Recenze Hyundai Getz
“Malý agilní vůz co Vás pobaví a poslouží potřebám mladých rodin.”

Autor recenze: PetrS (26 let),
Jihomoravský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1,4 Stav km při koupi:5 km Stav km nyní:10 100 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 9 měsíců Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 16. 1. 2007

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Fiat Punto SX 1,2 Saab 105

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Auto nemělo od data zakoupení v květnu 2006 žádnou závadu.

Jen občas doliju směs do ostřikovačů a klasika - benzín.


Hodnocení a zkušenosti s autem

V dubnu 2006 mi dosloužil můj oblíbený Fiat punto I SX 1,2 z r. 1996. Jelikož jsem byl ještě nedávno student a mé finanční možnosti byly značně omezené, rozhodoval jsem se mezi 2 - 3 letou ojetinou nižší střední příp. střední třídy nebo nový vůz segmentu B. Ač proti puntu nic nemám, pravidelné investice do oprav mě utvrdily v tom, že mít zánovní vůz střední třídy je sice fajn, ale když mi odejde turbo nebo bude třeba udělat rozvody, tak budu tři měsíce šetřit, abych si na opravu vydělal.

Jelikož pracuju a zároveň studuju, nemám příliš času se věnovat neustálím opravám vozidla - bylo rozhodnuto. Koupím " něco malýho" , ale novýho! Ve výběru byly :

Škoda Fabia, Renault Thalia, Toyota Yaris po faceliftu, Dacia Logan a Hyundai Getz.

Od škodovky mě odradila neúměrně vysoká cena ( za tu cenu bych měl P 307 nebo Fiat Stilo ). V úvahui připadal verze s 1,2 HTP motorem v téměř základní výbavě. Dacii jsem příliš nevěřil ( nyní jsem přesvědčen , že jto to vcelku kvalitní vůz - hlavně nové kombi se mi líbí ). Thalia vypadla spíš z estetických důvodů - rozhodla přítelkyně. Toyota mě zaujal asi nejvíc, ale při rozhodování jestli mít "plně" vybavený vůz nebo holou toyotu jsem se rozhodl pro Getze.

Takže za cca 287 tisíc kč jsem se stal majitelem faceliftovaného Getze s 97 koníky pod kapotou v světle modré metalíze s modro černým interiérem a alu koly, autoradiem s mp3, zámkem zpátečky, mlhovkami a hlavně klimatizací v ceně vozu.S odstupem času se mi jeví design Toyoty jako povedenější. Ovšem i Getz je fešák a rozhodně nezapadne. No a taky ho ještě pořád není vidět na každým rohu jako vůz domací produkce. Líbí se mi tvar přední masky a světlometů. Elegantně vypadají i boční linie.

Zpočátku jsem nemohl přijít na chuť zádi Getzu. Mlhovka je ale umístěna velmi dobře. Světlomety mají proti puntu vyšší svítivost - řekl bych ale, že fabie svítí přeci jen líp. Mám trochu výtku k stěračům. Jejich výkon není oslnivý - nejsou špatný, ale špička v segmentu to jistě nebude. Působí na mě jaksi "křehce". Jako nepříliš šťastné vnímám umístění stropního osvětlení ve středu vozu. Naopak se mi líbí množství odkládacích ploch a různých držáků nápojů. Zajímavým detailem je i síťka na zadních sedadlech nebo háček na nákupní tašku. Automobil na mě působí vzdušněji než firemní Fabie a se svými 191 cm a více než 100 kg nemám s posezem problém a nemám též volant mezi koleny. Dokonce jsem schopný sednou si do zadu a necítím se jako před amputací nohou jako ve Fabii.

Prostě to auto i když to zní jako fráze je malé zvenku, ale velké uvnitř. Kufr by mohl být větší, ale u vozů této velikosti bude velikost zavazadlového prostoru, vždy problematická. Kufr je sice malý, ale variabilní, sedada se dají sklopit do tří poloh a zvýšit úroveň pohodlí na úkor velikosti zavazadelníku. Po sklopení sedadel získáme na tak amlé auto velkou rovnou ložnou plochu.

