Rok výroby:2005Typ motoru:2000Stav km při koupi:61 000 kmStav km nyní:68 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:13. 1. 2009
Zatím pouze výměna vyhřívaného čelního skla. Doporučuji připojištění - drahé !
Drobné problémy s řazením. Při studeném ranním startu jde špatně zařadit zpátečka. Je nutné nejprve zařadit jedničku a až potom zpátečku. Názor servisu - prý je to v normě !?!
Hodnocení a zkušenosti s autem
Rozhodl jsem se napsat tuto recenzi, protože mi tu trochu chybí názor na benzinové motory. Osobně jsem se s ohledem na nízký roční proběh km rozhodl právě pro tento typ motoru. Po zkušenosti s modelem MKII s 1,8 litrovým benzinovým motorem jsem zvolil silnější dvoulitr a nedám na něj dopustit. Motor má nádherný tichý chod a s poměrně těžkým autem si skvěle poradí. Spotřeba se dlouhodobě pohybuje okolo 9 litrů.
Auto nám slouží jako rodiný kočár i pro delší cesty do zahraničí a proto jsem volil maximální výbavu s 8 airbagy a ESP. Výborná věc hlavně na sněhu.
Při výběru jsem uvažoval ještě o Mazdě 6, ale rozhodla lepší cena Fordu a vyšší užitná hodnota. Důležitým faktorem byla i poměrně hustá servisní síť Fordu nejen v ČR.
Mondeo kombi mohu vřele doporučit. Pokud hledáte spolehlivý dálniční koráb, který tolik nepřitahuje pozornost kriminálních živlů, tak je to jasná volba.
Taky jezdím málo. Najezdím cca 500km měsičně - do práce 8km, takže nafta by pro mě byla blbost. Zvláště u značky, která vede ve světovém žebříčku spolehlivosti s benzínovými jednotkami a naopak je vyhlášeným problémistou s diesely, mi přijde zvláštní, proč ti, co chtějí jezdit levněji, si třeba u fordu nekoupí spolehlivý benzín doplněný LPG a berou tu naftu. Na dlouhé cestě pak není problém se s tímhle autem vejít i do 7 litrů, když chcete. Máme ještě focuse I s motorem 1,6 a tam jezdíme do 7 litrů i po městě. Na dlouhé cestě jsme měli 6,1.
Tak zhruba po roce mám najeto nějakých 25 tis. km (celkově najeto 80 tis.). Před dovolenou v Chorvatsku se objevilo nepříjemné klepání od přední nápravy. Výměna stabilizátorů a napínací kladky rozvodového řemene příslušenství vyšla na nepříjemných 9 tis. Trochu mě překvapila životnost stabilizátorů, dle autorizovaného servisu je to běžná závada (ty sem takhle často měnil u Fabie). Od Mondea bych čekal trochu jinou ligu.
Jinak na dálku spotřeba 8,5 l a to sem se s tím moc nemazal. Vyzkoušel jsem i max. rychlost s dvoulitrem v benzinu to jde tak do 215 km/h a auto drží dobře.
Nenech si pokazit radost. je dobré že jsi vzal benzíňák. je tichý a o spotřebu přeci tolik nejde. jestli je to 9 nebo 7,5 (5,8 je hloupost....možná v hodně ekonomickou jízdou mezi dědinami, kdeby i ten benzít jel max do 7L). Hodně štěstí.
Udělal jsi dobře s Fordem.já ho koupil na konci léta 2008 a zatim good.Přidávám aditivum na zimu Superdiesel od VIF a nemá chybu.i motor je tižší o něco.To je důležitý,kvalitní naftu a aditivum.Jinak vstřiky drahá záežitost.Všecky Fordy jsou na tom s kvaltama stejně.jak říkaš,zpátečka za studena a dvojka.když se to ohřeje tak je klid.V zimě spotřeba couračky kolem sedmi a v létě kolem šesti litrů.Záleží pouze na těžké noze řidiče.Jediná u mě závada byla hlučná řemenice.Výměna s matrošem mě vyšla cca na 4000kč i s prací.Mám taky model TDCI 2.0 Ghia pětidvéř v plný náloži.
Komentáře uživatelů k recenzi Ford Mondeo
Benzín od fordu je dobrá volba
Taky jezdím málo. Najezdím cca 500km měsičně - do práce 8km, takže nafta by pro mě byla blbost. Zvláště u značky, která vede ve světovém žebříčku spolehlivosti s benzínovými jednotkami a naopak je vyhlášeným problémistou s diesely, mi přijde zvláštní, proč ti, co chtějí jezdit levněji, si třeba u fordu nekoupí spolehlivý benzín doplněný LPG a berou tu naftu. Na dlouhé cestě pak není problém se s tímhle autem vejít i do 7 litrů, když chcete. Máme ještě focuse I s motorem 1,6 a tam jezdíme do 7 litrů i po městě. Na dlouhé cestě jsme měli 6,1.
09.10.2012 | 23:01:52 | | 89.24.189.* Reagovat
80.000 km
Tak zhruba po roce mám najeto nějakých 25 tis. km (celkově najeto 80 tis.). Před dovolenou v Chorvatsku se objevilo nepříjemné klepání od přední nápravy. Výměna stabilizátorů a napínací kladky rozvodového řemene příslušenství vyšla na nepříjemných 9 tis. Trochu mě překvapila životnost stabilizátorů, dle autorizovaného servisu je to běžná závada (ty sem takhle často měnil u Fabie). Od Mondea bych čekal trochu jinou ligu.
Jinak na dálku spotřeba 8,5 l a to sem se s tím moc nemazal. Vyzkoušel jsem i max. rychlost s dvoulitrem v benzinu to jde tak do 215 km/h a auto drží dobře.
18.09.2009 | 17:32:04 | Stára Reagovat
Benzín
Nenech si pokazit radost. je dobré že jsi vzal benzíňák. je tichý a o spotřebu přeci tolik nejde. jestli je to 9 nebo 7,5 (5,8 je hloupost....možná v hodně ekonomickou jízdou mezi dědinami, kdeby i ten benzít jel max do 7L). Hodně štěstí.
17.05.2009 | 12:03:45 | Pavel Reagovat
Ford good
Udělal jsi dobře s Fordem.já ho koupil na konci léta 2008 a zatim good.Přidávám aditivum na zimu Superdiesel od VIF a nemá chybu.i motor je tižší o něco.To je důležitý,kvalitní naftu a aditivum.Jinak vstřiky drahá záežitost.Všecky Fordy jsou na tom s kvaltama stejně.jak říkaš,zpátečka za studena a dvojka.když se to ohřeje tak je klid.V zimě spotřeba couračky kolem sedmi a v létě kolem šesti litrů.Záleží pouze na těžké noze řidiče.Jediná u mě závada byla hlučná řemenice.Výměna s matrošem mě vyšla cca na 4000kč i s prací.Mám taky model TDCI 2.0 Ghia pětidvéř v plný náloži.
18.01.2009 | 17:57:42 | Miki69 Reagovat
počkej až se ti na ty naftě něco posere, jako se to na fordu stává, pak oceniš zátah a ekonomičnost provozu benzínového dvoulitru.
18.01.2009 | 00:41:26 | Reagovat
Benzín??
No, u takhle těžkého auta benzín moc dobrá volba asi neni, já osobně mam TDCi a jezdim pruměr 5.8L/100km a 96kw s tim cvičí až dost!
15.01.2009 | 21:41:54 | Pozem Reagovat
konečne benzín ;)
jasná voľba a to benzín ;)
13.01.2009 | 17:36:33 | OVCA Reagovat