Rok výroby:1999Typ motoru:1.4 16V / 66kWStav km při koupi:0 kmStav km nyní:50 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?6 letPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:18. 5. 2005
Od počátku: problémy s autorádiem (výpadky zvuku) vrzající sedadlo řidiče mnohdy hlučné a obtížné řazení zpátečky
10000 km ... občas po nastartování nenaběhl posilovač řízení - prý vadná kostra 30000 km - komplet nové rozvody (prý výjimečná závada - haha) 45000 km - ztráta komprese na jednom válci, oprava za 20tis. (také prý výjimečná závada)
Zadní díl výfuku se totálně rozpadl po 5 letech (přičemž už po 3 letech vypadal hrozně) ... to je špatné ve srovnání s Mazdou323 F, kde mám u r.v.1997 stále původní ....
Hodnocení a zkušenosti s autem
Po relativně dobrých zkušenostech s Opelem Kadett (samozřejmě s přihlédnutím k poměru užitné vlastnosti/cena) je tato Astra G velkým zklamáním co se spolehlivosti týče.
Po uživatelské stránce (komfort,hlučnost, jízdní vlastnosti, spotřeba atd.) však toto vozidlo hodnotím poměrně dobře.
Mám s přítelem Opel Astra 1.6 16V, teď máme najeto přes 220 000 a auto se rázem začalo srát. Teď jede na 3 válce (místo 4) a auto po rozjezdu chcipne, máme problém jet do kopce, kopec to nevyjde a oprava motoru za 20tis. Je pravda že se motory po tolika kolimetrech prostě začínají srát?
30.09.2020 | 16:54:39 | Není podstatné
| 46.135.92.*Reagovat
Astra je stejný kšunt, jako všechny Opely (a nakonec jako vše od GM).
mam tez astru 1,8 16V r.v. 99 je to super auto aku ma spotrebu alebo kolko ide nebudem obkecavat lebo podla niektorych to neni mozne aj napriek tomu ze ma AG ventil ale nevadi. k tomu vyfuku ten u nas odchadza dost casto problem je ten ze v oply stoji cca 6500sk v obchode sa da zehnat aj za 3500sk montaz je pomerne jednoducha akurat doporucujem pred montazou natriet zo striebrenkou. s olejom to nebol problem az niekde pri 300000 zacala znacen papkat olej po generalke bolo zlepsenie momentalne ma 500000 a olej papa tak ako predtym.asi po roku zacala blbnut rucna a blbne az doteraz - chyba na pravom zadnom kolese. co sa tyka servisu v oply = NIKDY. s koroziu neni ziadny problem akurat je predna maska dost obyta od kamienkov. myslim si ze zalesi moc zalezi na tom aky je to kus lebo stale plati pravidlo neni auto ako auto.keby mam rozmyslat nad astru tak by som sa k nej priklonil ale uz radsej k H-kovemu modelu G-cko(classic) sa vyraba v polsku uz od roku priblizne 2k4 uz len z toho dovodu by som vyzsi rocnik urcite nechcel
Musim upozornit, ze specifikovat do recenzie motor iba oznacenim obsahu, poctu ventilov a vykonom je nedostatocne 1.4 16V / 66kW . Pisem to preto, ze tieto motory pod specifickym oznacenim Z14 XEP (Twinport) s rozvodou retazou su z hladiska spolahlivosti a poruchovosti ine ako starsie - X14 XE a Z14 XE (nemali rozvodovy remen ?). Tiez by som rad podotkol, ze recirkulacia spalin u tychto motorov vyzaduje, aby sa drzal v otackach po zahriati motora. Totizto jeho dusenim dochadza k zanasaniu recirkulacneho ventila. Pri mojej snahe "motoru neublizovat" som zatial najazdil na Z14 XEP Twinport 28 tisic km bez problemov a bez dolievania oleja. Olej bol meneny pri rocnej zarucnej prehliadke.
Na jaře vyhodíte z baráku tchyni, Astru nebo tchyni i s Astrou? Která z nich víc žere nervy, prachy a olej?
