Rok výroby:2008Typ motoru:1,4 benzinStav km při koupi:8 kmStav km nyní:28 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:29. 5. 2009
Ano malo, od samého začiatku bola zlá geometria, po 2000 km som chcel pozriet hladinu vody a cely motor bol špinavý od motorového oleja. Po prezretí v servise-nič, geometriu opravovali ešte raz, mam urobených 28000km a zatial v pohode. Najväčšia chyba tam asi je od nova a to je spotreba, pri kúpe prvých 2500 km to bol tank, na sto km to bolo asi 12 litrov, važne!!!!!!pomaly to klesalo na takych 9litrov to sa musim strašne snažit aby to bolo okolo 7l, teraz perla!-v maste mam spotrebu 10 litrov stale, kdo ma také problémy nech sa ozve chcem to dať reklamovať, len ma v autorizovanom servise odbýjajú, ďakujem
Hodnocení a zkušenosti s autem
Keby som mal na týžďeň rio požičané tak by som ho na milion oercent nekúpil
Samo uplne s tebou suhlasim akurat ja mam nabehanych prave 100 000 km za 2,5 roka a okrem vymeny loziska na jedno kolese tak vlastne nic. Presne ten motor ma vyslovene rad otacky, ja normalne jazdim 60 km/hod na trojke a stvorku davam az niekde pri 80km/hod, spotreba dlhodoby priemer 6,3 - 6,5 , na aute inak vsetko povodne a kompletne.
Perfekté auto za perfektnú cenu.S autom jazdím už 5 rokov a žiadny problém so spotrebou som nemal a nemám .V priemere 6.5-.6.7 a to aj vtedy keď sa šplhajú otáčky okolo maximálneho krúťaku.Treba si uvedomiť ,že je to vysoko otáčkový motor a tak s ním treba aj jazdiť.V oblasti max. krúťaku je aj optimálna spotreba.Keď jazdíš pod otáčky škodíš motoru.Treba tankovať aj kvalitný benzín. Ja tankujem Carreru alebo SHELL V-power.Inak je všetko original akurát teno rok som prvýkrát menil H-4. Inak nič Nabehané 70 000km.
Možná by sis měl přečíst nějaký článek od odborníků na spotřebu, třeba v nějakém časopise výrobce aut. Pokud opustíš své zažité, nesmyslné názory, ušetříš si za pár let pěkný balík peněz. S takovýmto autem se dá mimo město jezdit pod 5l po městě kolem 5,5l. A to při stejné, nebo vyšší rychlosti.
Jakub, sme na tom podobne, tiež rozmýšľam nad kiou a mám podobné požiadavky na auto. Akurát už som si svoje odjazdil... Do práce chodím denne 10 km +/- na benziňáku a tam jazdím 60 km +/- na dízlaku. Samozrejme na svojom jazdím viac než to, ale nie denne. Ako písal visna, dízel: zoškvaríš turbo, odpáliš žhaviče, atď., benzín: znese vela, ale vyššia spotreba. Osobne, moja 1,3 benz ťahá do strmákov lepšie než firemný 1,5 turbo dízel. Pri predbiehaní len zošliapnem plyn na podlahu a idem, pri dízli musím podradiť. Ludia tu väčšinou porovnávajú 1,4 benz a 1,9 TDI. Ale keď výkonnostne porovnáš aspoň približne rovnaký objem (a to ešte nehovorím o tom aby obe mali turbo, alebo nemali), tak jednoznačne vedie benz. A mne osobne pri dízloch vadí zvuk :). Je len na tebe čo sa ti viac zapáči a bude lepšie pasovať chodidlu tvojej nohy :D PS: A tá spotreba naozaj záleží od vodiča. Na Š. Fóbii sedan (1,4 MPi) som dokázal v meste urobiť spotrebu okolo 7l, ale tiež takmer 12l, takže tak...