V porovnání s přechozím Fiatem punto první generace ( na který nedám dopustit ) má Getz jistější jízdní vlastnosti - nesleduju žádné náklony, auto se nevlní ani při vyšších rychlostech ( tacho 180 km / h - v létě na suchu na dálnici kde v dohlednu nikde nikdo nebyl ...už se to neopakovalo ). V porovnání s "dlouhou" fabii bych ale řekl, že podvozek fabie je jistější. V krátké verzi jsem nejel, nemůžu posoudit.

Getz má poměrně dobré a okamžitě reagující brzdy. Spojka jde lehce, bez sebemenšího prokluzu. Z počátku jsem zaznamenal mírné potíže s přeřazování mezi prvním a druhým převodovým stupňěm - v posledních měsících už se tento problém nevyskytuje.

Reakce na plyn je rychlá. Zpočátku bylo trochu nezvykem odlišné využitelné spektrum otáček 16 ti ventilového motoru oproti 1,2 8V motoru fiatu. Fiat táhl "od spodu". To je zajisté dáno tím, že 16ti ventily je třeba držet ve vyšších otáčkách. Optimální pro klidné řidiče je udržovat otáčky mezi 2000 - 3000 ot. / min. a nad tři tisíce otáček řadit. Motor má na takto "malý" autíčko velký výkon - nevím jestli je to dáno spřevodováním, ale mám pocit že když srovnám rozjezd 55 kw kombíka fabii na první převodový stupeň a Getze na druhý stupeň - auto má subjektivně vyšší zátah a zrychluje ochotněji než škodovka.

O motoru nevíte do cca 3200 otáček - pak už je hlučnější než odvalující se pneumatiky:o). Proti fiatku to je ale takový rozdíl, že jsem několik týdnů po koupi na křižovatce poslouchal jestli mi náhodou nezhasl motor. Ani s plně naloženým vozem nejste brzdou provozu - autíčko ochotně zrychluje, ale za cenu zvýšené spotřeby benzínu. Ta se pohybuje těsně pod semi litry na sto kilometrů. Je to dáno tím, že auto nešetřím a občas proženu otáčkoměr do 5500 ot. / min. To auto si o to prostě říká - je radost ho řídit. S lehkou nohou se dá s vozem jet i kolem 6 l / 100 km. Auto topí do cca 2 minut.

S automobilem jsem velice spokojen, jediné co mi trochu vadí je drnčící držák zadní SPZtky z výroby, ale to se dá lehce odstranit podložením. Doufám, že s přibývajícími kilometry zůstane vše v pořádku a lidé přestanou mít konečně strach z asijských vozů, i když jsou z Koreje.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Getz

Vložit komentář

Výbava

Nedá mi to - co jezdím i druhým autem v rodině, tak musím vyzdvihnout pár detailů, kterými jsem getze ( výbava dynamic ) vylepšil. Auto má defend lock, automatické rozsvěcování světel ( ve fordu tím pádem věčně nesvítím ). Po vykradení auta jsem dokoupil za levný peníz 1 DINové rádio s USB vstupem a slotem pro SD karty. Je super netahat CDčka a přehrávat mp3 nejen na CD, ale na flash discu. super je integrovaná bluetooth a navigace + přehrávač DVD - když někde na někoho čekám. Prostě za nemnoho peněz je Getz slušně vybaven a bude se mi s ním nelehce loučit.

