Recenze Peugeot 107 Smile
“Mezi minivozy nejlepší.”

Autor recenze: Nery (28 let),
Středočeský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2006 Typ motoru:1.0VVTI Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:35 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 2 roky Průměrná spotřeba: 4,5 l/100 km Vloženo: 14. 4. 2008

Hodnocení inzerátu: 14 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

10
 

Jízdní vlastnosti

10
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Peugeot

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Automobil jsem kupoval zcela nový, takže vím, co s ním dělal předchozí majitel. Sice spousta lidí namítne, že za tu cenu by mohl mít luxusní ojetý kočár, ale nové auto je nové auto. Problémy dosud zatím žádné nebyly.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Měl jsem možnost vyzkoušet téměř kompletní paletu vozů Peugeot od roku 1980 do 2007, takže vím co znamená vlastnit a udržovat automobil Peugeot. Je to komfortní automobil s nemocnými nápravami. To však neplatí pro model 107, protože ať chcete nebo ne, se 106 nelze zrovnávat. Je to komplet Toyota.

Perfektní motor (proměnlivé časování ventilů - výkon 50 kW/68k) dokáže s lehkým vozem uhánět 160 km/h. Tuhý podvozek, dobré řízení, kvalitní brzdy s ABS. Pravdou je, že zavazadlový prostor ani nestojí za těch pár slov, ale s vozem většinou jezdím sám nebo ve dvou a na zadní sedačky se nákup vejde.

Na delší cesty používám větší automobil, ale věřim, že ani s tímhle drobečkem bych neztrádal... Spotřeba je super, s lehkou nohou se opravdu dá jezdi za něco málo přes 4 l na 100/km. Při zmiňovaných 160 km/h si řekne asi o 6 litrů. Ani to není zlé. Vytknul bych horší řazení zpátečky a menší stabilitu v silném větru, chce to ale zvyk a pak už to nevadí.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 14


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 107

Vložit komentář

Itall

Máš pravdu, mám vyzkoušeno. U předchozího vozu se mi tyto kontrolky začaly rozsvěcet po jízdě do kopce. Nikdy ale nedošlo k vaření, nebo zadření motoru. Rozsvěcovaly zřejmě včas s předstihem. Závada? Termostat.

04.05.2009 | 21:25:24 | Standa Reagovat

Standa už má všechno vyzkoušeno, já jsem zatím nikdy nevařil :-)

04.05.2009 | 21:07:10 | Itall Reagovat

fabian.

Kontrolka by se rozsvítit měla, to píše i luboš, že je pak tak trochu pozdě. Teploměr upozorní na závadu termostatu, spíše v zimě. Nevztahoval jsem to na nějaké ceny oprav, je to prostě dobrá informace. Jinak se to pozná, až když auto netopí, a mezitím se uživatel diví, proč mu např. tak stoupla spotřeba, apod. I to, jak psal luboš, že motor není zahřátý, když je zahřátá chladicí kapalina, je pravda. Může se tak motoru uškodit.

04.05.2009 | 21:03:53 | Itall Reagovat

fabian

Předpokládám, že samozřejmě. Alespoň u všech aut, která jsem měl, to tak bylo. Rozsvítí se i dvě kontrolky: Teplota vody (nebo oleje) a kontrolka "STOP". Otázkou potom je, jestli to řidiči ignorují, nebo prostě nesledují palubku. Potom by jim nepomohl ani teploměr.

04.05.2009 | 21:02:38 | Standa Reagovat

teploměr

Taky jsem ještě stará škola a pod pojmem termostat si představuji téměř spotřební zboží - termostat míval určitě nižší životnost než motor. Naštěstí při jeho poruše vesměs zůstával trvale přiotevřený, takže přehřátí nehrozilo - spíš se tak jezdilo s chladným motorem. Zato často viděnou závadou i u novějších aut bývá, že v koloně při popojíždění nesepne větrák a motor se přehřeje. To se dnes u aut, které nemají teploměr, v tomto případě rozsvítí nějaká kontrolka?

04.05.2009 | 20:52:13 | fabian Reagovat

I luboš má v lecčems pravdu. Některý fajnšmekr by se těmi budíky v autě docela pokochal, ale normální řidič už ne tak zcela a dámy určitě ne. V některých případech tyto ukazatele mohou dát důležitou informaci. Ovšem u moderních aut vcelku vyjímečně. Jednou za život zabránit havárii motoru je jistě příjemné, ale kvůli tomu to tam výrobce dávat nebude. I teploměry chladicí kapaliny už z aut mizí - to není případ jen kolíňat, ale i nových Fábií a jistě i dalších. Také jsem jednou v životě identifikoval závadu termostatu podle teploměru chladicí kapaliny, ale to též není argument. Chápu, že je luboš stará škola a nesměji se tomu. Ale vývoj nezastavíš :-)

04.05.2009 | 20:19:59 | Itall Reagovat

A abych nezapomněl. samozřejmě mají i elektrická okna. Tady vidíte, jak vznikají fámy. Jeden pitomec se diví, že to nemá ukazatel tlaku oleje, druhej, že to nemá zámek oken vzadu a je z toho snůška nesmyslů, že jako to auto nemá nic...

02.05.2009 | 21:26:07 |  Reagovat

Pro anonyma

Samozřejmě, tato auta také mají centrál, klimatizaci, DO, alarm, ABS, EBD, CSC, stavitelný volant, otáčkoměr, to tady snad nikdo neřeší. Ale popelníky vzadu - sorry, to je to poslední, co by mě zajímalo. Trabant je měl, ale auto to z něj neudělalo.

02.05.2009 | 21:23:39 |  Reagovat

Já nevím, ale takové věci jako je centrál, el. okna vpředu a vzadu nebo popelníky:) mě připadají jako uplně normální věci které najdete i v autech typu thalie apod...tzv. standart který by měl být ,,základní výbavou".

02.05.2009 | 12:32:59 |  Reagovat

Nechcete toho po mini trochu moc? Co takhle hydraktiv pérování, čtyřzónovou klimatizaci, elekrické roletky, je libo ještě něco? Proberte se, toto je miniauto za minicenu!

02.05.2009 | 08:15:22 |  Reagovat

koukám no

Nevím , učím se, zírám... U nás máme služební P307 break(řadové služebáky, o ředitelských nemluvím) , a to většina 2,0HDi 100kW (rok 2005) a 2 ty nejstarší(rok 2003) jsou benzína 2,0 též 100kW a všechny tyto mají výbavu veškerou a to i nadstandartní(senzor stěračů climatronik atd.) takovou regulaci podsvícení palubky mají i naše boxery jsou tu 4 roky výroby 2005-2008 motory 2,2-2,8-3,0HDi nevím dodávky... a mají to pak se dočtu že fabia neměla popelník a regulaci podsvícení:)))

01.05.2009 | 23:41:51 |  Reagovat

By si sa čudoval, čo niektoré nové autá nemajú. V Š110L rok výroby 1976 som mal regulátor podsvietenia prístrojovky. Skús uhádnuť, či ho mali Fabie, čo nám prišli cca v roku 2005. Tie z 2002 ho mali, asi preto, že nemali centrál. V 21. storočí !!!! Nové zas mali centrál (samozrejme že nie s DO), ale nemali regulátor podsvietenia. Asi by to auto nezvládlo veľa elektroniky.

01.05.2009 | 23:08:06 | Petrík Reagovat

hmm

švihadla na zadních oknech už dnes snad ani nejsou ne..já jsem měl dost aut a i staré a nikde nebyly švihadla...(kromě feldy, tam byly el. okna jen vpředu) s těma popelníkama jsi mě taky dostal..já žiju v přesvědčení jaké jsem měl staré plečky a ono to mělo to co dnes i auta nemají...???Kde to žijem

01.05.2009 | 22:51:43 |  Reagovat

Pokiaľ máš vzadu švihadlá, asi nezablokuješ nič. A popolníky vzadu nemá napr. ani Fabia. Aspoň naše služobné určite nie. Dokonca zapaľovač nebol ani vpredu. Môžte si ho dokúpiť.

