Recenze Honda Legend 3.2 KA7
“Rozhodně bych koupil znovu. Bezvadné auto.”

Autor recenze: Zabza (40 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:3.2 benzin Stav km při koupi:260 000 km Stav km nyní:280 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 měsíce Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 23. 7. 2008

Hodnocení inzerátu: 11 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.4

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

8
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Trabant Lada Citroën Xantia Renault Safrane BMW 525 tds Hyundai Sonata

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto bylo koupeno v bazaru po důkladné kontrole při které se žádné poruchy neukázaly. Kupoval jsem ho tedy jako kus v perfektním stavu.

Bohužel již první den začal téci chladič. U auta z r.93 mi to zase tak nevadilo. V autorizovaném servisu si řekli takovou sumu, že jsem vůz odvezl do servisu, který mám vyzkoušený a nechal chladič vyměnit a za odtah (bez vody nestartuje) opravu, celkovou kontrolu vozu a náhradní vozidlo po dobu opravy jsem zaplatil polovinu toho, co autorizovaný servis chtěl jen za nový chladič.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mám 3 měsíce a jezdím s ním denně. Koupeno bylo z toho důvodu, že se mi porouchala Hyundai Sonata a vozidlo při práci potřebuju.

Kromě výše uvedené opravy jsem nechal ještě vyčistit a natlakovat klimatizaci, nový filtr vzduchu a nové zadní brzdy.

O autu mohu říci jen to nejlepší. Je to zatím moje nejpohodlnější auto a první, které má spotřebu přesně podle TP.
I tachometr ukazuje zcela přesně (měřeno navigací).

Výkon 210 k a kroutící moment 293 Nm dělá z jízdy skutečný požitek. Je jedno jestli jedete 60 po okresce a pozorujete přírodu a nebo jestli chcete "vyškolit" hochy v Octaviích s červeným TDI. Zvládne vše.

Myslím, že je to jeden z nejvíce povedených vozů, které Honda udělala.
Vozidlo o délce bezmála 5 m (bez 5 cm) poskytuje nadstandartní místo posádce vpředu i vzadu. Kožená sedadla jsou vyhřívaná a elektricky nastavitelná, řidičovo i výškově a se dvěmi pamětmi.
Kompletní elektrická výbava a digitální klimatizace musela ve své době dělat z vozidla skutečně luxusní limuzínu. Ostatně ani dnes s ním ostudu neuděláte.

Pochopitelně má auto i svoje mouchy. Nedokážu pochopit, proč kufr mohu otevřít elektricky tlačítkem z místa řidiče, ale víko nádrže je ovládáno mechanicky i když taky z místa řidiče.
Stěrače jsou schované za kapotou a aby šly odklopit, musí se spustit a v půli zdvihu vypnout klíček zapalování.
Poměrně nepraktické je i ovládání tempomatu, který se nejprve musí zapnout vypínačem vlevo od volantu a pak se ovládá třemi tlačítky na volantu.

Celkově auto musím hodnotit jako nejlepší, jaké jsem kdy měl. Vnitřní prostor překoná i BMW a pohodlí zcela jistě i francouzské vozy.
Jízdní vlastnosti jsou vynikající, 1700 kg na silnici prostě dobře sedí a vozidlo je i poměrně široké a nízké. Není problém ani s brzdami a nevadnou ani v dlouhém klesání, kdy automat vlastně neustále přibržďujete.
Jediný nešvar je možná při vyšších rychlostech hluk, který asi v mém případě dělají spíše 215 pneumatiky.

Pro potenciální kupce tohoto auta mám snad jen upozornění, aby při koupi důkladně zkontrolovali elektrické rozvody. Chyba se těžko hledá.
Náhradní díly jsou lehce dostupné a v cenách škodovky. Stejně tak i servis. Pokud tedy nejdete do autorizovanho servisu.
Jinak považuji auto za tzv. "držák" a souhlasím s heslem "nakonec - japonec". Škoda že nemám volných 1,5 milionu na novou. I když podle mého názoru není tak hezká jako tento typ.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 11


Komentáře uživatelů k recenzi Honda Legend

Vložit komentář

Tempomat

Ten tempomat nemusíš vlevo zapínat, můžeš ho nechat zapnutý. Takhle to budí dojem, že pokaždé musíš něco vlevo zmáčknout, aby začal na volantu fungovat.
Tlačítko vlevo je na případnou deaktivaci.... majitel KA7.

07.09.2011 | 02:23:53 | Enrico  | 78.80.112.* Reagovat

RE:Tempomat

Jinak pohotovostní hmotnost je 1550 kg.

