Recenze Opel Vectra C SEDAN 2,2
“Pěkný vůz se špatnou elektronikou a tragickým servisem.”

Autor recenze: Igor (32 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2002 Typ motoru:2,2 benzín Stav km při koupi:6 km Stav km nyní:42 500 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 4 roky Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 9 l/100 km Vloženo: 11. 7. 2006

Hodnocení inzerátu: 6 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 5.8

Spolehlivost

3
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

4
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Rover

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Prvních 10 tisíc kilometrů jsem byl velice spokojený. Auto je v maximální výbavě, která v té době byla možná a kompletně v elektrice vč. navigačního systému. Autem nenajezdím moc kolimetrů, ale očekával jsem spolehlivý vůz, který mi vydrží léta sloužit. Nyní stále víc uvažuji o změně.

Hned první zimu začal "zamrzat" počítač. Nastartoval jsem a na displeji se zobrazil výstražný trojúhelník s varováním možnosti vzniku náledí. Tento symbol tam vydržel až do delšího vypnutí motoru, nešlo používat navigaci ani měnič CD, fungovalo pouze rádio. Závada se stane cca. 3x každou zimu, v servisu ji neumějí odstranit. V podstatě ji ani nejde zopakovat.

Léto 2003 (cca. 15 tis. km): přestala fungovat páčka blinkrů. Výměna proběhla v záruce.

Další, vážnější závady se začaly objevovat až po skončení dvouleté záruky. První odešel motorek stěračů (cca. 30 tis. km) a spálil příslušnou řídící jednotku. Při stlačení páčky stěračů začaly tyto stírat a nešlo je zastavit. Pak se zasekly někde uprostřed skla a stěrače stíraly naopak jen když byla páčka stlačená dolů. Po uvolnění se zastavily v libovolné poloze. V servisu vyměnili řídící jednotku a předali vůz jako opravený. Teprve na "druhý" pokus závadu odstranili správně. Oprava stála 13 tis. Kč.Jestli byl problém jen v motorku a řídící jednotka byla v pořádku nedokážu posoudit. Ale i to je možné, viz. další závada.

Po cca. 35 tis. km přestal fungovat tempomat. V servisu špatně diagnostikovali závadu a postupně vyměnili několik řídících jednotek. Nakonec, když se vyjádřili že to je neopraviotelné, na moji vlastní žádost vyměnili páčku tempomatu (ta od blinkru, co už byla měněná) a závada jako zázrakem zmizela. Celková cena opravy 50 tis. Kč. Naštěstí to pokrylo CarGarantie, jinak.bych se dnes se servisem asi soudil, ale rozhodně bych to nezaplatil. Všechny vyměněné řídící jednotky byly bez poruchy a nové nešlo odebrat zpět, protože se do nich uložil VIN auta.

Poslední závada je stará 1 den a ještě nevím přesně co to je. Při rozjetí cca. na 70 km/h přestane fungovat tempomat, automat se "zasekne" na pátem rychlostním stupni a manuální řázení dokáže přerazovat jen mezi dvojkou a pětkou. Stále si platím CarGarantie, což bude asi vysoce návratná investice. Předchozí závady byly spíše titěrné a neovlivňovaly bezpečnost, ale když se rozjíždíte na pětku a nevíte co se děje, tak to může být docela vážné (a to se mi zrovna dneska stalo, naštěstí fungovala zpátečka a stihl jsem z křižovatky vycouvat).


Hodnocení a zkušenosti s autem

Celkový dojem z vozu je spíše negativní. Elektronika vozu podle mě není spolehlivá. Ale je možné, že je to problém jenom mého vozu.

Po designové stránce jsem spokojený, auto se mi i po čtyřech letech stálé líbí a neokouká se. Interiér je kvalitní, i když spíš strohý. Palubní počítač je přehledný. Sedačky jsou pohodlné i pro delší jízdy, elektrické ovládání podle klíčku rozpozná řidiče a nastaví jak sedačku, tak zrcátka včetně vnitřního.

Navigace je kapitolou sama pro sebe. Ač je její ovládání velice intuitivní a podle mého názoru příjemnější než u BMW, Mercedesu i Audi, tak mapové pokrytí NAVTECHu je pro ČR tragické. Naopak v západní Evropě si nelze stěžovat. Nejnovější aktualizace (Alpine 2007) za 135 EUR rozšířila pokrytí ČR de-facto o popisná čísla ulic v Praze. Její uvedení trvalo 18 měsíců.

Jízdní vlastnosti jsou dobré až velmi dobré, benzínový motor 2,2 je dynamický a spotřeba se pohybuje od 7 do 14 litrů podle stylu jízdy. Při ekonomické jízdě lze ve městě dosáhnout cca. 9 l/100 km. Při plně naloženém autě je nutné počítat s faktem, že nad 130 km/h už zrychluje jen volně. Maximálně jsem s ním jel 205 km/h, ale pocit z jízdy nebyl dobrý.

