Rok výroby:1997Typ motoru:2,3 MillerStav km při koupi:190 000 kmStav km nyní:250 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:10,5 l/100 kmVloženo:13. 4. 2008
Poddimenzovaný podvozek, tím pádem jeho částá údržba a prudce se mi zvýšila spotřeba motorového oleje.
Hodnocení a zkušenosti s autem
S auty obchoduji, takže opravdu mohu trošku srovnávat. Xedos, s tímto motorem plněným kompresorem ve mně zanechal hluboký dojem. Vozidlo jsem zakoupil od bohatého kamaráda, ten ho od počátku /kupovaná v ČR jako nová/ až do prodeje servisoval poctivě ve značkovém servisu. Když jsem viděl faktury, tak jsem se opravdu zhrozil.
Některé položky byly opravdu smrtící /rozvody za 50tis..., výměna poškozené přední části výfuku-kat 2x 12tis.. atd./. Ani nechat si dát nové zapalovací svíčky není nic levného, je to hodně práce, takže doporučuji koupit drahé na dlouhý kilometrový průběh. Kola jsem používal 17palců a při časté jízdě po někvalitních silnicích jsem poměrně často podvozek renovoval. Některé díly se dají koupit neorginál ale většinou budete stejně asi u mazdy.
Jinak můžu napsat, že tak příjemné auto hned tak už asi někdo nevyrobí. Výborný motor, krásně táhne v jakékoliv rychlosti, s automatickou převodovkou jsem neměl problém a výborně je k tomuto vozu přizpůsobena. Vůz je i na dnešní poměry krásně tichý a to i včetně motoru, který když už slyšíte, tak jde o velmi přijemný zvuk. Největší hluk dělají špatně zvolené pneumatiky ve spojení s hrubým povrchem silnice.
Díky vylepšenému spalování má auto vzhledem k tomu kolik váží a jak jede směšnou spotřebu. Můj průměr byl lehce pře 10 litrů v kombinovaném provozu. Žádný rapidní nárůst jsem nezaznamenal ani při delších cestách po německu s rychlostmi dlouhodobě přes 200 km/h.
Trošku výtku jsem měl k rozsahu tempomatu od 50 do 180, to mi vadilo. Nikdy jsem nevystupoval vyloženě unavený z jizdy nebo znechucený.
Auto chce kvalitní olej, za studena hodně opatrné zacházení, pravidelný servis. Já měl asi smůlu, protože jsem koupil prokazatelně servisovaný vůz, který jsem pár let znal. Pečoval jsem o něj opravdu poctivě a přesto jsem najednou zjistil,že se mi zvýšila spotřeba oleje do astronomických výšin. Litr plné syntetiky na 400 kilometrů je dost i pro starou stodvacítku. Po odborné konzultaci s několika specialisty na motory jsem xedose poslal do světa s tím, že je motor "kaput".
Jiného xedose nechci, z tohoto motoru už mám strach a motor 2,5 není dost silný.
Toto auto je fantasticky a tichy kociar na cestovanie,ale treba kupovat len od starosltliveho majitela, a ratat s trocha vyssimi investiciami nakolko asi polovica komponentov sa u nas z druhovyroby zohnat nema. Rozhodne nedoporucujem kupovat nikomu kto okolo seba nema dobry a seriozny servis,pripadne sikovnych mechanikov.Ale kedze tieto veci su o mazde 9 dost zname znizuje to jej cenu a videl som niekolko nadhernych kuskov v slusnom stave z roku 2001 za cca 180000Sk co je ohladom na pohodlie a ticho cestovania vyborna kupa.
xedose 9 ku mam již čtvrtou a s recenzí můžu jedině souhlasit...s olejem je to opravdu problém,stačí pár studených rozjezdů a na spotřebě oleje se to projeví napřed jen o decku na tisíc km a pokud dále motor vytáčíte za studena behem pár měsíců už to žere litr a vic na tisíc km.S náhradnímy dily to není zas tak hrozné pokud máte známé v prodejně.momentálně spojkový rep set na devítku z roku 1998 =6000kč,přední kloub 2000kč a svíčky NGK (jiné ani do vozu nedávat!!!) 600kč...jsou to ceny se zaměstnaneckou slevou,nebo ceny pro velkoodběratele-servisy atd...
S Vasim hodnocenim M. Xedos musim jenom souhlasit, podvozek velmi pohodlny, ale komplikovany a na ceskych tankodromech ma kratkou zivotnost. Oba motory (2,5 l a 2,3 l ), co se davaly do Xedosu jsou nechvalne zname svou spotrebou oleje. U 2,3 je u vice jetych aut jeste problem s Lysholmovym kompresorem, ten se neda repasovat. Na vrakovistich je temer nemozne sehnat funkcni kus a novy stoji v Mazde cca 120.000 Kc. Xedos ma smysl koupit pouze pokud ma malo najeto, majitel nesmel studeny motor tocit pres 2000 ot./min a jeste muselo byt auto velmi kvalitne servisovano, jinak je to bezedna kasicka. Najit ale kus, ktery by splnoval tyto 3 podminky, je temer nemozne. Pokud se to nekomu ale podari, tak ziska vyborne nadcasove auto.
Komentáře uživatelů k recenzi Mazda Xedos
Toto auto je fantasticky a tichy kociar na cestovanie,ale treba kupovat len od starosltliveho majitela, a ratat s trocha vyssimi investiciami nakolko asi polovica komponentov sa u nas z druhovyroby zohnat nema. Rozhodne nedoporucujem kupovat nikomu kto okolo seba nema dobry a seriozny servis,pripadne sikovnych mechanikov.Ale kedze tieto veci su o mazde 9 dost zname znizuje to jej cenu a videl som niekolko nadhernych kuskov v slusnom stave z roku 2001 za cca 180000Sk co je ohladom na pohodlie a ticho cestovania vyborna kupa.
14.04.2008 | 10:14:44 | Roman Reagovat
souhlasím
xedose 9 ku mam již čtvrtou a s recenzí můžu jedině souhlasit...s olejem je to opravdu problém,stačí pár studených rozjezdů a na spotřebě oleje se to projeví napřed jen o decku na tisíc km a pokud dále motor vytáčíte za studena behem pár měsíců už to žere litr a vic na tisíc km.S náhradnímy dily to není zas tak hrozné pokud máte známé v prodejně.momentálně spojkový rep set na devítku z roku 1998 =6000kč,přední kloub 2000kč a svíčky NGK (jiné ani do vozu nedávat!!!) 600kč...jsou to ceny se zaměstnaneckou slevou,nebo ceny pro velkoodběratele-servisy atd...
13.04.2008 | 20:57:37 | jirka Reagovat
S Vasim hodnocenim M. Xedos musim jenom souhlasit, podvozek velmi pohodlny, ale komplikovany a na ceskych tankodromech ma kratkou zivotnost. Oba motory (2,5 l a 2,3 l ), co se davaly do Xedosu jsou nechvalne zname svou spotrebou oleje. U 2,3 je u vice jetych aut jeste problem s Lysholmovym kompresorem, ten se neda repasovat. Na vrakovistich je temer nemozne sehnat funkcni kus a novy stoji v Mazde cca 120.000 Kc. Xedos ma smysl koupit pouze pokud ma malo najeto, majitel nesmel studeny motor tocit pres 2000 ot./min a jeste muselo byt auto velmi kvalitne servisovano, jinak je to bezedna kasicka. Najit ale kus, ktery by splnoval tyto 3 podminky, je temer nemozne. Pokud se to nekomu ale podari, tak ziska vyborne nadcasove auto.
13.04.2008 | 16:15:29 | Tomas Reagovat