Rok výroby:1996Typ motoru:1.8, 84 kWStav km při koupi:144 000 kmStav km nyní:151 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?6 měsícůPrůměrná spotřeba:8,2 l/100 kmVloženo:17. 11. 2007
Uniklá náplň klimatizace - naplněno v autorizovaném servisu za 600 Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Původně jsem vůbec neměl v plánu si tento vůz pořídit - chtěl jsem mnohem novější auto a navíc jednoznačně kombi (vypadalo to na 90 % na Ford Focus). Nakonec to ale byla "volba srdcem i rozumem" a své rozhodnutí jsem změnil.
Auto bylo koupeno v bazaru, při kontrole v autorizovaném servisu (celková kontrola + úkony po 150000 km) byla doplněna uniklá náplň klimatizace, vyměněn olej, brzdové destičky, táhla stabilizátoru a žárovka u SPZ, promazán bowden plynu. Žádné další závady nebyly zjištěny.
Motor: Vysloveně vysokootáčkový motor, pod 2000 vůbec netáhne, ožívá ve 3000, lze ho bezpečně točit do 7000 (táhne až do konce). Poměrně dost hlučný.
Převodovka: Řazení přesné, spojka jde ztuha a má velmi měkký záběr. Převodové stupně jsou krátké (vzhledem k charakteristice motoru to má logiku), lze bez problémů řadit ob stupeň (např. 2-4 nebo 3-5).
Podvozek: Hodně tvrdý (nic pro rozbité české silnice), auto ale výborně sedí, v zatáčkách se nenaklání a perfektně drží stopu.
Brzdy: Vláčnější, ale dostatečně účinné. Někdy při brzdění z vyšších rychlostí mírně vibruje volant (zřejmě trochu zvlněné kotouče). ABS reaguje dost citlivě, možná až moc.
Karosérie: Má pár škrábanců, ale nijak významně nekoroduje. Těsnění u bezrámových oken je trochu otlačené, způsobuje svisty, ale dovnitř nezatéká. Kufr nepříliš velký (346 litrů), má vysokou hranu a je dost plochý. Když se ale sklopí zadní sedadla (jde to téměř do rovné plochy), dají se odstěhovat i větší věci.
Interiér: Nic pro lidi velkého vzrůstu (190+, není můj případ). Hlavně vzadu je strop dost nízko. Místo vzadu uprostřed je vysloveně za trest (vyvýšené, místo opěradla je výklopná loketní opěrka). Přední sedadla dobře tvarovaná, v zatáčkách výborně podrží. Použité plasty částečně měkké (sendvič), částečně tvrdé (na jednom místě vyskakuje západka a panel je odchlípnutý), nikde nic nevrže.
Ergonomie ovládání: Všechny ovládací prvky jsou dobře dostupné a ovladatelné. Citelně chybí kontrolka zapnutých světel (snadno se zapomene rozsvítit). Špatné řešení kontrolní měrky oleje (je pod hadicemi) a zadní nádržky ostřikovače (při doplňování si člověk zaručeně nalije kapalinu do kufru).
Dojmy z jízdy: Auto je velmi živé, je ale potřeba řadit tak, aby otáčky neklesly pod 2000. Řízení poslouchá téměř na slovo, nedotáčivost je jen velmi mírná, ani na kluzkém povrchu auto nemá tendenci nějak ustřelovat. Pro kvalitní silnice je to ideální vůz - člověk má pocit, že se nad silnicí vznáší. Naopak jízda po rozbité silnici je utrpení - nerovnosti jsou hodně cítit.
Spotřeba: Pohybuje se stabilně okolo 8,2 l/100 km. Při dlouhých jízdách poklesla někam na 7,5-7,7 litru. Nádrž je údajně na 55 litrů, ale již po spotřebování 45 litrů je ručička na nule (50 litrů lze bez problémů vyjet, asi i více).
Celkový dojem: S autem jsem vcelku spokojen - má své drobné mouchy, ale pro krátké i dlouhé jízdy po dostatečně kvalitních silnicích je jinak vynikající.