No teda ak si mlady chalan a chces sa vysantit tak zober benzin. Najlepsie tak 1,6 (ak si ochotny za to dat tolko penazi) inak aj 1,4 sa celkom da. Sam ju mam . Nabehanych 64 000 km a bez problemov. Takze ak sa chces santit tak benzin..... si myslim. Pretoze diesel je pre skusenejsich soferov, ktori uz nieco vedia o motoroch a vedia ako sa k nim spravat. Benzin je ak by som to mal povedat tak "blbuvzdornejsi". To znamena ze zvladne horsie zachadzanie ako diesel. Kludne by sa ti mohlo stat ze ten diesel "odpises" za chvilku (turbo, studene starty, plny plyn so studenym motorom a tak). Benzin (1,4) nie je az taky silny ale ako som ta odhadol tak ti bude stacit. Samozrejme mozem sa mylit. (inak ide pekne)
Caute ludkovia! Som mlady chalan a chcem si kupit novu kiu rio, neviem sa vsak rozhodnut ci si mam vziat benzin alebo diesel. Do aut sa moc nevyznam (pojmy ako krutiaci moment mi nic nehovoria). Mesacne najazdim zhruba okolo 1500km prevazne v meste. Na spotrebe mi nezalezi, no chcem mat vykonny motor, aby som nemal problemy ked budem napriklad predbiehat kamion do kopca.....proste som mlady chalan a chcem sa s autom riadne vysaliet :) Myslel som si, ze diesel by bol pre mna lepsi ale ako to tu citam, tak neviem.
Ty sa radšej choď vyšantiť niekam inde a nie na cestu. Skús si trošku viac všímať okolie slovenských ciest a uvidíš koľko krížov napočítaš. Tak ty mladý chalan hlavne skľudni hormón.
01.09.2011 | 23:05:31 | Peru
| 85.135.140.*Reagovat
Na šantenie len benzín, od obsahu 2 litre a viac. Ideál Japonec.
1.500 km / mesačne po meste... sa na diesel NEOPLATI!!
nech sa darí, čím skôr sa naučíš dobre jazdiť, tým väčšia šanca, že sa dožiješ staroby....
mam novu kia rio no hroza,nestiham tankovat na pumpach.zere mi to podla pocitaca 15,5 litra na 100km po dialnici 22l,uz neviem co mam delat..prosim o radu plna nardz mi vydrzi na 210km ake mate vy skusenosti
Níže jsi psal, že vlastníš nový vůz a máš nalítáno 40 000km. Váháš s recenzí. Proč?? Takový náběh km během pár měsíců co jsi najezdils, nenatočí mnozí řidiči ani za pět let! Já osobně bych uvítal recenzi, ale je to jen můj názor, jinak ať slouží dál k plné radosti.
Tak já mám Rio 1.4 16V 1 rok a ted v červnu jedu na garanční prohlídku na 15 000 km.Ale abych neodbočoval od tématu tak má spotřeba je po okrskách podle pal.poč.při rychlosti do 100 km/h 5,6-5,9l a po dálnici cca 30 km do práce a zpět to ukazuje podle pal.poč.a otáček na 4000 ot/min.a rychlost 140km/h 7,2l..a celkově jsem spokojen s vozem od značky Kia.A na garančce po roce provozu budu řešit akorát maličkost týkající se povrzávání v interiéru...jde o orig.rádio které vrže v orig.rámečku jinak auto šlape bez problému.
Nakoniec sa to zvrtlo na porovnanie benzin-diesel.... ak potrebujete jazdiť veľa resp. dlhé trasy a naložený- osoby, batožina tak asi diesel. Ak bežné pár krát do týždňa a krátke trasy resp. raz ročne dovolenka tak asi benzín. Ano, spotreba nižšia, výkon vyšší, ale aj vyššia hmotnosť na nápravu, hlučnosť, zložitosť, náklady na servisné prehliadky, náklady na opravy, vyššie poistky... Rozdiely cenové sa myslím zmenšili, to čo kedysi stál benzín dnes stojí diesel. Ja by som rozhodne dnes volil LPG- bezkonkurenčná cena, samozrejme to má tiež svoje ale...