Jinak jsem koupil před dvěma lety bráchovi ojetou Astru Caravan z r. 1997 (místo jeho staré Š 105L z r. 1988) a zatím tam bylo nutné vyměnit jen výfuk a pravé zrcátko. A v zimě často píská klínový řemen. Trochu koroze kolem upevnění zrcátek a SPZ na zadních dvěřích tam bylo už při nákupu. Uvažoval jsem tehdy při nákupu i o ojeté Felicii, ale je to podstatně menší auto (i Felicia Combi), hůře vybavené a i krátké a starší Felicie byly dražší než Astra. Š 105L byl kouzelný vůz - na podzimní STK nefungovala ruční brza a byl oválný brzdový buben na pravém zadním kole, přes zimu se s tím nejezdilo (ani se nic neopravovalo) až do jarní kontroly na STK. Před jarní STK jsem tomu pouze nechal umýt v myčce podvozek a na STK ruční brzda fungovala, ovalita brzdového bubnu zmizela, ... prostě auto bez chyby :-)
1,4 16V souhlasím s nespolehlivostí motoru, ztráta komprese je u těchto motorů běžnou závadou. Projeví se zejména v zimě i po opravě v autorizovaném servisu není stav uspokojivý. Příšerný je vývod vzduchu na čelní sklo, které se mi stále mlží pokud přepnu ventilátor jinam, než na sklo. Jinak pohodlné auto.
No taky jsem prodal 323F rv 96 a ta měla naběháno 230 000 a zadní díl jsem měnil ve 200 000 km...super auto...Oplů jsem pár měl a léta jsem se jimi zabýval....a upřímě už bych do něj nešel....Váhal jsem mezi koupí Astry Classic a Hyundai Accent.......holá Astra a plně našlápnutej Accent......Spolehlivost Astry je trošku horší než Accenta......ale vypadá líp a má o pár litřků větší kufr.....Jo a laxnost v některých Opel servisech jsem se přesvědčil sám....když jsem volal že bych chtěl novou Astru a žádal jsem nějaké informace,tak silně arogantní prodejce vůbec nehodlal je poskytnout...ˇˇjo to já nevim todleˇˇ pravil.......Jo a k tý Géčkový Astře....tchýně jí má se 150 000 km se serviskou.....A žere akorát olej a prachy a nervy..........na jaře jde z baráku.....
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra
Opel 1.6 16V
Mám s přítelem Opel Astra 1.6 16V, teď máme najeto přes 220 000 a auto se rázem začalo srát. Teď jede na 3 válce (místo 4) a auto po rozjezdu chcipne, máme problém jet do kopce, kopec to nevyjde a oprava motoru za 20tis.
Je pravda že se motory po tolika kolimetrech prostě začínají srát?
30.09.2020 | 16:54:39 | Není podstatné | 46.135.92.* Reagovat
Astra je stejný kšunt, jako všechny Opely (a nakonec jako vše od GM).
18.02.2009 | 11:07:09 | Reagovat
zaujimave postrehy
mam tez astru 1,8 16V r.v. 99 je to super auto aku ma spotrebu alebo kolko ide nebudem obkecavat lebo podla niektorych to neni mozne aj napriek tomu ze ma AG ventil ale nevadi. k tomu vyfuku ten u nas odchadza dost casto problem je ten ze v oply stoji cca 6500sk v obchode sa da zehnat aj za 3500sk montaz je pomerne jednoducha akurat doporucujem pred montazou natriet zo striebrenkou. s olejom to nebol problem az niekde pri 300000 zacala znacen papkat olej po generalke bolo zlepsenie momentalne ma 500000 a olej papa tak ako predtym.asi po roku zacala blbnut rucna a blbne az doteraz - chyba na pravom zadnom kolese. co sa tyka servisu v oply = NIKDY. s koroziu neni ziadny problem akurat je predna maska dost obyta od kamienkov. myslim si ze zalesi moc zalezi na tom aky je to kus lebo stale plati pravidlo neni auto ako auto.keby mam rozmyslat nad astru tak by som sa k nej priklonil ale uz radsej k H-kovemu modelu G-cko(classic) sa vyraba v polsku uz od roku priblizne 2k4 uz len z toho dovodu by som vyzsi rocnik urcite nechcel
18.02.2009 | 09:26:24 | Dag22 Reagovat
Nie je motor ako motor.
