Recenze Hyundai i30 80 kW
“Po Getzovi veliké zklamání, už Hyundai nechci.”

Autor recenze: Bobisimo (38 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2009 Typ motoru:1,4 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:100 300 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 4. 9. 2013

Hodnocení inzerátu: 24 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 3.4

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

5
 

Provozní náklady

1
 

Náhradní díly

1
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

O tom, že Hyundai šel s kvalitou hodně, ale hodně dolů, jsem se přesvědčil po zhruba třech letech provozu. Do nějakých 85 tis. km auto i LPG sloužilo vcelku dobře, až na občasné rozsvícení kontrolky Check z důvodu příliš chudé nebo bohaté směsi. Po ujetí nějakých 85 tis. km kontrolka Check svítila téměř neustále (většinou do jednoho dne od vymazání vad), kromě bohatosti směsi diagnostika hlásila vynechání 1 válce, otáčky kolísaly, bylo nutné motor udržovat ve vyšších otáčkách a spotřeba vystřelila nad 10 l. Pří měření komprese na válcích nebyla na prvním téměř žádná. Protože jsem nedodržoval záruční podmínky (olej, filtry jsem si měnil sám ve zkrácených intervalech a v autoservisu Hyundai na pražském Spořilově mi řekli při výměně čelního skla, ať už k ním nejezdím, když tam mám LPG), nechal jsem auto opravit u neznačkového servisu (známost přes manželku, tuto cestu bych už rozhodně nevolil). Opravě ovšem předcházela diagnostika v Hyundai v Průhonicích, kde prý nic nezjistili a za 250 Kč vymazali závady z ŘJ.

Nejdříve opravu servis odhadoval na nějakých 8 – 10 tis. Kč. Podezření bylo na ventily, ale aby mohli sundat hlavu motoru, museli vyndat motor (prý kvůli rozvodům). Po rozebrání ovšem zjistili, že jsou ve špatném stavu obě vačky (okousané), jedna za min. 10 tis. Kč. A to už cena rapidně stoupala, protože měli motor celý rozhozený, vyměnili i pístní kroužky, všechna možná těsnění, takže taková malá generálka motoru v 87 tis. km (to snad tak brzy se nedělaly generálky ani u škody 100)! Další problém byl při seřízení motoru, protože byly vymlácené gufera u ventilů (vypadá to jako větší zátky od piva), zřejmě část, na kterou působí vačka, opotřebení (promáčknuto) v řádech 0,5 mm. Cena za opravu motoru téměř 67 tis. Kč, a to když k tomu připočítám neustálé návštěvy LPG servisu na seřízení bohatosti, výměny hadic předehřevu, plynového filtru, tak se dostávám na cenu dost přes 70 tis. Kč.

Ušetřil jsem tedy něco? Na LPG jsem s ičkem najezdil 85 tis. km, oprava motoru a servis LPG mě vyšel min. na 70 tis. Kč a přestavba na dalších 27 tis. Kč. I kdybych měl úsporu 1 Kč na km (tomu ale nevěřím, protože dlouhodobou spotřebu LPG mám cca 9 litrů, spotřeba na benzín byla do 7 litrů, jezdím ale především po dálnicích, tak si dovoluji tvrdit, že plyn patří do kotle nebo sporáku. Hyundai šetří na čem může, pokud bych chtěl někdy auto na LPG, musel by v něm být kvalitní prověřený motor, u nových aut už tuto jistotu nemám. Jsem přesvědčen, že kdybych si pořídil naftový motor, měl bych oproti benzínovému skutečnou úsporu, nicméně do teď jsem považoval naftu za palivo tak do traktorů.

Pár aut na LPG jsem měl nebo je užíval, od Vaz 2107, Felicie, Getze, 2 x Mondeo ale znovu bych už do LPG nešel, i když prodejci nyní již nabízejí záruky, řešit s nimi poté reklamace a opravy, to opravdu nemám rád. Auto potřebuji denně k ježdění! Po opravě jsem nechal nainstalovat přimazávání ventilů, ale vačky to rozhodně nezachrání a původní ventily a sedla byly v rámci opravy zabroušeny, poškození na nich nebylo.

Po návratu z dovolené ve Francii jsem provedl měření komprese na válcích a zjistil, že komprese jde na 1 a 4 válci zase dolů. Při představě další nákladné opravy padlo jasné rozhodnutí, auto musí pryč! Nakonec, stačí se podívat na fórum Hyundai, jsou tam min. další 3-4, co měli stejný či podobný problém kvůli LPG. A kolik je těch, co své problémy na sítích nesdílí?

V tu dobu stejná závada byla na tátově Mondeu MK3 1,8i, podpálené ventily, to Mondeo mělo ale najezděno přes 200 tis. km a oprava by stála dle odhadu servisu "pouhých" 16 tis. Kč, což u téměř 11 let starého auta táta zavrhl a zbavil se jej protiúčtem.

S Mondeem TDCi mám najeto něco málo přes pět tisíc km s průměrnou spotřebou 5,7 l. Zatím jsem max. spokojený, kéž by to tak zůstalo.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Kdybych do auta nedával LPG, tak možná dobrý na nějakých 100-150 tis. km. Tři roky sloužilo bez problémů, po zkušenostech s opravami bych znovu do Hyundai nešel! A to jsem kupoval nové auto! Doporučuji těm, co si toto auto chtějí pořídit, důsledně zvážit tuto investici a rozhodně neexperimentovat s alternativními palivy. Také se íčko nehodí na delší trasy, především po dálnici, otáčky jsou hodně přes 4,5 tis. a spotřeba přes 10 l. Při svižnějším tempu po německých dálnicích (150-170) přes 12 l LPG. Když jsem vezl kola na střeše do Mnichova, průměrná spotřeba činila 13,5 l LPG. Při jízdě na benzin spotřeba klesla o cca 1 až 1,5 l. Nejnižší spotřeby jsem dosáhl, když bylo auto úplně nové při cestě do jižní Francie, jel jsem především po silnicích a spotřeba 5,8 l (ještě jsem tam neměl LPG).
Další problematickou věcí je výdrž žárovek v předních světlometech. Kupoval jsem zásadně s prodlouženou životností, přesto vydržely tak jeden rok. To by mě zase tak netrápilo, jako ten příšerný přístup. Světla se musejí demontovat a jde to velice moc špatně. Nepovažuji se za technického antitalenta, ale i při max. opatrné demontáži se mi povedlo světlo lehce škrábnout o plech blatníku. Někteří to řeší demontáží autobaterie nebo nádobky ostřikovače.
Abych jenom nekritizoval, auto poměrně slušně brzdilo, vnitřní zpracování bylo také na slušné úrovni, byť na nerovnostech stále něco povrzávalo. Jezdilo vcelku svižně, bohužel těch 80 kw bylo někde u 6ti tis. otáček.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 24