01.05.2009 | 22:44:26 | Petrík Reagovat

stahování zadních oken

Nesetkal jsem se s autem, které by nemělo blokovatelné stahování zadních oken. A šlo i o poměrně předpotopní vozy, např. laguna I rok 95, peugeot 406 z roku 97, hyundai lantra...o moderních vozech nemluvě..U laguny se např. po zamčení zadních oken vypne i podsvícení aby na to děcka v noci neviděla

01.05.2009 | 21:59:36 |  Reagovat

Luboš

Luboš: Spletl sis recenzi, toto není auto za milion, hledej jinde. Anonym: Moje děti nekouří, a pantátu vzadu nevozím. A o jakých normálních autech je tu řeč? Já měl spousty aut, ale asi žádné nebylo normální. Zamykací zadní okna neměly... Takže zůstávám věrný "nenormálnímu" nezamykacímu zadnímu okénku.

01.05.2009 | 20:28:44 |  Reagovat

trapné je

Že to auto nemá vzadu popelníky ani zapalovač. Což by měl být standart( popelníky vzadu měla i šade 120)

01.05.2009 | 20:24:26 |  Reagovat

A co je na tom trapne ???

01.05.2009 | 20:11:28 | jamieson Reagovat

P 107 nemá ani vzadu popelníky ani zapalovač.Trapné

01.05.2009 | 20:03:14 |  Reagovat

Pre Karla: Áno, technika

je trochu ďalej, ale princíp spaľovacieho motora sa nezmenil....Aj dnes platí, že sa má radiť hore pri otáčkach max. krútiaceho momentu. Spptrebu mávam na každom aute cca o 1 liter NIŽŠIU, než udáva výrobca. A aj ženy sa môžu čo to naučiť.
Vďaka teplomeru vody som si všimol, že sa začína motor prehrievať / písal som o tom v recenzii na 406/ a až vtedy som zistil únik chladiacej kvapaliny počas jazdy. A zachránil min. 100.000 SKK. V GR, IT som v stúpaniach videl počas horúceho leta minimálne 10 áut. Stáli pri ceste, kapota hore, bezradní vodiči, sama para. A neboli to žiadne Š 120...., ale 2-5 ročné autá.
Ak máte teplomer oleja, nádherne vidieť, najmä v zime, že kým voda ukazuje 70, tak olej je ešte stále v modrom-studenom poli...Predtým som už motor hnal, veď bol už "teplý", teraz podstatne neskôr "naplno"...
Keď vidím, že mi začne voda stúpať nad 90-100, plus olej k tomu, viem, že nadišiel čas vybrať chladič, vyvapkovať, očistiť spod nánosu blata, kamienkov, lístia a podobne. A cca 2 roky je pokoj. Zatiaľ čo bez teplomera si postupne prehrievate motor, až príde KO.
P.S. A keď vidím, že v aute za milión SKK a viac nedá výrobca teplomer vody, ani oleja, tak vtedy mi stúpa tlak...

01.05.2009 | 18:46:18 | ľuboš Reagovat

Karle

Pro bezpečnost dětí vyklápěcí okénka? U normálních aut se dají zadní okna zamknout, to je myslím kvůli dětem.

01.05.2009 | 17:46:51 |  Reagovat

Paní Camilla je přesně ten případ, o kterém psal v recenzi na tuším C1 Standa: Pro méně zdatné řidiče stačí dát dvojku a jet. V obci pobere vše mimo rozjezdů (nebo tak nějak). Ne že by se muselo lítat na dvojku, ale jde to. Jestli opravdu dvojka jede 10 - 100 km/h, na co potom v obci otáčkoměr? :-))

30.04.2009 | 07:28:35 | Honza Reagovat

Anonym 29.9.

Srovnáváš auta o dvě třídy rozdílná. Š 1000 MB je neměla, přesto že v té době byla rodinným vozem - to je ostuda. Kolínský trojlístek jsou minivozy a u minivozů se tato okénka vyskytovala a vyskytují dodnes. Dokonce některé i v současnosti nemají vzadu ani vyklápěčky. Musel by ses ale nejdřív porozhlédnout, a nedivil by ses tolik.

30.04.2009 | 07:18:11 | Standa Reagovat

Anonym, Luboš

Zadní okna v pětidvířku jsou vyklápěcí. Nejen že zjistíš, že to stačí (bezprůvanové větrání), je to i pro bezpečnost hlavně dětí a měly to v minulosti (i v současnosti) vozy zvučnějších značek. Že to nevíš, je tvůj problém. Luboši, nepleť si paní s pilotem závodního speciálu ve velké ceně Monaka. Každý jistě ví, pro koho a proč je důležitý otáčkoměr. Jistě to není případ jízdy na nákup s nákupní taškou. Paní netouží zřejmě po Jaguáru. A to že jsou dnes tyto budíky na ústupu svědčí mimo jiné o tom, že vozidla jsou vyráběna tak, že není třeba, aby řidič vše hlídal s očima nalepenýma na budíky. Taky pamatuji auta, kde se musela hlídat nejenom teplota vody a oleje, tlak mazání, ampérmetr, jestli dobíjíme, voltmetr, a řadit se muselo podle otáčkoměru. Byla i spousta jiných blbin, také řidič musel občas zastavit a promazat některé agregáty, dolít vodu, napnout řemen... Zaplať Pánbů, že tyto doby jsou za námi a vývoj jde dopředu. Ani já, ani paní nechceme, aby se tato "technika" vrátila a jsme vděční za to, že se moderní auta dokáží "ohlídat" sama a včas nás upozorní právě tou kontrolkou, příp. akusticky, že něco není v pořádku. A to jak kontrolkou teploty vody, oleje, funkčnosti mazání apod. A neboj se, že kontrolka se rozsvítí, až se motor zadře. Takové názory může mít jedině neznalý diletant.

30.04.2009 | 07:15:26 | Karel Reagovat

Nevím věci které byly ve standardu už před 30 lety toto auto nemá.. Co na tom tedy..otáčkoměr měla už š130, sierra z roku 1982 nebo lecjaký favorit. Toto auto k mému překvapení nemá VŮBEC stáhnutelná okna vzadu...(to myslím bylo naposled na š 1000MB:o) Co si o tom může normální člověk asi myslet...???

29.04.2009 | 23:49:46 |  Reagovat

Příspěvky luboše začínám mít rád :-)

29.04.2009 | 22:46:59 | Itall Reagovat

No neviem, ale ak

môžem vysloviť svoj názor: Auto bez otáčkomera, merača teploty vody, ešte lepšie oleja, super by bolo aj s tlakomerom oleja.... NEKUPUJTE. Ak nemusíte, nekupujte nákupnú tašku, kde nemáte žiadne prístrojové vybavenie.Kontrolka, ktorá Vám ukáže, že ste zadreli motor, alebo ho prehriali je NANIČ.
Ak neriešite peniaze, kúpte si radšej silnejšie, s prístrojovkou neoklamanou na zákazníkoch. Inak sa nenaučíte jazdiť. Iba že by ste boli génius ako Ital... .
P.S. Potom by vôbec nemali čo robiť otáčkomery v niektorých autách, kde sú väčšie a DôLEŽITEJŠIE než nejaký tachometer....Samozrejme, aj malé vozidielka Vám urobia kopec radosti a dobrú službu. Ale iba tak "potrestáte" výrobcu, že si nekúpite "holé" auto bez riadneho prístrojového vybavenia...., pretože šetriť na životne dôležitých prístrojoch, je do nebavolajúca drzosť výrobcu. Nezáleží či BMW, OPEL, P, C, T a pod...inak potrestáte iba seba...

