Recenze Honda CRX 1,6i
“Výborné auto pro ty co chtějí levný sportovní vůz s malou spotřebou.”

Autor recenze: Libor Labík (22 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:1,6 Stav km při koupi:163 700 km Stav km nyní:192 315 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6 l/100 km Vloženo: 7. 11. 2012

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda Felicia 1,3 MPi Mitsubishi Lancer 1,8 4WD

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Výborný motor
Slušný podvozek
spotřeba

Slabé stránky

Místo vzádu opravdu jen nouzové
Brždění na vodě- nízká hmotnost

Závady a opravy na autě

Kupoval jsem ho s tím že předek auta byl téměř na zemi a s polovyvrakovaným interiérem. Jelikož jsem měl od souseda celé další auto na ND tak jsem popřehodil co jsem potřeboval.
Vodní pumpa- sákla
Levý homokinetický kloub
Zadní díl výfuku- byl tam ještě originál
Alternátor
Oprava odtokových trubiček na odvodnení šíbru- zatékalo do auta
+ po menší nehodě přední nárazník atd.
A jinak pouze svíčky oleje a filtry.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Toto auto jsem měl v hledáčku už od ranné puberty a tak jsem si ho pořídil od souseda už ve svých 17- ti s tím že si ho dám do kupy, bohužel bylo tak prorezlé že kastle nestála za opravu a tak jsem přivezl z Německa za slušný peníz druhý vůz po částečném pokusu o tuning. Mezitím než jsem vše zkompletoval dle svých představ (původní stav)a neř jsem to vyřešil po úřední stránce tak jsem vystřídal další dva vozy. Nakonec se ale vše povedlo a Honda vyjela. S tímto autem jsem byl velice spokojen šestnáctistovkový motor poskytoval tomuto lehkému vozu dostatečnou dynamiku i s velice rozumnou spotřebou- poslední rok jsem s ní jezdil za 5,7 litru. Téměř nikdy jsem neměl problém s tím někoho předjet. V Německu jsem ho dokonce rozvášnil i na 230 Km/h. Na auto z roku 87 bylo celkem i vyspělé- elektronické ovládání topení, el. šíbr o tom si mohly vozy vznikající v tu dobu u nás mohli nechat jen zdát. :) Sám jsem si dovyrobil i věci jako el. okýnka a dálkový centrál, takže jsem těžce konkuroval i spolužákům s feldama. Co se komfortu jízdy týče tak vpředu bylo místa až až, ovšem jen do té doby než se mělo jet ve 4-řech. To znamenalo uskromění celé posádky, nemluvě o spolujezdcích vzádu. Ti vylízali z auta jen velmi obtížně a hodně rozlámaní. Ideální tak na přepravu osob do 160 cm. Auto mě mile překvapilo i v zimě na svou váhu s volbou správného rozměru gum sem vyjel kam jsem potřeboval a i celkem zdatně dobržďoval. V zatáčkách sedělo jako přikovaný- to dávám za zásluhu pneumatikám o rozměru 195/55/15 které byly na léto nejvhodnější. Zažil jsem s ním pouze jednu zlou situaci a to když přede mnou skočil chlapík ve svým BMW na mokru na brzdu- to byla jediná slabina tohoto auta brždění na vodě. Naštěstí jsem měl celé auto na ND tak byla oprava celkem nenáročná. Co bych pak taky možná ještě vytknul tak to bylo poměrně dlouhé zahřívání s automatickým sytičem- celkem nepříjemně vysoký volnoběh v prvních několika km. Nerad jsem se s ním loučil, ale přeci jen to nebyl nejmladší vůz a blížila se doba kdy by bylo za potřebí větších investic a tak nás nakonec po třech celkem bezproblémových letech opustilo.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Honda CRX

Vložit komentář

Odvozené auto v plné parádě je Honda NSX je tam motor v zadu ale levňouké auta s motorem uprostřed.Honda NSX je dobré autíčko sice slabé ale pořád sportovní.Samo že se nedá srovnávat s Opel Tigro nebo Ford Puma to je super sport ale jina NSX super.

