Rok výroby:2005Typ motoru:182A1000Stav km při koupi:4 000 kmStav km nyní:104 000 kmZpůsob řazení:manuálJak dlouho auto používáte?7 letPalivo:LPG (plyn)Průměrná spotřeba:7,00 l/100 kmVloženo:20. 10. 2015
rýchlo kúri, svižne jazdí, malá spotreba kompaktný v veľkým kufrom po sklopení sedadiel
Slabé stránky
provokuje zakomplexovanych zavodnikov na ceste provokuje skrachovanych uradnikov na ceste provokuje všetkých s drahšími autami menej stabilné s pneu užšími ako 165/55 r13
Závady a opravy na autě
Vymena motora pri 55 tis. km - poskodena hlava a blok motora chybou predosleho majitela Vymena spojky pri vymene motora - nadmerne opotrebovana spojka Vymena zadnych lozisk pri 60 tis. km (jednorazovo pretazene auto) Vymena zadnych brzdových valcekov pri 60 tis. km Vymena 2/3 vyfukovej sustavy pri 80 tis. km - korozia Montaz LPG pri 80 tis. km - Solaris Vymena naprav a tlmicov komplet pri 90 tis. km - jedna vacsia jama = GO naprav Vymena brzdového oblozenia pri 100 tis. km - prva vymena od vyroby auta Vymena chladica pri 100 tis. km - prva vymena od vyroby auta
Hodnocení a zkušenosti s autem
Seicento som kupil ako trojrocne, opravovane po mensej nehode povodnym majitelom, vsetko bolo ako nove, stav 4000 km. Auto jazdilo za 5 lit mimo mesta (mimo dialnicu), 6,5 lit na dialnici a 6-7 litrov v meste (vekom majitela spotreba klesala). Prvých 50 tis. km nebolo auto absolutne nic, jazdilo a vonalo novotou.
Raz v Alpach na snehu zacala spod hlavy striekat chladiaca kvapalina, nikto to tam nechcel opravovat, zalepili sme to nejakym tmelom a odsoferovali na Slovensko so znacnym stresom (tlakovalo do hadic chladiaceho okruhu a vytrhavalo hadicu z chladica). Na odporucanie mechanika sme cely motor zahodili a kupili nahradny s cca 50 tis. km. Auto jazdi spolahlivo dodnes. Nikdy nebolo garazovane, 90% jazd po rozbitej Bratislave celorocne, kratke jazdy potom obcas velky vylet s nalozenym autom. Auto trpi od novoty slabou a nepresnou prevodovkou, musi sa radit s citom a uctou ako na veteranoch.
Po montazi LPG v 2012 roku jazdi na LPG s vyssou spotrebou o 1 lit. oproti benzinu, vyzaduje si velmi drahe sviecky (alebo vymenu kazdych 20tis. namiesto 60 tis. pri benzine) a poctive vymeny vsetkych relevantných filtrov. Motor je haklivy na oleje - hydrostely ihned zaklepu pokial sa aplikuje olej s nizsou HTHS viskozitou ako 3,5, pouzival som takmer vzdy Selenia 20K - predrazeny olej s priemernými parametrami v praktickom baleni po 2lit.
Kedze ide o talianske auto montovane v Polsku, nikdy by som neveril ako spolahlive dokaze byt a aku lasku a vernost majitela si dokaze rokmi vybudovat.
Auto nie je pre zaciatocnikov, ani pre mlade rodiny s detmi, ani pre zeny na nakupy ale LEN pre SKUSENYCH vodicov, pretoze svojimi rozmermi provokuje zakomplexovaných soferov k nebezpecnym manévrom - nedavanie prednosti v jazde a vytlacanie z jazdného pruhu (hlavne v Bratislave). Casom si toto auticko akiste ziska vdaka nizkym emisiam, hmotnosti a rozmerom vacsie uznanie, prikladom je Rakusko a ine civilizovanejsie krajiny.
Nic proti malým autům at si jezdí každý v čem chce ale vždycky to asi budu považovat za poloauta :D protože mě vždy přijde srandovní když vedle mě takové stojí otevřu dveře u řidiče a ony končí skoro z jeho celou délkou :D
Jak jsem říkal nic proti jinak souhlas ve městě malý auto ideálka o tom zase žádná si pamatuji jak jsem nedávno hledal místo ve městě marně místo a známá co má ten druhej malej Fiat je to taky něco s čentem :D tak to to píchla hnedka šikovně mezi dvě auta sice ani na parkovací místo ale vlezla se a nikomu nepřekážela já bych se tam ani nevešel a ani by mě nikdo neobjel.
Přesně, Seicento se vejde naprosto všude díky minimální délce a hlavně minimální šířce. Taky jsou super celkem krátké dveře, třeba u Twinga delší dveře často nejdou dostatečně otevřít :) Btw. marně hledám za Seicento náhradu, něco tam malého s tak dobře využitým prostorem už prostě neexistuje :(
Komentáře uživatelů k recenzi Fiat Seicento
Nepresna převodovka?
Nechápu, co znamená nepresna převodovka. Řadí to naprosto normálně jako u každého auta. Jestli neni chyba u řidiče
22.09.2019 | 12:50:05 | Dobrý večer | 109.238.33.* Reagovat
Kdysi koloval tento vtip o majitelích trabantů, ale dnes je pořád stále aktuální pro všechny majitele malých aut:
Víte proč se majitel pidiauta nedostane do pekla?
No protože zažívá peklo už na zemi.
20.10.2015 | 18:35:03 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:
Nic proti malým autům at si jezdí každý v čem chce ale vždycky to asi budu považovat za poloauta :D protože mě vždy přijde srandovní když vedle mě takové stojí otevřu dveře u řidiče a ony končí skoro z jeho celou délkou :D
20.10.2015 | 20:27:32 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE:
Otázka je, kdo třeba v Praze/Brně/městě obecne zažívá větší peklo při parkování. Jestli řidič Seicenta, nebo řidič Audi A6 :-)
20.10.2015 | 20:29:10 | Temp | 89.102.32.* Reagovat
RE:
Jak jsem říkal nic proti jinak souhlas ve městě malý auto ideálka o tom zase žádná si pamatuji jak jsem nedávno hledal místo ve městě marně místo a známá co má ten druhej malej Fiat je to taky něco s čentem :D tak to to píchla hnedka šikovně mezi dvě auta sice ani na parkovací místo ale vlezla se a nikomu nepřekážela já bych se tam ani nevešel a ani by mě nikdo neobjel.
20.10.2015 | 20:55:25 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE:
Přesně, Seicento se vejde naprosto všude díky minimální délce a hlavně minimální šířce. Taky jsou super celkem krátké dveře, třeba u Twinga delší dveře často nejdou dostatečně otevřít :) Btw. marně hledám za Seicento náhradu, něco tam malého s tak dobře využitým prostorem už prostě neexistuje :(
19.08.2016 | 12:43:29 | megacruiser | 83.240.15.* Reagovat