Recenze Honda Civic tourer 1.8 iVTEC
“Praktické auto, které baví člověka řídit i když nejde rychle, s nadprůměrnou schopností vtáhnout řidiče do děje. ”

Autor recenze: Michal všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2015 Typ motoru:benzínový, atmosférický Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:3 600 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 6 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,1 l/100 km Vloženo: 24. 1. 2016

Hodnocení inzerátu: 68 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

podvozek
sladění motoru, převodovky a spojky
reálná spotřeba odpovídá slibům výrobce
přesné řízení
nadprůměrný pocit propojenosti řidiče s autem
displej tachometru v zorném poli
velký a dobře využitelný zavazadelník
velký úhel otevírání zadních dveří (i kufrových)
pevná a pohodlná sedadla
omezovač rychlosti

Slabé stránky

občas složitější podřazování na trojku
rezavějící kotouče a odlepující se kryt senzorů
mírná prodleva po sešlápnutí plynu
výhled dozadu
háček v kufru by se někdy hodil

Závady a opravy na autě

Chvíli povrzával kryt (evidentně uvolněný) kolem kolizních senzorů vedle středového zrcátka – brzy si ale sedl, nyní je klid. Vypadá to, že tam trochu povolilo lepidlo na skle, možná teplem letních dní. Pořeším to při pravidelném servisu.

Vypáčený zámek – civic určitě není nedobytný. Naštěstí jsme o nic nepřišli (krom pár odložených mincí na parkovné). Někdo asi věděl, že to umí, tak se podíval dovnitř. Zničenou vložku zámku ponechávám na místě (propojovací mezikus vložky odstraněn) – tudy už to příště nepůjde. Spoléhám na centrál.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Civic tourer jsem si pořídil minulý rok (2015) jako své (ryze) první auto. Hledal jsem auto, které by bylo vhodné pro blížící se rodinné použití (dostatečný prostor pro kočárek, dobrý přístup k zadním sedadlům) a zároveň mi poskytovalo i nějaké to potěšení z šoférování, v tomto směru pokud možno alespoň nadprůměrně z aut, která jsem měl možnost doposavad řídit. Vzhledem k očekávanému nájezdu 4 až 8 tisíc km ročně mi to vycházelo na benzínový motor.

VÝBĚR AUTA A DALŠÍ KANDIDÁTI
S uvážením toho, co znám na vlastní kůži a po zhruba měsíčním studování recenzí, se v mém užším výběru nakonec ocitla čtyři auta: Škoda Rapid 1.2 TSI 81 kW (jako ekonomičtější varianta, kus úspor by zůstal doma), Ford Focus kombi 1.0 92 kW (kdo by nechtěl zkusit vychvalovaný etalon jízdních vlastností a downsizingu), Honda civic tourer 1.8 (zástupce něčeho trochu méně tuctového, ale snad schopného a praktického) a Seat Leon ST 1.2 81 kW (kombi s možná o něco hravějším projevem, než mají např. Octavie, které znám z práce).
V prvních třech jsem absolvoval zkušební jízdu (Seat nebyl nikde po ruce a auto už jsme pomalu potřebovali). Rapid mě překvapil živým motorem a střízlivým projevem (až na přeposilované řízení), ale variantu Spaceback jsme vyloučili kvůli menšímu kufru. Liftback mi zase nepřišel jako plnohodnotné čtyřmístné auto, protože se dozadu neusadí 185 cm vysoký člověk (prostě neopřu hlavu do opěrky - nízká střecha). Takže nic. Focus byl k projetí nakonec jen se silnějším 1.5 ecoboostem 110 kW… i tak jsem to zkusil… dynamika pocitově příliš nevyčnívala nad Rapid, na kombi není ani moc prostorný… a pokud jde o pocit z řízení a podvozku, žádný zázrak se během těch pár desítek testovacích minut nekonal (možná jsem čekal až příliš). Spíše zklamání z přeposilovaného řízení a hlavně brzd. Na něco takového bych si zvykat nechtěl.
Nakonec to u mě vyhrál civic tourer v nejdostupnější (ale slušně vybavené) verzi comfort… i přesto, že se mi motor zdál nejméně živý z porovnávaných aut – myslím tím v běžných otáčkách okolo dvou tisíc (krátká verze civicu mi přišla živější - možná byla více zajetá a určitě o pár kilo lehčí, ale podobně jako u Rapidu s příliš nízkou střechou vzadu). Cenovka vycházela o něco výš, než u 92 kW Focusu, ale zdaleka neatakovala cenové výšiny Octavie s 81 kW motorem a podobnou výbavou. Navíc Honda přidává rok záruky k dobru. U civicu každopádně převážily jak pozitivní pocity z praktičnosti, tak i z řízení - zejména přesvědčení, že sedím v „poslušném“ a zároveň zábavném autě. Příjemná byla nakonec i rychlá dostupnost – jednalo se o skladovku.