Absolútne súhlasím.Ak používaš auto ako uvádzaš,nie je problém a hodnoty ktoré uvádzaš sú reálne.Ja mám aktuálne TDI 110 kw/320Nm 6kv.Na dovolenku som cestoval s podobným ako obhajuješ a s aktuálnym.Ak ideš cca 1000 km pocítiš rozdiel v peňaženke aj dynamike.No ak robíš len krátke jazdy s rozumom,niet dôvod preplácať.
hej mas pravdu. 120 Nm je smiesny krutak ale pri 1,4 L motore je to uplne normalny krutak. Predtym som mal diesel a ten mal krutak 200 Nm no a to bolo o niecom inom. Ale ked som si toto auto kupoval tak som vedel ze to ma krutak onicom (tak ako hoci ktory maly objem a este k tomu benzin) takze som vedel do voho idem. A ver tomu ze na dialnici nechodim viac ako 120 km/hod. Vacsinou to drzim medzi 110 a 120 no a vtedy sa vlezem do 7 l na stovku. Premer mam ako som uz pisal 6,5. Takze mne to staci. Po dialnici chodim kazdy den do prace 30 km tam a 30 km naspat ostatne je mesto a okresky. Samozrejme sa tento maly motorcek neda porovnat s nejakym 2.0L. Ale ako hovorim tak som vedel do coho idem. No a hlavne som apeloval ne tu tvoju poznamku ze motory z dalekeho vychodu. Pretoze ja fakt neviem o co su horsie od toho blizkeho zapadu. Spotrebu,krutak,vykon maju urcite taky isty ba dokonca ten vykon este vetsi a urcite su aj kultivovanejsie ako tie zazraky MPI od nemenovanej automobilky. Na zaver chcem napisat ze RIO mam 8 mesiacov a zatial som s nim najazdil 40 000 km takze aky taky prehlad mam. Recenziu budem pisat neskor. Pretoze 40 000 km je na recenziu podla mna malo. Nejsom z tych ktory tu hned nadsene pisu o uplne novom aute.
Pýtal si sa, kde pôjdeš cez 3000 otáčok.Odpoveď:hocikde ak si chceš užiť jazdu bez kalkulačky za benzín v ruke.Srandovné technológie VVT je len marketing.Choď na dovolenku trebars k moru po dialnici a uvidíš čo je jazda pod 3000 ot. zodpovedá cca 110km/hod.O smiešnom kruťáku cca 120 Nm ani nehovorím.Ak dialnica mierne stúpa,si nútený radiť dole,čo je dosť smutné.Ak nemáš vlastné skúsenosti, kup si niečo podobné aj s balíčkom vreckoviek a potom plač.
V robote mam 2,5 TD 100KW (mitsubishi L200) krutak je tam nenormalny a ked som v terene a dam uzavierku tak na kopec nie, ze videm alebo sa vyskriabem ale priam vyskocim z miesta. Niekedy vezmem aj fabcu 3 valec 1,2 40KW a tej ked nedam cez 3000 tak sa skoro nepohnem ani na semafore v meste. jazdne vlastnosti to ma dobre ale tak po meste, na dialnici ju nesetrim a dam jej aj 160 co je podla gps 145 neviem, ci je to tou rychlostou ale s momentom cosi okolo 100 ide hravo do kopcoch. Sukromne jazdim na kia rio 1,4 71 kw ma to podla teba smiesny tocak. som zvyknuty jazdit na nizsich otackach ale to auto nema problem ist do kopca pri nerozbehnutej (60 km/hod)rychlosti na 4. stupni. ked davam dlhe trate BA-Vychod tak som tiez nalozeny poriadne vacsinou 4 pasaziery plus batozina a celkom hravo to zvladam plynule 130 po dialnic bez toho aby som musel podradovat. dislove motory su priemerne o 100 kg tazsie. aj to hra svoju rolu. tocak nad 120 je postacujuci.
Fabia sport? :DDDD, no to ma podrž. Stupidné slovenské názvy výbav. Inak moderné šesťvalcové diesle s common rail nie sú zlé, samozrejme tie čo sa dávajú do veľkých sedanov a sú pochovaný za tonou zvukovej izolácie. Ale v hatchbacku by som žiadny štvorvalcový DIG - - - DIG - - DIG - DIG-DIGDIGDIG nezniesol.
a je este jedna vec co ma dizel ovela lepsie ako benzin .... krutiaci moment a to ti je nieco chlapce. To inak cvici s malym autom. veru radsej male auto s nftou ako s benzinom.
Naftaky nutit jazdit po 3500 otackach uz nema cenu i tak vacsina po 3000 klesa s vykonom a benzinaky tam prave zacinaju. moment je dolezity uznavam, ale do maleho auta asi tazko by som odporucil disel. vela znaciek do malych aut ani disel nedava do vybavy, asi vedia preco.
a co takto napr. kotucove brzdy vzadu? to trosku vyznam ma nie? a sporty je v podstate len oznacenie vybavy a nie urcenie pouzitia auta. Skodovka ma tiez vybavu sport a na tom sa nesmejes ked do nej daju motor HTP.