29.04.2009 | 22:21:01 | ľuboš Reagovat

Kim - Camilla

Takže popořádku: Samozřejmě nic nepíská. Otáčkoměr u tohoto auta není prakticky zapotřebí. Má tak dlouhé rozsahy rychlostních stupňů, že si myslím, že určitě není nutné sledovat otáčkoměr. Pod otáčkami dá najevo, že se mu to nelíbí (nepotáhne, ale to už budou hodně nízké otáčky), a než ho dostaneš do tak vysokých, aby to bylo na závadu, dávno již sama přeřadíš. Není to motor, který by pracoval jen v úzkém rozsahu otáček, který bys musela hlídat. Spotřeba je také nízká v celém rozsahu, aniž by byla podmíněna jízdou jen na určité otáčky. Jinak samozřejmě se dá otáčkoměr dokoupit za hříšné peníze, ale jak říkám, u tohoto vozu není nutný. Spíš by mohlo docházet k jinému paradoxu: Pojedeš třeba75-80 a najednou nebudeš vědět, jakou tam máš vlastně rychlost. Jestli trojku, čtyřku, nebo pětku. Motor je totiž takový brumla, že má prakticky (pro začátečníka) stejný zvuk v určitých rychlostech na více rychlostních stupních. Je to věc, kterou se dost odlišuje od jiných aut. I mě to zezačátku mátlo a musel jsem se občas podívat, jaký že tam mám zrovna zařazený kvalt :-) Ale časem se zvykne. Dnes už mi to nepřijde. Také je toto auto ve skutečnosti širší, než jak se zdá a vypadá. Takže bacha při zajíždění k obrubníku, možná si párkrát škrtneš kolem o chodník, ale je to taky věc cviku a zvyku. A na závěr: Víc než na otáčkoměr bych kladl důraz na 5 dveří. Do kufru je horší přísup, je malý, tak se snadněji nakládá nákup před zadní sedačky třetími a čtvrtými dveřmi, než dveřmi řidiče přes opěradlo. Také centrál je výhodou, kvůli otvírání kufru.

29.04.2009 | 21:20:14 | Standa Reagovat

to Jarin

Tak za prve : To, ze je osklivy je muj osobni nazor.Nelibi se mi.NO A CO ??? Nekomu se prece libi nekomu ne !
Za druhy : O vybavenosti jsem se nezminil.
A za treti : Mam taky sva leta a nejaky "Jarin" me tady nebude buzerovat.Takze nabudouce prejdi k veci anebo mne nekomentuj !

28.04.2009 | 15:44:16 | jamieson Reagovat

Kim:

Nejen pro začínajícího řidiče je lépe koukat před sebe a kolem sebe, takže bez vytáčkoměru :-) se obejdeš. Mně tedy motor v zimě nepíská a když jsem jel s Yarisem, tak nepískal také. Ale možná jen dosud neměl tak dobrou náladu, aby si pískal :-)

28.04.2009 | 14:21:55 | Itall Reagovat

P 107 - dotaz

Ahoj, chci se zeptat... - chci si koupit ojetý P107, jsem začínající řidič a marně jsem v některých hledala otáčkoměr (bez toho se v začátcích asi neobejdu ;)) Otáčkoměry v P107 jsou za příplatek, nebo proč je ojeté P107 většinou nemají. Dál se chci zeptat, jelikož má motor VVTI, píská vám v zimě? Četla jsem u Toyoty Yaris VVTI, že jí v zimě píská motor...?? Díky

24.04.2009 | 00:26:18 | Kim Reagovat

Radek

ESP má výrazně pomoci, aby se vůz nedostal do smyku. Proti převrácení bohužel nic neexistuje (snad jen poměr výška:šířka a zamezení náklonu vozidla (konstrukce podvozku) Takže pokud nechápeš definici něčeho, nemá smysl to s tebou řešit a je to tvůj problém.

01.03.2009 | 21:48:03 | Kolja Reagovat

na co jsou ale vlastně ty minivozy?

27.02.2009 | 09:13:42 |  Reagovat

...a vo...vo...vo tom to je !

27.02.2009 | 08:50:31 |  Reagovat

Mini

Pánové, nevím co tady řešíte s hovězími mozky

27.02.2009 | 08:48:49 | Saša Reagovat

Anonym

Se nediv, že ho nechápeš. Já taky nevím, co tady vlastně řeší. Hlavně je mimo mísu a mimo téma. Připadá mi, jako by se potřeboval někde vypovídat. Itall má pravdu: Ignorujme ho.

26.02.2009 | 22:41:27 | Karel Reagovat

Chcete mini? Založte si firmu a kupte na lízing. Jinak jste ekonomičtí tupci. Tak to Luboš myslel? Nebo jinak? Chcete mini, tak si kupte limuzínu? Nějak to nechápu, jedno je jisté. Luboš je nějaký blbeček, protože mít firmu, žít na lízing a dávat rady zájemcům o miniauto mi přijde slušně řečeno úchylné.

26.02.2009 | 22:37:14 |  Reagovat

No jo, tak to přeju hodně šťastných km s Oplíkem .

26.02.2009 | 21:13:30 | Itall Reagovat

Je mi Vás trochu,

ale iba trochu ľúto, ale ESP sa NEDA porovnávať s CSC. Je to iba stabilizácia pri BRZDENí. To je sakra rozdiel. ESP funguje vždy, bez ohľadu na to, či brzdím, alebo nie. Ak by ste jazdili s ESP, tak by ste pochopili rozdiel ihneď. A CENOVÝ rozdiel je nebotyčný.
P 307 NEMÁ dvojité tesnenie na zadných dverách. Z toho dôvodu navrhol istý slov. vynálezca tesnenie, ktoré by účinne eliminovalo prach. nečistoty vnikajúce do kabíny. Odpoveď? Nakoľko tesnenie v cene cca 200 SKK / rok 2002/ "NEÚMERNE zvýšilo cenu vozidla..." citujem z odpovede, ktorú som mal česť čítať. Onen sl. vynálezca dodáva svoj patent takmer pre všetky automobilky a pre vládne vozidlá... Pre 200 SKK si výrobca nechá vrtať koleno, ale to by ste mali vedieť, šetrílkovia..
Je mi Vás ľuto aj preto, lebo namiesto konštruktívnych debát tárate hlúposti, riešite vrzganie palubovky a podobné veci. Ak by ste si priznali, že ste mohli peniaze aj lepšie investovať, tak by ste sa dnes nemuseli vytešovať, ako ste" super " kúpili.
V utorok ideme do BE pre Mazdu 6 combi, 9/2007 , v plnke /koža, navig., xenóny, naj. cca 50.000 km, cena cca 11.500 EUR už na papieroch, už s rabatom. Pre seba by ma vyšlo do 10.200 EUR. Ak niekto bude tvrdiť, že radšej nové, ako jazdené, lebo "NOVÉ je nové...", tak mu to neberiem...Mazda je ešte v záruke, 1,5 roka pobehá na nej majiteľ a predá ešte drahšie, za čo mu dovezieme.. . Alebo s min. stratou.
Sú to Vaše peniaze, každý sa musí naučiť na vl. hlúposti. Nemec nerieši hlúposti ako poniektorí na týchto stránkach, lebo nejakých 300.000 SKK ani nezbadá, že minul. Tu ale poniektorí beriete malé autá na splátky, pôžičky, len aby ste si kúpili predražené auto...TOTO by žiaden EKONOMICKY uvažujúci neurobil. Ja do firmy na leasing ano, odpíšem si to z daní, natrápi, či to žerie 5 litrov nafty, al. 15 benzínu, ešte je zľava 19 % na DPH, na všetkých servisných úkonoch, zatiaľ šo fyzická osoba si NEODRÁTA NIČ. Zdania Vám príjem, z čistého príjmu Vám ďalších 19 % zoberie štát. 19 % zaplatíte za NIČ z ceny aj na malom, PREDRAŽENOM aute...
Chcem iba, aby aspoň poniektorí začali chápať súvislosti. Sú to Vaše peniaze. Na autá som už zopár mil. minul, ďalšie mil. ma stála prevádzka, straty hodnoty a podobne. Nepoznáme sa, nepotrebujem sa vyťahovať. Úprimne, sme si ukradnutí, ale aspoň sa skúste poučiť...poniektorí.

26.02.2009 | 21:12:57 | ľuboš Reagovat

Itall

Dopadla špatně, prodejce byl podvodník a falešný hráč. Takže to nekoupila. Ale psala mi, že má Oplíka Corsičku, v dobrém stavu a je s ním spokojená (tedy jen jako s náhradou :-) C1 bude prý příště).

