Rok výroby:1994Typ motoru:1.5Stav km při koupi:89 000 kmStav km nyní:175 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:16. 6. 2005
Výměna termostatu (200kč), výměna čepů na přední nápravě 2x (1500kč), prorezlý výfuk - od vlnovce dozadu výměna, vlnovec opraven (lze koupit pouze orig celou přední část výfuku, která je k dostání jen orig = cca 7000), stržené klouby na táhlech stěračů, prorezlé zadní dveře, v poslední době vysoká spotřeba oleje 1l/5000km (teoreticky bych nemusel měnit, protože vše co tam naleju, tak do výměny doplním) + auto jsme 2x bourali - vždy bez problému opraveno.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Až na drobnosti spolehlivé auto. Nikdy nás nenechalo na holičkách. Trpí však spostou drobných neduhů, které rozčilují.
Plasty vržou v podstatě nepřetržitě, motor je poměrně hlučný (díky tomu ho šetříme, kdo má poslouchat ten nářek - aspoň dýl vydrží :-)). V zatáčkách se dost naklání a nedrží stopu (asi to bude i tlumiči - zatím jsem neměnil a už ani nebudu). Sedačky vás taky moc nepodrží.
Při delším brzdění nebo dobžďování z vyšší rychlosti brzdy drnčí. Brzdy však perfektně reagují - jsou dost citlivé - stačí dotek. Pokud si pustíte teplý vyduch na nohy, tak si řidič za chvilku spálí pravý nárt. Ostřikovače ostřikují mizerně - zdá se, že mají nízký tlak - čerpadlo jsem měnil při oprvě jedné z boraček, ale je to stejné. Má celkem velký kufr s dobrým přístupem.
Běžné náhradní díly se dají sehnat v pohodě za obvyklou cenu. Některé nejsou ani z druhovýroby - například lemy blatníků a prahy. Některé ND jsou pouze drahé orig. - přední část výfuku. Ideální cestovní rychlost je 110km/h, ale nemusí se ani moc přemlouvat až na 160km/h (kdo to má ale poslouchat). Motor je celkem pružný na pětku se dá jet 70 až výše popsaných 160. Na to, že jsem za něj dal 90tis. kč a najel už 85tis km si říkam, jestli se mi to ještě nekdy povede dát 1kč/1km ubytku ceny auta až koupíme "pořádnou" rodinnou káru např za 300tis. :-).
Spotřeba je cca 6l/100km naturalu 95. Je to auto pro klidnější povahy případně mladou rodinu. Je levné a nenáročné, ale sport si s ním neužijete a parády s ním taky moc neuděláte. Vypadá to taky, že při 175tis. natetých km pomalu končí. Když vidím stejně starýho kámošova pasata, který má najeto už 250tis. km, tak je to nesrovnatelné (jeho pasat je však stále cca 2kč ceny auta na ujety km).
Musím trochu oponovat. Můj kamarád má Poníka jménem Kim, který již ujel asi 320000km a stále s ním bez problémů jezdí. Věřím, že motor tohoto pohodlného sedanu vydrží při rozumném provozu možná i 1 milión kilometrů.
Jo jo, nalil jsem teď do oleje nějaký "přípravek" :-) pro vylepšení těsnosti. Jestli spotřeba oleje klesne, tak dám vědět. Já na tyhle zázraky moc nevěřím.
Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai Pony
Poník
Musím trochu oponovat. Můj kamarád má Poníka jménem Kim, který již ujel asi 320000km a stále s ním bez problémů jezdí. Věřím, že motor tohoto pohodlného sedanu vydrží při rozumném provozu možná i 1 milión kilometrů.
13.02.2013 | 13:21:29 | turista | 195.113.135.* Reagovat
Jo jo, nalil jsem teď do oleje nějaký "přípravek" :-) pro vylepšení těsnosti. Jestli spotřeba oleje klesne, tak dám vědět. Já na tyhle zázraky moc nevěřím.
21.06.2005 | 08:59:09 | zd Reagovat
poslední době vysoká spotřeba oleje 1l/5000km... to je v poho...
treba nektere A8/S8 zerou 4,5l/10000km....
16.06.2005 | 12:48:14 | krakatit Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
14.11.2024 | 21:36:48 | íŕďđčěĺđ âîň | 37.212.85.*
Komentář byl smazán administrátorem
15.12.2024 | 12:04:31 | ěî˙ ńńűëęŕ | 37.212.49.*