05.01.2011 | 21:18:06 | psara Reagovat

85000

jezdím teď Getzem trošku méně ( střídám dvě auta ).
Spolehlivost auta je velmi slušná. Od prasknutí žárovky v 80 tis. vůbec - ale vůbec nic ( a ona žárovka má na praskntí po 4,5 letech docela nárok:o)
Spotřeba auta je mezi 6 - 8 l. K šesti litrům se dostanu při rychlosti 100 - 100 km/ hod. Pak spotřeba roste. 8 litrů mám při tacho 150 - 160 km/ hod...ale to už nejezdím ( už jezdím jen po ČR ). Při srovnání s Fordem focus I 1,6 100 k musím říct, že akcelerace Getze je s fordem nesrovnatelná ( rozumějte - lepší ). Po městě a příměstském provozu volím Getz. Na cestu do Itálie bych vzal focus - musím uznat, že podvozek má bezkonkurenční. Bude se mi s getzem těžce loučit. V dubnu ho prodám. Končí mi leasing a ford už má taky svá léta ( 9 ) - a mám rodinu, tj. koupím něco většího. Rozmýšlím se mezi novým I30SW, ceed sporty wagonem, focusem poslední generace - vše s benzínovým motorem 1,6 s cenovkou do 330 000 kč. .Kamarád prodává 3 letý C5 kombi - uvidíme co cena - taky jedna z možností.
S getzem jsem maximálně spokojen. Pořád říkám - mít o 200 l větší kufr, tak si ho nechám.

05.01.2011 | 21:10:14 | psara Reagovat

Getz byla velmi dobrá volba. Škoda, že se už nevyrábí, protože jestli jeho následovník - i 20 - bude také tak spolehlivý, ukáže až čas.

09.09.2010 | 15:29:33 |  Reagovat

Gratuluji ke šťastné ruce při výběru značky a modelu (možná i kusu). Kéž by mě něco podobného také potkalo, zatím se tak nestalo (škodovky), ale u mého prcka P107 v něco podobného doufám - zatím se to vyvíjí dobře, téměř 25000 km - a no problem :o)

09.09.2010 | 11:59:23 | Itall Reagovat

80000 km

Auto má za sebou 80000 km. Poruchy: nula....prostě nic. Jen minulý týden mi praskla žárovka v pravém brzdovém světle - po 4,5 letech. Jinak nic. Auto je velmi spolehlivé. Jsem velmi spokojený

09.09.2010 | 10:43:37 | PetrS Reagovat

65500 km

v 62 tis. měněny desky ( 800 + práce )
Auto jezdí za 6,5 l - když člověk jede klidně...tak se dá jet i za 5,7 l. Spokojenost.

30.09.2009 | 18:40:45 | PetrS Reagovat

60000 km

auto stále bez poruch. Na léto přezuto do pneu Kleber. Spokojenost

18.04.2009 | 14:22:30 | PetrS Reagovat

pro ondraBiolog

Tento komentář mě fakt pobavil. Asi aprílový žertík? Jestli někdo napíše, že Hyundai Getz je Japonec, tak je u mě pitomec (pardon, to jen aby se to rýmovalo). A ještě když k tomu dodá, že není spolehlivý, platí to dvojnásob i bez rýmování. Getz je jeden z nejspolehlivějších aut hned po prémiových značkách (porsche, audi, toyota) a to jak v hodnocení TÜV, tak Dekra. A kdo nevěří, tak než začne psát žlučovité výlevy, ať se na ty výsledky nejdříve podívá. Značky jako Peugeot, Citroen (mám já), fiat, Renault, Opel, Ford, Kia, Škoda, a mnoho dalších jsou daleko za ním a nesahají mu ve spolehlivosti ani po kotníky (po ráfky :-))

10.01.2009 | 16:12:08 | Standa Reagovat

48000

K dnešku 48000 km - jen udělaná geometrie ( létám velmi často do děr na severu Moravy:ox
Jinak - vše funguje jak má - nula problémů. Jsem rád, že jsem koupil toto auto.

21.12.2008 | 11:55:30 | PetrS Reagovat

40000

Autíčko má k dnešku najeto 40 000 km bez jediné poruchy...žádná výměna žárovek, dolívání čehokoliv kromě benzínu a směsi do ostřikovačů. Naprostá spokojenost:o) Kdyby měl Getz tak o 200 l větší kufr - nechal bych si ho co by to jen šlo. Maximální spokojenost

19.08.2008 | 06:56:29 | PetrS Reagovat

Dotaz na předchozího fiatka

Dobrý den, až teď jsem zaregistroval tuto hezkou autorecenzi. Měl bych ale otázku na to předchozí punto. Píšete že dosloužilo. Mohu se zeptat jak a proč? Mělo najetých hodně km? Kolik? Nebo jen začalo žrát peníze za opravy a prodal jste ho dál? Předem děkuji za případnou odpověď.