11.08.2013 | 02:01:47 | Anonym II  | 90.178.147.* Reagovat

Místo

Tak měl jsem za to, že CRX je pouze pro 2 lidi, takže převážet někoho vzadu je vlastně převážení někoho jakože na černo. To místo vzadu je tak na větší tašky. :)
Jinak cena CRX byla vždy neúměrně vysoká v porovnání s BMW a k tomu nesehnatelné auto v lepším stavu, což lze vidět i na této recenzi. Ojetého baworáka trojku E30 se v době kolem 10-15 let stáří vozu dala pořídit za nějakých 25-50tisíc. M3 již za 150tisíc. CRX stálo vždy kolem 85tisíc a pod 50t nechtělo klesnout a když už tak, nějaká vrána. :) Byly to jedny z nejdražších vozů, které překonávaly i ceny ojetiny typu Porsche 914, 928. :)

08.11.2012 | 10:54:35 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Místo

v TP je auto určeno pro 4 osoby takže žádné převážení na černo.

10.08.2013 | 09:58:01 | xmoth  | 93.99.167.* Reagovat

RE: Místo

To je možné, tak to by mě zajímalo tedy, kde jsou umístěné vzadu bezpečnostní pásy a zadní opěrky hlavy. Toho jsem si totiž nikdy nevšim a tak staré auto to není přeci aby tohle nemuselo plnit pro převoz osob. Co si pamatuju tak Škodovky 120L to začly tak v půlce výroby a pak následně Fačko to už muselo mít. :)

10.08.2013 | 12:26:05 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Místo

Starý CRX mělo vzadu pásy:) ale tam bylo taky trochu místa ono u novějšího modelu to ani nevypadá jako sedadla.
Navíc u toho novějšího modelu si nějak nedokážu představit posadit tam třeba i pětileté dítě.Ale pokud se na to nevztahuje nějaká výjimka což asi ne.. tak pokud je to oficiálně pro čtyři osoby tak by měl být vzadu pás!Bez toho by to auto nemělo vyjet dle zákona ani na silnice dle doby výroby.

10.08.2013 | 16:25:10 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

Jinak povinné zadní opěrky přišli snad až někdy v roce 1995.Do té doby to měla většina aut dle výbavy.

10.08.2013 | 16:34:43 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

Ani omylem s tou zadní opěrkou, jsem totiž moc rád, že jsem tak starý, že jakmile jsem usedl dozadu bez autosedačky, okamžitě jsem poznal uzákoněné zadní opěrky. To není výbava navíc, ale zákonná povinnost. O tom, že mít zapnuté bezpečnostní pásy vzadu, které jsou už nějakou dobu určitě víš.
Zadní opěrka je vůbec ta nejbezpečnější věc a je mnohem bezpečnější při nárazu zezadu, než pás při nárazu zepředu. Znám náraz ve 30km/h zepředu a na to pás nepotřebuješ, ale náraz zezadu Ti samozřejmě při tak malé rychlosti zlomí vaz a jsi v tu ránu tuhej. :D. V životě bych si nesedl do auta, kde není zadní opěrka, to samé i u jiných dopravních prostředku. Novější model znám moc dobře, je dvoumístný, tento model si nejsem jist. A proto se ptám na ty bezpečnostní prvky!

10.08.2013 | 22:40:48 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Místo

Tak to člověče asi moc starý nebudeš!a možná ti nebude ani dvacet let..:D pokud jsi opravdu jezdil ještě v autosedačce:)Protože to není zase tak dlouho co se stala autosedačka povinností.Si pamatuji ještě v letech 1995-1996-1997 dle určitých osobních bodů že pětiletý děcko žádnou autosedačku mít nemuselo protože to nebyla povinnost.Až od roku snad 2000 nebo spíše později se kvůli pásům musel používat nějaký sedák aby se dítě neuškrtilo.U aut od roku 1987-1994 jsem neměl ani v jednom zadní opěrky ty se dávali pouze pro lepší pohodlí či bezpečnost navíc jak jsem říkal dle výbavy. A to vím na 100000000% protože jsem ty auta měl a vím jak vypadali v různých výbavách. Tady máš například P405 řekl bych ročník 1990 nebo méně? vidíš někde opěrky nebo že by tam snad chyběli?slipknotmen.rajce.idnes.cz/Peugeot_405_1.9GLD/ To samé měla Croma 1987,Clio 1992,R19 1988-1992 neměl třeba nikdy vzadu opěrky až dle výbavy modely po roce 1993.A takových aut bylo více i třeba Opel Kadett!Dle toho mě to přijde že povinná zadní opěrka byla až někdy po roce 1995.To nevím jistě ovšem za tím že před uzákoněním byli jen dle výbavy si stojí!:) sám jsem měl taková auta tak to vím s takovou jistotou jako že každý jednou umře!:D

11.08.2013 | 04:46:46 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

Tady máš třeba to Clio 1991 jak jsem říkal!www.sauto.cz/osobni/detail/renault/clio/13093898?goFrom=list
Pokud ti tohle přijde příliš zarážející tak si začal jezdit v autě snad před 13 lety..:D:) a to jako dítě jinak si to nedovedu vysvětlit.