Komentáře uživatelů k recenzi Hyundai i30

Vložit komentář

Mýlíte se

Dobrý den, mýlíte se. Tohle auto využívám na dopravu ke kozám (profesí jsem kozomrd) a funguje. Je dobré.

19.05.2023 | 14:36:33 | Francesco Cozzomrdo  | 85.135.205.* Reagovat

Tohle není recence auta, ale zacházení s ním.

Tohle auto neznám. Jezdil jsem s Kia ceed se stejným motorem (spotřeba 5litrů). Ale vím, že do tohoto motoru se při pohonu na LPG musí namontovat přimazávání ventilů. Pokud ho namontujete poté, co zničíte hlavu, ventily a vačku, není to asi to pravé. Že se autorizovaný servis zřekl záruky, když bylo zřejmé, že závada souvisí s přestavbou na LPG, to jim nesmíte mít za zlé. Pokud s tímto autem jezdíte za 7l Ba/ 9LPG bude možná ještě problém mezi pedálem a sedačkou. Tím to auto neobhajuji. Neznám ho a vycházím pouze z napsané recenze

10.09.2015 | 22:11:07 | Tomiq  | 80.92.248.* Reagovat

Korejská kvalita.

Všechny dnešní auta nejsou stejný www.autoforum.cz/zajimavosti/korejska-kombi-zcela-propadla-v-losim-testu-jsou-nehorsi-ze-vsech/

06.09.2015 | 11:49:19 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Korejská NEkvalita a japonská kvalita

1.místo honda civic tourer :-) to auto je fakt úžasný,nemá chybu!!!Mít volnýho půl mega už pro něj běžím.Kamarád má tohohle civica ale hatch 1.8 16v a má na palubáku spotřebu 6,6L a to jezdí z 90% po Brně.Doporučuju se alespoň svézt,krásný svezení.

06.09.2015 | 14:03:47 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Je potřeba ale objektivně říct že obrovskou roli v testu budou hrát pneumatiky.

06.09.2015 | 14:09:26 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Continetaly a Hankook nejsou žádný čínský hnojky stejně jako Brigestone,takže v tom hrajou roli minimálně.Spíš je to o tom šetření.Tohle zákazník nevidí,ale při jízdě se to pozná teda jak kdo asi.Ten kdo mraky let jezdil ve feldě a pak sedne do hnojdé tak asi stříká blahem.A proto tvrdím to co tvrdím a nebudu se opakovat.Ty jsi s korejcema třeba nikdy nejel a nemáš srovnání s jinejma značkama,ale podvozek neuměj.

06.09.2015 | 14:39:04 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Já vím,dělám přes deset let v servisu a začínali jsme jako pneuservis tak že o pneu něco vím.Spíš jsem měl na mysli že civic obouvá 225/45/17 bridge a hnujdé myslím 205/55/16 hankook - to sice není žádná číná ale je to pořád "druhá liga" spolu s firestone,barum,semperit,vredestein atd ale bričky jsou první liga spolu s continental,michelin,pireli.A 225 nebo 205 je taky rozdíl v přilnavosti.V hjundé jsem jel xkrát ale nikdy ne tak na hraně abych si udělal obrázek o kvalitách podvozku.Že je honda lepší a první mě vůbec nepřekvapuje.Honda je pro mě top výrobce a doufám že navždy zůstane na rozdíl od bmw :-(

06.09.2015 | 15:32:31 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Omluva:ceed má conti a je poslední tak že podvozek musí stát opravdu za hovno.-)

06.09.2015 | 15:46:35 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Ty máš opravdu jen desetiletou praxi v servisu?,no nic moc,tak to jsi stále jen tovaryš a o autech se ještě musíš hodně dlouho učit.Něco o autech napiš tak za dvacet let,pak tě možná někdo snad bude brát vážně.Přehled a rozumná úvaha je to co v těch tvých ho(v)nech chybí.Zatím je to jen na pousmání.

06.09.2015 | 17:08:19 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

O autech se budu učit celej život i v padesáti,automechanik se učí s každým novým modelem.Kdybys o autech a o servisu aut něco věděl ty tak nevypustíš takovej nesmysl s pusy.A promiň nebudu s tebou ztrácet čas,jsem tu abych se o autech zase něco nového dozvěděl a né abych tady odpovídal zakomplexovanýmu chudákovi kterej si léčí mindráky na fóru protože v reálu by dostal hned pres držku :)))

06.09.2015 | 17:39:33 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

No, tak tady se o autech opravdu něco dozvíte :-) To jsou skutečně ty "pravé" stránky. Neblázněte Pavle, tady je to něco mezi "priznejse" a dikobrazem. Několik opravdu rozumných lidiček je uřváno přehršlí pubertálních mladíků, neřidičů - spolujezdců, a hrstkou psychicky nevyrovnaných jedinců. Je to spíše pro pobavení, ale nějakou vážnost tomu tady nepřisuzujte. Pročítám zdejší příspěvky asi půl roku, občas (zřídka) něčím přispěji, ale neustále mě zdejší odborníci ujišťují, že můj názor na tyto stránky je správný. Ovšem - nikomu ho nevnucuji, někteří si to tady naopak užívají :-)

06.09.2015 | 19:29:19 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Bohužel je to tak :) přijde mě že tady si akorát každý dokazuje že má lepší auto než druhý a pak publikuje žvásty které nikdo běžně nechce ani raději poslouchat.

