Rok výroby:1999Typ motoru:X16XELStav km při koupi:105 000 kmStav km nyní:125 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?11 měsícůPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:26. 12. 2017
Jízdní vlastnosti Prostornost Tichost Pohodlí Kompaktní rozměry
Slabé stránky
Spolehlivost
Závady a opravy na autě
Zde je vše, co jsem za 11 měsíců zjistil/investoval kromě benzínu. Ekodaň, Cca 24 litrů oleje, 7 litrů chladící kapaliny, destičky, pružina, ložiska, 2x rozvody, těsnění motoru, rovnání hlavy, nové ventily, spínač osvětlení, plynová vzpěra kufru, pneu letní i zimní, svíčky, prachovky poloos, výrazná koroze, nefunkční ruční brzda a zadní bubnové brzdy, děravé brzdové potrubí, nefunkční klima, nefunkční el. zrcátka, nefunkční display rádia.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Byl jsem v situaci, že jsem předchozí vůz Micra zrušil nehodou a z důvodu současného zařizování ohypotéky, jsem hledal levnou náhradu na cesty do práce. Auto bylo používáno pro převoz tří psů, takže záměrně nešlo o leštěnku a sedan. Po shlédnutí nabídky, která je v tomto segmentu, jsem došel k závěru, že prostě kvalitní vůz neexistuje a vzal něco, co mi přišlo nejvíc v pohodě. Záměrně jsem se hledal jen petrol kvůli spolehlivosti. V techničáku starší paní, před ní prý leasingovka (což se nakonec ukázalo jako stavební firma). Slova autobazaristy tři roky to vydrží. Stříbrný potlučený kombík, se 74 kW motorem nabízel tiché, pohodlné svezení a kufr také nebyl špatný. To, že zrcátka se dala ovládat jen přes skla, a centrál šel jen na klíček jsem bral jako detail. Ukecal jsem drobnou slevu na ekodaň a pružinu. Následovala prohlídka v servisu, kde se udělala pružina, brzdové destičky a olej, a zároveň jsem byl pochválen za dobrý kus. Po dvou týdnech jsem pro sichr nechal udělat rozvody. Nějakou dobu jsem jezdil, než jsem koukal, že mi v zatáčce problikla ikona motoru. U Micry jsem stav hladiny oleje neřešil, protože vždy před výměnou ho bylo stejně jako po výměně. Ihned jsem do Astry dolil olej zakoupený v lokálním obchodu a doobjednal 5l nádobu 5W-40 oleje Castrol. Následně jsem každý týden doléval olej. Posléze mi začalo hučet levé ložisko, které bylo ihned v servise vyměněno. Pravé ložisko odešlo v zanedlouho. Jednou při cestě z práce, mi auto začalo jet na tři válce. Zkusil jsem doma vyměnit svíčky, což nepomohlo. Při návštěvě servisu byla vyhodnocena špatná komprese na jednom válci. Následovalo sundání hlavy a nákladná oprava hlavy a ventilů. Po odpojení baterie bylo třeba nakódovat rádio, což servis nezařídil, protože neměl kód, takže jsem nadále jezdil bez rádia. U auta byla stále vysoká spotřeba oleje. Následně začal zlobit spínač světel, světla se rozsvítila až klidně po 3 minutách neustálého spínání on/off. Sousedi už byli nervní, blikal jsem jim přímo do okna :). Objednal jsem spínač nový. V létě jsem zjistil, že nejde klima. Po 11 měsících od koupi jsem při převozu své těhotné ženy prošlápl brzdový pedál a auto nebrzdilo. Pomohlo až několikanásobné prošlápnutí brzdy + brždění motorem. Auto jsem na poslední dech dovezl do servisu, kde byl vyřčený verdikt odhadu opravy 25k Kč - brzdové trubky, oprava koroze, zadní brzdy + ručka, tekoucí tlumič. Vůz jsem nechal odvést na vrakoviště a zinkasoval 2k Kč a šel do autosalonu objednat fungl nové vozidlo. Celkem bylo auto v servisech během 11 měsíců 6 týdnů.
Dojem z uživání: Velice pohodlný vůz i přes tužší odpružení. Auto sedí krásně v zatáčkách. Velice tiché vozidlo. Koupil jsem zimní Conti TS850, s kterýma auto jelo fantasticky na všech zkoušených površích. Letní Nexen HD+ zase skvěle seděly i za deště. Spotřeba 7l. Mohutné plechy kastle dělají dojem robustnosti. Měkčené plasty a pohodlné sedačky zajišťují pocit komfortu. Rádio, ač s nefunkčním displayem hrálo OK. Bohužel náklady za čas užívání překročili i cenu operativního leasingu luxusně vybaveného Superbu. Na druhou stranu mě vůz nikdy nikde nenechal, a bylo v něm vždy pěkné svezení (pokud se něco kritického nepokazilo).
Bohužel díky těmto špatným zkušenostem již vůz značky Opel nebude v mém hledáčku. Hodně v tom hrál roli můj přístup nechat vše na servisu. Zručnější, znalejší člověk by si spoustu věcí udělal sám nebo je nasměroval schopnějším servisákům a vůz by v chodu udržoval levněji. Přesto však si troufám tvrdit, že starý spolehlivý kombi za pár šupů je sci-fi. Pokud bych vybíral vůz v kategorii malé vozy nebo sedany typu Thalia, tak bych získal určitě něco spolehlivějšího. Raději jsem následně upřednostnil nové vozy, což je lepší volba pro takové nekutily jako já v kombinaci s nynějším nájezdem 60 tis. km rok.
Komentáře uživatelů k recenzi Opel Astra