11.08.2013 | 05:02:57 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

No já bych si do toho nesedl. Měl jsem Forda Sierru jako první auto a pak Alfu Romeo na pařby, vše rok 1984 a výš. Žigulik byl na stavební a pracovní záležitosti pouze na půl roku s tím se vůbec nedalo frajeřit. Pak už to byly novější, a všechno samozřejmě zadní opěrky hlavy. Tak do těch aut bych si skutečně nesedl, vím co je to mít auto bez opěrky hlavy. A těmto autům bych nedal ani půl hvězdičky v bezpečnosti EURO NCAP. :)
A autobusy pokud byly bez opěrky, tak ty sedačky sahaly velmi nízko až někde pod lopatky zad...
No tak to je teda objev. Tak to byli inženýři v té bezpečnosti tak trapní, no škoda mluvit, já osobně bych volil raději opěrku než pás. Nemít opěrky, tak tam vůbec nepočítám jako vození člověka ať je to jakýkoliv auto. Protože když to náááhodou ve 30km/h přežiješ ten škub, máš zaručeně trvalé následky a člověk je opravdu hodně rád, pokud na vozíku nezůstane. Pás zachraňuje život až od nějakých 50-60km/h.

11.08.2013 | 05:52:33 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Místo

Pás ti může zachránit život i třeba při 20km-h.Osobní zkušenost.Jakou zkušenost máš ty? Náraz zezadu ?,povídej.

11.08.2013 | 08:27:52 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Místo

Ve 30km/h náraz zepředu s autobusem právě ve Ford Sieře. :D
Zezadu v Octě při 80km/h vzduchem dolů do malé jámy u cesty.
Jinak do 9 jsem jezdil vzadu ve Š110lx modrá od 9 v Mazdě 626 třídveř šedá s červenými sedačkami. :D
Ve 30km/h přežiješ i náraz na kole líp zezadu než bez opěrky hlavy, protože Ti to tak krásně škubne, že máš porušenou míchu, chodce jak trefíš tak ten to přežije i ve 45, pokud se Ti nedostane pod kola, tak nechápu tu 20km/h to je co za naprostý nesmysl...
Takže mezi 30km/h a 60km/h Ti zachrání vzadu život jedině ta hlavová opěrka, od vyšší rychlosti jsi stejně na padrť pokud nemáš vzadu motor nebo něco co by zastavilo jedoucí vozidlo.
No jo holt asi taková samá logika jako když hokejisti měli suspenzor už v 30.letech minulého století, ale než jim došlo, že jsou důležité i hlavy a nasazovali si helmy, tak to trvalo mnoho let, holt lidé jsou fakt někdy na těch správných místech. :D Pak se nedivme, že jsou tu mraky, invalidů, protože všude kolem nás číhá nebezpečí ach jo... :(

11.08.2013 | 08:48:51 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

RE: Místo

Pravdu máš v tom že ta opěrka je určitě lepší při nárazu.Na druhou stranu v takových 70.letech a výše Škodovky,Lady,apod.nikdy vzadu opěrky neměli a ani pásy.Děcka jezdili vzadu normálně! leželi skákaly a nikoho to moc nezaráželo.Já jsem na tom odrostl proto mě to nějak neděsí.S autem bez zadních opěrek jsem jezdil do roku 2009 a nikdy jsem nad tím nepřemýšlel.Protože dobu kdy se uzákonili autosedačky jsem samozřejmě zažil ale v té době už nevyužil.
Samozřejmě musím uznat že dneska jsou úplně jiné podmínky na silnicích a v případě nehody se tyto bezpečnostní věci určitě vyplatí ale spíše se snažím takovým kolizím zabránit než se na ně připravovat.Dneska už je to jedno stejně je to už povinnost dokonce mě tenkrát vadil i pás na který jsem těžko zvykal dnes už mě to nějak nepřijde.Odrostl jsem na tom že na kolech se ještě nemusela do 18.let nosit helma jezdil jsem bez chráničů apod.Jasně že helma je v případě nehody lepší ovšem mám za sebou život kde každý padal na hubu..:DD ani nikomu se nic nestalo.Dneska mají na kolech vybavení jak řitíři:D jezdí jak kdyby jim patřila silnice a pořád je někde nějaká nehoda.Řekl bych že více lidí si na všechny tyto vylepšováky jak už v autě či na kolech moc spoléhají a je to horší jak kdy předtím.Beru že to je určitě bezpečnější ovšem zase z toho nějak nepanikařím a ani z toho nedělám moc vědu:)Navíc v době kdy tyto auta vznikla nebyla povinnost pásů,autosedaček apod.tudíž třeba takové dítě si opřelo hlavu o opěradlo.Navíc při couvání šlo bez opěrek pořádně vidět..:D dneska tam mám tři a dozadu vidím ho*no:D