PŘEPRAVNÍ SCHOPNOSTI
V interiéru není pro člověka mého vzrůstu (185 cm) nikde problém s místem. I vzadu se pohodlně usadím, na kolena je místa dost, i když např. Oktávka III. gen. nabídne asi nějaký ten cm navíc. Na delší trase by mi vzadu spíš mohla trochu překážet nádrž pod předními sedadly. V letní obuvi celkem ok, ale v zimních botách bych už chodidla pod sedadlo asi nezasunul. Zatím si ale nikdo nestěžoval. Usadit se dá slušně i na prostředním sedadle. Vpředu samozřejmě žádný problém není, sedadla nám s manželkou padnou jak ulitá, nijak neunavují a snadno zde nastavím mou oblíbenou mírně „ležatou“ polohu.
Důležitý je pro nás ale i zavazadelník. Líbí se mi ta 117 litrová „díra“ za zadní nápravou, která vznikne po odklopení či prolomení dna kufru. Na usazení nesloženého kočárku jak dělaná (teprve vyzkoušíme). Ale není zas tak široká, aby v ní zběsile cestovaly např. odložené tašky (použitelný háček v kufru nenaleznete, to je trochu škoda). Zvykli jsme si tento prostor primárně využívat a počítat s tím, že věci zde budou hůře dostupné, pokud zaskládáme víko (tedy podlahu kufru) nad tímto prostorem. Jinak s oblibou auto využívám i k vození dlouhých dvoumetrových desek, rozložených postelí, atd. Pokud je sedalo spolujezdce posunuto dopředu, není problém takový náklad umístit. Zadní sedadla sklopitelná do roviny k tomu přímo vybízejí. Jinak rezerva v kufru chybí, první tři roky spoléhám na službu Honda asistance.

MOTOR
S výkonem 104 kW a točivým momentem 174 Nm to samozřejmě není žádný trhač asfaltu. S nominálně stejně výkonným turbomotorem byste určitě byli rychlejší (ekvivalent tak nějak odhaduji např. na 1.4 TSI 92kW nebo třeba 88 kW 1.6 i-dtec, který Honda nabízí jako jedinou alternativu) … ale atmosférická 1.8 i-VTEC mě baví. V první řadě mám pocit, že klikovka je opravdu lehounká. Např. neopatrné puštění spojky nezpůsobí nepříjemné trhnutí, odehraje se to naopak nečekaně měkce a tlumeně (možná i zásluhou perfektní spojky). Motor jede docela od spodu (dle publikované křivky krouťáku je od 1300 otáček k dispozici přes 80% maxima momentu a při 1000 otáčkách ještě 77%). Provozovat ho ve městě nad 1800 otáček nemá smysl. Spadnou-li např. při popojíždění městem otáčky na dvojku či trojku k 1000/min, lehké přidání plynu vás z toho hladce vytáhne, bez nepříjemného dunění či cukání (zkuste si něco takového např. s 1.6 TDI). Ale optimálních je tak 1500-1600 ot. Jinak, s rostoucími otáčkami motor pochopitelně ožívá… pokud od tohoto motoru ale čekáte mocné zatlačení do sedadel po sešlápnutí plynu, jste na špatné adrese a kupte si raději turbodiesel. Přiměřené zatlačení tu samozřejmě je, ale člověka spíš zaujme s otáčkami se vylepšující zvuk (který docela nabírá na intenzitě) a zejména pak překvapí dlouho trvajícího zátah, bez žádných náznaků uvadání do pěti tisíc otáček (více jsem zatím čerstvý motor raději netočil). Co mi na motoru (zvlášť atmosférickém) trochu vadí, jsou mírně zpožděné reakce na plyn. Zpoždění není velké (mnohem menší než u turbodiselů), ale je tam. Stará Felice z mých maturitních let to prostě není.
Motor by měl při otáčkách do 3500/min a cca polovičním krouťáku umět pracovat v úspornějším Atkinsonově cyklu, s opožděným zavíráním sacích ventilů. Věřím tomu, že to funguje – ale ke spotřebě se ještě dostanu. Snažil jsem se nějak vypozorovat tu změnu při přepnutí zdvihu ventilů, dojde k tomu však zřejmě maximálně plynule a nezištně.
Celková koncepce tohoto motoru pro mě byla při výběru auta velkým plusem – vyrábí se už deset let, jeho spolehlivost neprovází žádné katastrofické zvěsti. Rozvody jsou poháněny řetězem, nemusím tedy po pár letech měnit stárnoucí řemen. Benzínová jednotka s nepřímým vstřikem by navíc měla lépe odolávat případným kratším jízdám. Chybějící turbo beru jako klad – charakteristika atmosférického motoru mi přijde zajímavá, turbo se neporouchá, když v autě není. Bydlím navíc na kopci, takže k domovu dojíždím vždy docela pod plynem… takto se nemusím obávat, že bych rozpálené turbo týral rychlým odstavením auta bez pozvolného dochlazení.