06.09.2015 | 21:04:51 |   | 89.176.3.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Za svůj názor dostat hned přes držku?Inteligentní řešení i třeba pro zákazníky.

07.09.2015 | 09:22:50 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

Bohužel tady je to jeden zvrácený názor vedle druhého a názory moc zákazníkovi nepomůžou hlavně typu od někoho kdo s tím autem nedošel ani do kontaktu jen o něm někde něco četl nebo slyšel od známého a podobně a z velké většiny když se tady občas mrknu čtu jen jak každý hájí svoje auto a uráží ostatní nic víc,když nemáš Škodovku což už ani to ne nebo Japonce nemáš tu co plkat tak to bohužel působí.

07.09.2015 | 11:26:08 |   | 89.176.3.* Reagovat

RE: Korejská kvalita.

A vy v pneuservisu poznáte, jak která pneumatika sedí, jaký má valivý odpor, vlastnosti na mokru, sněhu...?

10.09.2015 | 22:15:07 | Tomiq  | 80.92.248.* Reagovat

Kup škodovku

tak si kup škodárnu a uvidíš

31.08.2015 | 15:16:49 | Trevis  | 46.227.13.* Reagovat

problém je spíše někde uprostřed :-)

Sice nejsem fanda korejských vozů a nikdy bych si vůz této značky nekoupil, protože tento výrobce šetří na všem co se dá jenom proto, aby se dostal na co nejmenší prodejní cenu, ale tady se musím Hyundai trochu zastat, protože chyba byla především na vaší straně, což si i uvědomujete. Jezdím pouze na LPG už dobrých 10 let, tak o různých rizicích a pohádkách kolem LPG vím své. Zajímal jsem se o problematiku více do hloubky vždy před nákupem každého vozu, který jsem dodatečně nechal osadit pohonem LPG, nebo již s LPG kupoval. Samozřejmě kde jaký garážník co LPG montuje vám tam flákne cokoliv podle vaší peněženky a co umí montovat a zbytek neřeší, protože to mnohdy ani sám neví. Profíku v této branži je celkem málo, proto se ani moc nedivím, že vám to ti, co vám to montovali nerozmluvili, protože by asi přišli o kšeft. Ne všechny motory jsou totiž vhodné na přestavbu na LPG. Stejně tak je tomu i u vozů některých japonských a evropských značek, takže nelze říci, že pouze korejské vozy mají tento problém, stejně tak jako všechny nové motory. Nicméně u Hyundai jsou to všechny benzínové motory v nabídce u vozů od i10, což je ten průšvih. Většinou jde totiž pouze o jednotlivý typ motoru a všechny ostatní stejného výrobce jsou již ok. Hyundai to dobře ví, že jeho všechny novější benzínové motory nejsou na provoz na LPG dimenzovány, protože šetří opravdu na všem. Pokud chce někdo dát do této značky vozu LPG výrazně doporučuji si to nechat namontovat již při koupi nového vozu výrobcem, která dá do vozu i materiálově dimenzovaný motor a nějaký jeho partner tam potom namontuje LPG agregát. Sice to vyjde na cca. 35 000kč, čili zhruba o 9-10 000kč více než je běžná cena, ale do budoucna se to opravdu vyplatí, protože budete mít jistotu, že tyto problémy mít nebudete, protože výrobce použije materiálově kvalitnější motor, čili některé jeho důležité součásti snesou vyšší teploty, které při spalování LPG běžně vznikají. Standardně totiž do vozů dává pouze součásti na menší zatížení, což mnoho lidí ani netuší a je to znát i při větším nájezdu km na benzín. Montují již také spolehlivý LPG agergát osvědčeného výrobce BRC a taky tím nepřijdete o záruku od výrobce auta. Dodatečná instalace LPG pohonu později velmi rychle pošle motory od Hyundai do kytek, zvláště u řady aut i10 a výše, což byl nakonec i váš případ. Co si tak v recenzích a diskuzích všímám, většina lidí co si kupuje Hyundai, totiž přechází vetšinou ze starších škodovek typu Felicie a nebo Fabie po špatných zkušenostech s motory typu HTP a hlavně kvůli nízké ceně nového vozu. Takže za mě LPG určitě ano, ale nejdříve se poradit s někým, kdo tomu fakt rozumí a máte auto s vhodným motorem na přestavbu, jinak více proděláte než vyděláte.
Třeba na rodinném voze Subaru Legacy combi (r.v.2007), kde má výrobce také vhodné a nevhodné motory pro předělávku na LPG, také prodejce nabízel instalaci do nových vozů a volil především špičkové výrobce LPG agregátů, jako je např. zmiňovaný BRC. Auto má dnes nalítano přes 139 000km pouze na LPG, čili od novoty a pravidelná kontrola vůle ventilů co 30 000km vždy bez problémů. Auto nějak nešetřím a občas mu pořádně šlápnu na plyn, čili otáčky letí třeba do omezovače a auto táhne pořád stejně jako na benzín. Pokud někdo postřehne pokles výkonu na LPG vůči benzínu, má buď slabý motor, nebo špatně nastavenou řídicí jednotku LPG, nebo je v háji některý LPG vstřikovač a nebo je problém s lambda sondou. Pokud je vše z toho ok, pokles výkonu nepoznáte. Samozřejmě chce to mít dobrý LPG agregát vhodný pro váš typ vozu, pravidelně měnit nejen správný olej a svíčky, ale i filtry LPG kapalné a především plynné fáze a tím mít v perfektním stavu i LPG vstřikovače. Pro jistotu jsem ještě nechal doinstalovat elektronický přímaz ventilů, který je ekonomicky méně náročný než vstřikování benzínu. Podtlakový přímaz ventilů je doslova na 2 věci, i když je hadička pro každý ventil zvlášť, protože to diskutabilně funguje pouze při co nejmenších otáčkách motoru a to je ten problém, prostě při vyšších otáčkách to nemaže vůbec. Navíc je to dosti neekonomické řešení i z hlediska ceny a výdrže mazacího přípravku. Smysl má pouze elektronické mazání ventilů pomocí čerpadla, které to tam tlačí furt pod stejným tlakem, nehledě na otáčky motoru a 5L balení značkového mazadla JLM v ceně kolem 2500kč vám vyjde na cca. 50 000km.
Lidé prostě neznají kolem LPG základní věci a spoléhají na to, že jim odborníci, kteří se tím zabývají poradí. Problém je ale ten, že to většinou jsou garážníci, kteří se to jenom naučí montovat a další věci kolem toho už moc netuší a pak to takto dopadá a lidi mylně nadávají na LPG, že jim zničilo motor a že to není dobrý způsob alternativního pohonu, atd. V rodině máme několik aut a všechny jezdí pouze na LPG a bez sebemenších problémů, jenom to chce být dostatečně informován a ušetřit si pak zbytečné trable. Jinak přístřik benzínu je ještě o něco lepší než elektronický přímaz ventilů, ale zase je to z hlediska návratnosti na delší dobu, protože to papá zároveň i trochu více benzínu, což zase u motorů s turbem je nutnost. Na ten nesmysl s drahým provozem zvané podtlakové mazání ventilů je lepší zapomenout, protože jsou to vyhozené peníze.
BTW: Nedoporučuji dávat LPG do všech motorů typu TSI, TFSI a podobně, neboť jim velmi výrazně zkrátíte jejich životnost.