11.08.2013 | 14:34:47 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

Svlastík, opäť "perlíš" ako vždy.

Fakt neviem, koľko máš rokov, ale napísať kravinu, že v prípade nárazu zozadu je lepšie mať motor VZADU..., môže iba technický antitalent, ktorý nemá ani šajnu o autách.

Ostatné hovadiny, čo si napísal, škoda komentovať.

11.08.2013 | 16:09:44 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Místo

Osobně jsem tipoval dle toho jenž tady píše že má něco za sebou:)
Ale s tou autosedačkou mě to překvapilo to ani bratr co má 21 let nezažil povinnou autosedačku.Až kvůli výšce a pásům někdy snad po tom roce 2000 ten sedák.
Autosedačka se dala sehnat i dříve ale dle toho jak vypráví je to celkem nemožné.Protože i začátkem 90.let nebyla autosedačka až moc běžná tudíž si myslím že svlastikovi nebude ani určitě 30 let:)Protože to by asi těžko zažil všechna auta se zadními opěrkami a hlavně tu autosedačku.

11.08.2013 | 16:34:56 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

No mě pas nepřipadá tak důležitý jako hlavová opěrka. V osobním vlastnictví jsem měl všechny auta s hlavovou opěrkou i vzadu, které byly mladší r.v. 1975. A když jsem měl shánět pro sebe auto v bazarech, ty auta, které jsi popsal mě naprosto nezajímaly ať už Renault 19, také ani Peugeot 405 a další. Jak se tak dívám, tak jsem měl opravdu dobrý vkus. Dokonce i poslední Škody 120 měly opěrky, Favorit to samé a to bylo na cestách tak z 80%, tak jak jsem to měl čuchat. A dedukoval jsem z toho, že když už se to dává i do těchto sociál „střepů“ bez výbavy na kterých šetří kde co, tak je to zákonné. Bouraček jsem zažil dost, také bydlím, kde se dost bourá, většinou bouračky nedání přednosti v jízdě a to jsou šupy od 60km/h nahoru. O tom motoru, si každý může myslet co chce. Ale směr nárazu, kde nebyl motor či něco podobnýho to byl smrťák. Většinou např. Škoda 120L nezvládla ani náraz do blbého pevného plotu u baráku. Všechny co znám s předním motorem, to prorazili jako nic a měli dost prostoru před sebou vletět do velký zahrady. Pár aut s předním motorem jsem viděl bouračky jak proletěli dokonce zděnou zastávkou. Navíc při nárazu, když se nestřetne s pevnou konstrukcí, tedy např bez předního motoru se snadno omotá kolem toho do čeho narazí např. strom, jako kdyby to byl náraz z boku oproti aut s motorem, který dokáže snadno změnit energii přímou, odrazem na energii rotační a točíte se jak káča, vylezete z auta jak po projížďce řetízkáčem. Člověk to pak úplně v pohodě přežije a vyleze z auta i ve 100km/h pokud nevletí do protisměru a netrefí se čelně. Jenže takový bezpečnostní pás ten vás dorazí pokud nemáte hlavovou opěrku. Lepší rozbitá hlava, lebka než poškození míchy. Největší bouračku co jsem zažil jak týpek přežil a ještě vylezl z auta, letěl vzduchem do baráku a prorazil zdi skrz asi 60cm hrubé, 150km/h byl to trojkový bawor, ale už s airbagem. Opět nedání přednosti v jízdě a viník nepřiměřená rychlost v obci.
No kdyby mě někdo přesvědčoval, že by to se Škodovkou dal líp, kdyby měla airbagy, protože nemá vepředu motor, tak si poklepu na čelo. :D

12.08.2013 | 06:56:34 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Místo

Skratim to: v prípade nárazu ODZADU, v aute,ktoré má motor vzadu... a dostane šupu od auta s motorom vpredu..., motory sú nestlačitelné...takže si zvyšok môže každý domyslieť.

