žádné peklo na zemi. Je tam normálně prostoru. Nulová tíseň. To bys ale musel neteoretizovat a nesoudit podle vnějšího vzhledu. Musel by ses reálně posadit na sedadlo řidiče nebo spolujezdce.

19.12.2024 | 00:55:04 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Tak zas změňme téma na něco velkého. Doporučuji auta s motorem minimálně 5,7L HEMI a výše. To člověka hned taknějak povznese...

19.12.2024 | 17:26:35 | Ital  | 37.48.58.* Reagovat

RE:

Mně se velká osobní auta přímo hnusí. Jsou ohavná. Jako nádor. Přebujelý novotvar. Ale třeba dodávky jsou fajn auta. Smysluplné vozy pro ty, co vozí matroš. Na dodávku stačí klasický řidičák. Takže to neberu jako náklaďák. Kdo potřebuje rozvážet matroš, tak dodávka je ideální. Kdo ovšem jezdí do města k supermarketu velkým SUV s tmavými skly pro rohlíky a máslo, tomu by měli zabránit ve vjezdu. Ohrožuje ostatní řidiče. Brání ve výhledu a ve výjezdu. A taky by měl takový řidič, majitel podstoupit psychologické testy plus vyšetření u psychiatra. A daňově ho zatížit. Třeba dvojnásobné povinné ručení. Když se psychopati budou vzájemně trumfovat, kdo k marketu přijede větším vozem, nedopadne to dobře.

19.12.2024 | 22:47:38 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Hmmm...koukám, co na mne chystáš....ty jsi opravdu pacient, toho psychologa jsi si diagnostikoval správně...

20.12.2024 | 06:57:37 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

To jsem psal Italovi, ne tobě. Proč pořád kejháš jako potrefená husa? Vždyť ses tu dušoval, že SUV sis kupoval nikoli kvůli ohromování okolí, ale že jezdíš po rozbitém terénu v Praze a vozíš nadměrná břemena. To už neplatí?

20.12.2024 | 09:42:24 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Už jsem ti psal, stačí to jednou inteligente..., to je nějaká úchylka nebo co?

21.12.2024 | 10:32:45 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Velká osobní auta jsou ohavná. Jako nádor. Přebujelý novotvar. Žere to hodně benzínu, špatně se s tím parkuje, má to vysoko těžiště, je to náchylnější k převrácení, má to delší brzdnou dráhu a tvoje mindráky ti to stejně nevyléčilo, bobku. Běž si do marketu koupit máslo v akci a poper se tam s dalšími majiteli velkých vozů a malých mozků.

21.12.2024 | 12:19:28 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

To jsem psal Italovi, ne tobě. Proč pořád kejháš jako potrefená husa? Vždyť ses tu dušoval, že SUV sis kupoval nikoli kvůli ohromování okolí, ale že jezdíš po rozbitém terénu v Praze a vozíš nadměrná břemena. To už neplatí?

20.12.2024 | 09:42:34 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

Pokud by byla u moci v Evropě stále obdobná equipa, co prosazuje údajně zelenou a údajně udržitelnou dopravu (což se, jak doufám, v aktuální úchylné formě pomalu rozpadá), pak by se skutečně velké vozy ve městě mohly stát společensky a později i legislativně nepřijatelné, pokud to nebude např. elektromobil. Samozřejmě, určité malé sortě lidí opět neučiní problém si takovou elektroobludu koupit. Dobře jim tak :0)

20.12.2024 | 12:20:16 | Ital  | 37.48.41.* Reagovat

RE:

Kdyby to záleželo na mě, tak velké vozy ve městě nezakážu apriori. Nevadí mi v jízdě. Nevadí mi ani, když je řada a oni parkují přede mnou nebo za mnou. Zakázal bych jim parkování v příčném seřazení vedle sebe. Jednak pro jejich šířku nejsou dělané parkovací mezery, lajny. Billa ano, ale třeba Tesco nikoliv. Do těch užších parkovacích polí se nevlezou a za druhé přes ně není vidět při vyjíždění. Evidentně tam nepatří a evidentně si jen jejich majitel hojí svoje mindráky. Čili by měla být nějaká vyhláška, že na parkovací pole má povolen vjezd pouze vozidlo do stanovené šířky, délky, výšky. Ale pokud jim chtějí supermarkety udělat nějaké speciální pole jako je pro invalidy, tak můžou. Budou parkovací pole pro invalidy, ty jsou taky širší a přidají parkovací pole pro psychicky zvláštní, co potřebují k marketu jezdit velkým SUV. Měli by i svoji ceduli: Zóna psychicky zvláštních.

20.12.2024 | 15:31:33 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat

RE:

No jo, my nemůžem za to, že v tvém laciném křápu nemáš senzory , které nemají problém s vyjížděním i když okolo parkují jiné vozy...:-)

21.12.2024 | 10:31:40 | Vašek  | 31.30.174.* Reagovat

RE:

Pokud bychom vzali v úvahu spolehlivost a životnost, což bývá (býval) hlavní rozlišovací faktor křápu a nekřápu, pak na velikosti nezáleží :0) Dokonce ani na ceně, ta se dělá od stolu.
Mohl bych jmenovat křápy, které jsou rozhodně dražší než trojčata z Kolína a samozřejmě i mnohem větší (křápy...).

21.12.2024 | 11:15:45 | Ital  | 37.48.40.* Reagovat

RE:

Takový senzor neexistuje, bobku, co by informoval o provozu v ulici kolmé na směr vyjíždění. A tím, že mám krátké auto (krátkou záď) to mám právě velmi zjednodušené a lehčí. Horší to mají ti, co vyjíždějí s kombíkem a skrze SUV nevidí a musejí si vycouvat dále než já a riskují více. Čili jsi zase naplácal logické a faktické nesmysly. Táráš a neumíš unést prohru.

21.12.2024 | 12:14:36 | Mulit  | 82.202.114.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Fiat Seicento