Recenze Opel Astra 1,4i GL
“Jednoduchý a spolehlivý vůz pro nenáročné s levným provozem.”

Autor recenze: Bestiáš (32 let),
Královéhradecký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1994 Typ motoru:1,4 Stav km při koupi:85 000 km Stav km nyní:115 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 3. 2. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.2

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

5
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: BMW 520 E28

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

- hořící spínací skříňka
- totální koroze
- nefunkční termostat
- nefunkční ruční brzda
- sporadicky stávkující Lambda-sonda
- prasklý rozvodový řemen (a následná sebedestrukce:))

vzhledem ke stavu, ve kterém jsem ho koupil vcelku dobré skóre poruch...


Hodnocení a zkušenosti s autem

Můj celkový dojem z tohoto vozu je velmi schizofrenní. Různá hlediska maj dost odlišné hodnocení...

1) Spolehlivost:
Auto mě nechalo stát dvakrát - jednou po nastartování začal stoupat dým ze spínací skříňky. Vlivem opotřebení se rozbrousil kontakt a vzninul elektrický oblouk. Oprava za 150,-Kč. Podruhé došlo na nejhorší - praskl rozvodový řemen a potkaly se ventily s pístama. Nic nevylétlo ven, ale venitř to vypadalo jak v Bejrútu. Koupě jiného motoru + výměna stály celkem 6000,-Kč. Byla to moje chyba - výměnu jsem neustále odkládal, ale motor jsem moc nešetřil. Jinak žádná závada, pouze hrozby - občas blikání diagnostiky, jednou přes noc vybitá nová baterie (zůstalo viset relé), sem tam divný zvuk a nebo náhlý úbytek některé z náplní. Přestože statisticky bylo auto bezporuchové, nikdy jsem nikam nevyrazil bez kompletního nářadí.

2) Ergonomie, pohodlí:
Astra byla určena jako vozidlo pro Lumpenproletariát a od toho se odvíjí na autě úplně všechno. Horší plasty jsou snad už jen v Avií. Jsou sice trochu měkčené, ale snadno se poškrábou. V autě se většina věcí klepe, rezonuje, vrže, nebo alespoň uvolňuje - hlavně po ránu:). Materiály interiéru se snadno špiní a těžko čistí. Samovolně se uvolňuje látkový potah stropu. Větrání přehluší cokoliv. Celkově na mě interiér působí jako zakulacený holobyt. Ergonomie je vcelku účelná - ovladače jsou dobře přístupné. Kolečko sklápění sedaček je ale (stejně jako u většiny "koncernových" aut) pohodlné tak pro hadí ženu. Kdo si nechce lámat ruku, nebo riskovat uvíznutí mezi sloupkem a sedačkou, ten ať si sedačku nastaví v klidu před jízdou. Co se týká vnitřního prostoru - standart ve třídě, ale větší kufr než Felicie... Koupil jsem auto se sníženým podvozkem, ale i v sérii už to bylo dost nízké. Ten pocit že i Trabantu se sedí výš a neustálé oslňování kýmkoliv protijedoucím už nechci zažít.

3) Motor, podvozek
Motor je asi na autě asi ta nejlepší věc. 1,4 z roku 94 a 44kW se chová vcelku svižně a pružně (měl jsem dva a oba stejné). Spotřeba od 5l/100km při lehké noze do 6,5l/100km v pěti lidech a plným kufrem po horách a ve spěchu. Průměr 5,3l/100km při 70%meziměstu a 30% městu. Podvozek standart - asi jako Felicie, ale tvrdší a jistější (ale nemůžu soudit objektivně, můj vůz měl měl kratší pružiny). Měl jsem sociální výbavu - tzn. nic. Ani servo - tenhle vůz není pro slabochy a křehule:) Bez serva nebrat! Řazení vcelku přesné s krátkými dráhami, ale až po seřízení. Převodovka byla po těch kilometrech docela hlučná a po výměně oleje kladla za studena takový odpor, že to v mrazech skoro dusilo motor. Motor 1,4i 44kW byl osazený dost slabým alternátorem a při zátěží (světla, větráky, ofukovače a vyhřívání skla nebo stěrače) to hodně ovlivňovalo otáčky při volnoběhu.