26.02.2009 | 20:46:57 | Standa Reagovat

Standa:

Už ta luca něco koupila, nebo nevíš? Na recenzi C1 jsem jí dohodil P107, málo jetý .

26.02.2009 | 20:36:21 | Itall Reagovat

Tak už na něj nereagujte, a je klid .

26.02.2009 | 20:31:42 | Itall Reagovat

Luboš

Jedinej, kdo tady dělá cirkus, jsi ty. A nejenom tady. Měl jsem tu čest číst tvá "moudra" na jiných recenzích. Myslím, že máš docela problém s psychikou. A nemontuj se do věcí, kterým nerozumíš. A největší prdel je, když se začneš srát mezi majitele vozů, kteří na rozdíl od tebe ví, o čem mluví.

26.02.2009 | 20:07:41 | Karel Reagovat

Lubošovi

Ty vole, ty jsi vůl! Ale proč to dáváš tolik najevo? Někam se s tím zavři.

26.02.2009 | 20:04:20 |  Reagovat

Luboš

BRAVO ! Luboš nezklamal. Hranice tvého kokotismu jsou v nedohlednu. C1, P107, Aygo mají v základu CSC. To jen abys nebyl tak trapný a něco jsi se dozvěděl. Já se totiž nemusím nikam chodit ptát. Já s ním téměř 4 roky jezdím a jsem jeho spokojeným majitelem. Ty jsi jen tlučhuba. Ovšem pokud bys čet všechno pořádně, věděl bys to. A co to CSC je, si zjisti sám. Tvé příspěvky zde, co slovo to perla. Větší blb tu asi není. Prostě jsi jednička! Těším se na další tvé výlevy omezenosti. Jen doufám, že neodradí případné zájemce (ale oni si jistě udělají představu o tvých znalostech sami). A s tou 5metrovou kraksňou sa daj vyfotit (víš co je foťák?)

26.02.2009 | 20:02:48 | Standa Reagovat

Pre Inteligentného anonyma a Standu: Mercedes A, alebo B

je čo?! Veď je to Mercedes do mesta, pre chudobných. A C1, ani P 107 žiadne ESP nemá. Tak si niečo najprv niečo zistite. Hoci aj u predajcu, u ktorého ste kupovali....P.S. Kvôli takým haraburdám do mesta robíť taký cirkus..., Vy ale musíte mať komplexy. No nič, ja si radšej budem voziť zadok v 5 metrových kraksňach...

26.02.2009 | 19:15:44 | ľuboš Reagovat

Na drnčení se vykašlete,hlavně že to jede. Vždyť to není 5 metrové auto za 2mega na štreky, je to auto do města,tomu se dá něco odpustit ne?

26.02.2009 | 17:19:56 | Paroubek a spol Reagovat

Itall

To je pro mě jak z jiného světa. Tak upřímnou soustrast :-)

26.02.2009 | 17:15:14 | Standa Reagovat

Standa:

No, ona drnčí nejen mřížka, ale jaksi celá palubka. Po pěkném asfaltu nic nedrnčí a na hrbech to zkrátka drnčí. Se servisem to řešit nebudu, páč je to běžné a asi by je z toho vomyli .

26.02.2009 | 16:13:27 | Itall Reagovat

To je náhoda, myslím že tu mřížku bys vyřešil sám, anebo v servisu. A pokud nejsou neschopní, tak vyřeší i to ostatní. Vždyť je to v záruce. Já si připlatil za čtyřletou záruku, abych stihl eventuální mouchy vychytat (tenkrát jsem o C1 nic nevěděl, byly nové a bez recenzí), a bylo to zřejmě zbytečné. O tom ventilátoru se jim zmíním na blížící se servisce, ale pokud by k jeho opravě museli rozebrat palubovku, nechám to raději tak. Aby potom zase nevrzala palubka. Znáš to: Čím víc se s něčím ser...š, tím víc škody naděláš.

26.02.2009 | 15:35:15 | Standa Reagovat

To Kolja

S tebou to nemá smysl řešit. Pokud nechápeš definici něčeho, tak je to především problém tvůj.

26.02.2009 | 15:34:21 | Radek Reagovat

Tak, jestli ti nic nevrže ani nechrastí, tak by ta žabička možná mohla být i lepší?

26.02.2009 | 15:29:04 | Itall Reagovat

Ale až po C1, páč jinak bych ho neměl :-)) A už dost.

26.02.2009 | 15:20:21 | Standa Reagovat

P107 je nejlepší, páč jinak bych ho neměl. A už toho nechte .

26.02.2009 | 15:12:08 | Itall Reagovat

Ale naopak, je to dobrodiní výrobce. A je to hlavně jeho obrovská zodpovědnost! Místo pičovin montuje v základu stabilizační systém. Co je na tom nepochopitelného? Holt někdo láká zákazníky na centrál v základu, jiný raději montuje bezpečnostní prvky. To určitě neznamená, že se jim musel C1 v "nějakých testech" převrátit, naivo. Nehledě na to, že to s převracením nemá nic společného. A jestli tohle nevíš, tak s tebou není co řešit.

26.02.2009 | 14:53:14 | Kolja Reagovat

Když vezmu v úvahu cenu 200.000kč s nějakou to slevou, tak cena ESP je skoro 10% celého vozu, což je dost. U auta za 1.00.000kč jsou to 2%. A o tom to je. ESP má být povinné od roku 2014, čili pochybuji, že auto tak dlouho vydrží po konstrukční stránce. Rozhodně to není chyba, že tam je, ale prostě v této cenové hladině je to zajímavé a jistě to není dobrodiní výrobce, který chce v první řadě vydělat.

25.02.2009 | 21:33:25 | Radek Reagovat

Radek

Vidíš, říkáš do malého levného auta a v jiných recenzích nadávají, že je drahé. Ono opravdu nebylo levné (teď pominu co s cenami udělala krize). Bylo od začátku koncipované jako v první řadě moderní a bezpečné auto, splňující nejnovější i budoucí možné normy. Proto už v roce 2005 pracovali na emisích (109 - kdo má míň?), bezpečnosti posádky, dětí a chodců. Málokteré auto této třídy se mu vyrovná. Veškeré bezpečnostní prvky tam jsou od začátku ve standartu. Kdyby chtěli opravdu "ušetřit za každou cenu", šli by tudy a ne přes tapecírunky. I když Luboš tady tvrdí, že cena CSC je zanedbatelná (asi v porovnání s plastovými tapecírunky - ha ha).

25.02.2009 | 21:25:11 |  Reagovat

O tom žádná, proto jsem to okopnul. Pochopitelně úpravy měli jistý vliv, ALE, pokud by jen to problém řešilo, jistě by ho tam standartně nemontovali. Stejně tak trojlístek mohl mít problémy, ale ne fatálního rázu, jako Medvěd, proto stačí jen systém stability. A jistě do malého a levného auta ho nebudou montovat gratis jen tak (obvykle doplatek cca 15.000kč), aby byli "in". Každopádně je to spekulace a pokud k něčemu podobnému došlo, tak ve fázi testování.:-))

25.02.2009 | 21:15:01 | Radek Reagovat

Radek

Jasně, pravda ve všem. Ale to, co položilo toho mercedesa je hned v první větě: Těžiště. Vratký auto se prostě položí, když přeženeš nájezd do zatáčky. To je fyzika. ESP tě vede správnou stopou, ale nezabrání převrácení vozu. A nechtěj, abych ti to ukázal v reálu, jak ho převrhnu i s ESP :-))

25.02.2009 | 21:08:28 | Standa Reagovat

To Standa

Z dobového tisku: Aféra Mercedesu A s nezvládnutým tzv. Losím testem je již pár měsíců za námi. Áčko prošlo řadou úprav na podvozku (snížení těžiště, 15" kola sériově, ...), ale hlavně je sériově vybaveno vyspělým a drahým systémem ESP (elektronický program stability).
Definice: ESP je elektronický systém jízdní stability. Pomáhá zvládnout kritické jízdní situace. Lidově řečená „stabilizace“ pomáhá svými zásahy zvládnout některé kritické situace, které mohou při jízdě nastat. Ke své funkci ESP využívá elektronické systémy podvozku jako ABS a protiskluzové systémy. Aby mohlo ESP správně reagovat v kritické situaci, musí si odpovědět na dvě otázky. Kam řidič vozidlo směřuje a kam vozidlo doopravdy jede k čemuž pomáhá snímač natočení volantu, snímač otáček všech kol a měřič příčného zrychlení a rotačního momentu setrvačnosti. Na základě poskytnutých hodnot systém porovnává požadovanou dráhu vozidla se skutečnou. Pokud dochází k diferenci, systém zasáhne například přibrzděním požadovaného kola, sníží otáčky motoru apod.