Přidávám zkušenosti po 2 letech. Po roce a něco se roztrhla manžeta homokinetického kloubu (což bohužel není poznat) a kloub odešel. Oprava (včetně výměny manžety na druhé straně) cca 5000 Kč. Při čištění škrticí klapky se roztrhla sací hadice (pozor na autorizovaný servis Sýkora Dražkovice - roztržení hadice mi oznámili až při převzetí, čili to nebylo opraveno a musel jsem po nouzové opravě izolepou to nechat opravit jinde; dále zničili poklice na kolech a oproti předchozímu roku zvýšili ceny obecně o cca 50 %). Klimatizace ztrácí náplň drobnou netěsností, už jsem to ani nenechal znovu naplnit. Po 2 letech provozu: výměna brzdových kotoučů a destiček (cca 7000 Kč), oprava zámku LP dveří (uvolněný plíšek), někdy leze nahoru teplota (v servisu nezjistili žádný problém, ale tipuji to na divně se chovající průtokový termostat), objevila se mírná koroze lemu LZ blatníku. STK a emise OK.
koukam ze toho mame dost spolecneho.. predtim sem mel facko a ted sem si koupil 323f ve 140000 km jen s 1,5l motorem. zatim to vypada na velmi slusne auticko a po vychytani drobnych chybicek jako tesneni hlavy atd doufam bude spolehlivě slapat dlouho. velmi hezke a pohodlne auticko. doufam ze po nejake dobe pridam sve zkusenosti
Uplynul právě rok od pořízení, přidávám proto další zkušenosti. Za tu dobu jsem najel necelých 17 000 km.
Brzdové kotouče nebyly zvlněné - vibrace volantu při brzdění byly způsobeny nevyvážeností kol (po převážení ustaly).
Opět přestala fungovat klimatizace (příčina zatím neznámá, v servisu jsem s tím ještě nebyl), opět trochu zadrhává pedál plynu v horní poloze. V mrazu nechtěla vyjíždět a zajíždět anténa. Odešla prostřední část výfuku - urezl závěs a výfuk se zlomil u tlumiče (nový neoriginální výfuk 1200 Kč). Ulomila se klička u kastlíku na straně spolujezdce. Z motoru mírně uniká olej pod horním těsněním. Spodek vozu v zadní části začíná reznout a bude vyžadovat ochranný nátěr.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
Po 2 letech provozu
Přidávám zkušenosti po 2 letech. Po roce a něco se roztrhla manžeta homokinetického kloubu (což bohužel není poznat) a kloub odešel. Oprava (včetně výměny manžety na druhé straně) cca 5000 Kč. Při čištění škrticí klapky se roztrhla sací hadice (pozor na autorizovaný servis Sýkora Dražkovice - roztržení hadice mi oznámili až při převzetí, čili to nebylo opraveno a musel jsem po nouzové opravě izolepou to nechat opravit jinde; dále zničili poklice na kolech a oproti předchozímu roku zvýšili ceny obecně o cca 50 %). Klimatizace ztrácí náplň drobnou netěsností, už jsem to ani nenechal znovu naplnit. Po 2 letech provozu: výměna brzdových kotoučů a destiček (cca 7000 Kč), oprava zámku LP dveří (uvolněný plíšek), někdy leze nahoru teplota (v servisu nezjistili žádný problém, ale tipuji to na divně se chovající průtokový termostat), objevila se mírná koroze lemu LZ blatníku. STK a emise OK.
11.08.2009 | 14:40:26 | luk Reagovat
323 f
koukam ze toho mame dost spolecneho.. predtim sem mel facko a ted sem si koupil 323f ve 140000 km jen s 1,5l motorem. zatim to vypada na velmi slusne auticko a po vychytani drobnych chybicek jako tesneni hlavy atd doufam bude spolehlivě slapat dlouho. velmi hezke a pohodlne auticko. doufam ze po nejake dobe pridam sve zkusenosti
21.06.2008 | 15:48:26 | Reagovat
Po roce provozu
Uplynul právě rok od pořízení, přidávám proto další zkušenosti. Za tu dobu jsem najel necelých 17 000 km.
Brzdové kotouče nebyly zvlněné - vibrace volantu při brzdění byly způsobeny nevyvážeností kol (po převážení ustaly).
Opět přestala fungovat klimatizace (příčina zatím neznámá, v servisu jsem s tím ještě nebyl), opět trochu zadrhává pedál plynu v horní poloze. V mrazu nechtěla vyjíždět a zajíždět anténa. Odešla prostřední část výfuku - urezl závěs a výfuk se zlomil u tlumiče (nový neoriginální výfuk 1200 Kč). Ulomila se klička u kastlíku na straně spolujezdce. Z motoru mírně uniká olej pod horním těsněním. Spodek vozu v zadní části začíná reznout a bude vyžadovat ochranný nátěr.
18.06.2008 | 16:06:57 | luk Reagovat