"škoda že neurobili sporty DISEL" Hahaha, tak toto ma pobavilo, pretože tá slávna Kia sporty vám dá akurát značku sporty.............a nič viac také na čom by záležalo. A nečakal by som že "sporty" dodá autu takú prestiž ako ///M, hahaha. Rachotiace diesle do malých aút môže dávať len ľudia psychicky posadnutí nízkou spotrebou. bleee
neviem preco spominas iba motory s dalekeho vychodu ked kazdy maloobjemovy benzinak ma max. vykon daleko za 4500 ot. opakujem kazdy. No a do 3000 ot. jazdi 99,99% ludi pretoze to na normalnu jazdu staci. Priznaj sa kolkokrat motor pri normalnej jazde vytocis nad 3000 ot.? ja jazdim do 3000 a to auto je dost zive a zere normalne. No a je jasne ze na 16 V vysoko otackovom motore to bude zrat ked to vytocis a vobec ten motor nemusi byt z DALEKEHO VYCHODU takze poprosil by som mily "07" trosku objektivity. dakujem
Auta z dalekeho vychodu(japonske, korejske) maju tak o 30% lepsie motorove vlastnosti ako auta z blizkeho zapadu(citroen, peugeot, skoda, seat). americania nevedia urobit auto s malou kubaturou a vykonom, vsetko maju dodavane. a auta typu BMW a Mercedes su ina cenova kategoria, ale v porovnani so znackami Lexus alebo Acura sa bojim povedat kto je lepsi.
"Moderné" motory z ďalekého východu majú vysoké papierové výkony pri vysokých otáčkach.Zväčša nad 4500 ot/min.To láka tento výkon z auta dostať.Pokiaľ jazdíte do cca 3000 otáčok,je možné sa zmestiť do primeranej spotreby.Po prekročení týchto hodnôt je zlé a musíte si za výkon priplatiť.Problémom nie je spotreba dialničná spotreba aj 12 l/100km.Tento fakt je dobre vedieť pred kúpou auta.Vtedy človek zistí,že osvedčený dvojliter je niekedy lepšia voľba ako tieto malé a pri športovejšej jazde žravé motorové píly.
No možno je od výroby v aute nejaká zlá súčiastka. Možno zlá lambda alebo čo a kvôli tomu môže ísť riadiaca jednotka na núdzový režim a potom auto nehorázne "papá" a nemá ťah. Veď hádam to má nejaký konektor na pripojenie PC, tak nech to napichnú a skúsia nájsť závadu. Aj keď v týchto nižších triedach neviem, či dokáže ukázať PC niečo zaujímavé.
Nesnážte sa tu niektorí naznačiť, že Hjundi motory majú dobrú spotrebu, s ľahkou nohou možno, ale keď chce človek jazdiť ráznejšie tak sa tá vysávačová 1.4 odrazu premení na V8 s kultúrou HTP.
Komentáře uživatelů k recenzi Kia Rio
suhlas
Samo uplne s tebou suhlasim akurat ja mam nabehanych prave 100 000 km za 2,5 roka a okrem vymeny loziska na jedno kolese tak vlastne nic. Presne ten motor ma vyslovene rad otacky, ja normalne jazdim 60 km/hod na trojke a stvorku davam az niekde pri 80km/hod, spotreba dlhodoby priemer 6,3 - 6,5 , na aute inak vsetko povodne a kompletne.
05.04.2011 | 17:59:43 | visna Reagovat
Spokojný
Perfekté auto za perfektnú cenu.S autom jazdím už 5 rokov a žiadny problém so spotrebou som nemal a nemám .V priemere 6.5-.6.7 a to aj vtedy keď sa šplhajú otáčky okolo maximálneho krúťaku.Treba si uvedomiť ,že je to vysoko otáčkový motor a tak s ním treba aj jazdiť.V oblasti max. krúťaku je aj optimálna spotreba.Keď jazdíš pod otáčky škodíš motoru.Treba tankovať aj kvalitný benzín. Ja tankujem Carreru alebo SHELL V-power.Inak je všetko original akurát teno rok som prvýkrát menil H-4. Inak nič Nabehané 70 000km.
24.02.2011 | 11:17:27 | Samo Reagovat
RE: Spokojný
Možná by sis měl přečíst nějaký článek od odborníků na spotřebu, třeba v nějakém časopise výrobce aut. Pokud opustíš své zažité, nesmyslné názory, ušetříš si za pár let pěkný balík peněz. S takovýmto autem se dá mimo město jezdit pod 5l po městě kolem 5,5l. A to při stejné, nebo vyšší rychlosti.
12.09.2015 | 09:13:16 | Tomiq | 80.92.248.* Reagovat
Komentář byl smazán administrátorem
17.12.2024 | 05:08:00 | âîň ňŕęîé | 37.212.55.*
re: chcem kiu
Jakub, sme na tom podobne, tiež rozmýšľam nad kiou a mám podobné požiadavky na auto. Akurát už som si svoje odjazdil... Do práce chodím denne 10 km +/- na benziňáku a tam jazdím 60 km +/- na dízlaku. Samozrejme na svojom jazdím viac než to, ale nie denne. Ako písal visna, dízel: zoškvaríš turbo, odpáliš žhaviče, atď., benzín: znese vela, ale vyššia spotreba. Osobne, moja 1,3 benz ťahá do strmákov lepšie než firemný 1,5 turbo dízel. Pri predbiehaní len zošliapnem plyn na podlahu a idem, pri dízli musím podradiť. Ludia tu väčšinou porovnávajú 1,4 benz a 1,9 TDI. Ale keď výkonnostne porovnáš aspoň približne rovnaký objem (a to ešte nehovorím o tom aby obe mali turbo, alebo nemali), tak jednoznačne vedie benz. A mne osobne pri dízloch vadí zvuk :).
Je len na tebe čo sa ti viac zapáči a bude lepšie pasovať chodidlu tvojej nohy :D
PS: A tá spotreba naozaj záleží od vodiča. Na Š. Fóbii sedan (1,4 MPi) som dokázal v meste urobiť spotrebu okolo 7l, ale tiež takmer 12l, takže tak...
31.03.2010 | 00:58:27 | tino Reagovat
mlady chalan
No teda ak si mlady chalan a chces sa vysantit tak zober benzin. Najlepsie tak 1,6 (ak si ochotny za to dat tolko penazi) inak aj 1,4 sa celkom da. Sam ju mam . Nabehanych 64 000 km a bez problemov. Takze ak sa chces santit tak benzin..... si myslim. Pretoze diesel je pre skusenejsich soferov, ktori uz nieco vedia o motoroch a vedia ako sa k nim spravat. Benzin je ak by som to mal povedat tak "blbuvzdornejsi". To znamena ze zvladne horsie zachadzanie ako diesel. Kludne by sa ti mohlo stat ze ten diesel "odpises" za chvilku (turbo, studene starty, plny plyn so studenym motorom a tak). Benzin (1,4) nie je az taky silny ale ako som ta odhadol tak ti bude stacit. Samozrejme mozem sa mylit. (inak ide pekne)
29.01.2010 | 21:30:09 | visna Reagovat
chcem kiu
Caute ludkovia! Som mlady chalan a chcem si kupit novu kiu rio, neviem sa vsak rozhodnut ci si mam vziat benzin alebo diesel. Do aut sa moc nevyznam (pojmy ako krutiaci moment mi nic nehovoria). Mesacne najazdim zhruba okolo 1500km prevazne v meste. Na spotrebe mi nezalezi, no chcem mat vykonny motor, aby som nemal problemy ked budem napriklad predbiehat kamion do kopca.....proste som mlady chalan a chcem sa s autom riadne vysaliet :) Myslel som si, ze diesel by bol pre mna lepsi ale ako to tu citam, tak neviem.
29.01.2010 | 20:02:15 | jakubbb Reagovat
RE:chcem kiu
Ty sa radšej choď vyšantiť niekam inde a nie na cestu. Skús si trošku viac všímať okolie slovenských ciest a uvidíš koľko krížov napočítaš. Tak ty mladý chalan hlavne skľudni hormón.
01.09.2011 | 23:05:31 | Peru | 85.135.140.* Reagovat
Na šantenie len benzín, od obsahu 2 litre a viac. Ideál Japonec.
1.500 km / mesačne po meste... sa na diesel NEOPLATI!!
nech sa darí, čím skôr sa naučíš dobre jazdiť, tým väčšia šanca, že sa dožiješ staroby....
02.09.2011 | 09:28:30 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
ja mam spotrebu mimo mesta pod 5 litrov pri 90km
13.08.2009 | 21:31:34 | slafko Reagovat
???
to musis mat asi dieru v nadrzi nie?
sak to sa ani neda taka spotreba spravit.mas 1,4 -ku ? ja mam 1,4ku a primer mi vychadza 6,5 l/100km
04.08.2009 | 13:41:54 | visna Reagovat
kia roi
mam novu kia rio no hroza,nestiham tankovat na pumpach.zere mi to podla pocitaca 15,5 litra na 100km po dialnici 22l,uz neviem co mam delat..prosim o radu plna nardz mi vydrzi na 210km ake mate vy skusenosti
04.08.2009 | 13:38:18 | Reagovat
visna
Níže jsi psal, že vlastníš nový vůz a máš nalítáno 40 000km. Váháš s recenzí. Proč?? Takový náběh km během pár měsíců co jsi najezdils, nenatočí mnozí řidiči ani za pět let! Já osobně bych uvítal recenzi, ale je to jen můj názor, jinak ať slouží dál k plné radosti.
08.06.2009 | 15:09:26 | kraken Reagovat
Spotřba
Tak já mám Rio 1.4 16V 1 rok a ted v červnu jedu na garanční prohlídku na 15 000 km.Ale abych neodbočoval od tématu tak má spotřeba je po okrskách podle pal.poč.při rychlosti do 100 km/h 5,6-5,9l a po dálnici cca 30 km do práce a zpět to ukazuje podle pal.poč.a otáček na 4000 ot/min.a rychlost 140km/h 7,2l..a celkově jsem spokojen s vozem od značky Kia.A na garančce po roce provozu budu řešit akorát maličkost týkající se povrzávání v interiéru...jde o orig.rádio které vrže v orig.rámečku jinak auto šlape bez problému.
08.06.2009 | 14:55:44 | haryk Reagovat
motory
Nakoniec sa to zvrtlo na porovnanie benzin-diesel.... ak potrebujete jazdiť veľa resp. dlhé trasy a naložený- osoby, batožina tak asi diesel. Ak bežné pár krát do týždňa a krátke trasy resp. raz ročne dovolenka tak asi benzín.
Ano, spotreba nižšia, výkon vyšší, ale aj vyššia hmotnosť na nápravu, hlučnosť, zložitosť, náklady na servisné prehliadky, náklady na opravy, vyššie poistky...
Rozdiely cenové sa myslím zmenšili, to čo kedysi stál benzín dnes stojí diesel.
Ja by som rozhodne dnes volil LPG- bezkonkurenčná cena, samozrejme to má tiež svoje ale...
05.06.2009 | 22:08:39 | miki Reagovat
Pre višňu
Absolútne súhlasím.Ak používaš auto ako uvádzaš,nie je problém a hodnoty ktoré uvádzaš sú reálne.Ja mám aktuálne TDI 110 kw/320Nm 6kv.Na dovolenku som cestoval s podobným ako obhajuješ a s aktuálnym.Ak ideš cca 1000 km pocítiš rozdiel v peňaženke aj dynamike.No ak robíš len krátke jazdy s rozumom,niet dôvod preplácať.
02.06.2009 | 20:55:03 | 07 Reagovat
07
hej mas pravdu. 120 Nm je smiesny krutak ale pri 1,4 L motore je to uplne normalny krutak. Predtym som mal diesel a ten mal krutak 200 Nm no a to bolo o niecom inom. Ale ked som si toto auto kupoval tak som vedel ze to ma krutak onicom (tak ako hoci ktory maly objem a este k tomu benzin) takze som vedel do voho idem. A ver tomu ze na dialnici nechodim viac ako 120 km/hod. Vacsinou to drzim medzi 110 a 120 no a vtedy sa vlezem do 7 l na stovku. Premer mam ako som uz pisal 6,5. Takze mne to staci. Po dialnici chodim kazdy den do prace 30 km tam a 30 km naspat ostatne je mesto a okresky. Samozrejme sa tento maly motorcek neda porovnat s nejakym 2.0L. Ale ako hovorim tak som vedel do coho idem. No a hlavne som apeloval ne tu tvoju poznamku ze motory z dalekeho vychodu. Pretoze ja fakt neviem o co su horsie od toho blizkeho zapadu. Spotrebu,krutak,vykon maju urcite taky isty ba dokonca ten vykon este vetsi a urcite su aj kultivovanejsie ako tie zazraky MPI od nemenovanej automobilky. Na zaver chcem napisat ze RIO mam 8 mesiacov a zatial som s nim najazdil 40 000 km takze aky taky prehlad mam. Recenziu budem pisat neskor. Pretoze 40 000 km je na recenziu podla mna malo. Nejsom z tych ktory tu hned nadsene pisu o uplne novom aute.