Osobně tato definice velice připomíná CSC.

25.02.2009 | 20:57:22 | Radek Reagovat

Luboš

Souhlasím s anonymem. Krátké a výstižné hodnocení.Ale pro pořádek. Zase srovnáváš jabka a hrušky. Auta jako Mercedes a podobné, o kterých píšeš, jsou prostě auta která sází na luxus. Je nepředstavitelné, aby nebyly alespoň v kůži. A pokud by bylo něco luxusnějšího než kůže, budou to mít. U trojlístku se jedná o nový vítr mezi MINIVOZY a ty si jistě na žádný luxus nehrají. A ktomu, že jsou všechna auta pozinkovaná - platí názor anonyma z 20.43

25.02.2009 | 20:50:45 | Standa Reagovat

Radek

Ne a ne :-) Převrhl se proto, že se příliš nakláněl. S tím ti nepomůže žádné CSC ani ESP. To je tam na to, aby při ostrém brzdění nevyjel vůz ze zatáčky ven. Velmi dobré na mokru, sněhu a náledí. Mám vyzkoušeno :-)

25.02.2009 | 20:46:19 | Standa Reagovat

Luboši, ty jsi prostě kokot.

25.02.2009 | 20:43:25 |  Reagovat

Nuž páni, tak potom

je v iných autách "tapacír" zbytočný... Neviem, ale ak by taký Mercedes, al. O II vyšla na trh s imidžom pre mladých a dali by holé plechy, tak nie som si istý, či by nejaká kampaň dokázala vymlieť mozgy natoľko, žeby to niekto kúpil... . Asi ťažko.
Ale tu je to celé stavané na ekonomike výroby. Airbagy, predpínače pásov a podobne, sú zanedbateľné položky. Resp., auto bez nich, by bolo jednoducho v dnešnej dobe NEPREDAJNÉ!! Ale ak automobilka vyrobí za rok cca 300.000 áut, tapacír spolu s prácou by stál cca 1.000-2.000 SKK, vynásobte si to a máte čistý zisk. Papier znesie veľa, prečo asi musí makať marketing. oddelenie?!
A Fiat 500 je nádherné auto. To by ste ho urazili, porovnávať s trojlístkom. A pochybujem, že o 30 rokov bude niekto stavať pomník C1 a spol..., tak ako F 500..., al. C 6, W chrobák, Ford Mustang a podobne.
Dnes sú už všetky autá pozinkované, min. 6 rokov by mali vydržať....

25.02.2009 | 20:32:55 | ľuboš Reagovat

To Standa

Nechci se dohadovat a proto cituji z oficiálních stránek: CSC (Cornering Stability Control) stabilizující vozidlo při zatáčení a brzdění. Tudíž je to jasné. Co se týká Mercedesu, tak se v losím testu převrhl a proto to ESP. Čili se domnívám, že CSC je tam z podobného důvodu, jelikož definice obou systémů je téměř identická.

25.02.2009 | 20:32:44 | Radek Reagovat

Jasny,stary typ.Dneska už snad každy auto musi mit ABS a minimalně 2 airbagy..

25.02.2009 | 20:30:39 |  Reagovat

Anonym

Žádnej Junior. 1,4 MPI

25.02.2009 | 20:27:33 |  Reagovat

Je tak sorry.To maš ale staryho Juniora,ne?

25.02.2009 | 20:25:21 |  Reagovat

Radek

S převrhnutím to nemá co dělat. Je to stabilizace pro brždění v zatáčce, jen pod jiným názvem. Toho Mercedesa tenkrát porazil v losím testu trabant. Tak se začervenali a předělali podvozek.

25.02.2009 | 20:24:43 | Standa Reagovat

Anonym

V garáži. Jedna mi tam stojí. Bez ABS a s jedním airbagem. A trochu jsi to netrefil s Radkem :-)

25.02.2009 | 20:22:14 |  Reagovat

To Anonym: Trošku omyl, ne?

To Standa: Systém stability asi je z nějakého důvodu. Nejspíš bez něj by mohlo docházet k rizikovému chování vozu, ale pochopitelně 100% to nevím, odvozuji od Medvěda A, do kterého museli seriově montovat ESP, aby se v extrémní situaci (nutnosti prudce změnit směr) nepřevrhlo. Holé plechy mají tedy jaký důvod? Estetický? Těžko, ale třeba.... .

25.02.2009 | 20:21:31 | Radek Reagovat

Chytrolin Radek

A kde jsi vzal,že ma Fabia v zakladu jeden airbag??

25.02.2009 | 20:11:12 |  Reagovat

Radek

Kdyby chtěli ušetřit za každou cenu, mohli použít nepozinkové plechy (jako korejci), dát jeden airbag místo dvou (jako Fabia a korejci), nemuseli montovat sériově CSC a pyrotechnické předpínače pasů, atd. Jde fakt o nový neotřelý mladistvý design. Ale holt nějaký odborník řekl, holé plechy jsou kvůli šetření a blbost je na světě.

25.02.2009 | 20:02:28 | Standa Reagovat

Radkovi

To je prostě smyšlená hloupost Světa motorů. Potáhnout tu malou plochu nějakou imitací by na cenu nemělo takový vliv. Věř mi, je to skutečně designová věc, popsaná i v propagagačních materiálech. Stejně jako palubka, šlo o to vydat se jinou cestou v designu mini, ale uznávám, že je to subjektivní a každému se to nemusí líbit. Itím se trojlístek odlišuje od zažitých a stále stejných věcí.

25.02.2009 | 19:59:02 |  Reagovat

To Anonym

Fiat 500 je retro, jestli víš, co to je. Holé plechy nejsou image, ale "ušetřit, kde se dá", což se dá v této kategorii pochopit.

25.02.2009 | 19:51:38 | Radek Reagovat

Lubošovi

Ty dobré jazdné vlastnosti nemusíš limitovat (130). Buď klidný, jsou stejně dobré i při 170. Jen jsi asi neměl šanci to zkusit. A vůbec nejvíc se s ním vyřádíš na dálnici. Ale tos taky nezkoušel. Škoda. :-)

25.02.2009 | 19:46:25 | Standa Reagovat

Luboš

Zase jedno pako, co srovnává mini s autem o třídu vyšším. A ještě s takovým...!

Jinak nevím, proč by zakrývali holé plechy, je to právě image tohoto vozu a patří to k němu jako plechová palubka k Fiatu 500.

Jízdenky (nebo jak tomu říkáš) si kup na dopravním podniku nebo v trafice. A ojeté trojlístky koupíš tehdy, až budou skutečně OJETÉ. A to už si moc neužiješ. Nikdo totiž nemá důvod prodávat spolehlivé auto se super motorem, ekonomické a ekologické (euro 4), s minimálními náklady, dřív, než ho úplně olítá. Takové bych já už nechtěl.

25.02.2009 | 19:43:33 |  Reagovat

Súhlas s Itallom, naozaj

je podvozok celkom zábavný a kolesá v rohoch robia svoje. Prekvapivo dobré jazdné vlastnosti, skúšané v nižších rýchlostiach/130/. Do mesta a na občasné šantenie po uličkách a nákupy, pre mladých, dôchodcov úplne postačuje. Ale za rodinné auto jednoznačne nie, teda, ak sa mám rád, aj rodinu... Ak by trochu pridali na kvalite plastov, zakryli holé plechy, znížili cenu, tak Fabia by mala ťažký život. V priamom porovnaní- optickom, interiér, exteriér Fabie vyzerá dospelejšie,akurát tie motory...., nikdy nič nemôže byť dokonalé ... Ale až bude dostatok jazdeniek, po trojlístku bude dopyt. Ako ojazdená bude super kúpa, ak sa nevyskytnú nejaké skryté vady z výroby.