4) Úroveň techniky:
Levné auto z první poloviny 90 let..... Celkově vzato, resp. z dnešního pohledu je to bída. Koncepce vozu není špatná, ale použité materiály a technické jsou zpracování nevalné. Karoserie a podvozkové díly kvetou jak louka v máji. Plasty vržou a stárnou na slunci. Spojovací materiál má nedostatečnou povrchovou úpravu a rezaví. Hliníkové díly jsou z nekvalitní slitiny a mají od soli rozežraný povrch (bílá vrstva oxidu) a ve funkčních spojích přirůstají k dílům ocelovým. Např. mechanismus zadních stěračů při malém používání srůstá s osou od elektromotoru a musí se občas mazat. Motor to samé - při opravách hrozí poškození závitů do motoru, protože závity korodují a křehnou. Koberce nedrží tvar a "pelichají", resp z nich lezou "cucky" jak z obnošeného svetru. Prostě nic moc.

Shrnutí:
Auto je jednoduché a spolehlivé. Je to dobrý stroj pro cestování z bodu A do bodu B - víc od něj asi nelze čekat. Je velmi ekonomické - nízká spotřeba, náhradní díly za cenu ND na Favorita = za pakatel. Astru jsem kupoval jako auto na dojíždění do práce a tenhle účel splnila na 100%. Nic jiného ale nenabídla. Dlouhá cesta o dovolené nic moc a malý kufr taky vyžaduje logistickou zručnost. Celkový dojem spíše špatný...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra

Vložit komentář

Jak kdo...

Souhlasím, že nejvíc záleží na péči. Já koupil hodně opotřebované auto, které prošlou ledabylou opravou. Věřím, že kdybych ho měl od začátku, bylo by určitě v lepším stavu. Co se týká plastů - já měl narozdíl od tebe tu první generaci - proto asi ta jiná zkušenost...

11.02.2008 | 22:36:37 | Bestiáš Reagovat

re astra

Mal v služobnú Astru 1,4 16V ročník 96 s nábehom 240 000 km no nemala ani len polovicu závad v porovnaní s opisovanou. Spínacia skrinka v pohode aj po 240 tis.Tie rozvody, no poznám kopu ľudí čo odkladajú výmenu a potom " ušetria", dokonca niektorí ešte nadávajú na auto, že je to šrot a tak, to nechápem. S autom je to ako so ženou, keď sa nestaráš o ženu, nechá ťa, keď sa nestaráš o auto, tiež ťa niekde nechá , ale 200 km od domu. S nekvalitou plastov nesúhlasím, sú 100 x lešie ako u Feldy a ani pri 240 tis nevrzali. Súhlasím s debilne riešeným kolečkom sedačky na ľavej strane. Podvozok považujem za výborný, ani tvrdý ani mäkký, akurát na tie naše tankodromy a ešte aj výborne sedí. Servo som tiež nemal, ale oproti Favoritu to bolo nebe a dudy. Radenie išlo trošku cez zuby a riadiaca páka už bola vybehaná a mala vôľu, naopak spojka bola vo výbornom stave. Motor bol po tomto nábehu km úžasný a bezproblémový, nazval by som ho nezmarom. Kapotu nebolo treba ani pol roka otvoriť, nič nevytekalo, akurát som dolial deci až dve oleja , ale veď to je Opel a ešte k tomu starý. Auto bolo bez korózie až na malé miesta na kapote. Auto na mňa pôsobilo pevným a bezpečným dojmom. Plechy sú relatívne hrubé a dobre vystužené. Mal som kombík 1,4 16 V podľa techničáku 66kW, bol to malý náklaďák a dali sa v ňom previezť neuveriteľne veľké a ťažké predmety. Dynamika v pohode, spotreba okolo 6 -7 l . výborné auto. pozrite moju recenziu Astra r. v. 96 - Vysoká kvalita a spoľahlivosť

03.02.2008 | 12:02:58 | pietro Reagovat