12.08.2013 | 08:38:31 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Místo

Tak pokud se to týká aut vyrobených za železnou oponou tak ty na 100% nikdy neměli od výroby opěrky.Taková Škoda 105,120,LADA 2101 neměli vzadu ani pásy a pokud si jej tam člověk nepřidal tak ani opěrky ve předu.Ale stejně mě nějak mateš měl jsi v osobním vlastnictví auta ze 70.let ale jako dítě jsi jezdil v autosedačce a v době kdy už byli uzákoněné opěrky..což mě trochu vyvádí z toho jestli je to vůbec co píšeš pravda:)Nic ve zlém ale neznám ročníky do 25.let co by jezdili v autosedačce...proto mě přijde že jsi snad ani nemohl mít řidičák protože jsi byl ještě dítě:)

12.08.2013 | 13:52:29 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

V takej Mazde 626 z roku 1985 boli hlavové opierky zapustené v zadnej sedačke, presne ako v dnešnom Peugeote 301..., čiže nepoužiteľné, v 405 z 88 roku som tiež nemal hlavové opierky, ani v Tatre 613 z 78.

Tuho rozmýšľam, neviem si spomenúť, či ich som vôbec mal v 405 z 1994, al. P 306 z 94 roku výroby..

Prvé auto, v ktorom som mal opierky hlav vzadu bola až Primera z 1993 r.v., ale aj tá mala iba 2 plnohodnotné pásy vzadu, prostredný bol iba obyčajný.

V Audi 100 z 1993, či A 6 z 96...tam už to bolo OK, ale prostredný pás bol tiež iba symbolický.

S sedačkám: už v 1996 som dával dcére sedačku do auta, takú symbolickú, lebo do Rakúska bez nej sa nesmelo, a až sa pamätám, tak už vtedy boli povinné aj u nás, aj ked to nejako extra policajti nekontrolovali.

12.08.2013 | 18:20:06 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Místo

Novější modely 405 myslím už opěrky měli.Mám dojem že i verze M16 před rokem 1990 u kožených sedadel měla taky opěrky.
Jinak co se týče té autosedačky mám dojem že ČR je na všech pozemních komunikacích povinná někdy od roku 2003.Protože to by tak odpovídalo tenkrát proč měl bratr ten sedák protože kdyby nemusel tak ho určitě nedostane!:D ještě neměl 150Cm a pás by měl na čele:D Ale dříve jak před rokem 2000 to určitě nebylo autem jsme jezdili skoro každý den a neustále na výlety a i když nás zastavili policajti tak nikdy nic takového neřešili.Navíc by se doma dle toho zřídili...:)

12.08.2013 | 18:43:05 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

Při 20Km/h trochu přehnaný ne? Chápal bych těch 50Km/h ale ve dvaceti nevím jak by ten pás pomohl.
Jednou do mě nacouval borec a ten jel určitě více jako 20Km/h sice auto se otřáslo promáčkl mě SPZ ale z tělem mě to tedy moc nehnulo.
To samé když jsem zhruba kolem těch 20Km/h jednou štrejch zrcátko ale kdybych neslyšel ten zvuk..:D tak to ani nevím.
Navíc hodně záleží jak ta nehoda probíhá:) tenkrát jsem se jako spolujezdec na zadních sedadlech a asi v 60Km/h to řidič napral v zatáčce do boku auta mě se nestalo nic protože jsem neměl vzadu pás,kolega co seděl si rozbil hlavu o okno protože ho ten pás držel a já jsem se zapřel rukama o sedáky pár vteřin před nárazem a jen jsem se trefil do ruky o přední opěrku.Kdybych byl připoutaný a blíže okna tak to mohlo dopadnout i jinak.Naštěstí až na něho se nikomu vůbec nic nestalo,ovšem taky záleží na autě a hlavně na nárazu.

11.08.2013 | 15:31:45 |   | 78.45.38.* Reagovat

RE: Místo

š105,120 NIKDY neměly origoš z výroby pásy vzadu a zadní opěrky hlavy, dokonce první typy neměly ani opěrky vpředu, pásy vpředu pochopitelně byly (nenavíjecí).

12.08.2013 | 09:41:57 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat