Recenze Opel Vectra Caravan 2.0 DTI
“Nikdy jsem ani na vteřinu nelitoval!”

Autor recenze: Tomáš (33 let),
Plzeňský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1999 Typ motoru:1996 / Diesel Stav km při koupi:118 000 km Stav km nyní:193 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 rok Palivo: Diesel Průměrná spotřeba: 6,7 l/100 km Vloženo: 24. 10. 2005

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 100 Škoda 120 Škoda Octavia Audi 80

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Výměna baterie po ujetí 52.000 km od koupě.

5 mm dírka v LZ nadkolí.

Vypadlá hadice od turbodmychadla.

Zaseklý bezpečnostní pás u PZ sedadla.

Loupání v palubní desce při spuštění klimatizace v chladném počasí.

Běžné výměny: brzdové destičky, olej, filtry.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Když jsem před rokem a půl přemýšlel o koupi jiného auta, chtěl jsem kombi a diesel. Vectra Caravan byla až pátá volba v mém seznamu za A4, Passatem, Octavií a 406, ale nelitoval jsem zatím ani jednou. Za 220.000 Kč jsem pořídil auto v plné výbavě mimo kůže a vyhřívání sedaček, což mi ale vůbec nechybí. Beru to spíš jako přednost. Sice jsem si ze začátku říkal, jestli jsem neudělal chybu, ale postupem času jsem tomuto autu přišel na chuť. Je to můj první diesel a zatím mám jen pozitivní zkušenosti. Jezdím denně spolu s dalšími třemi spolujezdci do práce po dálnici i po okreskách a cítím se v ní skvěle. Na obou komunikacích drží svou stopu pevně. Přední sedačky jsou velmi pohodlné, výškově nastavitelné a při mých 182 cm je z nich pěkný výhled na palubní desku i ven z auta.

Elektrické ovládání všech čtyřech oken u řadící páky mi vyhovuje. Interiér v imitaci dřeva je příjemný. Velmi rychle jsem si zvykl na digitální klimatizaci, která vnitřek vychladí za pár vteřin, tempomat a na palubní počítač. Jednou jsem zkoušel, zda v případě dojezdové vzdálenosti na zbývající palivo v nádrži nelže a musím říct, že mluvil pravdu. S oroseným čelem jsem k benzince dojel, když ukazoval 12 km a do nádrže jsem pak natankoval 54,5 litru. Průměrnou spotřebu ve čtyřech lidech mám ve všední dny při jízdě po dálnici 6,5 litru, o víkendu se mi při jízdě ve městě zvedne na 6,9 litru. Při jízdě po dálnici nastavuji tempomat něco pod 130 km/h, ale i na delší vzdálenost je schopen udržet i rychlost 160 km/h.

Během rekonstrukce domu jsem byl překvapen, co všechno se dovnitř vejde. Po sklopení zadních sedaček do úplné roviny a úpravě pravé přední se bez problémů dá převézt i 10 balení čtyřmetrových palubek a v zimě na hory i tři páry lyží při jejich prostrčení skrz výklopnou opěrku uprostřed zadní sedačky. Při tažení plně naloženého přívěsu stavební sutě jsem zjistil, jaký má dobrý tah, ale to jsem radši něco naložil i dovnitř. Neměl bych při lehkém autě dobrý pocit. Dále se mi líbí podepření přední kapoty tlumiči. Podpěrná tyčka mi dříve vždycky překážela. Nerad bych zapoměl na takovou drobnost jako je výklopná opěrka mezi předními sedadly. Mám tím po ruce oblíbené sladkosti a krabičku s doutníky.

Kontroverzní částí jsou zpětná zrcátka. Jsou sice malá, ale zvnějšku krásně esteticky vyřešená. Cenu náhradních dílů neznám, zatím jsem je nepotřeboval (samozřejmě jako každý doufám, že dlouho ani nebudu). Vím jen, že výměna originálního skla zadních dveří přijde i s prací na 1.700,- Kč. Letos mi ho totiž jeden pracant rozbil kamenem při sekání trávníku křovinořezem. Jednou jsem podlehl chtíči po atraktivním vzhledu a koupil jsem 100 W modré žárovky. Rychle jsem ale pochopil svou chybu. Světlomet se přehříval a když praskla třetí žárovka (jedna stojí 290,- Kč), namontoval jsem jen 55 W. Také modré, ale od té doby nepraskla ani jedna. 100 W jsem nechal jen u dálkových.

Ze závad jsem neměl žádnou vážnou. Jen ty výše popsané. Jen jednou jsem se trochu vyděsil ze špatného tahu motoru a kouření z výfuku. Představoval jsem si něco závažného, např. poškozené turbo, ale naštěstí to byla jen vypadlá hadice od něj. 5 mm dírku v LZ nadkolí spravil karosář za 500,- Kč a lakýrník za 600,- Kč. Loupání v palubní desce při zapnutí klimatizace přičítám rychlé změně teploty. Co se mi nelíbí je zvedák, jehož konstrukce se mi nezdá moc stabilní a při jeho použití bych si pod auto lehl jen ve stavu nejvyšší nouze a malé odkládací kapsy ve dveřích.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra

Vložit komentář

zdvihak

dobre robis ze zdvihaku neveris vlastna skusenost mne auto s neho malem spadlo roztrhlo na zdvihaku tu plastovu matku a uz aj bolo zle nedobre

27.10.2009 | 21:55:18 |  Reagovat

RE: zdvihak

Aj ja snim mam zlu skusenost. Dostal som defekt a ked som vybral koleso tak mi auto spadlo a zlomila sa mi pruzina...Zdvihak vtu chvilu letel do pola.

18.11.2011 | 21:39:31 | Paralen  | 89.173.141.* Reagovat