Recenze Opel Astra Classic II 1.4 caravan
“Dobré a nenápadné auto.”

Autor recenze: miracek (46 let),
Zlínský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1364/twinport Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:14 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,7 l/100 km Vloženo: 13. 6. 2007

Hodnocení inzerátu: 8 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.6

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Corsa

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Přepínač poloh topení není příliš přesný, obtížně se na něm hledají aretace jednotlivých poloh.
Slabé cvrčení z palubovky při jízdě po kostkách.

Toto ale myslím nejsou poruchy ale spíše nedostatky, které hodlám řešit až v rámci druhé záruční prohlídky.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mělo být náhradou corsy 1.2 eco. S tou jsem byl velice spokojen, takže v dalším výběru byla značka opel ve výhodě. Upřednostnil bych nové větší auto, ale už jsem nebyl ochoten dát přes 400 tis. Kč, na kterých začínala auta nižší střední třídy. Bylo pár vyjímek s cenou nad 300 tis. Kč které byly v užším výběru. Megane sedan 1.4, Astra Classic HB 1.6 a o něco dražší Octavia Tour a Focus Gold. Mimo běžné výbavy jsem chtěl navíc jen klimu případně metalízu, která přece jen staršímu modelu auta vylepší vzhled. Původně byla ve výběru i fabie combi, ale ta je přece jen o třídu níže (i co do výběru benzínových motorů) a cenově to vycházelo zhruba nastejno s astrou.

Nakonec jsem zvolil Astru Classic II. Důvod: hlavně předchozí dobré zkušenosti s corsou. Motory i v této astře už byly zcela nové a úsporné twinport, podvozek robustní společný se sedmimístnou zafirou, karoserie celá pozinkovaná. Vzhled a výbava jsou u mne až někde na čtvtém a pátém místě.
Po prostudování mnoha testů, kdy motor 1.4 dosahoval zřejmě díky kratším převodovým stupňům obdobných hodnot zrychlení jako 1.6 (i když osobně si myslím že ty koníky navíc u 1.6 se přece někde projevit musí, asi hlavně v rychlosti na dálnici a při zatížení) jsem zvolil motor 1.4 a ušetřené peníze investoval do karoserie combi.

O jízdních vlastnostech diskutovat nebudu, protože jsou u astry tisíckrát popsané, pro můj styl ježdění bez připomínek, smykem ani s náklony už do zatáček nejezdím a myslím si že pro běžnou jízdu spíš rozhoduje v jakém stavu podvozek je a kolik toho má auto za sebou než jde-li o astru nebo třeba o golfa. Jen bych zmínil dvě věci: brzdy rozhodně nejsou jedovaté. A při rozjíždění do kopce po mokrých kostkách je problém nadávkovat plyn tak aby se kola neprotáčela, to si vždy říkám jak toto auto pojede na sněhu. O letošní mírné zimě nebyla příležitost auto příliš vyzkoušet, slušné zimní gumy ale určitě jsou nutností.

Co se týče karoserie, tady bych hlavně vyzdvihl volbu combi všeobecně jako takovou. Nejde snad ani tak o těch asi 120 litrů navíc, spíš o to, že kufr v pohodě zavřu i když do něj dám velkou krabici. Nebo naopak otevřu když mám na střeše běžecké lyže. A do kufru po sklopení zadních sedadel se vejde MTB aniž bych na něm musel demontovat přední kolo. Na střechu naložím 4 jízdní kola i se svými 1,7 m výšky. Prostě pro mne zvýšení užitné hodnoty bohatě vyvážilo těch 25tis. Kč navíc oproti pětidveřáku. Tady ale musím podotknout, že na rozdíl od astry ne všecky kombíky jsou opravdové kombíky, některé jsou jen prodloužené pětidveřové (zkosené páté dveře, podběhy zasahující do kufru, nerovné dno po sklopení sedadel) jsou snad hezčí ale o část výhod se tím přichází.
Sedadla stejně jako u předchozí corsy vypadají nenápadně. Z otočné židle mě už po 2 hodinách bolí v zádech, u televize na pohodlné sedačce už také dlouho neusedím. Kupodivu v autě ani po 12 hodinách za volantem žádné potíže tohoto rázu nemívám.
Ke karoserii bych ještě dodal, že se mi u astry G při prohlídce auta příliš nelíbila palubní deska, po usednutí za volant ale vypadá mnohem líp než při pohledu zvenku. Použité materiály působí kvalitně, ergonomie je bez chyb a vzhled ještě vylepšilo dodatečně namontované autorádio Blaupunkt.