SPOJKA A PŘEVODOVKA
Spojka je příjemně měkká, avšak dobře dávkovatelná, čitelná a plynule zabírající. Vždy mě mile překvapí, když do civicu přesednu např. z koncernových firemních aut. Převodovka má poměrně dlouhé první tři rychlosti. Ničemu by nevadilo, kdyby byly tak o 10% „kratší“ (trojka a čtyřka by tak získaly výraznější odstup, takhle jednu z nich občas přeskakuji). Nejdřív jsem si říkal, že dlouhou jedničkou bude spojka dost trpět… není tomu tak, spojku můžu brzy pustit, motor se na jedničku bez odmlouvání sebere už z minimálních otáček. Dlouhá jednička má naopak výhodu při výjezdu z bočních ulic do hustého provozu – teoreticky se dá vytočit až přes 60km/h. Takže třeba při drzém bočním vklouzávání do skuliny ve vláčku aut není potřeba sahat po řadící páce. S tou se mimochodem pracuje velice dobře, je na správném místě blízko volantu, rychlosti tam lehce a jistě zapadají, asi nejlíp ze všeho, co jsem měl v ruce… Jen podřazování na trojku z pětky nebo šestky (při předjíždění kdekoliv mimo dálnici nabízí trojka ideální řešení) je trochu složitější – poloha trojky se v kulise řazení nachází najednou spíše na místě jedničky a řadičku je potřeba tlačit více k sobě. I tak se někdy páka zarazí a nechce dopředu. Nestalo se mi to zas tolikrát, časem se snad naučím nějaký grif, jak se tomu stoprocentně vyhnout… Párkrát (doslova) se mi také nepovedlo zařadit napoprvé zpátečku, která je na místě šestky – i přes souhlasné odpípnutí zpátečky se motor s lehkým chrastěním jen naprázdno protočil. Ale tohle bylo každopádně způsobeno mým ledabylým (nedo)tlačením řadičky dozadu. Při normálním zacházení se to nestává.

SPOTŘEBA
Udávaná kombinovaná 6,2 l/100 km působí v autokatalozích dost zlověstně, je snad nejvyšší v této kategorii aut. S předpokladem nízkého ročního nájezdu jsem se s tím rozhodl smířit - že v reálu bude ještě vyšší… nebylo však nakonec s čím se smiřovat, žádná tragédie se nekonala. Nyní, po prvních cca 3600 km mi počítač ukazuje dlouhodobou spotřebu 6,1 l/100 Km ode dne převzetí nového auta. Tedy dokonce o desetinku míň, než udává výrobce. Spotřeba vypočítaná z dotankování do plné nádrže vychází ještě o cca 1% nižší, palubní počítadlo tedy nepřikrášluje. Ale musím přiznat, že jsem auto zajížděl opatrně, bez zbytečného prošlapávání plynu na podlahu a vytáčení. Také nenavštěvuji placené úseky dálnic a větší část kilometrického nájezdu připadá na mimoměstský provoz. Tady se lze uvolněným tempem pohybovat do 6 litrů. Například celou dovolenou v Nízkých Tatrách (cca 850 km) šlo absolvovat na jednu nádrž, s výslednou spotřebou 5,5 litrů na sto. Připomínám, že se nejedná o diesel ani litrový mikromotůrek. :) Na syrové auto a mírně kopcovitý terén s mnoha kratšími výlety mě tento výsledek mile překvapil. Atkinson asi funguje. Jedna delší mimoměstská trasa mě vyšla dokonce na 5,2 l/100, tedy znovu o deci míň, než avizuje výrobce pro mimoměstský provoz. Naopak, série krátkých jízd rozbitým kopcovitým maloměstem vyšroubuje spotřebu klidně mezi 9 až 10 l/100km. Tomu nedokáže zabránit ani docela rychlé prohřívání motoru podporované přestupem tepla ze svodů. Spotřeba při tachometrových 130 km/h osciluje lehce nad 7 litry.
Pro všeobecné dokreslení jízdního stylu - před obcí většinou brzdím pouze motorem, ekojezdcem bych se však nenazval. Rychlostní předpisy beru spíš jako vhodnou spodní mez cestovního tempa, ale zvlášť na delších cestách mě baví sledovat grafický ukazatel spotřeby a přicházet na to, co spotřebě svědčí – kdy vyřadit, kdy tam raději nechat šestku, atd. Ještě dodám, že tlačítko ECO jsem za celou dobu aktivoval maximálně tak na půl minuty a deaktivační tlačítko start-stop systému mačkám hned po otočení klíčkem.