07.09.2011 | 02:26:25 |   | 78.80.112.* Reagovat

TDI?

Ocatvii TDI to natřu i s 406 2.0 16v.Natož aby dala 3.2 v6.TDI je stará frajeřinka nic víc.:) Jede to dobře neříkám ,ale není to nic z čeho by člověk padl na kolena .

01.06.2011 | 12:43:51 | luke20 Reagovat

TDI

Co to tu melete o tdi.Nikdo neuvádí že má diesla na závodění jako vy ty vaše benzínové plečky.

01.06.2011 | 12:28:08 |  Reagovat

RE:TDI

nafta patrí do kachiel a traktora, a nie do auta!

29.08.2011 | 00:25:03 | zulo  | 85.216.253.* Reagovat

paradka

jo a jeste autorovi recenze, mas ji fakt nadhernou.. jakoze japonce sem hodne dlouho vizualne nesnasel, tak legenda sem bral dycky jako klasiku.. ono to jinak ani u jednoduchyho placatyho sirokyho designu ani nejde.. thumbs up a mnoho dalsich stastnych km

ten chudak co flamoval s tdickem asi nikdy velkoobjemovej benzin nevlastnil, taky sem nebyl jejich fanda, ale pak sem vzal kalkulacku, pak se v tom projel a nedam na to dopustit (i kdyz ted mam lehounkou prtavou tvrdou narachlou popelnici-jezdim ted hlavne po meste-mala spotreba, lepsi parkovani a kdyz clovek fakt pospicha tak je to mnohem kocirovatelnejsi , limosky sou k nezaplaceni zas na delsi cesty, kde navic velkoobjemovej motor fakt bere malo- me 3l bral max 8 kdyz sem jezdil 160km/h)

05.02.2010 | 03:59:22 | franc Reagovat

xmichu

flame od tdi psychopata snad nelze brat vazne

turbochrocht, pokud neni "ciplej", zas moc nejede, s podobnym 3l motorem, ale tedy radovym, jsem vzdy ukazal zada jakekoliv seriove tdi oktavce (o rs verzi se autor recenze fakt nebavil)

o spotrebe jako takove se nema cenu naprosto bavit. velkoobjemove spolehlive benziny jsou diky takto uvazujicimu tupemu stadu nastesti nechtene, tudiz levne, a kdyz clovek secte podtrhne vsechny naklady, tak km v superspolehlivem aute, jehoz naklady na porizeni a opravy takrka nejsou(coz je presne pripad legendu) jsou mnohem mensi a navic clovek ma tichounky motor s plynulym zatahem, neuradi se jak jantar v tdicku, navic tyhle kary jsou pohodlim a vubec vsim nekde upe jinde nez bakelitovej tdi smejd pro obycejnyho pepika

05.02.2010 | 03:49:52 | franc Reagovat

Napísať, že TDI-čková Octavia "ukáže záda" Legendu 3.2 V6 je na smiech.Jediná Octavia, ktorá môže v pružnosti konkurovať tomuto autu je snáď len Octavia RS.A Honda zas až taká ťažká nie je.1545kg pohotovostnej hmotnosti nie je na tak veľké auto zas toľko.210 PS s tým určite poriadne "zahýbe".Deficit výkonu je pri tomto aute podľa mňa možné cítiť až v poriadne strmom kopci a s poltonovým nákladom :-P.

14.01.2010 | 13:20:58 | Matúš Reagovat

TDI

no ja se zastanu Hondy :) mam Honda Accord Aerodeck 4te generace 2.2i 110kw,r.v. 93...a musim rict,ze mi zatim nedela zadny problem na sprint ani vyblikat koktu II 2.0 TDI 103kw...a to mam motor,ktery se zacal vyrabet rped 20ti lety...

jinak tento Legend je myslim designove dokonale auto :)

14.01.2010 | 11:14:38 | SonnyX Reagovat

RE: TDI

jj Legend je vzhledově povedenej tos řek přesně a Hondy jsou vubec osvědčený značky, který maj co nabídnout hlavně mladším generacím.