02.03.2015 | 01:33:52 | J.M.  | 91.103.165.* Reagovat

RE: problém je spíše někde uprostřed :-)

Rozebral jste to pěkně a souhlasím. Mám taky podtlakové přimazávání ventulů a přemýšlím, že to asi není úplně ono. Nejvíc maže při brždění motorem. Nejmíň, nebo vůbec při jízdě při plně sešlápnutém plynu. Servisák mě ujišťoval, že je to v pořádku. Uklidňuju se tím, že to mazání neusí být trvalé. Namazání nějakou chvíli vydrží, takže tomu naložím při výjezdu kopce, pak to pěkně promažu při sjíždění atakdále. Problém asi budou kopce typu Brenner, kde pojedu s plně otevřenou škrtící klapkou několik desítek kilometrů.

10.09.2015 | 22:29:12 | Tomiq  | 80.92.248.* Reagovat

bohužel stále platí, že nám nikdo zadarmo nic nedá a levné vozy musí bejt logicky někde ošizené, páč by potom nemohly bejt levné, jsou spočítané cca na nájezd 150000km pak běda, zatímco u jiných začíná druhej život(jsou při tomto nájezdu sotva zajeté)a vím o čem mluvím

23.11.2014 | 21:17:45 | jiří  | 88.83.174.* Reagovat

RE:

To je snad samozřejmé že musíš vědět o čem mluvíš.A nebo máš halucinace?

23.11.2014 | 22:54:53 |   | 88.100.179.* Reagovat

majitel myslím, že za to vůbec nemůže, ty motory těch korejských rychlokvašek zas takový držáci nejsou ani na benzín, sám jsem měl céééééda 1,4 s údajně 80 kw a lpg mi plynaři rozmluvili, prej ten motor půjde rychle do kytek. Spotřeba nic moc ani na benzín a výkon 80 kw tak leda na papíře už to nikdy nechci

23.11.2014 | 21:03:53 | jiří  | 88.83.174.* Reagovat

Nekvalitní auto...?

Takže abych to shrnul, pokud jsem dobře pochopil, tak jste si nechal sám namontovat do auta LPG - proč? Aby jste ušetřil cca 5000 Kč od originálního Hyundai servisu a tím ztratil záruku na vůz? No už tohle se mi jeví jako hodně špatný kšeft. Poté jste zcela ignoroval veškerá servisní doporučení a předepsané kontroly pro vůz, akorát jste si měnil olej a filtry, čímž jste dohromady vítězoslavně ušetřil cca 40tis. Kč. A teď když se to auto Vaším úžasným šetřením na těch "správných" místech začalo kazit, tak za to může Hyundai...No zajímavý názor...Jenom tak mimochodem, pokud by jste se o záruku nepřipravil, tak by Vám to Hyundai v rámci záruky zdarma opravil a ještě by jste po celou dobu opravy měl náhradní vůz zdarma...Myslím, že konkrétně v tomhle případě by nadávky neměly směřovat na auto, ale na provozovatele tohoto vozu...

28.01.2014 | 20:46:28 | Radkus  | 46.174.59.* Reagovat

Vačka

Mě se nezdá, že by palivo mělo společné něco s vačkou, to je až moc daleko. Tam vidím problém buď výrobní vada, nebo špatný olej...
Co se při špatném oleji první opotřebovává je klika, pístní kroužky, ventily a taky právě ta vačka, atd, ložiska no prostě všechno možný...
Co se kazí při špatném palivu jsou ale jen části poblíž spalování, či dopravování paliva jako např. vstřikovací systém. Stěny pístu, ventily, pístní kroužky. A pokud je v motoru velký obsah vody, tak stěny pracovního prostoru jsou zrcadlově čisté.
Následně já už taky musím říct, že cítím, že LPG je fakt problematické s řešením výměny oleje, mám to tam při 12tkm, a už bych ho měl měnit, je fakt divný, pravidelně na to koukám a už nemaže. Což je zarážející na to, že by se měl měnit co 10tkm...nečekal jsem to! Mám Kii... Takže asi půjdu ještě letos do výměny, i když jsem si myslel, že vydrží nějakých 20tkm. :(