PODVOZEK A BRZDY
Jedním z hlavních důvodů, proč jsem upřednostnil toto auto, byl a je velmi dobrý dojem z podvozku. Je velice příjemné, že se civic v zatáčkách moc nenaklání… působí tak velmi jistě a svádí to projíždět zákruty rychleji. Limity zatím nemám moc osahané, nezaznamenal jsem doposavad žádný výraznější náznak nedotáčivosti, vyjma opravdu ostrých zabočení na křižovatkách při nesnížené padesátce. Podvozek je zároveň i poměrně komfortní (naštěstí ne „houpavý“), i na rozbité kostkové dlažbě například. Mimochodem, verze comfort neznamená u civicu „speciálně změkčený“ – podvozek se liší jen namontovanými koly, o palec menšími. Při jízdě se neozývají žádné pazvuky či nepříjemné údery od děr.
V některých recenzích jsem četl o lehké směrové nestabilitě při vyšších rychlostech. No dejme tomu, že tu nějaký náznak může být… ale pokud nefouká opravdu silný vítr, tak to ani při dálničním tempu není nijak rušivé. Civic tourer je svou „krátkorozvorovou duší“ hravější, a možná na rovinkách vyžaduje o něco častější korekce volantem… ale ani na delších cestách mi to nepřišlo nijak otravné, spíš zábavné a udržující řidičovu pozornost. Zvlášť když řízení je velice bezprostřední, na sebemenší pohyb volantu reaguje okamžitě, oproti konkurenci má mírně ostřejší převod a příjemně malý volant. Ten klade přiměřený (na dnešní poměry tedy spíš vyšší) odpor. O nějaké přímé zpětné vazbě od kol se však nedá příliš mluvit. Informace o tom, co se děje pod předními koly, vnímám spíš sluchem než volantem. Valivý zvuk je z podběhů docela slyšet, ale není to nijak rušivé, ani na dálnicích. Spíš to beru jako pojítko mezi řidičem a autem, prohlubující vzájemnou vazbu a navozující pocit, že sedím v autě, které opravdu jede. Sluchem tak lze snadno poznat, když se pod vámi mění povrch silnice, např. ze suchého na vlhký, atd. Nebo když pneumatiky začínají mít s adhezí moc práce. Mimochodem šestnáctky dodávané k verzi comfort mi naprosto dostačují… zkušební civic jsem na testovačce sice prohnal na sedmnáctkách a rozdíl při přechodu na šestnáctky tady je trochu cítit. Rozhodně to ale není nic, co by snad degradovalo vlastnosti dobře vyladěného podvozku. Ještě zmíním - civic využívá nepřímé vyhodnocování úniku vzduchu z pneumatik, drahé ventilky se tak naštěstí nekonají.
Brzdy mi připadají tak akorát – nejsou zbytečně přeposilované, vyvinutí maximálního brzdného účinku, ale ani nevyžaduje přílišné úsilí, které by řidiče v krizové situaci zbytečně zaměstnávalo. Dávkování je snadné. Jen škoda, že kotouče tak rychle rezavějí. Někdy stačí jedna deštivá noc a navzdory důslednému „obroušení“ předchozího dne jsou ráno zas rezavé. Nevím, jestli ty kotouče někdy dostanou rozum v tomto směru… ale možná na problémy zadělala psiska na návštěvě u rodičů, když si civica tak rádi značkují.

INTERIÉR, ERGONOMIE Z POHLEDU ŘIDIČE, FUNKČNOST
Dobře padnoucí volant a sedačku jsem již zmiňoval, všechna základní „řidičova hejblata“ dobře padnou do ruky či „pod nohu“. A moc víc ani nepotřebuji. Tlačítka nastavení teploty, rozmrazování oken a přesměrování cirkulace vzduchu jsou méně šikovně před řadicí pákou, rychle jsem si na to ale zvykl a člověk tam taky nesahá moc často.
Co mi na civicu opravdu maximálně vyhovuje, je digitální rychloměr v kapličce těsně pod čelním sklem. Proč tohle ještě nemají všechna auta nebo aspoň všechny Hondy?! Je to velice pohodlné, když nemusím někde dole lovit konec ručičky rychloměru a odhadovat, jestli je to ještě 55 nebo spíš 60. Civikovský displej rychloměru asi nenahrazuje Head-Up promítaný na sklo (ten zas nebývá vždy dobře čitelný), ale periferně jej pořád vnímám, i když jen uvolněně sleduji silnici přede mnou. Minimálně změnu ve formě přebliknutí číslic nelze neregistrovat a to mi pro udržování tempa na hranici pokuty stačí. A kdyby ne, je tu další dobrá vychytávka – omezovač rychlosti. V porovnání s ním vidím obyčejný tempomat montovaný do dnešních aut jako zbytečnost. Limiter se nastavuje intuitivně palcem přímo na volantu a používám ho jako rychlostní pojistku zejména ve městech, kde to neznám a všude tam, kde by řidičova zaneprázdněnost „něčím jiným“ mohla hrozit pokutou. Při potřebě nutného zrychlení se dá samozřejmě „přebít“ sešlápnutím plynu až na podlahu.
Jinak plně souhlasím s názorem jiných recenzentů, že ovládání palubního počítače je docela těžkopádné a v hustějším provozu se vněm raději moc nešťourám. Trvale mám nastaveny hodiny s ukazatelem spotřeby, na zobrazení dojezdu jsem potřeboval přepnout jen jednou a dá se to zvládnout do jedné či dvou vteřin. Základní ovládání rádia je podobně jako limiter také na volantu, takže ok. Ohledně konektivity a spárovatelnosti… to nemám tušení… a vzhledem k mé oblibě prehistorických mobilů něco takového asi ani nikdy potřebovat nebudu.
Civic je již v základu vybaven antikolizním systémem, který má fungovat do 30 km/h. Zatím se mi ho povedlo uvést do stavu „bdělosti“ (varovné probliknutí) pouze jednou, při těsném míjení odbočujícího auta. Na brzdy mi tento systém zatím nešáhl.
Z dalších elektronických udělátek využívám víceméně jen USB konektor pro přehrávání MP3, umístěný v prostoru pod víkem loketní opěrky. Ta mimochodem není posuvná, ale její poloha je pro mě tak akorát. Kdo je zvyklý odložit si např. doklady nebo mobil do poličky před řadicí páku, bude v civicu zřejmě zklamán. Pro mě jsou takové prostory spíš podněcovačem zapomínání všeho možného. Jinak do dveří se přesně vejde 0,7 l lahev + další věci a ve skříňce pod loketní opěrkou vozíme vesty a alespoň sprej-hasičák. Nejsem expert na materiály, abych tvrdil, že tento interiérový plast je hodnotnější než jiný… povrch všech plastů mi ale přijde na omak příjemný a vzhledově rovněž adekvátní.
Výhled z vozu mi v předobočních směrech celkem vyhovuje (pravda, A-sloupky u některých aut zaclánějí asi i trochu méně), zkosená kapota nebrání výhledu a je vidět i na cestu hned před předek. Horší je to s výhledem dozadu – přestože zde není předěl zadního okna jako u krátké verze, okno je celkem malé a je potřeba spoléhat spíš na boční zrcátka, případně senzory.