01.01.2013 | 16:48:55 | Jindra  | 88.100.57.* Reagovat

Honda legend

Vlastnim hondu legend r.v.92 a musim rict ze lepsi auto sem nikdy nemel,a to jich par bylo.Mam ho neco kolem roku a jsem moc spokojeny.Nekdo se tu ptal za kolik se takove auto da sehnat,v dobrem stavu od 70 tisic korun.Jinak sem z nej vytahl i 240 km v hodine ale tu spotrebu pritom radsi psat nebudu:-)

09.10.2009 | 21:59:37 | Tomino Reagovat

to Anonym 26. července 2008 | 10:35

Tak ja se musim zastat pana ktery napsal tuto recenzi.Smejdna TDI-ckova Oktavka by urcite asi jen velmi tezko ukazala zada Honde s vyse 3-litrovym benzinem.Pri tem objemu ma to auto vykon urcite pres 200 koni.Muj Passat ma 150 koni a jeste se mi nestalo zeby jsem nemohl predbehnout nejakou pochcanou Octaviu ktera ma s Bozi pomoci 100 koni.Asi mu jenom zavidis ze ma takovy auto.Jediny co se mi na tomhle aute nelibi je spotreba.Jinak good.

26.02.2009 | 13:26:33 | jamieson Reagovat

Super auto

Ahoj všem co uvažují stejně jako já o koupi hondy legend a nebo je jen zajímá názor na toto auto.Přemýšlel jsem o nákupu auta vyšší střední třídy několik dní,narazil jsem např. na hyundai sonata ,nebo XG. Dále pak na lexus 4000 a další například dodge vision 3,5.Nakonec jsem se ze zkušenosti s hondou prelude 4generace 2,0 rozhodl opět pro hondu. Prelude vlastnim už 3,5roku a za celou dobu se měnila spojka neboď předchozí majitel bebyl zřejmě mozumný a dostala tak, že z ní vylétaly pružiny.Oprava vyšla na cca 7tis i s prací. Druhá závada byla na rozdělovači,ve kterém po nepříliš schopné opravě majitele byly špony a to všem snímačum neudělalo vůbec dobře.Vyměnil se za nový na netu za cca 5tis.jako poslední už je běžný spotř. materiál jako brzdové destičky do 1000kč max a výměny oleje.Preluda drží znamenitě tak že nakonec hlodáni v hlavě po legendu zvítězilo :-D. Upřímně píšu že jsem měl strach z automatu,ale je to relativně jednoduché,jen člověk musí zapomenout,že má levou nohu ;-) Předmětem koupě byla tedy honda legend 3,5 automat rv.1997 což je novější než ve zmíněném testu.Auto má najeto 184tis km se servisní knížkou ,stav je udávaný dobrý. Při cestě domů (200km) sem si říkal,že takovéto auto jsem si měl pořídit už dávno. Je to prostě nádhera ho řídit. Vše padne přesně do rukou,je tiché a automat řadí téměř necitelně.Při předjíždění ho jednoduše došlápnete na podlahu,převodovka podřadí o1-2 stupně dle aktuální rychlosti a 205koní s cca 300nM udělají své ;-) Za celou dobu jízdy jsem se náramně bavil tím jak je řízení nenáročné a i když není z venku bůhví jaké uchvacující tvary prostě doporučuji.Jediná ze závad co se objevila jsou sjeté zadní destičky,což je běžné opotřebení. Jejich cena je směšná 533 korun s DPH origo japonské.Na závěr bych chtěl říct,že pokud někoho nevytrhne spotřeba normální jízdou do 10l a chce velké,pohodlné a bezpečné auto.Tak nelze jinak než hondu legend doporučit. Víte ona Vám tu spotřebu vrátí svou dokonalou spolehlivostí!!!!

30.12.2008 | 09:47:11 | Leoš Reagovat

Po nějaké době...

Po nějaké době jsem se na tyto stránky vrátil, abych doplnil zkušenosti s Legendem.

Nejprve děkuji Ĺubošovi za "držení palců s Hodnou".
No a nyní k vozidlu.

Od mé poslední návštěvy této stránky v červnci se toho s autem moc nestalo. Tedy kromě najetých kilometrů.
Spotřeba je stále stabilní a návštěva servisu proběhla za tu dobu 2 x.

Poprvé praskla žárovka a když jsem zjistil že při výměně je za světlem tolik místa, že tam sotva strčím ruku, natož abych odpojil žárovku a vyměnil prasklou za novou, tak jsem raději zajel do servisu. Přeci jen se mi nechtělo někde něco pokazit.
Celkem jsem platil 600,- Kč. Nechal jsem, když už se stejně vyndavalo jedno světlo, vyměnit všechny 4 žárovky za žárovky s namodralým světlem. Mám s nima dobrou zkušenost, tak proč nevyměnit vše. Celkem tedy 2 sady žárovek H4 po 250,- Kč a stovka za práci.
Je zvláštní, že potkávačky i dálkové jsou osazeny žárovkami H4 a ne H1 jak jsem byl zvyklý u Xantie, ale zvláštnost je to příjemná, protože žárovky jsou levnější.