02.06.2009 | 20:29:46 | visna Reagovat
Pre višňu
Pýtal si sa, kde pôjdeš cez 3000 otáčok.Odpoveď:hocikde ak si chceš užiť jazdu bez kalkulačky za benzín v ruke.Srandovné technológie VVT je len marketing.Choď na dovolenku trebars k moru po dialnici a uvidíš čo je jazda pod 3000 ot. zodpovedá cca 110km/hod.O smiešnom kruťáku cca 120 Nm ani nehovorím.Ak dialnica mierne stúpa,si nútený radiť dole,čo je dosť smutné.Ak nemáš vlastné skúsenosti, kup si niečo podobné aj s balíčkom vreckoviek a potom plač.
02.06.2009 | 20:14:29 | 07 Reagovat
angel_M
No len preto lebo si so ziadnym dieslom asi nejazdil. Ten krutak je proste citit...
02.06.2009 | 18:04:00 | visna Reagovat
RE: angel_M
V robote mam 2,5 TD 100KW (mitsubishi L200) krutak je tam nenormalny a ked som v terene a dam uzavierku tak na kopec nie, ze videm alebo sa vyskriabem ale priam vyskocim z miesta. Niekedy vezmem aj fabcu 3 valec 1,2 40KW a tej ked nedam cez 3000 tak sa skoro nepohnem ani na semafore v meste. jazdne vlastnosti to ma dobre ale tak po meste, na dialnici ju nesetrim a dam jej aj 160 co je podla gps 145 neviem, ci je to tou rychlostou ale s momentom cosi okolo 100 ide hravo do kopcoch. Sukromne jazdim na kia rio 1,4 71 kw ma to podla teba smiesny tocak. som zvyknuty jazdit na nizsich otackach ale to auto nema problem ist do kopca pri nerozbehnutej (60 km/hod)rychlosti na 4. stupni. ked davam dlhe trate BA-Vychod tak som tiez nalozeny poriadne vacsinou 4 pasaziery plus batozina a celkom hravo to zvladam plynule 130 po dialnic bez toho aby som musel podradovat. dislove motory su priemerne o 100 kg tazsie. aj to hra svoju rolu. tocak nad 120 je postacujuci.
15.11.2011 | 15:28:06 | Jesolo | 217.67.37.* Reagovat
2. června 2009 | 17:44 | visna
Fabia sport? :DDDD, no to ma podrž. Stupidné slovenské názvy výbav. Inak moderné šesťvalcové diesle s common rail nie sú zlé, samozrejme tie čo sa dávajú do veľkých sedanov a sú pochovaný za tonou zvukovej izolácie. Ale v hatchbacku by som žiadny štvorvalcový DIG - - - DIG - - DIG - DIG-DIGDIGDIG nezniesol.
02.06.2009 | 17:57:38 | Angel_M Reagovat
angel_M
a je este jedna vec co ma dizel ovela lepsie ako benzin .... krutiaci moment a to ti je nieco chlapce. To inak cvici s malym autom. veru radsej male auto s nftou ako s benzinom.
02.06.2009 | 17:44:47 | visna Reagovat
RE: angel_M
Naftaky nutit jazdit po 3500 otackach uz nema cenu i tak vacsina po 3000 klesa s vykonom a benzinaky tam prave zacinaju. moment je dolezity uznavam, ale do maleho auta asi tazko by som odporucil disel. vela znaciek do malych aut ani disel nedava do vybavy, asi vedia preco.
15.11.2011 | 15:34:14 | Jesolo | 217.67.37.* Reagovat
angel_M
a co takto napr. kotucove brzdy vzadu? to trosku vyznam ma nie? a sporty je v podstate len oznacenie vybavy a nie urcenie pouzitia auta. Skodovka ma tiez vybavu sport a na tom sa nesmejes ked do nej daju motor HTP.