Na šestnáctiventilový motor twinport jsem si zvykal poměrně dlouho. Auto jsem si pořídil koncem loňské tuhé zimy kdy byly cesty plné děr, samé zpomalování, objíždění, řazení. Zpočátku se mi obtížně volily rychlostní stupně, auto mělo málo nebo naopak na záběh až moc otáček. To se projevovalo i tím, že buď zrychlovalo vláčně, nebo po přidání plynu chvíli nereagovalo a pak se náhle rozjelo a nebo se hnalo do otáček až příliš. Zlatý dřívější osmiventil. Teď už jsem se s autem sžil a taky mám pocit že po záběhu se motor chová čitelněji. Rozhodně ale zmizel pocit prodlevy z elektronického ovládání plynu o kterém se i často mluví.

Moje představa byla taková, že auto s tímto motorem bude živé na okreskách a při nižší rychlosti, nepříliš vhodné na dálnici. No a náklaďáky přinejhorším budu předjíždět na trojku, když ta má maximum někde pod stotřiceti. V praxi je to trošku jinak, na okreskách do povolených rychlostí se mi dynamika zdá (v rámci vozového parku na našich cestách) průměrná, nijak ale neklesá se zvyšující se rychlostí a předjíždět kamiony se dá, pokud je volno i na pětku. Dobré je ale zrychlení na dvojku tak z šedesáti až někam k devadesátce. Motoru to zdá se nijak nevadí a pokud tyto manévry nejsou příliš časté, neprojeví se ani na spotřebě.

Auto si nechá líbit klidnou jízdu v rozpětí 2-3 tis. otáček. V tomto režimu benzín z nádrže mizí velmi pomalu a dynamika je na naše cesty tak akorát. Sportovně jedoucímu slabšímu autu takto ale rozhodně neujedeme, rozdíl se projeví až v kopci kdy je potřeba přidat plyn. Pro představu - v táhlém stoupání začínajícím zatáčkou kde bylo v možnostech mé předchozí corsy nebo aut typu favorit, felicia rozjet se na čtverku naplno tak na 90 - 100, toto auto se rozjelo na čtverku na 130. A pokud by někoho zajímal tak nepodstatný detail kolik auto jede max na dálnici, tak při krátké zkoušce se ručička relativně rychle vyšplhala na 180. Zdá se mi ale že dál už by auto ani nešlo, otáček už bylo až dost. Tyto údaje možná budou pro majitele silnějších aut úsměvné, ale potenciálním zájemcům o tuto astru, kteří podobnými auty jako felicia nebo fabia pravděpodobně jezdí, třeba pomohou udělat si názor.

Pozor na vcelku přesný rychloměr, při padesátce ukazuje jen tak o 1 až 2 km/h víc.

Říká se, že motory 16V táhnou až někde nad 3500 - 4000 otáček. Ano, to je poznat např. při zkoušce pružného zrychlování že motor v této oblasti začne lépe táhnout. Ale zvolíme-li živější styl jízdy s častějším řazením a prudším sešlapáváním plynu, zjistíme, že motor pěkně zabírá už i od nižších otáček než oněch 3500. Rozhodně pro pocit svižnější jízdy není potřeba držet otáčky stále nad 4000, jak často rádi píší motorističtí novináři vesměs z českého bulváru.

Mnohdy se diskutuje o tom, co udělá s těmito menšími motory zapnutí klimatizace. Tak tedy: ve městě zapnutá klima nevadí, pokud je nutné třeba při rozjíždění víc plynu, to řidič dělá intuicí.
Na dálnici ve stotřiceti na výkonu poznat není vůbec. Zato je poznat na kopcovité okresce na stokrát projeté a naučené trase. Do kopce to připomíná jízdu s více zatíženým autem, z kopce jako by byla trochu zatažená ruční brzda. Takže třeba při jízdě z práce v létě auto nejdříve pořádně provětrám a klimu mám puštěnu jen prvních pár kilometrů. Těžko říct jakou má klima vliv na spotřebu, když v zimě auto bere málo přes šest, v létě do šesti a při dovolenkovém cestování kdy jede klima skoro pořád se jezdí i za pět a půl.

Často se také dočteme, že do takovéhoto auta 1.4 nepatří, že když se zatíží tak nepojede nebo že spotřeba bude vyšší než u silnějších motorů. Naštěstí jsou to jen řeči. Já to osobně vidím tak, že 1.6 by byla vhodnější na dálnici (tato 1.4 točí při 130 skoro 4000 otáček) nebo jako služební pro častější jízdy s plným obsazením. Na tahání přívěsů 1.4 také určitě není, tam bych doporučil spíše diesel. Ovšem otázka je zda by stačil 1.7, který se nabízí jako třetí možnost do astry classic II.

