Rok výroby:2002Typ motoru:1,5 CRDi, 3 válceStav km při koupi:57 000 kmStav km nyní:78 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?16 měsícůPrůměrná spotřeba:5,9 l/100 kmVloženo:28. 3. 2008
Auto jsem koupil v prosinci 2002 v bazaru, když předchozímu majiteli doběhl leasing. Kromě rozbitého zadního plastu uvnitř kufru a škrábance přes celý levý bok bylo v pořádku a tak to zatím zůstalo.
Jízdní vlastnosti možná nejsou špičkové, ale proti Felicii výrazně lepší. Motor jede od cca 1500 otáček, ale k dobré akceleraci potřebujete aspoň 1900. Akceleruje plynule, bez turbokopanců, známých z TDi. Je to tříválec, ale neregistruji žádné vibrace - dobře vyváženo. Spotřeba celorok průměr cca 5,9 l/100 km. Samozřejmě na dlouhých trasách je to lepší (kolem 5, pokud to není po dálnici) a v zimě a na krátké trasy může spotřeba stoupat (zatím maximum mezi dvěma tankováními 6,7). Podotýkám, že se rozjíždím svižně a "ekorallye" nepěstuji, ale na druhou stranu nejsem žádný trhač asfaltu. Motor má dostatečný zátah a je mu prakticky jedno, jestli jedu sám, nebo jestli je vůz plně naložen, zejména do kopce je to proti podobně výkonným benzínovým motorům docela rozdíl. Nemám klimu, ale prakticky pořád mám puštěné rádio/CD. Olej mi neubývá, aspoň mezi výměnami nepozoruji žádný úbytek.
Posilovač je možná trochu přeposilovaný, ale zdaleka ne tolik, jako např. v Daewoo Lanos. Chod řadicí páky je přesný a s Felicií se to nedá srovnat. Jen samotná páka by mohla klidně být výrazně kratší. Zvuk motoru nijak výrazně neruší, ale na dálnici by se určitě hodila šestka - při 130 km/h točí 3000 otáček, což už je na diesel dost a motor by to výkonově utáhl. Horší je to se hlukem od podvozku, člověk slyší každý kamínek. Podvozek je naladěn spíš komfortně, ale v zatáčkách se chová předvídatelně. Nicméně trochu se v nich naklání, ale nemá tendenci se utrhnout. Nicméně žádnou velkou divočinu s ním nejezdím, ale mírně svižnější průjezd zatáčkami praktikuji. Gumy mám 185/60 R14.
Brzdy mají dostatečný výkon, ale je potřeba je sešlápnout víc, než jsem byl zvyklý u Škodovek. ABS spíná včas. Interiér - první nezvyk je nasedání do předních sedaček, které jsou dost nízko, čili nic pro starší lidi. Další věc, která ze začátku vadí - není tu kontrolka potkávacích světel. Ale během prvních měsíců jsem si zvykl kontrolovat polohu rysky na konci blinkru. Je dobře viditelná, takže tady už problém nemám.
Interiér je celkem útulný, jen volant se mi vizuálně moc nelíbí. Pravda, plasty jsou šedé a většinou tvrdé, ale nic nedrnčí a skoro vše je na svém místě. Tedy kromě kolébkového spínače zadního stěrače, který bych uvítal víc v dosahu (je na palubní desce vlevo od volantu). Prostornost je v rámci třídy slušná - o něco víc místa než ve Felicii, o hodně víc než ve Fabii.
Příjemná jsou okna i zrcátka v elektrice, a taky dálkový centrál. Kvalitu reproduktorů nejsem schopen posoudit, ale postačují mi. Zvláštností je ukazatel paliva, který po dotankování na plnou prvních cca 5 km zvolna stoupá od 1/4 až po plnou. Pak už ukazuje dobře a ukazuje i v době, kdy je auto zamčené. Hlavní spokojenost je zatím se spolehlivostí - žádný závažný problém. Vlastně ještě jedna moucha na závěr - když chci vyměnit přední žárovku, musím vyndat celou parabolu, jinak se k ní nedostanu.
Nevím kde je chyba. Někam zmizelo poměrně dost hodnocení aut. Zkoušel jsem i jiný prohlížeč a refresh stránek, ale tipuji spíš na chybu na straně serveru. Mimo jiné postrádám text mojí recenze, ale i jiných, na které jsem v debatě již dříve reagoval. Diskusní příspěvky ale zůstaly. A taky je mi divné, že všichni debatující jsou nyní označeni jako "Anonym". Jinak co se mého auta týká, měl jsem teď drahou servisní prohlídku (16 tisíc) po 120 tisících km - rozvody. A objevili mi tam první podstatnější závadu - zarezlé válečky zadních brzd (v té ceně) a prasklý dekl palivového filtru - to mě stálo 1100 včetně výměny další týden, kdy jim přišel inkriminovaný díl do servisu. Jinak auto pořád jezdí plusmínus stejně, takže i s osmiletým Accentem spokojenost. S pozdravem Banjo
Není toho tak moc - akorát teď mi začal prosakovat olej nějakou trubičkou. Zítra mi to vymění v servisu. Trubička asi 15 stovek a něco asi hodina/dvě práce. Takhle to říkali předběžně. Jo a myslím že ještě jednu žárovku ve třetí brzdovce jsem měnil - loni tuším v létě. Spotřeba pořád mírně pod 6 l/100 celorok. Ta už asi lepší nebude - při mém jízdním stylu. STK bez problému.