09.09.2013 | 19:15:30 | svlastik  | 46.47.170.* Reagovat

ale ale, to jsou věci

Myslím, že motor jsi si zničil sám. Nekvalitou u Hyundai to až tak nebude. Motory upravené pro použití LPG musí mít jinak materiálově řešené pístní kroužky, sedla ventilů i ventily, neboť při spalování plynu vzniká voda a ta korozivně napadá součásti motoru. Tento problém jsem námětově řešil u nového Renaulta Thalie s motorem 1,2 16V a rozhodl jsem se z toho důvodu do LPG nejít. Mám jinak doma velký Hyundai jiného typu s naftovým motorem, takže bohatost směsi neřeším, ale opravy či výměny dílů mě za nějakých 7 let, co ho budu mít stály celkově asi 28 tisíc (většinou elektrické příslušenství), takže v nekvalitě u Hyundaje problém až tak nevidím. Problém s bohatostí směsi je obecný u všech značek a jedán bláznivými a nesmyslnými ekonormami. Při rozjíždění se to pak halt trochu kucká.....

09.09.2013 | 09:11:32 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Voda vzniká i při spalování benzínu nebo nafty.

09.09.2013 | 09:15:46 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Ale jenom sekundárně, u LPG je to hlavní složka.

09.09.2013 | 10:03:15 | Ing. Miroslav Had  | 194.50.2.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Ale no tak. Jak u benzínu, tak u LPG jsou voda společně s CO2 hlavními produkty jejich spalování. Rozdíl je jen v tom, že u LPG vzniká vody o něco víc a CO2 o něco míň.

12.09.2013 | 11:41:07 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Hyundai nekvalitní rozhodně není.Jezděte na to nač je motor stavěný,problémy se vám vyhnou,nakonec jste neušetřili nic,ba naopak.Věřím že většina uživatelů dá přednost spolehlivosti a nenáročnosti na údržbu v podstatě jednoduché atmosféře a v součtu všech pro a proti nakonec vychází nejlíp atmosférický motor bez turba a nakonec i všech kazítek kolem toho a taky bez předělávky na plyn.Jestli je maloobjemový benzínový motor pružnější a má větší zrychlení z nuly na sto,pohon na plyn v této chvíli u čerpačky levnější,je mi srdečně jedno.Nakonec zjistíme že není potřeba až tak stále někam spěchat a momentálni úspora s náhradním palivem se ve finále může dostat do záporných čísel.Ale to jsme možná trošku odbočili.Nakonec to je i dobře že se stále něco zkouší ,vymýšlí,zdokonaluje,jen u těch prvopočátků na to občas někdo doplatí,žel i vývoj přináší oběti.

09.09.2013 | 13:05:46 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Prosím o vysvětlení, nač je motor stavěný? Je to uvedeno na nějakém štítku? Nebo v návodu k obsluze? Nebo je to jen vaše pojetí "kvality" hyondé? Dělat to a to, jezdit tak a tak, a pokud šlápneš vedle, tak je po motoru? To přece nemyslíte vážně. Motor musí být schopen s vozidlem absolvovat jakýkoli provoz ve všech situacích, které mohou nastat, musí být dimenzovaný a odolný v běžném provozu s jakýmkoli provozním zatížením (jízda v koloně, naložený vůz, nutnost předjíždění, nebo přesun po dálnici atd...) pokud toto nezvládá, pak není něco v pořádku. Řeči typu "musíte se k motoru chovat...." jsou nesmysly. Tím neříkám, že musíte jezdit rallye, nebo autocross, ale vše ostatní je "normální".

01.09.2015 | 20:26:22 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: ale ale, to jsou věci

Stavěný je na pohon, který je k tomu určený vznětový/zážehový a pokud si někdo pořídí auto a je taková socka, že si musí někde zbastlit pohon LPG (většina značek má potíže s tímto pohonem) tak ať si koupí lítačku a neřeší auto.Bláboly tipu, že je to Hyundai a že šetří na všem fakt ubohé. Sám mám Ceeda se stejným motorem 8 rokem bez jediné závady a motor tahá mezi 1.4 nejlépe i podle lidí co mají projeto spousty aut. Všichni máte pocit, že koncern všechno dělá poctivěji a kvalitněji a kde máte fakta? Každé auto je o tom, jak se k němu majitel chová a jakou mu dává údržbu. Čest ubožákum, co nemohou překousnout úspěch korejských automobilek posledních let a sami jezdíte v Passatu 2005.

09.06.2018 | 11:09:32 | Polsonside  | 185.124.195.* Reagovat

i30 vs.LPG

Motory z i30 se na přestavbu nehodí - nemají tvrzená sedla ani hydraulické vymezování ventilové vůle.
Při provozu na benzín je u těch motorů předepsáno seřízení vůle po 30 tkm (pokud si to dobře pamatuju), LPG tomu dává více zabrat, takže ideálně seřízení vůle každých 15 tkm. Když se to zkombinuje s přimazáváním a nevytáčením motoru nad 4000 rpm, tak by to snad mohlo vydržet.
Ale problémy s bohatostí směsi by to asi nevyřešilo, ten motor má malý objem, široké spektrum otáček a vysoký specifický výkon, takže odladění LPG asi není jednoduché. Když už bych kupoval i30 (ať už s LPG nebo bez něj), tak jedině dvoulitr.

05.09.2013 | 19:47:19 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Než hjondé to radši chodit pěšky.

05.09.2013 | 19:56:49 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Takže se nic nemění.Po výplatě týden Mhd a zase pěšky.Ach jo.

05.09.2013 | 20:41:39 |   | 88.100.179.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Slovo odborníka a specialisty na auta! Díky za info něco si z toho vezmu...přece jen Hyunday není moc noblesní a ani dle tebe kvalitní značka tudíž se budu mačkat v MHD nebo raději nebo chodit pěšky.Díky tobě o ní snad nikdy nezavadím...

05.09.2013 | 22:27:09 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Experte ani neumíš správně napsat v čem jezdíš.Že jsou to pro někoho jebky,tak stejně to může bejt i vysněná kára jako i dacie,lada nebo orezlá felda.

