Rok výroby:1989Typ motoru:1.6 benzinStav km při koupi:78 000 kmStav km nyní:386 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?13 letPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:16. 5. 2006
Pouze běžné opotřebení a pár mušek, které se odchytly hned na začátku. Chybou mechanika, který vyndal ze sání jakýsi "zbytečný" ventil, se auto přechlastávalo, především na dálnici. Laboroval s tím potom asi týden, než jsem to odvezl do originálního servisu, kde na to pánové přišli až po 2 hodinách. Devadesátá léta, všichni se učili.
Potom už závada nebyla žádná. Pouze opotřebení.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Auto jsem kupoval v roce 1992, bylo dovezené z Holandska. Od začátku trochu hůře chytalo za studena, musel jsem najít techniku, jak na něj. Onen "známý" mechanik mě mírně oblbnul, protože tvrdil, že jde o motor se vstřikováním a namísto toho tam byl klasicky karburátor - kvůli tomu to startování. Problém u Peugeotu 90. let byla totální variabilita výroby, kdy se pomalu každého půl roku měnily součástky ve výrobě. Proto shánění náhradních dílů je hodně o přesnosti a pečlivosti. Auto mi ukradli celkem 4x, pokaždé se našlo (měl jsem tam tajný vypínač na zapalování). Pak ale shánět volant (přeřízli ho kvůli sundání bezpečnostní tyče) přesně podle měsíce a roku výroby byl oříšek na 3 týdny.
Za těch 13 let, co jsem ho měl, jsem najezdil přes spousty kilometrů, především dálky a taky hodně cest po městě. Ač se potom do rodiny dokupovala další auta, 405 měla své čestné místo v garáži, protože se podílela na začátcích našeho podnikání. Za ta léta se vyměnilo bezpočet brzdových destiček, litrů oleje, filtrů, kuláků, stabilizátorů a dalších. Dělala se repase vlečné zadní nápravy a 3x rozvody. Celkem 4 výfuky.
Auto už nemám, prodal jsem ho za pár šupů před pár týdny a málem jsem u toho brečel. Ačkoli jsem Peugeot během těch let už nikdy nekoupil, na 405 nikdy nezapomenu, protože i přes slabší motor dojela úplně všude, nikdy mě nenechala stát a nikdy si pořádně nestěžovala na kolikrát krušné provozní podmínky. Její pohodlí bylo po přesednutí ze škodovek nezapomenutelné, jízda byla plavná, přesto však relativně stabilní a na svou dobu mělo auto zcela nadčasový design. I nedávno, když jsem vůz umyl, naleštil a vypulíroval, vypadala 405 pořád k světu, že mi úplně rvalo srdce ji prodat.
Pokud někdy budete kupovat 405ku, nebojte se jí. Servis má relativně levný, spoustu dílů seženete na vrakovišti a když koupíte zachovalý kousek, udělá vám ještě pořádnou službu.
Jedinečné auto bez závad len opotrebenie ,chodím na ňom 10 rokov ešte ma nenechalo .Škoda že sa už nerobia hneď by som si kúpil nové, žiadná elektronika ,pohodlná jazda priestranné,malá spotreba.Samozrejme treba o auto starať /oleje,filtre atď/
Po 12 letech ježdění s 1.6 GLI nemám dobrou zkušenost s elektronikou ( snímač otáček motoru, snímač podtlaku....atd. včetně zoxidovaných el. konektorů na levém podběhu v motorovém prostoru) Další problém je zadní náprava - při repasi jsem se dozvěděl, že do 5. let se uvidíme opět. Důvodem jsou nevhodně zakrytá jehlová ložiska a scházející maznice. Motor ve 150000 km bere 2litry oleje na 1000km (špatné gumičky na ventilech) Antikorozní úprava je super - stav nového auta.
Mám najeto 250 000 km, olej měním jednou za rok, nemusím nic dolévat. Auto mám 15 let, asi před 10 lety repase zadní nápravy, zatím dobrá.