DESIGN
Věc jistě subjektivní, pro mě je pomyslnou třešničkou na dortu. Málokterý kombík se mi na pohled líbí, tourer je výjimkou. Při pohledu z boku je to taková hříčka – jednak trochu evokuje zploštělé MPV, druhak mi zase jeho obrys vzdáleně připomíná postarší Lamborgini diablo. Líbí se mi i interiér – pracoviště řidiče je hezky obestavěno, jako v kokpitu bitevníku.

NĚCO, CO CIVICU PŘÍLIŠ NEVONÍ?
Napadá mě např. horská cesta s hodně utaženými serpentinami – z let dávno minulých si vzpomínám na přejezd sedla Vršič v Julských Alpách, kde jsem v každé vracečce musel ve Fabii řadit jedničku a k tomu často plný rejd na volantu. Tady by dynamika civicu určitě dost trpěla dlouhými převody, podřazení na jedničku navíc vyžaduje trochu víc se opřít do řadičky. I v Čechách je ale plno serpentin, kde by se např. kratší dvojka hodila – chcete-li mít na kolech alespoň polovinu z maximálního stádečka koní, musíte jet v civicu téměř padesátkou… a to už někde může být příliš. Normální poklidný průjezd bez rallye choutek však problémem určitě nebude.

PROČ JE JICH NA CESTÁCH ZATÍM TAK MÁLO?
Myslím, že zlevněním civicu tourer o 80 tisíc trefila Honda hřebíček na hlavičku – z mého pohledu to teď má domácí Octavia docela těžké. Ani levnější Seat Leon ST nenabídne za stejné peníze víc než Honda. Záleží tak hlavně na konzervativnosti českého zákazníka - zda se dokáže nadchnout pro japonský design a v tomto případě i točivý motor bez turba. Po praktické i „řidičské“ stránce s civicem chybu určitě neuděláte. Mohu směle doporučit.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 68


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Civic

Vložit komentář

spotřeba

Ahoj, jak se jezdí s 1.8 za 5,5litru ? Mám tu samou motorizaci a nejmenší spotřeba byla 7,6 (město, dálnice).

22.04.2016 | 13:05:02 | Martin  | 62.209.212.* Reagovat

RE: spotřeba

Ahoj, těch 5,5 bylo fakt na pohodu… prostě dovča, velká většina mimo město na kvalitních cestách a bez dálnic. Bylo to během zájezdu, kdy jsem na to raději moc nešlapal - na spotřeboměru to příliš nepřepaloval přes 15 l/100 km s okamžitou hodnotou, atd. V zatáčkách obvykle příliš nebrzdím, když to není nezbytné… a taky si zbytečně nehraju a nehýbu s plynem (znám i lidi, co jezdí pořád stylem ON-OFF, každé dvě vteřiny jinak) – ale to nevím, jestli pomáhá… spíš u turbomotorů by měl kladně zafungovat ustálený režim.
Těch 5,5 se mi občas dařilo zopakovat i na zimních pneumatikách, při přejezdech cca 200 km napříč Moravou. Někdy je to ale podle větru s tou spotřebou, doslova… pak je to třeba i 6.1 na stejné trase.
Hmm, dálnice, město… to se nedivím že, jezdíš přes 7 l/100. Asi záleží i na kolech – četl jsem někde, že na sedmnáctkách by to mělo brát minimálně o dvě deci víc než na šestnáctipalcích (u mě jsou zimní i letní 16).