25.02.2009 | 19:29:06 | ľuboš Reagovat

jamieson

Francouzké auta jsou pověstné tim že jsou hezké,vybavené a levné to je jejich jediný klad.Když dospělý diskutují tak mlč a nepleť se do věcí kterým nerozumíš.

25.02.2009 | 19:14:23 | Jarin Reagovat

jamieson

a ty jsi papuánec..

25.02.2009 | 18:54:02 |  Reagovat

Osklivy francouz,co dodat...

25.02.2009 | 18:50:19 | jamieson Reagovat

Vector

Máš pravdu že nejvíc do toho kecají ti, co o tom nic neví a nikdy to nezkusili. A víš proč? Nejvíc přece duní duté nádoby !

22.02.2009 | 12:35:24 | Karel Reagovat

Pro Itall

Ty nárazníky, to je záměr. Alespoň výrobce to tak uvádí. Údajně jsou konstruovány jako extrapružné (vč. spec. laku), aby vydržely ťukance ve městském provozu při parkování apod. Už si nepamatuji do jaké rychlosti to funguje, ale po jejich promáčknutí se vrátí zpátky a nic není poznat. Ani lak by neměl odprýsknout. Myslím, že je to do města dobrý nápad, i když na omak vypadají moc pohyblivě, gumově.

07.01.2009 | 11:52:43 | StandaMany Reagovat

Na druhou nádrž je spotřeba 5,25 . No jo, mrzne, mrzne. U nového auta v mrazu a na trasách do 30 km asi nepůjde honit nízká spotřeba. Pořád je to o půldruha litru méně, než tu píše Anyt v jiné recenzi . Teď naposledy dokonce ani nevrzala sedačka . Luboš: Tykání na podobných fórech je dost běžné a nebere se jako neslušnost či neúcta. Spíše jako kamarádská diskuse. S pasením koz to opravdu nemá nic společného. Zbytečné jsou naopak některé přisprostlé výlevy, a to i v případě, že by autor měl stokrát pravdu (a tu mnohdy nemá).

07.01.2009 | 11:42:40 | Itall Reagovat

StandaMany: Jo, povrzává, povrzává, na tom trvám. Není to nic moc hlasitého a ne vždy, tak nějak "podle počasí". Kdyby se to už nezhoršilo, tak to beru. Víc věcí na tom autě nepůsobí moc solidně, např. plasty nárazníků, do toho je strach zatlačit, ale o celkové kvalitě to moc neříká, věřím, že bude velmi dobrá.

06.01.2009 | 13:55:53 | Itall Reagovat

xxx

Nechápu, proč se k tomu vyjadřují lidé co v tom nikdy ani nejeli.
Když to byla horká novinka, skočili jsme do toho ve 4 lidech na parkovišti, dali jízdu zručnosti a slalom. Vzadu nastoupili lidi uplně normálně, na místo si rozhodně nestěžovali, spíš sem slyšel, že je tam nauvěřitelně místa na to, jak to vypadá malý. Pak sem to odpálil a čekal, že ten šicí stroj sotva pojede, ale bylo to jak 1.4 Fabka až na to, že neumřela od 3000RPM. Je to s 1,2HTP naprosto nesrovnatelné. Tohle je svižný motor, co nežere jak tank, když se na něj stoupne a to je zářná vyjimka.
Jízdní vlastnosti do města naprosto ideální, dokonale se to ovládá, parkuje, otáčí prostě pohoda. co se týká zpracování, je to udělané dobře, ale lacině. Je sice hezké, že vymysleli netradiční vzhled některých věcí, je to takové milejší a živější, ale nemůže to zakrýt naprosto hrozný tlak na cenu. Je to prostě levný auto.
Jako další auto do města, nebo pro holku na občasné ježdění je to bomba. Kufr to teda opravdu nemá, ale vzhledem k tomu, že po městě nejsou potřeba skoro žádná zavazadla a na nákup obvykle lidi nejezdí všichni najednou je to OK. Výborné auto (ve své třídě)

03.01.2009 | 11:57:11 | Vector Reagovat

To je zcela věc názoru, mě připadá P 107 z těch tří asi nejhezčí a celkově vcelku hezké, jako Peugeoty bývají.

02.01.2009 | 15:05:34 | Itall Reagovat

No to je ale brutálně ošklivé auto...

18.12.2008 | 16:06:46 | Viky Cabadaj Reagovat

PRO HANZE

a jemu podobné: Na Tvoji otázku "nechápu, jak to může někdo kupovat?" a na podobné řeči typu "tyhle auta nebude nikdo kupovat" nám odpověděl čas a hospodářská krize. Trojlístek z Kolína jako jediná automobilka šel správným směrem. Nejen že nemá problémy s odbytem, ale ještě zvyšují výrobu a nabírají nové zaměstnance. Inu, každý génius je zprvu nepochopen a až čas ukáže... Tak hodně úspěchů TPCA! A když tiskový mluvčí škodovky kdysi na otázku, proč jsou naše česká auta pro české zákazníky tak drahá řekl: "Nás český zákazník nezajímá, my vyrábíme na export", tak tady to mají. Dobře jim tak. Boží mlýny melou...

18.12.2008 | 12:51:40 | Standa Reagovat

Pro Itall

Mám C1 najeto 35 000 v celkem drsných podmínkách, kočičí hlavy, tramvajové koleje, atd., sedačka ani nic jiného nevrže.

18.12.2008 | 12:40:29 | StandaMany Reagovat

Spotřeba na 1. vyjetou nádrž je 4,9 l. Většinou jízdy do 30 km vzdálenosti. Žádné dálky, skoro žádné město. Předpokládám, že ještě znatelně klesne. V nějakém testu na Citroen C1 bylo, že sedačky vydávají těžko identifikovatelný hluk. Mohu potvrdit i u P 107 - sedačka řidiče už začíná povrzávat, najeto 700 km .

13.12.2008 | 18:19:58 | Itall Reagovat

Je to taková motokára .

03.12.2008 | 14:34:20 | Itall Reagovat

Teď jsou už ceny těchto autíček podstatně nižší (alespoň P 107 a C 1), takže předražená nejsou. Jinak bych ho nekoupil - a sedadlo stále není nadoraz vzadu.

28.11.2008 | 15:13:55 | Itall Reagovat

O.K.

Tento názor je na pohled rozumný. Mám řidičák a jezdím od r. 1982, o motorech něco snad vím. Ale musím Vás upozornit, že jízda 150 km/h s P 107 (C1, Aygo) není o vysokých otáčkách. Jste na to zřejmě zvyklý z jiných aut. Taky jsem měl 106, 205 a jet tam 150 bylo týrání. Ideál byl tak 120-130. Jenže trojčata z Kolína mají toto řešeno převodovkou. Motor má vzhledem k váze vozu poněkud předimenzovaný výkon, proto si mohli dovolit dlouhé převody. Ve 130 točí 3500, ve 150 něco okolo 4000 otáček. Nejvyšší výkon je při 6000 ! Takže těch 150 je fakt pohodovka, bez vytočeného motoru a bez hluku v kabině. Navíc maximálka je elektronicky omezena, auto Vám to nepustí na víc než tachometrových 170 (osobně vyzkoušeno). Výrobce ví moc dobře, co si může dovolit a jaké auto smí pustit na silnici.