05.09.2013 | 23:33:23 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Teď zjišťuji jaký jsem vůl.Mohl bych chodit pěšky a já si koupím pro mě vyhovujícího,neporuchového korejce.Příště si nechám poradit od skutečného odborníka.Nu což,malou útěchou mi může být pocit že jsem zvolil sám za sebe svým omezeným rozumem.

06.09.2013 | 07:20:10 | Rolf  | 88.100.179.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

jasně, kup Fábii, to je aspoň super žihadlo:-)))))

31.08.2015 | 15:17:52 | Trevis  | 46.227.13.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Jen aby vám to nadšení z korejce vydrželo ještě příští rok. Radost z nového auta se může projevovat jako ve vašem případě - posměchem ostatním, ale pozor, pýcha předchází pád. Mimo neetické reklamy nám toho korejci ještě tak moc nepředvedli.

01.09.2015 | 20:19:52 |   | 89.176.46.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Moje slova,lépe bych to nenapsal...Hlavně si myslím že vysmívat se někomu že jezdí ve škodovce když sám jezdí v hjundé je naprosto mimo mísu.Neřekl bych kdyby Trevis jezdil v s-klase nebo bently,ale tohle je úsměvné.Vždyť škodovka i hyundai jsou vyrobeny u nás a cílí na stejné zákazníky.Myslet si že mám "něco víc" když mám hjundé je blbost.Jsou to obě stejný haraburdy jak by řekl Luboš :)

02.09.2015 | 12:17:59 | pavel e36  | 37.48.37.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Evidentně jsou zákazníci hjondé stejně ubohý jako jejich reklamní kampaň.

02.09.2015 | 14:08:27 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Toho Juru by měli trvale vyřadit z diskuzí, větší ubožák zde snad ani nepsal, spíše je to chudák, nemůže za to s jakým vybavením přišel na svět.😰

02.09.2015 | 17:39:52 | Sami  | 88.101.118.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Máš něco k hnojdé?Jinak sis splet stránky.S pindíkama jsou jinde.

02.09.2015 | 17:50:01 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Juro, v AAA mají Felicií 1,3 50kw, snad je na ní akce a stojí 10 900,-
Má málo najeto a jen částečná koroze, možná nějakou stovku usmlouváš , dej pak vědět jak jsi dopadl, víš kolik lidí bude čekat odpovědi.😀

02.09.2015 | 18:02:53 | Sami  | 88.101.118.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Tak šup pro ní.Sice je to už pomalu oldtimer,ale jednou bude mít cenu ikdyž jich u nás jezdilo mraky.A víš proč nikdy nebude hnojdé veterán?Odpověz si sám.

02.09.2015 | 18:50:13 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Ale Jiříku já auto mám, tohle je nabídka pro tebe, proč pořád na sebe upozorňuješ, ať ti ten výhodný kup někdo tobě rovný nevyfoukne, to by byla škoda. Víš jak jsou na Felicií levné náhradní díly a ta spotřeba. Hned tam volej, neboj, je to zdarma, jo zapomněl jsem ti napsat , že to není kombi, ale jak pojedeš s maminkou na nákup do Kauflandu, je ten kufr dostatečný, konečně nevyužijete MHD, ty oči maminky, jak ji poprvé odvezeš se ti budou ve snech vracet. Mezi námi, možná ti mamka na feldun,něco přispěje, bude mít radost,jak je syn úspěšný. A už ticho a když už máš přístup na net, tak si stáhni manuál na Felicií"

02.09.2015 | 19:43:39 | Sami  | 88.101.118.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Evidentně je to tvůj nedostižnej sen,když chodíš na tyhle inzeráty. A ta nemoc hnojdistů ze škodovek se dá léčit.Prodat to,ale to by to nejdřív někdo musel chtít :-) Holt auto na věky.

02.09.2015 | 20:05:38 | Jirka  | 82.202.120.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Že vás to baví se urážet kvůli značce auta...:D větší ubohost už snad ani není.

Myslím že je dobrý aby si každej jezdil v čem chce a jedno jestli je to Hjondé nebo Trabant nebo nevím co ještě.Hjondé přibývá více a více a co tak slyším zase tak velký krámy to nejsou navíc dneska je to všechno stejně odrbaný a to už i prémiové značky nejsou to co bývali prostě auta na pár let a pak s ním pryč tak nevím co řešíte ve světě je to běžný jen zvyklí Čech by chtěl mít všechno na 20 let.

03.09.2015 | 10:40:45 |   | 89.176.3.* Reagovat

RE: i30 vs.LPG

Máte pravdu, fakt taková diskuze je trapná.

03.09.2015 | 19:05:38 | Sami  | 88.101.118.* Reagovat

Hyundai šel z kvalitou hodně dolů... ? Mé zkušenosti jsou přesně opačné.Na plyn nejezdím,minulé auto bylo německé a problémů více.Tak vám nevím(nový model i 30),nic nekvalitního nezjišťuji.

04.09.2013 | 21:06:57 | Rolf  | 88.100.179.* Reagovat

Lpg

No je všeobecně známo, že japonské a korejské auta potřebují přimázávání Flesh Lube aby se nepodpalovali ventily. Podle mě jste měl špatně udělané LPG , já mám Toytu previi a jezdím cca za 12 l lpg , ale je fakt, že se snažím motor točit pouze do 3500 ot. Když jste si dělal sám výměny olejů, co jste dával za olej, lidé ve snaze dát to nejlepší, kolikrát motoru uškodí, protože dávají řídké oleje, které nemají potřebnou schpnost udržet mazací film a tím se ničí ty vačky.