22.04.2016 | 23:29:11 | Michal  | 212.96.189.* Reagovat

RE: spotřeba

Zdravím, mám též HONDU CIVIC 1,8 Sport, najeto cca 15 tis. km, jezdím na ECO provoz, spotřeba dle počítače 7,3l,jízdy tak do 50. km, Chorvatsko spotřeba 6,6l tak asi nějak tak.Moc spotřebu neřeším. Ahoj

21.06.2016 | 18:40:10 | Franta  | 93.181.120.* Reagovat

Supercharge Your SEO with Our Premium Databases!

Supercharge Your SEO with Our Premium Databases!
Want to improve your SEO rankings and save time? Our premium databases for XRumer and GSA Search Engine Ranker are just what you need!

What do our databases include?
• Active links: Get access to constantly updated lists of active links from profiles, posts, forums, guestbooks, blogs, and more. No more wasting time on dead links!
• Verified and identified links: Our premium databases for GSA Search Engine Ranker include verified and identified links, categorized by search engines. This means you get the highest quality links that will help you rank higher.
• Monthly updates: All of our databases are updated monthly to ensure you have the most fresh and effective links.

Choose the right option for you:
• XRumer Database:
o Premium database with free updates: $119
o Premium database without updates: $38

• Fresh XRumer Database:
o Fresh database with free updates: $94
o Fresh database without updates: $25

• GSA Search Engine Ranker Verified Links:
o GSA Search Engine Ranker activation key: $65 (includes database)
o Fresh database with free updates: $119
o Fresh database without updates: $38

Dont waste time on outdated or inactive links. Invest in our premium databases and start seeing results today!
Order now!
P.S. By purchasing GSA Search Engine Ranker from us, you get a high-quality product at a competitive price. Save your resources and start improving your SEO rankings today!
To contact us, write to telegram https://t.me/DropDeadStudio

22.04.2024 | 05:35:45 | Bryanjorse  | 88.201.251.* Reagovat

RE: spotřeba

Ja som dostal starsiu firemnu hondu civic sedan 1,8 103KW jazdim vacsinou dialnicu, kde je 110km/h. Idem tachometrovych 123km/h. Spotreba 5,2 l/100km. To bolo moje najvacsie prekvapenie. A pritom nejdem na spotrebu - benzin neplatim. Je to rok 2006, najazdenych 180 000km. Tak ja sa cudujem ako s tym niekto jazdi (okrem mesta) za viac ako 7. Kolega predomnou mal 7,8 l/100km. Asi stal stale v zapchach...

13.07.2018 | 11:19:55 | Lukas  | 95.103.229.* Reagovat

Supercharge Your SEO with Our Premium Databases!

Supercharge Your SEO with Our Premium Databases!
Want to improve your SEO rankings and save time? Our premium databases for XRumer and GSA Search Engine Ranker are just what you need!

What do our databases include?
• Active links: Get access to constantly updated lists of active links from profiles, posts, forums, guestbooks, blogs, and more. No more wasting time on dead links!
• Verified and identified links: Our premium databases for GSA Search Engine Ranker include verified and identified links, categorized by search engines. This means you get the highest quality links that will help you rank higher.
• Monthly updates: All of our databases are updated monthly to ensure you have the most fresh and effective links.

Choose the right option for you:
• XRumer Database:
o Premium database with free updates: $119
o Premium database without updates: $38

• Fresh XRumer Database:
o Fresh database with free updates: $94
o Fresh database without updates: $25

• GSA Search Engine Ranker Verified Links:
o GSA Search Engine Ranker activation key: $65 (includes database)
o Fresh database with free updates: $119
o Fresh database without updates: $38

Dont waste time on outdated or inactive links. Invest in our premium databases and start seeing results today!
Order now!
P.S. By purchasing GSA Search Engine Ranker from us, you get a high-quality product at a competitive price. Save your resources and start improving your SEO rankings today!
To contact us, write to telegram https://t.me/DropDeadStudio

19.04.2024 | 19:05:08 | Bryanjorse  | 88.201.251.* Reagovat

doufám že uděláš ještě jednu recenzi třeba po 50000km taky o tom autě uvažuju

04.03.2016 | 16:55:13 | Michal  | 78.45.46.* Reagovat

RE:

Proč ne... ale tou dobou, kdy odhaduju že dosáhnu těch 50 tis. km, už bude z této generace civicu docela letitá ojetina. :-)
Však kdyby Tě zajímalo něco, co jsem v recenzi třeba zapomněl... zkusím odpovědět kdyžtak. M.

05.03.2016 | 23:57:16 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

civc klidne toc do cerveneho pole a tesne pred cervenym polem uvidis koncert jsou to vysoko otackove motory a tam je ta ridicska zabava. Motor je na to stavenej a neboj se podradit z meziplynem o dve rychlosti dolů a mas vykonu na rozdavani.