Dost podstatný rozdíl mezi původní Astrou G a Astrou Classic II je že chybí protihluková izolace v kapotě a na přepážce mezi motorem a kabinou. Zčásti jsou nové motory twinport tišší než původní 16V, zčásti zřejmě výrobce ušetřil. V každém případě motor nijak neruší a to v celém rozsahu otáček a s rozvodovým řetězem má příjemný hluboký zvuk. Zato do kabiny trošku pronikají ostatní zvuky - např. od posilovače řízení při otáčení volantem na parkovišti.

Spotřeba oleje rozhodně není nulová. Za rok a 12tis. km ubylo zhruba ¾ mezi ryskami na měrce. Všiml jsem si, že je úměrná počtu otáček, na které v průměru jezdím. Nejvíce oleje ubývá při jízdě po dálnici.

První roční prohlídka stála okolo 2500,-Kč. Přitom mi ve značkovém servisu vzhledem k počtu km které za rok ujedu nabídli i polosyntetický olej. Pak by cena byla zhruba o 1000,- Kč nižší.

Na závěr krátké shrnutí. Největším záporem tohoto auta asi bude, že se jedná o starý model. Snobové tedy budou muset obejít sousedy a sdělit že jde o funglovku, a nebo si toto auto prostě nekoupí. Já jsem ale díky tomu dostal auto, za které bych o dva roky dříve zaplatil nejméně o sto tisíc více. Nehledě na to, že tou dobou bylo v zahraničních testech nejčastěji srovnáváno s golfem IV a tu a tam vyšlo i vítězně. A ještě v kostce:

+ vynikající užitná hodnota - na 4,3 m délky
+ nízká spotřeba

- slabý nástup brzd
- konstrukčně špatně řešené těsnění oken ve dveřích, do nich se za deště dostává dost vody která pak dlouho odkapává dírkou ve spodku dveří

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 8


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

Astra je skvělá

Astru G 1.4 66kw máme v práci jako služební vůz, je z roku 1999, má nahrkáno přes 200 tisíc a pořád litá jako drak. A to se v ní střídá kdekdo (i ženy ; ) . Na značku Opel nedám dopustit, doma mám dvě jednolitrové Corsy a uvažuju o výměně jedné z nich právě za Astru s touto motorizací. Dost využívám dálnici a i přesto, že s jednolitrovou Corsou není problém jet při spotřebě kolem 7 litrů konstantní rychlostí 140 km/h (aniž by obtěžoval hluk motoru), do táhlých prudších kopců se trochu zadýchává (vše na dálnici snažím vyjíždět na pětku). S Corsou jsem jel po rovince max 170 km/h, s touto Astrou 200. Přeci jen, když se člověk občas potřebuje přesunout v rychlejším tempu, u Corsy končí ukočírovatelná jízda na 150, u Astry jde o 30 km/h výš....Navíc se ojetiny prodávají za skvělou cenu a jsou to opravdu držáky, bavím se stále o motoru 1.4 . diesela bych nebral, bývají občas problémy, benzinové 1.6 často neumérně žerou olej

21.10.2010 | 10:43:20 | ww Reagovat

1,4 nebo 1,6

Dobrý den všem. Předně bych chtěl pochválit tuto recenzi. Prvotřídní. Jsem plně rozohodnut pro koupi Opel Astra G kombi. Pořád ale řeším otázku zda 1,4 nebo 1,6. Co do výbavy mi jde o to, aby bylo stavitelné sedadlo řidiče a volant, aby byla klima a ABS. Vše navíc už beru jako příjmené nenutné věcičky. Ale pravda, palubní PC by taky bylo super. Auto budeme využívat hlavně po městě příležitostně na výlety. Jak jsem četl zde, 1,4 je ve městě super a mimo se stydět nemusí. Kdo můžete třeba přímo na mail poslat svůj názor na to, zda 1,4 nebo 1,6. Z vyprávění už jsem pochopil, že stojí za to přidat pár Kč a koupit už nové twinport. Díky.