Měl jsem tohle auto, stejný ročník přes 3 roky a spokojenost. Pak odešlo palivové čerpadlo v nádrži a prosakovala trubička serva. Obojí vyměněno a dál jezdí bez závad.
Dobré postřehy, vlastním totožný vůz a moje zkušenost je v podstatě stejná, mám najeto bezmála 80 tis. km /kupoval jako vůz 2 r. starý, který měl najeto 37 tis.km/ a rovněž jezdím bez oprav. Pravda, žárovky ve třetím brzdovém světle a předních světlometech měním každoročně, olej v motoru raději po 10 tis.km /příměstský provoz/ ale neubývá zatím ani "ň". Do nafty přidávám aditiva "VIF" , tankuji běžnou naftu a motor "šlape" bez závad, kdy poslední dobou pozoruji pokles spotřeby, dosud jsem jezdil za průměrných 6,2 při 90% příměstského provozu, dálka měřena s hodnotou 4,8 dálnice při cestě do It. /150-160 km/h/ 7,1 chyběla šestka - kamarád s mondeem 2,0 tdci jel za 6,5....
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Accent
Chyba
Nevím kde je chyba. Někam zmizelo poměrně dost hodnocení aut. Zkoušel jsem i jiný prohlížeč a refresh stránek, ale tipuji spíš na chybu na straně serveru. Mimo jiné postrádám text mojí recenze, ale i jiných, na které jsem v debatě již dříve reagoval. Diskusní příspěvky ale zůstaly.
A taky je mi divné, že všichni debatující jsou nyní označeni jako "Anonym".
Jinak co se mého auta týká, měl jsem teď drahou servisní prohlídku (16 tisíc) po 120 tisících km - rozvody. A objevili mi tam první podstatnější závadu - zarezlé válečky zadních brzd (v té ceně) a prasklý dekl palivového filtru - to mě stálo 1100 včetně výměny další týden, kdy jim přišel inkriminovaný díl do servisu.
Jinak auto pořád jezdí plusmínus stejně, takže i s osmiletým Accentem spokojenost.
S pozdravem Banjo
25.08.2010 | 08:56:16 | Banjo Reagovat
Jo a jedna oprava
Hned v první řádce recenze - jak jsem to mohl přehlédnout - koupil jsem až v prosinci 2006, 2002 bylo vyrobené.
06.04.2009 | 07:33:34 | Banjo Reagovat
Nové postřehy
Není toho tak moc - akorát teď mi začal prosakovat olej nějakou trubičkou. Zítra mi to vymění v servisu. Trubička asi 15 stovek a něco asi hodina/dvě práce. Takhle to říkali předběžně. Jo a myslím že ještě jednu žárovku ve třetí brzdovce jsem měnil - loni tuším v létě. Spotřeba pořád mírně pod 6 l/100 celorok. Ta už asi lepší nebude - při mém jízdním stylu. STK bez problému.
06.04.2009 | 07:31:52 | Banjo Reagovat
Spokojenost
Měl jsem tohle auto, stejný ročník přes 3 roky a spokojenost. Pak odešlo palivové čerpadlo v nádrži a prosakovala trubička serva. Obojí vyměněno a dál jezdí bez závad.
03.04.2008 | 11:57:10 | donald Reagovat
Souhlas
Dobré postřehy, vlastním totožný vůz a moje zkušenost je v podstatě stejná, mám najeto bezmála 80 tis. km /kupoval jako vůz 2 r. starý, který měl najeto 37 tis.km/ a rovněž jezdím bez oprav. Pravda, žárovky ve třetím brzdovém světle a předních světlometech měním každoročně, olej v motoru raději po 10 tis.km /příměstský provoz/ ale neubývá zatím ani "ň". Do nafty přidávám aditiva "VIF" , tankuji běžnou naftu a motor "šlape" bez závad, kdy poslední dobou pozoruji pokles spotřeby, dosud jsem jezdil za průměrných 6,2 při 90% příměstského provozu, dálka měřena s hodnotou 4,8 dálnice při cestě do It. /150-160 km/h/ 7,1 chyběla šestka - kamarád s mondeem 2,0 tdci jel za 6,5....
30.03.2008 | 22:33:38 | Béda Reagovat