Asi největší vinu na celkově negativním dojmu z auta má podle mě autorizovaný servis (Auto Staiger), protože polovina z přijímacích techniků jsou dle mého názoru diletanti, kteří tam nemají co dělat. Jako příklad uvedu případ, kdy jsem si dodatečně nechával instalovat samozabarvovací (elektrochromatické) vnější zpětné zrcátko (zapoměl jsem ho objednat z výroby). Při třetí reklamaci že stále nefunguje mi technik vysvětlil, že zabarvení je pouze pasivní a ať uskutečním pokus spočívající v zakrytí poloviny zrcátka papírem a následným posvícením dalkovkami na zrcátko. Dojde prý k zatmavení jako u samozabarvovacích brýlí. Samozřejmě příčinou byly nezapojené kabely uvnitř zrcátka.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 6


Komentáře uživatelů k recenzi Opel Vectra

Vložit komentář

Vectra C mi hnije v garáži

Ahoj nešťastníci = majitelé Opel Vectra C,
jsem ve stenjé situaci jako Vy. Mám Vectru C 2.2 AT benzín. Plná výbava = jak již, vím spousta věcí, které se postupně podělají = spousta peněz na opravy. První co mi odešlo byla baterka. Vyskratovala se mi před obchoďákem a značkový servis mi odtáhnul auto (automat) za tyčí do servisu. Vyměnili mi baterii a za měsíc mi začla zlobit automatická převodovka. Její řazení bylo jako by Vás ze zadu nabralo auto, jak to škublo a někdy na volnoběh to mělo snahu skočit do křižovatky. Značkové servisy jsou pro opravy k ničemu! A pokud jim tam naivně přivezete závadu automat. převodovky jako já, tak se normálně opupínkují. Já to zavezl do HK Partner Kladno a pak do Srba Servis Praha. Oba detekovali jiné závady a oba věděli prd a uměli velký kulový... Skončil jsem až za Brnem u Kaps. Od nich jsem za 35 tiscí odjel s pojízdným autem, které se podělalo po přijetí zpět na Kladno a mohl jsem jet zpátky :o( Nebudu Vás dál otravovat nářkem ale je to asi tak... krásné auto, které krásně jezdí - když jezdí... No...teď jezdím služební Octávkou 2TDi a Vectra mi hnije v garáži. Neprodejná, protože má vadnou řídící jednotku airbagů a automat řádí jen 2-5. Asi jí nechám vnoučatům na hraní... Vrážet do ní peníze za opravy je nesmysl a rozhodně se to nevyplatí. Každopádně od té doby co s ní nejezdím jsem klidnější, nebojím se, že se mi zase něco podělá a zrujnuje mi to peněženku. Opla už bych si nikdy ale nikdy v životě nekoupil! Kdo z Vás ví o servisu, který umí opravit Opel? Pochybuju, že by se někdo našel...

31.08.2008 | 11:25:12 | Kermit Reagovat

RE: Vectra C mi hnije v garáži

taky mam tento problem s automatem-po dosazeni rychlosti vissi jak cca 84 km-h prestane fungovat tempomat a zustane tam zasekla 5-tka a neodradim ani manualem,musim auto chcipnout hned natocit a zas funguje nez presahnu tech 84 km.h,mechanik mi sdelil ze je malo oleje ve spojce tak nevim zkusim jeste tohla mejte se a nezoufejte

30.09.2013 | 18:35:12 | vectra c 2002  | 46.13.254.* Reagovat

auto-staiger

Tak mam úplně stejnej názor na AUTOSTAIGER nikdy a nikomu nedoporučuju si u nich něco nechat opravovat hlavně pan Židoň je to přijímací technik a podle mého názoru velkej omil tohoto autosalonu no jak bych začal nemam opla ale chevrolet kalos jednoho dne mi zničeho nic po zamčení začalo blikat auto auto sem neměl eště ani rok no tak volám do chevroletu že autosalon kde jsem jejich výrobek koupil je zavřenej a oni že to nevadí ať jdu do jakéhokoli atorizovaného tak sem vyrazil a po několika pokusech sem dojel až ke štaigrovi a tam seděl za stolem pan Židoň řekl sem mu oco jde a on nato že dneska je pátek v pondělí velikonoce ať zavolám v úterý že se nějak dohodnem po tomto přístupu sem zase volal na infolinku kde mě okázali na importéra pro ČR, který mi na mé naléhání sjednal tentýž den opětovnou navštěvu v auto-staiger kde mě pan Židoň uvítal slovy to je ta stížnos, ale sepsal protokol a předal sem auto za čtyři hďky mi volá ať si přijdu pro auto stím že je vadná řídící jednotka kterou obědnaj a hned jak příje budou mě informovat po 3 tejdnech mého čekání sem se ozval sám a dozvěděl sem se že je 2 dny na skladě domluvil sem další navštěvu za účelem opravy auto sem tam měl ještě asi 3krát to celé trvalo asi 4 měsíce než to odstranili od té doby auto jezdí jak má věřte mi je to fakt pravda a tady sem to trochu skrátil Jarda.

22.05.2007 | 21:54:55 | Jarda Reagovat

automat problem

mam ties taky problem ze mi da 5 a dost a pak mi dovoly dat 2 ked stojim a svieti mi kontrolka a neviem co stim a ani v opli my nevedia povedat co je pricinou a ted neviem co prevodoukou

03.01.2007 | 18:11:11 | ivan Reagovat

servis

Se stejným servisem u Opla mám také ty nejhorší zkušenosti, souhlasím s názorem na přijímací techniky. Zkus nejdřív vyměnit servis, klidně i mimo Prahu. (vím, že je to z ruky) S poruchovostí toho auta mám ale podobné zkušenost, takže otázkou je jestli za ty peníze pořád opravovat...

15.10.2006 | 20:27:15 | Bořek Reagovat