11.05.2009 | 15:33:50 |  Reagovat

Astra II Classic

Aj ja ju mám. Teraz sú to necelé 2 roky. U mňa sa tiež vyskytli malé nedostatky:
1. pazvuky z palubnej dosky - odstránil som to podložením lišty pod oknom + podlepením stredového panela molitanovou páskou. Zatiaľ kľud-ticho.
2. Sedadlo mi síce nevŕzga, ale včera som zistil, že sa mierne kýve. Niekto iný by si to možno nevšimol, ale ja som to objavil náhodou. Je to len minimálna vôľa, ale skočím s tým do servisu, kým je ešte auto v záruke.
Spotrebu mám vzhľadom na krátke trasy (mesto - do 2 až 5km) cca leto 8l, zima 8,5 až 9,5l. Ak idem niekde mimo, tak sa to dostane na 6,5 l a menej - podľa štýlu jazdy a terénu kde sa pohybujem.
Celkovo som spokojný, len človeka zamrzia tie detaily, ako pazvuky v palubnej doske, sedačky...
A ešte počujem nejaké hrkotanie zo zadného kufra, ale to som asi po výmene pneu v zime zle uložil náradie ;) - mám to od toho času. Teraz to preložím ;). O pazvukoch som sa dočítal, že to niekedy robia aj iné autá...
Auto je spoľahlivé a za tú cenu to vtedy bola dobrá kúpa.. Pri dnešných cenách by som možno poškuľoval aj po inom, ale kto vie či by som bol spokojnejší. Predsa len je auto zložitý mechanizmus plný kadejakých dielov a dosiahnuť 100% dokonalosť je zrejme nemožné. Nakoniec som v podstate rád, že Astra má len také malé nedostatky.
Záverom: V aute som mal len 2 repráky.. Mám už kúpené ďalšie 6 (4x výškové+2x zadné). Predné výškové som už namontoval - práca na 10 minút - káble sú pripravené - hraje to podstatne lepšie, ako bez výškačov - doporučujem si ich domontovať. Doplnenie zadných reprákov riešim, ale to bude zložitejšia operácia ;). Dúfam, že pacient prežije bez následkov ;).

03.04.2009 | 11:09:47 | Pali Reagovat

Astra II

Ďakujem za odpoveď. Mne sa to žialbohu, teda to rezonovanie palubovky zhoršuje. Zo začiatku / mám r.v. 11/2007/ sa to ozývalo len občas a prestalo to. Pred dvoma týždňami som išiel do Chorvátska a na rakúskej dialnici to začalo rezonovať a nemôžem prísť na to odkiaľ to vychádza. Reaguje to na otáčky motora, napr. pri zábere z nižších otáčok to zarezonuje a prestane. Na dialnici pri vysokej rýchlosti mi to však robilo temer počas celej cesty tam a späť. Je to také jemné cvrčanie ako, keby vychádzalo z budíkov. Teraz mi to občas robí aj pri studenom motore na voľnobehu. Takisto mám obavu, že pri odstraňovaní v servise sa im to nemusí podariť a môže sa to ešte zhoršiť. Pravidelne navštevujem astrácku stránku www.astra-g.cz. Je to výborná stránka, kde nájdete odpovede na všetko, čo sa týka našej Astry. Radili mi, že to môže robiť lišta pod čelným oknom, tak to musím nejáko overiť. Bodaj by sa Astra umúdrila. Inak som s autom nadmieru spokojný, už predtým som vlastnil Astru F 1.6 16 V, Caravan. Jediné, čo je na mojej Astre boľavé je jej modrý, nemetalizovaný lak. Jes strašne náchylný na škrabance a veľmi málo odolný. Takisto prajem veľa šťastných kilometrov.

31.07.2008 | 19:04:57 | Sven Reagovat

Pro Svena

Tak to občasné zacvrčení v palubovce jsem nakonec neřešil. Měl jsem strach, že po rozebrání a smontování palubovky by se to postupně mohlo zhoršit. Nakonec, stejně se mi zdá, že to začalo až po montáži autorádia v servisu. Pokud to sám chcete nechat odstranit, rád se dozvím, jak to dopadlo.
Jinak - auto už až tak neřeším. Není už nové, jezdí spolehlivě, a tak teď mám zase jiné priority.
Sem tam ty pazvuky, pak poslední díl výfuku který vizuálně posouzeno nevydrží sedm let jako u minulé corsy a zdá se mi dost rychle se sjíždějící originál dunlopy - to jsou detaily které netěší.
Co ale v poslední době například potěšilo? Spotřeba oleje už téměř neměřitelná. Parkovací manévr na malém dvoře penzionu se obešel na jedničku i zpátečku bez plynu a hluku, zatímco kolega musel svou fábii combi pěkně potůrovat. Nebo - tři plastové bedny plné papírů které nám do kufru octavie kombi zapadly téměř bez vůle a při jejich vytahování přes práh hrozilo podření prstů a natažení zad - do kufru astry se jen zasunuly a ještě kolem nich zbylo dost místa. A to má oktávka udávaný objem kufru mnohem větší! Ale jak říkám, to jsou jen detaily na kterých život nestojí. Přeji Vám hodně šťastných km s astrou!