24.11.2008 | 15:17:52 | Novák Reagovat

Nechcem zbytočne

do toho vŕtať, ale ísť 150km/hod s takými malými autami, ešte k tomu naložený 3-4 osobami, tak to je adrenalín ako v F 1. Jednak už motorček nebude vládať, vysoké otáčky sa podpisujú pod rýchlejšie opotrebovanie, hluk v kabíne a podobne... 106 síce tiež vytiahla cca 150km, alebo človek sa rýchlo upokojí a ide ďalej 100, v 206 sa dá tiež vytiahnuť na 170, ale na pár km, trvale ťažko. Niekedy ma učili starí páni z motoristického športu, že optimálna rýchlosť pre autá je maximálka - 20%, takže ak Vaše auto vytiahne 200 km, bezpečná a pohodová by mala byť okollo 160 km. Vtedy auto, ani motor netrpí, vydrží viac, brzdy stíhajú, pneumatiky držia a ani vodič sa neunaví. To, že reklama tvrdí niečo iné, je síce pekné, ale radšej by som sa spoliehal na vlastný úsudok. Nehovoriac o tom, ak by som v 150 nabehol na známe mosty na D l na Moravskej Vysočine a predbiehal kamión v nevhodnej chvíli... už som tam raz videl odfúknutú Š 1203.. Ale ja som sa chcel pôvodne vyjadriť k interiéru: vydávať holé plechy na zadných dverách za prednosť, imidž a podobné nezmysly, tak to môžu iba niektoré zvrátené mozgy na reklamných oddeleniach...a to je už jedno aký koncern to vyrába..Raz je malé auto do mesta a okolia, na žiadne šantenie nebolo vyrábané, tak sa toho treba držať. Rovnako ako obrovské SUV nemajú čo hľadať v centrách miest, kde zaberajú 2 parkovacie miesta, alebo letia po diaľnici 200 km, toto je už všeobecné ohrozenie. Pár krát som sa na nich zviezol, no, stačilo.

23.11.2008 | 12:27:28 | ľuboš Reagovat

Pane Nováku-děkuji za odpověď

Samozřejmě bych nezpochybňoval udávanou nízkou spotřebu tohoto auta. Ani udávanou max. rychlost myslím 157 km/h ze které vyplývá, že jet trvale po rovině 150 nebude problém. A že Vám rychlost v dálničním stoupání klesne na 130? To je u litrového motoru slušný výkon. Kdysi jsem četl dojmy novináře z prezentace jednoho auta nižší střední třídy a on napsal, že u 1.4 v dálničním stoupání rychlost spadla na 140, 1.6 udržela 160 a 1.8 - auto v kopci ze 160 zrychlovalo. Tak na základě těchto údajů snad mám právo zpochybnit, když se tu někdo chlubí jak to na dálnici natírá autům střední třídy nebo jak mu auto akceleruje ze 150 km/h. (viz recenze na C1) Dále: Prostor. Nepochyboval bych, že do auta si relativně pohodlně (u 4-dveřového) sednou 4 dospělí. Ale pro pohodlnou jízdu na delší vzdálenost je lepší mít kolem sebe určitý životní prostor a samozřejmě - vzít si i určité množství zavazadel. A nakonec, že toto auto na 155 - kách pneu s 800 kg hmotnosti na dálnici občas rozhodí vítr, jak píše i autor této recenze? Není divu, to rozhodí skoro každé malé auto. Stačí jezdit přiměřenou rychlostí, nepoměřovat se s těmi většími - a nepochybuji o tom, že můžeme jet po dálnici i s P107 či C1 kamkoliv.

23.11.2008 | 11:07:34 | fabian Reagovat

Odpovědi

- Pro anonyma: Luboš 107 NEZKOUŠEL a v tom je příčina jeho názorů. Jeho dojmy nemají nic společného s realitou. Zevnitř velké, zvenku malé. Proč? Malý kompaktní agregát dovolil stavbu malé přídě (se zachováním bezpečnostní struktury karoserie) a malý kufr. Vše ostatní je kabina.
-Pro fabiana: Svatá pravda- auta z Kolína jsou pohodlná pro 4 dospělé osoby (nehrají si na pětimístné), rychlost po dálnici trvale 150, v největších stoupáních, která se na dálnici vyskytují (jsou dána předpisy) neklesne pod 130 km/h, při 160ti spotřeba 6 l/100km. Ale to už se zde přece prezentovalo. Opět platí: Kdo nevyzkoušel, má právo nevěřit, ale ne zpochybňovat. Nezapomeňte, vývoj jde dopředu.
-Pro Radka: Ta buchta měla Polo, takže žádná nižší střední třída. Co dodat? I malé vozy jsou více či méně bezpečné. O 106 platí to druhé.

21.11.2008 | 11:42:42 | Novák Reagovat

To Karel

Myslíš, že když tě zboří v trojlístku buchta v autě od nižší střední třídy výš, že to přežíješ? Těžko, prostě fyzika....

20.11.2008 | 18:13:42 | Radek Reagovat

Realita

Kdyby člověk tady na autorecenzích věřil všemu, tak by mohl nabýt dojmu, že auta z Kolína jsou pohodlné vozy pro čtyři až pět dospělých vhodné pro přesuny na značné vzdálenosti trvalou rychlostí minimálně 160 km/h při spotřebě do 6 litrů na 100 km. Naštěstí ne všichni majitelé tohoto auta mají komplexy (které se ale zpravidla vyléčí tím, že oni si časem pro tyto účely pořídí větší a silnější auto). Třeba pisatelka komentáře pod jménem Iva ví, k čemu je toto povedené autíčko určeno a věřím, že je s ním naprosto spokojena.

20.11.2008 | 17:52:47 | fabian Reagovat

kazdemu inac pan novak

nechapem co tu blabolite, kazdy ma ine predstavy o priestore vo voze, ja napriklad male auta vyslovene neznasam, dokonca aj v novej oktavke vzadu som sa citil ozaj stiesnene.. tak chapem p lubosa ze vyskusal malu 107 a zdala sa mu mala.. osobne si myslim ze zabrala reklama typu male - velke auto, zvonku male , zvnutra velke - to je nelogicke vsak? musel by ten priestor byt na ukor niecoho ineho.. ci uz jazdnych vlastnosti - velky razvor, alebo bezpecnosti.. atd atd.. male auta su proste male auta

20.11.2008 | 14:51:00 |  Reagovat

Blábláblá

A já nemám rád lidi, kteří blábolí nesmysly a ohlupují ostatní. Kteří své doměnky a ničím nepodložené výmysly prezentují na seriozních veřejných stránkách. A ještě se tváří, že mají pravdu. Vemte se za ruce a jděte někam.

20.11.2008 | 14:06:51 | Novák Reagovat

tiez nemam rad ludi ktori niekomu tykaju a nemaju na to pravu ..niekomu chybaju zaklady slusneho spravania

19.11.2008 | 15:56:01 |  Reagovat

Sám ste si odpovedali,

ešte aj ten motor je od Toyoty...Zaujatý ste skôr Vy, ale to ma netrápi. P.S. Kedy sme si potykali? Pásli sme spolu kozy?

19.11.2008 | 13:41:46 | ľuboš Reagovat

Luboši, jsi zaujatý

opakuji, zkus to. Nekecej o tom, o čem nic nevíš. Proboha, kdybych ho neměl, tak to neřeším! Ale já v něm jezdím 3 roky! Takovou blbost, že v zadu není místo jsem ještě od nikoho, kdo ho má, neslyšel. Prober se ze sna! kabina je větší, než v tom malém krpatci 106, kufr ano, ten je malý a špatně přístupný. A stará technika? V malých modelech tím myslíš právě 106ku??? protože VVti od Toyoty určitě není stará technika. Ale víš co? Ty zastánče zastaralé paštiky, prostě nemáš na lepší, tak na něj aspoň házíš špínu. Nejhorší je, že to není pravda. Ale už mě nebavíš.