28.01.2016 | 16:35:52 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE:

Jo, jo, i na ten omezovač určitě brzo dojde :)

28.01.2016 | 20:16:47 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

Honda má skvělá auta i motory to se musí nechat a určitě si zaslouží pochvalu, nicméně mě na jejich nových vozech vadí několik věcí, které neskousnu a tou je až příliš tvrdý podvozek a hlavně kdyby dělali aspoň trochu oku ladící kombíky, protože ty vypadají opravdu děsně. Civic má navíc neskutečně citlivé řízení a jeho nová verze po faceliftu už není tak pěkná jako před faceliftem, kterou jsem měl na několik dní možnost ve verzi hatchback se stejným motorem řídit. Ten otvor do kufru je navíc na kombík nějak nezvykle pidi do šířky, aspoň to tak vypadá dle fotky. Proto jsem před časem zvolil raději jinou japonskou značku.

25.01.2016 | 17:43:28 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE:

On Civic v podstatě ani kombi není a navíc ten design hlavně vevnitř spousta lidí nezkousne.Kufr má velkej objem,ale ve skutečnosti tak velkej není,protože ten ničemnej futrál pod podlahou do kterýho se ani rezerva nevejde má objem 117l a bez toho to má cca 400l.Kdo chce kombi musí jinam.Golf,focus,octavia,astra.

25.01.2016 | 19:16:24 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE:

Nemusí jinam… jen může… Po odečtení těch 117 l u Hondy pořád zbývá přes 500 l "klasického" prostoru. Třeba Focus je na tom i tak pořád trošku hůř (490 l) a co víc, je to i na první pohled vidět (předváděčku obou vozů jsem absolvoval těsně po sobě a pocit větší vzdušnosti zadku Hondy tam opravdu byl). A když na přijde na max. přepravní kapacitu a je potřeba někam nacpat menší věci, dá se u Hondy využít i prostor za lýtky zadních cestující, pod sedadly. Přijde mi lépe využitelný a objemnější, než třeba štěrbina pod předními sedadly běžných aut (tam má naopak civic nádrž a nic se tam dát nedá).

25.01.2016 | 20:36:29 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

RE:

K tomu citlivému řízení – strmostí převodu (2,5 otáčky od dorazu k dorazu) by to mělo být tak někde napůl mezi např. běžnou Oktávkou III (2.8 ot.) a její RS variantou (2,1 dle internetu). Civic má navíc o něco vyšší odpor na volantu než běžná Oktávka (nevím jestli je u ní odpor nějak stavitelný), což do určité míry funguje jako pojistka.
S tuhostí podvozku to u toureru určitě není nijak přehnané, ani odlišné např. od té O.III, kterou používám v práci. Ale težko se to srovnává – civic možná navozuje komfortnější dojem tím, že se na nerovnostech tolik neotřásá.
To ano, velikost díry kufrových dveří je achylovou patou řady kombíků a tourer určitě není výjimkou.
A co jsi teda upřednostnil Ty?

25.01.2016 | 20:26:11 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

RE:

Já to řešil nakonec starším vozem, protože podmínky jaké jsem na vůz měl, moc aut nesplňovalo a když tak jejich cena byla už dosti vysoká a při představě, že bych měl za 2 roky přijít třeba o 200tkč mě od záměru koupit zcela nový vůz úplně odradila. Vybral jsem proto nakonec Subaru Legacy 2.0R kombi v automatu s origo pohonem na LPG v plné výbavě na svůj ročník a spokojenost, zvláště co se jízdních vlastností za každého počasí týče a řeším pouze spotřebák. Díky pohonu 4x4 a diferákům je kufr sice plytší (základ 459 litrů), ale nakládací otvor je obrovský a v rovině a kufr je i dosti dlouhý a při nejhorším lze sklopit zadní opěrky a vznikne obrovský kufr v rovině přes 1600 litrů. Jinak psal jsem o něm před časem ve své recenzi. Převezu v něm i 2m dveře a v pohodě zavřu kufr o čem si mnohé kombíky mohou nechat pouze zdát. Z nových vozů bych asi upřednostnil Subaru Levorg, který z Legacy IV vychází, ale tam zase není spotřeba zcela optimální a na LPG už bych mohl u něj zapomenout, pokud bych nechtěl ten motor rychle odepsat. Prostě je to všechno o kompromisech, vůz značky ideál neexistuje, pokud nechceš slevit ze svých nároků vs. cena.

25.01.2016 | 21:15:54 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

Super recenze i auto!!!

