Rok výroby:1990Typ motoru:1.9 dieselStav km při koupi:110 000 kmStav km nyní:250 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5.4 l/100 kmVloženo:9. 9. 2005
Standardní a s ohledem na věk celkem očekávané poruchy a výměny potřebovaných dílů:
Výměna vodního čerpadla.
Různé čepy na přední nápravě a řízení.
Ložisko předního kola.
Disky předních brzd.
Repase startéru.
Spojkové obložení.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zakoupeno ojeté, dovezeno z ciziny (Rakousko?), zřejmě opravovány levé přední dveře, stav tachometru cca 100 000 km (těžko říci, zda nebyl stočen).
Jezdím s ním 10 let, nyní při cca 250 000 km se motor chová prakticky stejně jako při koupi, snad malinko hlučnější, zvl. při volnoběhu. Startuje bez jakýchkoliv problémů, v létě i v zimě. Výkon je spíše slabší na relativně těžké auto, akcelerace je líná, podřazení nepomůže, každé předjíždění si člověk musí dvakrát rozmyslet. Málokdy jsem jel rychleji, než 140km/h, měl jsem pocit, že už se motoru nechce do otáček. Motor je ale naprosto spolehlivý, nikdy s ním nic nebylo.
Spotřeba je velmi nízká, mám dlouhodobý průměr 5.4 l nafty, ale vyhýbám se ježdění po městě a mám nezdravou tendenci k podtáčení motoru. Žádná spotřeba oleje: kromě pravidelných výměn jsem nikdy nedolil ani kapku.
Jízdní vlastnosti dobré, hluk v kabině přiměřený, velmi pohodlný posez i na dlouhé cesty, dozadu se vejdou tři dospělí bez velkého utrpení. Překvapivě objemný kufr.
Poslední 2-3 roky se zintenzivňuje drnčení plastového obložení palubní desky; možná, že by se s tím dalo něco dělat, ale já se o to nezajímal.
Koroze prakticky žádná kromě dolního rohu dveří, které byly před koupí zřejmě opravovány. Sem tam se objevují povrchové flíčky, které ale téměř nepostupují.
Celkově jsem velmi spokojen; kdo má rád sportovnější jízdu, tak si musí vybrat jiné auto, ale spolehlivost a nízké provozní náklady jsou hlavní předností.
Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405