Druhá návštěva servisu byla ze dvou důvodů.
První byla moje chyba - najel jsem na parkovišti příliš blízko obrubníku a nevšiml si jeho výše. Zachytil jsem předním spoilerem a při vyjíždění něco "křuplo".
Druhý důvod byl ten, že se blížila zima a protože jsem auto koupil i se sadou zimních kol (obuto na originálních elektronech Honda - budu asi za frajírka co musí mít elektrony i v zimě, ale ať, je to v ceně) a kola nechal v úschově v servisu - nemám je kam v paneláku dát -tak jsem stejně chtěl nechat přezout.
Cena této návštěvy byla:
- za přichycení utženého jednoho úchytu spoileru 150,- Kč
- kontrola vyvážení zimních kol a přehození celkem 300,- Kč
Za úschovu kol se platí vždy na konci sezony 2 x ročně 300,-Kč, to bude až na jaře.

Abych započítal celkové náklady, tak jsem ještě koupil litr motorového oleje za 300,-, ze kterého jsem dolíval asi 2dcl.
Celkem zatím tedy spokojenost a slušné náklady. A to mi vyhovuje.

07.12.2008 | 14:57:29 | Zabza Reagovat

Nechtiac, ale musím

súhlasiť s majiteľom Hondy. Mať diesel pod kapotou a tešiť sa, že jazdím za 5-6 litrov nafty na sto je vec jedna. Druhá je, ak si porátam všetky /VŠETKY/ náklady na údržbu a servis s opravami, jednoznačne benzín a JAPONEC. Na Nissane Primera z 95, benzín som najazdil cez 100.000 km bez jedinej opravy, na Terrane /88/ má svokor/tchán/ cez 560.000 míľ x 1,6 km.... bez opráv!!! Na diesloch z F je naozaj smiešna spotreba, pohodlné vozenie, ale majú poruchy a banálne chyby na cca 100.000 km treba rátať okolo 50.000 SKK na opravy somarín, el. okná, remenice a pod. , väčšinou made in Espaňa. alebo Germany... Takže nové auto? Subaru diesel, alebo Honda diesel, ale najskôr Subaru benzín. Nehovoriac o tom, že benzín je už o cca 4 Sk lacnejší. Na porazenie... Držím palce s Legendom, nech sa Vám vydarí.

11.11.2008 | 11:14:38 | ľuboš Reagovat

TDI

"Líbí se mě" ti TDičkáři co se furt honí za spotřebou. Jenže oni nevidí že za Passata v TDI atd. dají minimálně o 30-50 tis. víc než za něco jinýho, byť rozežranějšího v benzínu, a hlavně 3.0. Jenomže milí TDíčkáři celkové režie vozu není jeen 2kč//km za naftu. Rel je někde 7-9 za km. Pak třeba zjistíte, že je úspornější jezdit 3-4 roky za 11L na 100 a ne za 6.

11.11.2008 | 10:14:10 | Pavel Reagovat

Pro Jindru

Pokud mi napíšeš na email, rád poradím.

28.07.2008 | 00:50:40 | Zabza Reagovat

Spotreba u 1,9 TDI je samozrejme nizsi nez u 3,5l benzinu, ale je potreba brat v uvahu vyrazne nizsi naklady na servis u naprosto bezporuchoveho 3,5l motoru Hondy. Jak je obecne znamo, u TDI casto odchazeji nektere soucastky (vaha vzduchu ...), kdyz to u Legenda pri dodrzovani predepsanych servisnich prohlidek, se toto opravdu nestava.
Dalsi faktor pri vyberu auta je kultura chodu, traktorovy zvuk TDI se s naprosto klidnym chodem 6-valcoveho motoru Hondy vubec neda srovnat.
Je na kazdem z nas, aby si vybral, co bude preferovat pri koupi auta. Oboji ma sve vyhody i nevyhody.

27.07.2008 | 23:05:13 | Tomas Reagovat

Komentář byl smazán administrátorem

 

14.11.2024 | 16:58:00 | ďîńĺňčňü ńŕéň ŕâňîđŕ  | 37.212.49.*

Komentář byl smazán administrátorem

 

15.12.2024 | 06:27:09 | ýňîăî ńŕéňŕ  | 37.212.84.*

dotaz

ahoj za kolik by se dala takova hodna legend s timto motorem ve slusnem stavu sehnat ...aspon probliznou cenu dik....

27.07.2008 | 12:51:32 | jindra Reagovat

Reakce

Nejprve bych rád souhlasil s Tomasem. Kvalita zpracování je na skutečně vysoké úrovni. Když jsem měnil uvedený chladič, tak mechanici prohlásili to samé a byli poměrně překvapeni, že onen tekoucí byl ještě ten původní z výroby.