19.11.2008 | 12:14:43 | Novák Reagovat

V 106 môže sedieť

dospelý vpredu, aj vzadu. Plus kufor.V 107 akurát vpredu, vzadu iba deti. Kufor žiadny. 106 nám už 11 rokov stojí na dvore, manželka chcela zmenu, po vyskúšaní 107 radšej išla do 206. 107 je slušne povedané, ani nemám výraz. Tvári sa ako auto, auto to nie je. Čo je to? No predsa 107 a spol. Do mesta pre dvoch ľudí, to áno. Ale iba pre dvoch. Ešte aj v Peugeote nám potvrdili, že 107 kupujú ľudia iba očami, tešia sa ako malé deti, keď sa jej zbavia. Myslím predajcu. A za peniaze, čo pýtal P za 107, 1007, by mali niekoho vyraziť za cenotvorbu.. Tak predražené autá má už iba W a Mercedes s Toyotou. Ale našťastie už v PSA dujú vetry zmeny dizajnu aj úžitkovosti, lebo to čo vyrábajú posledné 3-4 roky je na smiech, niekedy. Technika stará /v malých modeloch/, iba nový kabát. Polmetrové svetlá, rozbitý predok, diera v prednej maske...Má sa to už zmeniť, konečne. P.S. Nie som zástancom žiadnej značky, na Peugeotoch mám už cez 1 mil. km, ale ak by som si mal teraz niečo nové od nich kúpiť, tak nemám čo.

19.11.2008 | 10:22:28 | ľuboš Reagovat

Luboši prosím tě,

a jak jsi ten vnitřní prostor porovnával??? Píšeš totiž totální nesmysl. Je mi jasné, že jsi ve 107 nikdy neseděl. Tak to zkus, zajdi do autosalonu Peugeot (nebo Citroen), a usaď se v tom autě. Budeš si připadat jako v autě o třídu větším. Ve 106 se potom budeš cítit jako skrčenec. Vždyť ty odporuješ nejen dané skutečnosti, ale i odborným recenzím profíků, kteří tento vůz měli k otestování. Chápu, že na pohled zvenku se 107 tváří jako malé miminko, to je optický klam daný designom. Ale sedni dovnitř, třeba i na zadní sedadlo a budeš mluvit jinak.

19.11.2008 | 09:54:47 | Novák Reagovat

Porovnával som

priestor, v 106 je ho rozhodne viac. Je mi ľúto bratranca, ale to by sme všetci museli jazdiť v tankoch...možno. Ale stále platí, že relatívne viac muziky /priestoru/ za menej peňazí poskytla 106, vpredu, aj vzadu. Crash testy sú jedna vec, viac menej to považujem iba za šťastie, alebo osud. Človek zareve v S, aj Ticu...Tiež neviem, čo je lepšie, mať nespoľahlivé bezpečné auto, alebo spoľahlivé a menej opancierované...

18.11.2008 | 12:29:25 | ľuboš Reagovat

lepší je 106?

pro zastánce názoru, že 106 je lepší: Zabil se mi v ní bratranec, jinak celý živoz řidič z povolání. Profík, který uměl... Jen ta slečna co ho čelně smetla, z toho vyvázla. 106 byla úplně na hadry, jak papír. Bratranec byl napasovaný až na sedadlo spolujezdce. To jistě svědčí o bezpečnosti 106ky. žádné airbagy, ABS, deformační zóny. V době vzniku tohoto vozu se na bezpečnost ještě nehledělo. Tenké sloupky, atd... Srovnávat ho se 107 je prostě nesmysl, 107 je min. o dvě generace vyspělejší. A jestli pořád nevěříš, mrkni na výsledky crash testů. Jen snad odpružení bylo měkčí u 106ky, ale tomu odpovídaly i jízdní vlastnosti. Auto mělo tendenci se naklánět, ve vyšších rychlostech i trochu plavalo. Zlatá 107. (Měl jsem 106, 205, a mám 107 a vím o čem píšu).

18.11.2008 | 11:11:31 | Karel Reagovat

Jsem spokojená

107 mám 3 měsíce a jsem spokojená. Jezdím s ním denně 15 km do práce většinou po městě a spotřeba je do 5-ti litrů. Kufr nehodnotím, ostatně auto jsem kupovala jako druhé do rodiny, takže žádné cesty na dovolené se konat s tímto vozem nebudou. Nicméně víkendový nákup se tam vejde bez problémů. Na zadní sedačky se vejdou bez problémů i dospělé osoby. Vozítko je svižné, s výbornými jízdními vlastnostmi. Co se týče dveří, které jsou čalouněné jen z části, nemůžu si stěžovat. Nevybírám auto podle toho, jestli má celočalouněné dveře. Pro mne byla kritéria: nízká spotřeba, malé rozměry, bezpečnost, spolehlivost, nízké emise. Kromě spolehlivosti je vše ostatní ověřeno, spolehlivost se prokáže časem, zatím je brzy na takové hodnocení, ale vzhledem k tomu, že je to vlastně toyota a že pod kapotou vrká benzínový V-VTi s titulem "motor roku", tak si myslím, že ani ve spolehlivosti nezklame.

18.11.2008 | 07:05:30 | Iva Reagovat

Osobne P 106

považujem za vydarenejšiu. Jasné, dizajnovo už nie, ale priestorovo bolo vynikajúce. Tento trojlístok mi príde ako taký malý úlet mladých dizajnérov.... Nehovoriac o predraženej cene.... Tá je údes...Veľký nárazník, palubná doska ako v hračkárskom aute- lacné, zbytočné efekty, vystrčený otáčkomer a pod. Vzadu si sadne iba beznohý invalid. Nejaký kufor nemáte kde dať. Je to živý motorček, spotrebe 4-5 l verím, 6 l pri 160 veľmi nie, má to PC, alebo ako ste to namerali? Na 106 manželka urobila cez 100.000 km za 10 rokov,bez poruchy, keď sa zunovala, radšej išla do 206 1,4, ale tam je spotreba väčšia ako na 607 , tak neviem, neviem. P.S. Zlatá 106, 1,1 obsah, priemer po meste max 6 l, mimo 5,5 l. A véééľmi zábavná v uličkách...

02.10.2008 | 14:41:15 | ľuboš Reagovat

Osobne P 106

považujem za vydarenejšiu. Jasné, dizajnovo už nie, ale priestorovo bolo vynikajúce. Tento trojlístok mi príde ako taký malý úlet mladých dizajnérov.... Nehovoriac o predraženej cene.... Tá je údes...Veľký nárazník, palubná doska ako v hračkárskom aute- lacné, zbytočné efekty, vystrčený otáčkomer a pod. Vzadu si sadne iba beznohý invalid. Nejaký kufor nemáte kde dať. Je to živý motorček, spotrebe 4-5 l verím, 6 l pri 160 veľmi nie, má to PC, alebo ako ste to namerali? Na 106 manželka urobila cez 100.000 km za 10 rokov,bez poruchy, keď sa zunovala, radšej išla do 206 1,4, ale tam je spotreba väčšia ako na 607 , tak neviem, neviem. P.S. Zlatá 106, 1,1 obsah, priemer po meste max 6 l, mimo 5,5 l. A véééľmi zábavná v uličkách...

02.10.2008 | 14:41:13 | ľuboš Reagovat

Pro Standu:

Taky tě štvou ti štěkálisti s IQ tykve? Já hledám názory na tohle auto a nezajímají mne výkřiky jakýchsi včera nepřipuštěných. Tedy srabů beze jména.

02.10.2008 | 12:08:12 | JiříH Reagovat

Pro anyonyma

Jo, 6 litrů při 160 je fakt vtip. Při 160 je spotřeba 5,6 litrů na 100 km. Šest to nežere ani v zimě po městě. Leda by měl díru v nádrži. A pro zajímavost, 160 není maximálka tohoto prcka. (Při 160 točí teprve 4000 ot.)
Pro Hanze: Kolik času jsi strávil v tomto voze ? Jak můžeš soudit o kvalitě plastů? Kecale

03.06.2008 | 11:15:17 | Standa Reagovat

??

Nechapu kdo tyhle klenoty (Aygo, 107, C1) kupuje? V CR jich je videt minimum a na zapade taky nic moc? Dokonce nejdou ani ve Svycarsku, kde maji nejvetsi kupni silu na svete, fakt nevim?? Krome motoru je to bida s nouzi, zejmena interier je za ty penize priserny (pouzite plasty, plechy ve dverich i ze vnitr, celkove zpracovani interieru)

15.04.2008 | 14:12:02 | Hanz Reagovat

6l při 160-ti??Tak to je hodně dobrý vtip.Možná tak z kopce.

15.04.2008 | 11:01:01 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Peugeot 107