02.06.2009 | 16:47:43 | visna Reagovat
pre autora
"škoda že neurobili sporty DISEL" Hahaha, tak toto ma pobavilo, pretože tá slávna Kia sporty vám dá akurát značku sporty.............a nič viac také na čom by záležalo. A nečakal by som že "sporty" dodá autu takú prestiž ako ///M, hahaha. Rachotiace diesle do malých aút môže dávať len ľudia psychicky posadnutí nízkou spotrebou. bleee
02.06.2009 | 16:23:36 | Angel_M Reagovat
07
neviem preco spominas iba motory s dalekeho vychodu ked kazdy maloobjemovy benzinak ma max. vykon daleko za 4500 ot. opakujem kazdy. No a do 3000 ot. jazdi 99,99% ludi pretoze to na normalnu jazdu staci. Priznaj sa kolkokrat motor pri normalnej jazde vytocis nad 3000 ot.? ja jazdim do 3000 a to auto je dost zive a zere normalne. No a je jasne ze na 16 V vysoko otackovom motore to bude zrat ked to vytocis a vobec ten motor nemusi byt z DALEKEHO VYCHODU takze poprosil by som mily "07" trosku objektivity. dakujem
02.06.2009 | 15:29:49 | visna Reagovat
RE: 07
Auta z dalekeho vychodu(japonske, korejske) maju tak o 30% lepsie motorove vlastnosti ako auta z blizkeho zapadu(citroen, peugeot, skoda, seat). americania nevedia urobit auto s malou kubaturou a vykonom, vsetko maju dodavane. a auta typu BMW a Mercedes su ina cenova kategoria, ale v porovnani so znackami Lexus alebo Acura sa bojim povedat kto je lepsi.
15.11.2011 | 15:42:29 | Jesolo | 217.67.37.* Reagovat
Spotreba
"Moderné" motory z ďalekého východu majú vysoké papierové výkony pri vysokých otáčkach.Zväčša nad 4500 ot/min.To láka tento výkon z auta dostať.Pokiaľ jazdíte do cca 3000 otáčok,je možné sa zmestiť do primeranej spotreby.Po prekročení týchto hodnôt je zlé a musíte si za výkon priplatiť.Problémom nie je spotreba dialničná spotreba aj 12 l/100km.Tento fakt je dobre vedieť pred kúpou auta.Vtedy človek zistí,že osvedčený dvojliter je niekedy lepšia voľba ako tieto malé a pri športovejšej jazde žravé motorové píly.
02.06.2009 | 06:59:11 | 07 Reagovat
spotreba
No možno je od výroby v aute nejaká zlá súčiastka. Možno zlá lambda alebo čo a kvôli tomu môže ísť riadiaca jednotka na núdzový režim a potom auto nehorázne "papá" a nemá ťah. Veď hádam to má nejaký konektor na pripojenie PC, tak nech to napichnú a skúsia nájsť závadu. Aj keď v týchto nižších triedach neviem, či dokáže ukázať PC niečo zaujímavé.
02.06.2009 | 05:06:05 | Svoro Reagovat
Nesnážte sa tu niektorí naznačiť, že Hjundi motory majú dobrú spotrebu, s ľahkou nohou možno, ale keď chce človek jazdiť ráznejšie tak sa tá vysávačová 1.4 odrazu premení na V8 s kultúrou HTP.
01.06.2009 | 22:31:10 | Angel_M Reagovat
spotreba
dlhodoba priemerna spotreba 6,5 l na 100km. 60% mimo mesto, 40% mesto vratane rannych spiciek.
01.06.2009 | 20:16:10 | visna Reagovat
Spotreba
Problém by som videl v elemente medzi volantom a sedačkou.
Ten dosť často rapídne zvyšuje spotrebu : ).
01.06.2009 | 20:07:37 | Dušan Mihálik Reagovat
No dost cudna recenzia, poznam par ludi co maju rio a su max spokojny..... Dokonca maju super spotrebu.... Mozno staci naucit sa jazdit.
01.06.2009 | 19:44:04 | Lukas Reagovat
lulz
01.06.2009 | 12:38:49 | KiaRioSux Reagovat