04.09.2013 | 20:13:16 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Lpg

Naprosto souhlasím, za problémy stojí LPG. Nicméně v Getzovi jsem ho měl také, dokonce od stejné firmy HLPROPAN a byl jsem max. spokojený. Olej jsem dával předepsaný včetně specifikace 5w30 Shell nebo Castrol, poslední tam byl od AGIPU (ENI) také 5w30, co tam dal servis, co opravoval motor. Po té opravě jsem měl pocit, že ten motor je v lepší formě, než když byl nový. Možná, kdyby tam to přimazávání bylo instalováno hned, tak by to pomohlo a motor by třeba vydržel o 50 tis. více. Osobně bych více spoléhal na přívstřik benzínu. To ale systém Magic II ještě neuměl. I30 by při točení do 3.500 otáček vůbec nejelo, to by bylo opravdu tam na popojíždění po městě. Dnes už jsou šestirychlostní, to musí být pro dálniční provoz výhodnější. Ještě k tomu přimazávání, otec má v Renaultu Fluence originální zástavbu LPG od Renaultu a přimazávání má podtlakové jednou hadičkou do sání. Já jsem tenkrát nechal udělat pro každý válec samostatně, dle sdělení mechanika, co to montoval, v případě aplikace jednou hadičkou za směšovač dojde k ochraně prvního ventilu, který dávku sebere a na ostatní se nedostane.
Berte tuto recenzi za čistě můj názor a mojí zkušenost. Osobně jsem také rád, mohu-li si přečíst podobné zkušenosti, neznám prodejce, který by se chlubil nějakými slabinami vozidla.

05.09.2013 | 10:19:19 | Bobisimo  | 193.179.124.* Reagovat

RE: Lpg

Jak vidím, LPG je celkem problematické (to konečně CNG a nafta nebo E85 také). Proto hledám vždy auto s benzinovým motorem a malou spotřebou. K tomu nutno dodat - bez turba a přímého vstřiku a ne koncern VW. Mám ovšem výhodu, že mi nevadí malá auta. Nikdy jsem nemusel řešit problém, zda se např. dozadu vejdou 3 dětské sedačky...
Olej 5W-30 může asi takovým škodám napomoci. Já používám běžně 10W-40 a pod 5W-40 bych nešel. Předpis výrobce ohledně viskozity bych případně korigoval, ostatně nedodržují jej kolikrát ani značkové servisy. Specifikaci oleje dodržuji vždy a 10W-40 zatím vždy vyhovělo i předpisu výrobce.

05.09.2013 | 16:06:04 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Lpg

A není problém právě v oleji ? Ten 5W-30 nemusí být při tvém využití (často dálnice, vysoká rychlost, vysoké otáčky) to pravé ořechové. Já osobně bych šel minimálně do 5W-40, ten by měl mít lepší vlastnosti při vyšších teplotách a nestojí o nic víc. A asi bych zvážil i použít "závodní oleje" 5W-50 nebo 10W-60.

05.09.2013 | 19:56:02 | Michal  | 212.158.129.* Reagovat

RE: Lpg

Ještě taková věc.
Závada na vačce synonymum pro mechanika je, žes tomu motoru dával pořádný kapky...a tady to jde vidět jak a co píšeš...
Vačka se přidírá olejem, to ano, ale jestli dřív odejde vačka než klika či ložisko na klice, tak to není problém špatného mazání oleje, ale problém, tedy ten nejdůležitější faktor na autě někde mezi volantem a sedačkou. :D
Takový motor určitě není polykač kilometrů po dálnicích obzvláště s pohonem, který mu nedá ani trochu výkonu navíc.
Dřív či později by něco odešlo ať už s LPG nebo bez.
A generálkovat něco z Koreje? Cha, když mě odejde motor, tak ho házím rovnou na šroťák i s tím bezcenným zbytkem tenkého papundeklu nulové váhy a nemožného odkupu ve sběrně. :D
Příště bych doporučil právě asi to co máš, tedy diesla ve 2.0l a výš, nebo tak něco...
Věřit, že stejné km by zvládl VAZ CHachacha, taky jsem ho měl, taky jsem ho na dálku zadřel. Je to prostě do obsahu 1.5l, ale mě to stálo pakatel stačilo sehnat celé jiné auto.
Nedělejte z motoru Hyundai něco extra špatného, byl to jen špatný výběr na špatné trasy a s Getzem tak to vám absolutně nevěřím, že by jste s tím jel do Mnichova nebo do Francie a držel to někde skoro u omezovače, a dojel bez závad. :D
Jestli jej stále máte, tak nesmíte překročit dlouhodobě 3,5t ot, tak jak je doporučeno níž a taky nesmíte jezdit pod 2t ot. Právě pod rozmezím 2t otáček se podpalují ventily. Takže se držet plus mínus v tomhle rozpětí...

10.09.2013 | 06:45:13 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

RE: Lpg

Ano, při jízdě po německých dálnicích tj. 160-170 km/hod., točil motor přes 5 tis. otáček. Tam asi trochu zabrat dostával. Ono ale i při naší 130 km/hod. točil přes 4 tis. otáček. To znamená, že jezdit pod 3,5 tis. otáček se dá po městě a okrskách. Kdybych nad 3.5 tis. otáček přepínal na benzin, tak bych na něj jezdil z 80 %. Co se týče Getze, bavil jsem se o této problematice v Hyundai a ti mi na to odpověděli, že u Getze byl jednodušší motor, proto více snesl. Prodával jsem ho, když měl naběháno přes 140 tis. km a motůrek byl opravdu fit, jediné, co mě tam chvilku trápilo byla cívka, vyměněna pro 1 a 4 válec a vše zase OK. A nepotřeboval žádné přimazávání! S Felicií ta samá zkušenost, také měla při prodeji přes 140 tis km, ale tam byl jednoduchý motůrek.
Nebýt toho LPG, tak by byl motor OK, v tom mě potvrzují ostatní íčka, která jsem viděl prodávat po dvou letech provozu a nalítaných 200 tis. km. Takovou porci km nenajezdily po městě či okrskách.

