Rok výroby:1997Typ motoru:1,5 - 16 VStav km při koupi:106 000 kmStav km nyní:264 300 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 letPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:25. 6. 2007
Ihned po koupi běžná údržba.Nové svíčky,olej,olejový filtr,rozvody,nové pneu,nové brzdové desky.
Po 150.000 km výměna náplně klimatizace-4500 Kč 152.000 Km-výměna brzdových desek-714 Kč 155.000 vyvaření začínající koroze prahů
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám 323 sedan 5 let a zatím úplná spokojenost.Oproti 323F mrkačka,kterou jsem měl předtím je sedan mnohem prostornější,přestože vnější rozměry jsou jen nepatrně větší.
Motor 1.5 je svižný a může směle soupeřit i s mírně vyššími obsahy,jako 1.6 nebo 1.7,je úsporný a tichý.Do 140 km/h se dá jet velmi svižně,nad tuto rychlost zrychluje již pozvolněji,ale není to tragedie,jako třeba Škodovácké motory 1.4 MPi,které jsou neskutečně líné.O HTP nemluvím.Do 140 km/h je v kabině ticho,nad tuto rychlost už dovnitř proniká aerodynamický hluk,na méně kvalitních cestách i hluk od pneumatik.O motoru nevíte do doby,než mu pořádně šlápnete na krk-pak se dostaví hluboké zabručení a letíte.
Interiér je poplatný době-nenadchne,ani neurazí.Vše je logicky uspořádáno a nevymyká se běžným standardům.Sedačky jsou sice širší,než měla moje předchozí Mazda,ale nejsou zrovna nejpohodlnější.Bolí mne z nich záda a na toto si stěžuje hodně lidí,které jsem vezl.
Řízení je bezproblémové a vůz má velmi čitelné jízdní vlasnosti.Podvozek je tvrdší než u jiných vozů,ale díky tomu výborně sedí a vždy víte,co se s vozem děje.Nepříjemné je (alespoŇ pro mne) couvání-navyklý na 323F hatchback mám se sedanem problémy při couvání ještě i po takové době.Zrcátka jsou menší a nejsou panoramatická,pozor na mrtvý úhel!Za zadní sloupky se vám schová klidně i kamion!
323 sedan je prostorný rodinný vůz,s velmi dobrou spolehlivostí a nízkými náklady na provoz.Motor vyžaduje jen velmi kvalitní oleje (Castrol Magnatec 10W40),odvděčí se vám však dlouhou životností,nízkou spotřebou a slušnou živostí.
Náhradní díly na Mazdu jsou oproti pověrám levnější než na Felicie...
Co sa tyka tych nahradnych dielov aj ja vravim ze je to mytus ze su drahe na japonske auta!!! Aj keby boli je to v konecnom dosledku vzdy lacnejsie ako kazdu chvilu latat tie "lacne nemecke a talianske auta"
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda 323
tlumiče
po 140 000 km jsem měnil tlumiče a stabilizátory cena jednoho 2900Kč, sehnal jsem za VO cenu 1700, Kč kus
07.06.2008 | 20:00:56 | Reagovat
Co sa tyka tych nahradnych dielov aj ja vravim ze je to mytus ze su drahe na japonske auta!!! Aj keby boli je to v konecnom dosledku vzdy lacnejsie ako kazdu chvilu latat tie "lacne nemecke a talianske auta"
25.04.2008 | 11:26:27 | Reagovat
no jo mas recht, ted na to taky koukam :-)))) nekdo te pekne natahl
26.06.2007 | 12:18:39 | diego Reagovat
Ta napln klimy byla nejaka draha ne?
26.06.2007 | 12:10:11 | ToJa Reagovat