05.04.2015 | 16:44:28 | Dick
| 78.45.119.*Reagovat
P405 1.6 GRI
Pežotíka pořád mám,koupen v A..autobazaru,dovežené z Holandska.Věděl sem a počítal s tím,že r.v.90 je staroušek,že se bude muset investovat do určitě opotřebovaných dílů.Rozvody-.,zadní jehlové ložiská,kotouče,deštičky.Pořád mám pohledem dojem,že ty z.kola jsou rozčapená,ale za jízdy se zadek chová pevně.Výkon ze začátku byl dostatečný,spotřeba na dlouhých trasách 7.2l/100km,to bylo tak před 5-ti lety,dnes víc.V servisu na karbecu pořád něco bylo,membrána,a nereaguje dodnes selenoid na vzduch pod karbec.Tuto závadu pořád nevědí čím to jr,v zimě bez plynu to nenastartuje,nedají se po zahřátí snížit volnob.otáčky pod 1250,ví někdo poradit.Už uvažuju snad nad jiným autem,ale ten prostor,pohodlí o to asi příjdu.Teď začíná jít ztuha volant,nemá to posilovač,tluče předek,vadné tlumiče tam jsou taky.Ale, když je vyměním a odstraním tlukot,co stím volnoběhem?A selenoidem?Nový za 8500,-?! Poradí mi někdo?
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405
SRD 405 Privilege limuzína
Jedinečné auto bez závad len opotrebenie ,chodím na ňom 10 rokov ešte ma nenechalo .Škoda že sa už nerobia hneď
by som si kúpil nové, žiadná elektronika ,pohodlná jazda priestranné,malá spotreba.Samozrejme treba o auto starať /oleje,filtre atď/
10.09.2010 | 15:01:22 | privilege Reagovat
Po 12 letech ježdění s 1.6 GLI nemám dobrou zkušenost s elektronikou ( snímač otáček motoru, snímač podtlaku....atd. včetně zoxidovaných el. konektorů na levém podběhu v motorovém prostoru) Další problém je zadní náprava - při repasi jsem se dozvěděl, že do 5. let se uvidíme opět. Důvodem jsou nevhodně zakrytá jehlová ložiska a scházející maznice. Motor ve 150000 km bere 2litry oleje na 1000km (špatné gumičky na ventilech) Antikorozní úprava je super - stav nového auta.
29.12.2007 | 18:09:49 | Pavel Reagovat
RE:
Mám najeto 250 000 km, olej měním jednou za rok, nemusím nic dolévat. Auto mám 15 let, asi před 10 lety repase zadní nápravy, zatím dobrá.
05.04.2015 | 16:44:28 | Dick | 78.45.119.* Reagovat
P405 1.6 GRI
Pežotíka pořád mám,koupen v A..autobazaru,dovežené z Holandska.Věděl sem a počítal s tím,že r.v.90 je staroušek,že se bude muset investovat do určitě opotřebovaných dílů.Rozvody-.,zadní jehlové ložiská,kotouče,deštičky.Pořád mám pohledem dojem,že ty z.kola jsou rozčapená,ale za jízdy se zadek chová pevně.Výkon ze začátku byl dostatečný,spotřeba na dlouhých trasách 7.2l/100km,to bylo tak před 5-ti lety,dnes víc.V servisu na karbecu pořád něco bylo,membrána,a nereaguje dodnes selenoid na vzduch pod karbec.Tuto závadu pořád nevědí čím to jr,v zimě bez plynu to nenastartuje,nedají se po zahřátí snížit volnob.otáčky pod 1250,ví někdo poradit.Už uvažuju snad nad jiným autem,ale ten prostor,pohodlí o to asi příjdu.Teď začíná jít ztuha volant,nemá to posilovač,tluče předek,vadné tlumiče tam jsou taky.Ale, když je vyměním a odstraním tlukot,co stím volnoběhem?A selenoidem?Nový za 8500,-?! Poradí mi někdo?
23.12.2007 | 02:23:52 | Láďa Reagovat