Díky za super počtení,skvělá recenze a ještě lepší výběr auta!Taky o něm hodně uvažuju,je to jasná jednička na seznamu,ale ještě chybý nejaký drobný došetřit.Měl jsem několik hond(prelude,civic,crv)a nikdy žádná nezklamala.Kamarád má hatch tak že vím o čem to auto je,ale půjdu taky do kombíku.Nevím co je nejlepší,jestli motor,podvozek,kvalita zpracování,praktičnost,jízdní vlastnosti...to auto u mě nemá chybu.Přeju hodně zábavných kilometrů :-)

24.01.2016 | 14:26:19 | pavel e36  | 37.48.39.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Díky… pozitivní reakce vždy potěší! Pro mě je civic prvním, velmi příjemným, nahlédnutím do honďácké říše… Chtěl by se Tě proto zeptat – jaký máš názor na antikorozní ochranu civicu či Hond obecně? Vzpomínám si, že mě na to někdo upozorňoval se „zdviženým prstem“, když jsem se pro civica rozhodoval… Kupovali jsme to auto s tím, že nám snad dlouho vydrží, vzhledem k nižším nájezdům… Takže koroze je asi jediná věc, ze které mám trochu obavy (parkuji venku na ulici).
Jo, pro mě byl civic v kombíku taky celkem jasnou volbou po testovacích jízdách… Oproti krátké verzi je tu však víc znát setrvačnost dlouhé karoserie – např. při prudkém srovnání řízení na výjezdu z prudké zatáčky je cítit, že se tourer zarazí a trochu přitom jakoby i zaosciluje zpět… možná na tom mají podíl i šestnáctky gumy, které se prostě víc „vracejí zpět“ do původního tvaru, po náhlém odlehčení bočního namáhání. To je v podstatě asi jediný rozdíl oproti hatchi na 17-kách , na který si v chování podvozku vzpomínám. Třeba si toho pak taky všimneš na testovačce a zhodnotíš… každopádně si to vše zábavné spojené s pořizováním nového přesouvadla taky užij!

24.01.2016 | 19:26:28 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

antikorozni ochrana vlastnil jsem americkou verzi hondy anglickou verzi hondy japonskou verzi hondy. amik a japonsko bez problemu anglican nic moc prvni jdou lemy blatniku nasleduji prahy. amik jen lemy a trosicku po dlouhy dobe a japonec verze nevi co je rez

28.01.2016 | 16:39:02 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Dík za postřehy... můj kousek je vyrobený právě v Anglii (druhou možností výr. pro Civic 9g je myslím Čína).
Každopádně mě trochu mrzí, že pod plastovými lemy blatníků zevnitř vylízá cca 1cm proužek lakovaného plechu bez další ochrany - tady to po kanonádě kamínků myslím rozkvete jako první.

28.01.2016 | 19:59:43 | michal  | 212.96.189.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

a co ty lemy ze spoda osetrit gumoasfaltem urcite se zvysi odlnost a celej podvozek nastrikat mam to na starym osmnact let starym civiu vyroba anglie celej podvozek vystrikanej gumoasfaltem.

31.01.2016 | 15:15:54 | jirka  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Musím reagovat, před deseti lety jsem si koupil CR-V. V tom novém civiku jsem tehdy jel, a nelíbil se mi hlavně jeho motor. Nyní mám CR-V servisu a jako náhradní vozidlo mi dali nejnovějšího civika 1,4. Auto je krásné, ale ten motor je katastrofa. 1,4. 73kw. Před 11. lety jsem vlastnil CIVIC 1,5 LS 85kw, a to bylo daleko lepší auto! Už se těším až jim to auto vrátím a budu zase jezdit v mém CR-V.

08.08.2016 | 11:54:52 | Milmon  | 77.48.7.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Já teda v 1.4 civicu nikdy nejel… ale je mi jasné, že chybějících 42 koní oproti např. 1.8 se musí na dynamice nějak projevit. Záleží taky, zda nejseš třeba příliš rozmlsaný zátahem např. dieselu (či benzínu?) u Tvého CRVéčka. Každý se těší prostě do toho svého, taky bych civica neměnil... a věřím že mi ten názor ještě nějakou dobu vydrží :)

13.08.2016 | 01:58:36 | michal.t  | 212.96.189.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Ještě jednou, k té antikorozní ochraně. Ta je u nejnovějšího civicu daleko horší než u toho co jsem vlastnil před 11 lety. Opravdu i ty lemy blatníků jsou úplně bez nějaké ochrany. Už se těším na to jak jim to auto vrátím. Neměnil bych ho ani za 10 let staré CR-V.

08.08.2016 | 12:04:22 | Milmon  | 77.48.7.* Reagovat

RE: Super recenze i auto!!!

Pokud jde o tu antikorozní ochranu, na první servisní prohlídce jsem na toto téma zavedl s technikem řeč… napřed se tvářil, jakože co mě to vůbec napadá pochybovat o tom… Ale pak připustil, že pokud by si chtěl nechat auto na „doživotí“, tak by do dodatečného vystříkání dutin asi šel. Však mám taky v plánu zainvestovat do toho. A čas pak ukáže…

13.08.2016 | 02:00:34 | michal.t  | 212.96.189.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda Civic
  • Honda Civic
  • Honda Civic
  • Honda Civic