Rok výroby:1997Typ motoru:1,8Stav km při koupi:122 000 kmStav km nyní:159 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?8 měsícůPrůměrná spotřeba:9 l/100 kmVloženo:15. 8. 2006
Ač jsem svou Carismu kupoval coby již 9ti letou starší dámu, tvářila se jako mladá načančaná kočka a byla nejhezčí v celém velikém autobazaru. Zvenku krásný červený lak, nadčasový design, spojlery,křidýlko... Svým vzhledem nás úplně dostala. Interiér byl taky moc hezky udržovaný. Musel jsem uznat,že se Holanďani starají o svá auta rozhodně lépe než já a jiní.
To že jezdí i na LPG byla má podmínka.Takže na plyn jezdím co Carismičku mám (benzínu mám trochu v nádrži jen pro jistotu). Plynová nádrž je velice zajímavě uložena ve spodní části docela velkého kufru, kde bývá jinak asi uložená rezerva. Přes nádrž (jsou to dva spojené válce o obsahu přes 40 litrů) je položená taková falešná podlaha,díky níž máme ještě docela obstojně velký kufr.
Další dobrý dojem na mně udělala tím, že naskočila na brnknutí a to jsme ji kupovali v těch největších mrazech, kdy spousta aut s tímto měla problémy. Při první jízdě se mi taky velice líbil tichý chod. Tedy dobře odhlučněný interiér, což pro mne bylo nové po těch letech s Felicií.
Ale to čeho jsem se nejvíce obával, byla automatická převodovka. Dnes již mohu zodpovědně prohlásit, že je to velmi příjemné a pohodlné a rozhodně není čeho se obávat. Dvě až tři jízdy si musíte dávat pozor a pak už si velice rychle zvyknete na tuto vymoženost.
Motor 1.8 je z mého pohledu dostatečně silný a živý. Jelikož žiju v asi nejdrsnější části Vysočiny na Žďársku (a letos u nás byla zima obzvlášť drsná), bál jsem se, co bude tento automat dělat na sněhu. Výsledek? Naprostá pohoda. Silný motor si s tím hravě poradil a automat pochopil co po mém přišlápnutí plynu má dělat.
No a v létě? Poježděníčko. Jezdím hodně a často i po dálnici. Když Carismu rozdivočíte je jako dravec, co se chce s kdekým na dálnici poměřit. Takhle jsem ji hnal i na samý jih Chorvatska a moc se jí to líbilo a mně taky (mé ženě ovšem ne).
Nemá sice klimatizaci, ale hodně silný větrák a okna v elektrice taky nejsou špatné. Pohodlné je i svým prostorem. Ač má stejné rozměry jako Octavia, je vzadu pro mé děti dostatek místa.
Celé bych to uzavřel tak, že spokojený jsem jak s celkovým vzhledm, tak s jízdními vlastnostmi, tak s pohodlím, spolehlivostí a taky s cenou, protože tyto japonské vozy se dají koupit o dost levněji než třeba celkem dost podobné Octávky.
Komentáře uživatelů k recenzi Mitsubishi Carisma