31.07.2008 | 18:03:41 | miracek Reagovat

palubovka

Zaujímalo by ma, či Vám odstránili to drobne cvrčení z palubovky a čo ho vlastne spôsobovalo. Mám takisto Astru Classic II a mne začala palubovka cvrčať pri ceste do Chorvátska. Žiaľ nerobí to len na ceste po kockách ale aj po super rovnej dialnici vždy pri iných otáčkach. Takže to v podstate robí stále. Aj pri pomalej jazde, keď motor zaberie z nízkych otáčok. Jednoducho reaguje na chvenie auta. Neviem však presne, odkiaľ ten zvuk vychádza. Pomohlo by mi od Vás to upresniť, aby som mohol vec riešiť na 1. garančke. Keď im to len popíšem, mám obavu či to nájdu a už vôbec či to odstránia.

26.07.2008 | 20:43:47 | Sven Reagovat

Zajeti a spotreba - odpoved

Tak tato astra má opravdu ideální podmínky k dosažení nízké spotřeby, kdybych zmonitoroval své jízdy tak většina probíhá na okresních silnicích na 5. rychlost v rozmezí 60 - 100 km/h na tachometru. A sem tam průjezd většími městy po magistrálách zpravidla rychlostí 50 - 70 km/h spotřebu nezvýší. Bydlím v maličkém městě kde se zajede na velký nákup 1x týdně a jinak se chodí pěšky. Při častých přesunech např. do 5 km po velkém městě by byla spotřeba určitě jiná.
Při výjezdu dokud se nepohne ručička teploměru tak se snažím držet otáčky tak kolem 2000, ve městě jezdím asi jako většina plynulou jízdou 50 - 60 na tachometru na čtverku, jestli rychlost klesne a je potřeba zrychlit tak 3, kolikrát při té šedesátce se nebojím ani pětky.
Při záběhu jsem ze začátku auto trochu šetřil, což se u mne projeví i tím, že nejmenší spotřebu mám vždy když je auto nové. Sem tam jsem si vzpomenul na varování prodejce abych auto občas protáhl aby nebylo lenivé - tak jsem to taky udělal ale určitě ne se studeným motorem, do kopce nebo při zatížení. Snížila se o něco spotřeba oleje.
Systém twinport který má tento motor prý výrazně šetří palivo právě při plynulé jízdě, při zatížení se má otvírat druhá dvojice ventilů. Což se dá snadno poznat při jízdě. Jedu -li například po rovině v pohodě a pak na to šlápnu, auto zrychluje zpočátku pomaleji než třeba z té samé rychlosti při živější jízdě styl brzda, plyn, podřazování. Je možné, že nervní řidič bude mít stále při jízdě otevřeny všechny ventily a tímpádem vyšší spotřebu.
Přeji Vám abyste byl se svou astrou spokojen.

28.10.2007 | 20:38:01 | miracek Reagovat

Zajeti a spotreba

Zdravim,

Jsem majitel stejne astry a mam problemy se spotrebou, mam spotrebu podstatne vyssi. Kdyz jezdim po meste, tak 8.3 l/100km, najeto mam 3500 km.

Mohu se zeptat na prubeh zajeti a jak jezdite po meste:
- v kolikati otackach mam radit
- co je lepsi, jestli jet po meste na trojku 50 nebo ctverku 55-60 km/h.

18.10.2007 | 23:06:15 | phv Reagovat

Paráda

Konečně jsem si přečetl recenzi, kdy autor je nohama na zemi. Popisuje to, co zájemce zajímá nejvíce a co je nejpodstatnější. Opravdu radost číst.

08.10.2007 | 20:39:38 | Radek Reagovat

Pefektne napisana recenzia najma sa mi paci porovnavanie s autami ako v priblizne v dannej triede s feldou a podobne.Lebo niektoru tu napisu aj na feldu 1.3 ze ma super akceleraciu a pod. tak trebarz v porovnani s 120 tkou urcite alebo trebarz s fackom. Klobuk dole. Vela ststnych km s tymto vydarenym autickom

14.06.2007 | 22:45:38 | miloss Reagovat

Pekne napísané. Klobúk dolu.

13.06.2007 | 22:16:36 | Petrík Reagovat

Potlesk!

Konečně pořádná recenze,kolikrát je mi tu do breku,ale tohle je pěkné a s rozumem napsané.Tak ať holka slouží a nezlobí.

13.06.2007 | 21:23:38 | Valdafous Reagovat