Musim upozornit, ze specifikovat do recenzie motor iba oznacenim obsahu, poctu ventilov a vykonom je nedostatocne 1.4 16V / 66kW .
Pisem to preto, ze tieto motory pod specifickym oznacenim Z14 XEP (Twinport) s rozvodou retazou su z hladiska spolahlivosti a poruchovosti ine ako starsie - X14 XE a Z14 XE (nemali rozvodovy remen ?). Tiez by som rad podotkol, ze recirkulacia spalin u tychto motorov vyzaduje, aby sa drzal v otackach po zahriati motora. Totizto jeho dusenim dochadza k zanasaniu recirkulacneho ventila. Pri mojej snahe "motoru neublizovat" som zatial najazdil na Z14 XEP Twinport 28 tisic km bez problemov a bez dolievania oleja. Olej bol meneny pri rocnej zarucnej prehliadke.
10.09.2007 | 17:43:19 | Takmerstarec Reagovat
Dotaz na Michala B
Na jaře vyhodíte z baráku tchyni, Astru nebo tchyni i s Astrou? Která z nich víc žere nervy, prachy a olej?
Jinak jsem koupil před dvěma lety bráchovi ojetou Astru Caravan z r. 1997 (místo jeho staré Š 105L z r. 1988) a zatím tam bylo nutné vyměnit jen výfuk a pravé zrcátko. A v zimě často píská klínový řemen. Trochu koroze kolem upevnění zrcátek a SPZ na zadních dvěřích tam bylo už při nákupu. Uvažoval jsem tehdy při nákupu i o ojeté Felicii, ale je to podstatně menší auto (i Felicia Combi), hůře vybavené a i krátké a starší Felicie byly dražší než Astra. Š 105L byl kouzelný vůz - na podzimní STK nefungovala ruční brza a byl oválný brzdový buben na pravém zadním kole, přes zimu se s tím nejezdilo (ani se nic neopravovalo) až do jarní kontroly na STK. Před jarní STK jsem tomu pouze nechal umýt v myčce podvozek a na STK ruční brzda fungovala, ovalita brzdového bubnu zmizela, ... prostě auto bez chyby :-)
15.03.2006 | 14:29:28 | Matematik Reagovat
problémový motor 1,4
1,4 16V souhlasím s nespolehlivostí motoru, ztráta komprese je u těchto motorů běžnou závadou. Projeví se zejména v zimě i po opravě v autorizovaném servisu není stav uspokojivý. Příšerný je vývod vzduchu na čelní sklo, které se mi stále mlží pokud přepnu ventilátor jinam, než na sklo. Jinak pohodlné auto.
14.03.2006 | 11:03:52 | Reagovat
No taky jsem prodal 323F rv 96 a ta měla naběháno 230 000 a zadní díl jsem měnil ve 200 000 km...super auto...Oplů jsem pár měl a léta jsem se jimi zabýval....a upřímě už bych do něj nešel....Váhal jsem mezi koupí Astry Classic a Hyundai Accent.......holá Astra a plně našlápnutej Accent......Spolehlivost Astry je trošku horší než Accenta......ale vypadá líp a má o pár litřků větší kufr.....Jo a laxnost v některých Opel servisech jsem se přesvědčil sám....když jsem volal že bych chtěl novou Astru a žádal jsem nějaké informace,tak silně arogantní prodejce vůbec nehodlal je poskytnout...ˇˇjo to já nevim todleˇˇ pravil.......Jo a k tý Géčkový Astře....tchýně jí má se 150 000 km se serviskou.....A žere akorát olej a prachy a nervy..........na jaře jde z baráku.....
14.01.2006 | 09:15:39 | Michal B Reagovat