22.03.2008 | 17:21:28 | fabian Reagovat

30000 km

Po 30 000 km a druhé garančce naprostá spokojenost - měnili mi žárovku pod spz + běžná údržba - toť vše. Nechal jsem si taky přehrát software a zmizelo lehké kolísání otáček ( byl jsem línej tam jít dřív )...autíčko je maximálně spolehlivý a mě a mé přítelkyni bohatě stačí. Až bude rodina - a pokud budou penízky - nahradí ho i30 kombík nebo kia ceed sportwagon....moji favorité:o)

22.03.2008 | 15:16:17 | PetrS Reagovat

co zvolit?

kolegovi pode mnou - ze zmiňovaných aut bych volil kia rio nebo logana kombi ( plno lidem to přijde divný - asi to i divný je, ale ten kombík mě nevím proč láká )...nebo bych chvilinku počkal a koupil kiu ceed sportwagon - ale to už jsme cenově zase o 100 000 výš...aveo bych nebral - crash testy tragické.
Accent je moc dobrý autíčko - osobně by mi vadilo, že je to sedan, tj, využitelnost kufru je malá....ignis - ten se mi moc líbí - dobrá volba
pokud by byl igniz za dobrou cenu - šáhl bych po něm

22.09.2007 | 08:33:28 | PetrS Reagovat

Getz po roce a půl

Tak auto bylo na první garančce v dubnu a teď už je to skoro rok a půl co ho mám - během této doby dolívám jen benzín a občas směs do ostřikovačů...jo - vlastně - jednou jsem WDčkem prostříkl panty u dveří - pravý zadní lehce povrzávaly.
Autíčko je bezporuchové, svižné...při troše krocení i úsporné...dá se s ním jezdit za šest...ale i za osum - podle stylu jízdy.
Teď k tomu co jsem našel na Getzovi za mouchy - originál letní kumha kolem 120 km / h. hážou...nad i pod tuto rychlost vše O.K. - zimní mi to nedělají...tj. dojedu sezonu a vyhodím je.
mám serii 1,4ek kde se přehrával software - a já pořád neměl čas zajet si ho přehrát...tj. zbyde to asi až na druhou garančku.
právě včera nešlo zapnout vyhřívání zad. skla - ale pouze jednou - chyba je v lehce uvolněném střed. tunelu - pravidelný kros po kostkách dělá své - stačí lehce utáhnou - vše O.K.
při staženém okně při jízdě po panelech ( nemyslím panelovou dálnici:o)...prostě při jízdě po nevyspárovaných různě kamiony zatlačených panelech před firmou kde pracuji slyším od levého předního kola vrzání - prý "stačí" něco promazat - tak to "něco" nechám servisákům.
jinak autíčko nehlučí a kdyby mělo velký kufr - nechal bych si ho asi napořád - takto ho budu muset za další tři roky ( tj . po pěti letech ) prodat nebo pokud to fin. situace dovolí - nechat jako druhé auto do rodiny ( až bude rodina ).
Stěhujeme se z města kde byl getzík v benzínu ideální na krátké popojíždění ( narozdíl od nafty )...kombinované se štrekami nad 100 km.
Dalším autíčkem bude asi Ford Focus kombi v naftě ale už ne nový, ale jako 2 - 3letá ojetina se serviskou - pohyb po městě bude menší s každodenním dojížděním cca 20 km do práce.
Srdce by volilo ojeté subaru legacy:o)...rozum toho focuse....tak jsem zvědavej co zvítězí:o)


najeto 23 000 km a až


22.09.2007 | 08:25:36 | petrS Reagovat

nechápu

Taky teď zvažuji: Getz, Accent, Aveo, Ignis, Logan, Rio a nechápu lidi, kteří tady vyblijou svůj názor na auto, které nevlastní. Jsou to autorecenze a ne autodojmy. Když si někdo nějaké auto koupí, tak k tomu měl asi důvod ne! A mě zajímá jeho názor na toto auto a ne něčí názor na ojetiny, nebo na jiná auta. To bych si asi otevřel stránku s těmito auty nemyslíte? Tak se už přestaňte vnucovat a diskutujte na stránkách s vámi vlastněnými auty, popřípadě s auty o které máte zájem. Nechápu, proč vůbec otevíráte stránky s auty o která nestojíte. Běžte si radši zaběhat, nebo do knihovny (jestli víte co to je).