No a k anonymovi.
Milý (zřejmě majiteli Kloktáfky TDI), který se neumí podepsat.
To jestli se mnou nezávodí je sporné.Ve městě ani mimo město nezávodím s nikým já. Jednak se nenechávám vyprovokovat a pak souhlasím s tím, co zde napsal jeden recenzent Jaguáru, který je hmotnostně i výkonově zhruba srovnatelný - nepotřebuju si nic dokazovat, vím totiž, že bych tomu morálně zastaralému traktoroidnímu TDI kdykoliv ujel.
Tím školením jsem myslel to, že na dálnici někdy spěchám a proto jedu mimo předpisy. Pokud je tedy relativně volná silnice a není velký provoz; nehodlám sebe ani jiného zabít. A přestože nesnáším ty, kteří v levém pruhu "vyblikávají" jiná auta, musím taky někdy bliknout a zejména na vozy s písmenky TDI (nejčasteji jsou to Octavie kombi). No a dost z nich začíná v tu chvíli šlapat na plyn, čadit saze z výfuku a po chvíli odpadávají. Vzhledem k tomu, že Legend i ve 150km/h akceleruje skoro stejně jako z místa, nechávám je za zády spíše já. Pokud se ale pánové cítí na rychlosti nad 210 km/h, ujedou mi, to přiznávám. Legend sice stále přidává (výrobce uvádí max rychlost 223km/h), ale tam už já nešlapu na plyn. Rychleji než 210km/h prostě nejezdím, protože se na to necítím a nechci.

No a ke spotřebě. V prvé řadě mě zase tak moc nezajímá, ale lhal bych, kdybych neřekl, že raději platím méně. Psal jsem, že toto je mé první auto, které má spotřebu přesně podle TP. Tedy následující:
město / mimo město / kombinovaná 13.9 / 8.1 / 10.1
18 jak píšeš nebere ani Honda legend 3.5 po městě, ta bere 17. Tomu ale nevěříš, stejně jako nikdo, kdo neseděl v autě s motorem kolem 3 litrů a více a který ti to zcela bez problémů potvrdí. No ale alespoň jsi dobrá ukázka reklamní masáže zbožňovatelů TDI, kteří žijí ve svých omylech. Rád je tam nechávám. Nikdy jsem nepatřil k partě, které k životu stačí Oktáfka, Nova, a levný nákup v Lídlu.

27.07.2008 | 10:13:24 | Zabza Reagovat

A kdežto ty pojedeš za 18 l/ 100(udávané 10 l asi nikdo neuvěří), TDIčko pojede v klidu do 5 litrů..

26.07.2008 | 10:38:38 |  Reagovat

Nech si kecy o školení TDI-ček, však by tomu tvojmu těžkému starému benzínu ukázaly záda, jen s tebou asi nezávodí víš

26.07.2008 | 10:35:56 |  Reagovat

RE: ???

Si robis kozy aby TDI aj ked cervene porazili LEGENDA z 210 PS tak o tom mozes len snivat.

17.03.2012 | 12:14:26 | valdus  | 87.244.233.* Reagovat

RE:TDI ?

Rád bych reagoval na Váš názor ohledně TDI.Natřu jim pozadí kdykolili se svým Civikem(1.5 VTI).S Legendem Je to o něčem jiném,ten mám na dlouhé pohodlné cestování.Je to Pan-auto.Jede i 240km a zrychlení je poučné.Zkoušel to na mě i třílitr BMW a pohořel.

15.12.2012 | 21:10:12 | Rosenbauer  | 88.83.173.* Reagovat

RE:TDI ?

TDI....borci ktery si to nemuzou koupit, pac furt jim to prece staci.vetsina odrostlejch na felicich a podobnej pleckach.

30.08.2013 | 13:05:55 | legend 3.5 153k2  | 37.188.236.* Reagovat

Legend = max. kvalita pouzitych soucastek

S Vasim nazorem na Hondu Legend mohu jenom souhlasit. Sam jsem mel do nedavna 4 roky H.Legend z roku 2001 a kdyz jsem ji prodaval, mela najeto pres 300.000 km. Prakticky vsechny soucastky (tlumice, ramena, prevodovka, motor ...) byly puvodni a celkove auto v naprosto perfektnim stavu. Legendy pri spravnem zachazeni a servisu najedou bez problemu 500.000 km bez nejakych vetsich oprav. Takovych aut uz moc opravdu neni

25.07.2008 | 22:19:27 | Tomas Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Honda Legend