10.09.2013 | 08:32:45 | Bobisimo  | 193.179.124.* Reagovat

RE: Lpg

Na takéto typy jázd to asi nebola optimálna voľba... ak by som uvažoval nad LPG tak idem do auta ktoré to má origo namontované alebo to urobí predajca... vyberiem si agregát s rezervou výkonu- preto dávam lpg aby mi vyvážilo vyššiu spotrebu pri vyššom výkone motora - pre takéto auto min. 1.6, lepšie 2.0... a určite nie ľahkobežný olej, vyššie letné číslo a nie predlžené výmenné intervaly... škoda že ste si to nedali dokopy pre kúpou....

03.05.2014 | 20:26:18 | miki  | 87.197.138.* Reagovat

RE: Lpg

Ano, svoji roli může sehrát i použití nyní moderních nízkoviskozitních olejů (které já např. nepoužívám) nebo i dlouhý výměnný interval (u i30 snad 20000 km).
Jezdit na LPG s tím, že točím do 3500 ot. mi také nepřijde moc praktické. Ale setkal jsem se i s horším případem. Jeden exot, dokonce vystudovaný inženýr (snad i strojař), si dal na Jawu 350 přídavné světlo dolů mezi šavle. Když jsem podotkl, co to dělá při propružení vidle, tak odvětil, že je potřeba přední brzdou brzdit jen mírně. Šel jsem do kolen, ale neříkal jsem už nic...

05.09.2013 | 10:25:01 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE: Lpg

No já jezdím s tou previi a snažím se jí opravdu točit do těch 3500 ot. ale je to daný i tím, že po těchto otáčkách začíná být hlučná a mě to vadí, nehledě na to, že právě u lpg dochází k delšímu hoření a vyší otáčky znamenájí více prohřívání ventilů, nehledě na jejich rychlost zavírání atd. Za tu vačku může nejspíš ten olej. Ono 5w30 je strašně moderní, ale velice řídký olej, souhlasím zde s názorem, že nejlepší olej je 10W40 5W40.

06.09.2013 | 13:07:00 | Bebe  | 178.255.168.* Reagovat

RE: Lpg

Tak vy jste teda... Takové řeči mě vytáčí...
Už vás vidím, jak jedete s autem do Itálie 1tkm a v kuse mu dáte 4,5-5,5 tisíce otáček bez zastavení, už vidím, jak to ten váš 1.0l s přehledem zvládne bez sebemenšího poškození po následné prohlídce. :D
Neee vlastně co to plácám, já jsem ten váš skvost urazil omlouvám se vážně, to jsem nechtěl. :D To je přeci VVTi - motor snů...
Tady si asi máš všimnout, že jakmile najedeš na zahraniční dálnici, tak to už není pouhých 100km, tedy co by kamenem dohodil...

Mám LPG sekvenční a spotřeba je naprosto stejná, žádný rozdíl nepociťuji a jediný litr navíc je ten, to než se přepne na plyn po 30°C zahřátí vody. V létě to je po necelých 5 vteřinách startu, tak si veme necelý litr benzínu nepočítám to, protože to nejde a někdy je to i v setinách, podle teploty okolí a benál doplním tak jednou za straaaašně moc kilometrů. Ale taky ho nehoním a jezdím lážo plážo. Když ho chci točit nad 3.5tkm, tak to sakra na to LPG NEJEDE, proto to palivo stojí 15kaček. Proč stojí benál 36 kaček, a proč stojí vylepšený 42kč. Ten rozdíl v tom asi něco je ne???
Nalijte olej do nafťáku pod 23kč(bionafta) a můžete s tím dračit po dálnicích? Říkám NE!!!
KAŽDÁ přestavba má volbu ručního přepnutí na BENZÍN. Takže když to chci točit nad 3.5t, nebo předbíhat a chci jet dálkově a dlouhodobě přes 140km/h po dálnici, přepnu na benzín!!! A to mám 1.6 u 1.4 bych to přepínal už kolem 130km/h.

10.09.2013 | 07:16:08 | svlastik  | 82.117.130.* Reagovat

To je tak když se dá auta něco co patří do sporáku!...:)hold někdy to nevyjde dle představ.Dle recenze to začalo až s LPG což nelze vinit auto jako samotné. Vez toho by problém třeba nenastal a pak by jste mluvil třeba jinak:)

04.09.2013 | 17:34:51 |   | 62.245.124.* Reagovat

RE:

Hold se vzdává králům a jiným panovníkům. Ale něktěří to HOLT pořád nevědí. Jinak souhlasím, plyn patří do sporáku, tož dobře mu tak.

05.09.2013 | 01:04:20 | Kolemjdoucí.  | 188.175.53.* Reagovat

RE:

Nebo do sporťáku ? :-)

05.09.2013 | 07:24:47 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

Já tedy důvěru v Hyundai nemám, ale tady to vypadá, že za problémy může spíše provoz na LPG. Jakoby špatné mazání motoru při provozu na LPG.

04.09.2013 | 14:08:29 | Itall  | 88.83.187.* Reagovat

RE:

Mám Daewoo 1.8 r.v.2001 s motorem 8-ventil (ala OPEL) a na LPG nalítámo 180tis km a no problem. Dřív se dávala tvrdá sedla ventilů, teď se na autech šetří kde se dá, korejec nekorejec.

06.09.2013 | 18:52:39 | sgt.Mike  | 91.241.23.* Reagovat

RE:

Když jsem v roce 2010-11 vybíral auto které si koupím tak jsem se také sháněl po možnosti instalovat LPG. Používal jsem v té době Renault Mégane 2.0 na LPG a vše absolutně bez problémů. Když jsem přišel do Hyundaje (byl jsem osobně ve 3 dealerstvích) všude mi bylo řečeno, že LPG je zakázáno do i30 montovat protože to motor nevydrží. Dokonce prý mají hlásit auta s namontovaným LPG na centrálu Hyundai a ve výsledku majitel přijde o záruku.

Montáž LPG je problém u většiny novějších aut z důvodu šetření. Dříve to motor vydržel dnes je vše odlehčené a dávají málo odolné materiály. Pokud člověk chce LPG musí tam dát odolnější věci jinak auto prostě nevydrží.

08.06.2014 | 09:40:49 | Voci  | 109.80.117.* Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Hyundai i30