Recenze Opel Calibra turbo
“Na své stáří super.”

Autor recenze: motor (24 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1993 Typ motoru:2.0 turbo Stav km při koupi:150 000 km Stav km nyní:170 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 17. 6. 2007

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 8.6

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Opel Calibra Citroën Saxo Opel Vectra Citroën AX škodovky

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Přestalo mi fungovat 4x4. Problém s předním oknem u řidiče (viz dolní text).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto mělo při koupi pár drobných vad. Špatně se stahovalo okno u řidiče a nebo sjíždělo. Tato vada byla opravena hned. Chvilku po koupi se mi rozbil motůrek u šíbru. Toto bylo horší, ale také to šlo v klidu opravit. Nejhorší a smrtelná vada byla ta, že mi přestal jít zadní náhon.

Začlo to tím, že mi při brzdění vždycky bouchlo někde vzadu. Nevěděl jsem co to je a nikdo z mojich kamarádů s tímto neměl zkušenosti. O co jde jsem zjistil až tehdy když jsem jednou přibrdil u křižovatky a uslyšel jsem ránu a rosvítila se mi oranžová kontrolka, která značí 4x4. Když jsem odjížděl z křižovatky, tak jsem to trošku rozjel a hned jse začal předními koly hrabat. Toto se u čtyřkolky neděje, jak jistě majitelé fuinkční 4x4 vědí.

Zajel jsem do servisu a tam mi začli říkat, že to může být elektromagnetický ventil, rozvodovka a já neví co ještě všechno. Začal jsem proto schánět díly na inzerát a v servisech, ale vzdal jsem to poté co jsem se dozvěděl částky za opravu a nebo částky jen za to než někdo přijde na to čím to vlastně je. Chtěl jsem to řešit tak, že bych koupil Vectru 4x4, ale bylo mi řečeno, že jsem padlej na hlavu, že to je něco úplně jiného a že tato 4x4 z Vectry do Calibry nejde. Nevím co je na tom pravdy, ale řekli mi to v servisu.

O tomto servisu se raději rozepisovat nebudu. Chtěl bych dále říct, že jsem Calibru Turbo prodal tedy s nefunkčním 4x4. Ještě bych chtěl dodat, že Calibry celkově jsou super. Měl jsem možnost vyzkoušet všechny typy kromě 6V, takže můj názor je, že 85 KW je na Calibru málo ikdyž je spolehlivá, protože je nejméně namáhaná. 100 KW a 110 KW je docela dost dobré. Teď mám 110 KW a jsem spokojenej jak s motorem, tak i třeba se spotřebou, kdy teď jezdím přibližně 8,7 L / 100 km a to je na tento výkon super.

Jediné co jsem na Calibře vyměnil byly originál kola "15" za moje "17". Jiný tuning na své calibře nemám, protože si myslím, že toto auto tuning ani nepotřebuje, ale přesto když vidím vidím opravdu pěkně udělaný a nebo nápaditý tuning na jakémkoliv autě, tak se rád podívám. Opravdu nesnáším ty co si myslí, že tuning je to, když na auto nandám co nejvíc věcí jako je křídlo, mračítka, spojlery atd. Jasně že to není špatné, ale všeho moc škodí. Nejvíc se mi líbí rozšířené Calibry, ale to jen můj názor. Dále k 150KW chci uvést, že toto auto to nandá spoustě dnešním autům a i těm, které teprve v budoucích letech přijdou na trh.

Turbína je opravdu super a i přesto, že mi přestal jít zadní náhon, tak mít na předku 204 koní a k tomu 6-ti rychlostní převodovku, tak to mi řekněte komu by se to nelíbilo. Spotřebu jsem měl cca 11 L / 100 km. Dalo se jezdit i za 9L, ale to nebylo ono. Samosřejmě se dalo jezdit i za 14 L, ale to je podle mě extrém. Jinak spolehlivost byla super až na to již zmiňované 4x4. Toto Opel nevyřešil dobře, ale to jistě každý ví. Také každý říká, že Calibra Turbo je poruchová. Poruchové je jen to 4x4 jinak nic jiného poruchového na tomto autě není. Navíc stačí pár maličkostí a můžete mít hned třeba 250 koní místo 204 a to je taky pěkný rozdíl. Na závěr (abych Vás už nenudil) bych chtěl říci, že Calibra jako celek hledá jen těžko konkurenta.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Calibra

Vložit komentář

turbo

Jednu turbo zrovna vlastním, svezení, pokud vše funguje jak má je neskutečné, ovšem pokud opravdu VŠE funguje jak má. Tím myslím různá elektronická "udělátka" jako snímač klepání, snímač škrtící klapky, různé další věci, pak turbodmychadlo jako takové a koneckonců i 4x4. Platí tu zásada starat se, pravidelně kontrolovat a doplňovat stavy náplní (transferbox, zadní difer.) a pak je i ona "poruchová" 4x4 funkční, což především oceníte v zimě na sněhu. Pokud se s ní vyloženě nedělají "odpichy" z místa a sprinty někde na "tuning" srazech, pak bude sloužit jak má. Co se týče spotřeby, dostal jsem se (podle PC, ale i metodou dotankování do plna) na hodnoty spotřeby kolem 8,6l/100km. Tady musím vyzdvihnout 6kvalt, díky kterému je toto možné, ale opět závisí na noze řidiče. Na dlouhé cesty po dálnici ideál. Na okresky, jak kdy. Na skákání po městě si raději koupit Fiat Punto. :-)

13.02.2012 | 12:21:36 | ace  | 193.179.220.* Reagovat

Máš pravdu. Kalibry jsou super.Mám ji už 12 let a je to turbíčko. Tobě vznikl problem ze 4x4 tim,že Ti nikdo neřekl,že rozdil v obnodu pneumatik muže byt pouze 1cm!!!! Mezinápravovej diferencial se z větším rozdilem neumí vypořádat. Mám nyní najeto 230000km a to vše bez vážnějších problémů.tak ať máš z té Tvé radost,jako já z moji.Čauki.

14.06.2008 | 05:35:17 | Jirka Reagovat

cali

jo, calibry jsou skvelé stroje a musím uznat že je fakt, že dají spoustě dnešním vozům..

04.06.2008 | 20:32:28 | Teggy Reagovat

calibra turbo

ahoj chtel bych vedet co za mudrejch typkov to bylo v tym servisu,mel jsem vectru A ve styrkolce a tomu ver ze je to stejny vzdyt z vectry ma cali podvozek palubku i motory,a kdyz se o to clovek stara tak se to neskazi,mam ted cali ve styrkolce 110kw a vsechno klape jak ma

28.09.2007 | 03:29:13 | cali Reagovat