23.05.2007 | 14:48:10 | kluzo Reagovat

volba

t těch tří jmenovaných bych bral getze...picanto je už opravdu malý vůz....panda se mi moc líbí...volil bych mezi ní a getzem...ale asi by zvítězil getz...leda by mi dali do pandy ten jejich maloobjemovej diesel v ceně:o)))

17.04.2007 | 13:12:48 |  Reagovat

Tak taky řeším dilema Kia Picanto LX+, Fiat Panda 1.1 Active či Hyundai Getz 1.1 toť otázka. Co sem koukal tak motor 1.0 VVTi od toyoty nemá konkurenci, ale já chci auto okolo 200000 max 240000 jezdim sám se psem a mám dalších 6 resp 5 a proto hledám za to 6 náhradu. Nejvíc mě zajímá spotřeba, páč nechci vidět co bude stát benál za pět let. Panda se mi moc líbí a za 210000 to mám s dvěma airbagy ale bojim se že 40 kw nepojede (nevim jak někdo může koupit škodifku 1.2 HTP, XJS s 12 válcem a skoro 400 koňma mi jede slušně ale za otočení klíčkem dám 500,-- za benál :-( ) Kia mi příde malinká, tak pošilhávám po getzu.

07.03.2007 | 21:52:27 | AL Reagovat

nižší střední?

Getz je segment B. B = malé vozy, nižší střední je C = Stilo, Octavia, golf atd. ...možná jsem se nevyjádřil přesně - otázka stála takto....nové auto ze segmentu B nebo!!! ojeté auto z nižší střední příp. střední třídy???...ono je to dost peněz, ale ono neexistuje moc jiných variant do 300 000 kč. Getz,fabia,thalia,clio,logan,punto,206,C3c- no a z těchto autíček se vlezu do Getze, punta, fabie, logana a C3...C3 na dálnici plave, ale má velkej kufr, fabie je neúměrně drahá - dobře vybavená s 74 kw motorem atakuje 400 000 kč a cenu nového focuse, logan vypadl takřka ihned z nabídky - nedostatek zkušeností...no a o puntu jsem se tu už zmiňoval. Vždy když koupíte jakýkoliv vůz tohoto segmentu, bude to o kompromisu - zvážil jsem co od automobilu potřebuju a vyšel mi Getz...až budu mít pocit že mi z jakéhokoliv důvodu nestačí, koupím jiný vůz.

17.01.2007 | 06:28:12 | PetrS Reagovat

nižší střední?

jestli je getz nižší střední pak nechámu co byste zařadil do té nejnižší třídy.
podle mě je to nižší nižší třída
(za nižší střední považuju oktávku)

16.01.2007 | 21:50:30 |  Reagovat

11

Tak moment ja mam renaulta aji opla a nestezuju si na zadnyho z nich vse je jen o udrzbe

16.01.2007 | 18:48:21 | oli Reagovat

1

pěkně napsaná recenze, třeba bych si taky nekoupil takovýhle auto za ty peníze, ale pokud to někomu vyhovuje, tak proč ne, je to věc osobní potřeby a vlastního vkusu.... proto nechápu, proč tu píšete kecy o šuntech z Japonska a sami jezdíte v ještě větších šuntech z Německa s děsivou spotřebou a finančně náročným provozem... Já třeba nedám dopustit na Renault a pro většinu lidí je to zrovna takovej šunt jako pro mě Ford, Opel apod. A proto nechť GETZ jezdí o106 a nikde Vás nenechá ....

16.01.2007 | 16:20:15 | honza Reagovat

Punto

Nápodobně:o)...fiatky jsou v naší rodině srdeční záležitost - vloni prodávala rodina mé přítelkyně Fiat 500 v bílé barvě a uvnitř v červené kůži v top stavu...škoda ho ( byly potřeba penízky )
Jistě 60 koníků na běžný ježdění stačí - kupoval jsem auto s tím že jezdím sám, max. ve dvou...no a kdyby byla náhodou rodina - jsem schopný dát do auta sedečku a mimčo ( koneckonců jsme generace co byla odvožena v š105 ). . Až budu mít děti - pořídím si kombík typu O II...ale zatím je to zbytečné a taky proč se finančně zatěžovat, když to není nezbytně nutné :o)

16.01.2007 | 14:18:15 | PetrS Reagovat

Já se právě taky rozhodoval a vyhrálo to právě to punto II, který se mi naštěstí líbí víc teď po faceliftu než to původní. A jak tak koukám tak doteďka /a to jsou nové modely clia, 207, grande punto, nová fabia/ není auto, který by mělo nižší spotřebu a zároveň větší kufr. Takže jsem spokojený. Na normální ježdění ta 1.2 stačí a spotřeba pokaždé do 5,5 je perfektní Tak ať getz slouží

16.01.2007 | 14:08:39 |  Reagovat

Ondro

za 300 litrů novej passat?...asi ne, co?...tak počítejme, po 60 tis. km Ti odejde přední náprava...okamžitě je potřeba udělat rozvody, po 100000km nový turbo..cokoliv se Ti poláme - nemluvíme o stovkách, ale o opravách nad pět tisíc....takže koupíš pašíka za 300 litrů a ročně do něj třicet nasypeš...za pět let to je 150 tisíc, za který to auto taky prodáš a prodělals 300 litrů čistá dlaň...opakuji, nemám zájem cpát peníze do oprav...chci spolehlivě jezdit a ne se věnovat opravám.

16.01.2007 | 14:03:25 | PetrS Reagovat

Punto II

Punto II je zajisté velmi povedené autíčko, má ho bratr mé přítelkyně a je to mazel. Ovšem není to ten úplně nejnovější typ. Ten nejnovější typ se mi už příliš nelíbí Jsem mladej a chtěl jsem zkusit něco nového....ale s tím kufrem a spotřebou - to je fakt...na druhou stranu, skoro 100 koníků je poznat...nejsem závodník, ale když potřebuji předjet - jsem jistější než s mojim puntíkem s 60 koníky ( ale vzpomínám na něj v dobrém - bylo to dobrý autíčko )

16.01.2007 | 13:57:20 | PetrS Reagovat

Neni to moc?

No nevim, 300 kapříku za takovou nakupni tašku je fakt hodně. Jsem v podobné situaci - dostudoval sem a dělám v rachotě asi 4 měs - koupil sem akorda dízl 2litřík. jetý za 140. Vrazit dnes do novceho auta pracvhy je dle mě blbost. za stejnou cenu bych volil spis passata nebo hondu nebo toyotu - hyundai je sice japonec ale nepatří mezi nejspolehlivější. Nechci dělat rozumy ale novou káru... nevim nevim.

16.01.2007 | 13:53:50 | ondra Reagovat

Proč ve výběru nebyl Punto II, který je nyní za hodně zajímavé peníze a je to celkově větší auto s největším kufrem a zároveň nejnižší spotřebou ve své třídě

16.01.2007 | 13:50:28 |  Reagovat

Accent

Starší accent jsem zavrhl - je to přeci jen konstrukčně starší vůz. Kdybych kupoval auto dnes - volil bych H. accent 1,5 CRDi

16.01.2007 | 11:22:55 | PetrS Reagovat

výběr

A když jste vybíral automobil, nepřipadal v úvahu třeba Hyundai Accent? Je to větší auto, dobře vybavené a téměř za stejnou cenu...

16.01.2007 | 11:17:48 | zmrzlejkos Reagovat