Recenze Peugeot 405 GLi
“Solidní prostorný vůz se středně vysokými nároky na opravy.”

Autor recenze: Bob (41 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:1,6 benzín Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:125 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 92 let Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 7,7 l/100 km Vloženo: 29. 6. 2006

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.8

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

7
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š110

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ano:

V 55.000 km repase zadní nápravy (výměna jehličkových ložisek, vyplnění dutiny v zadní nápravnici spec. hmotou proti reznutí, ke dnešnímu dni bez problémů, cena opravy cca 7.000,- Kč).

Pravidelně po každých cca 35.000 km výměna některého z dílů výfuku (koroze) - cena cca od 2.500,- Kč do 5.000,- Kč.

V 80.000 km zjištěna zvýšená spotřeba motor. oleje - ztvrdlé těsnění simeringů ventilů (výměna v neznačkovém servisu, bez sundání hlavy, cca 8.000,-Kč).

V 95.000 km problémy se startérem - "chytal" až na každé cca 4. - 5. otočení klíčkem - vyřešeno zabudováním představeného odporu, současně provedena repase startéru - vše cca 2.500,- Kč.

Ve 105.000 km "vysypání" katalyzátoru (neopravováno).

Ve 110.000 km (11 let provozu na českých prosolených silnicích) proreznutí brzdových trubek pod vozem mající za následek částečný únik kapaliny z jednoho brzdového okruhu - auto naštěstí brzdilo i na jeden, zbývající okruh - oprava cca 7.000,- Kč (materiál včetně práce).

Ve 115.000 km propadnutí spojky - prasklá spona sojky - oprava za cca 1.400,- Kč.

Ve 120.000 km (12 let provozu na českých prosolených silnicích) proreznutí trubek vedoucích palivo od nádrže do motoru - pod vozem - výměna za cca 4.000m Kč,- včetně práce.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Vynikající rodinné auto, o které je však třeba se řádně průběžně starat.

Vůz jsem zakoupil nový v ČR v prosinci 1992, jezdím málo - ke dnešku najetých 125.000 km na druhé straně představuje z cca 90% provoz po městě. Za těch 13,5 roku co jej vlastním jsem jej používal především k cestám do a ze zaměstnání, takže motor dostával celkem zabrat - těch 20 km co jezdím jednu cestu do zaměstnání se např. v zimě stačil tak tak ohřát.

Trošičku lituji své někdejší volby motoru 1,6 l - dává 66 kW (cca 90 PS) což je na tak velký vůz hraniční výkon - na druhé straně je to výkon totožný např. s tehdy nejvýkonnější variantou P405 1,9 TDi. Avšak kombinovaná spotřeba (50% město / 50% mimo město) je i nyní do 7,7 l / 100 km což je pro mou kapsu příjemné.

Pokud se jedná o opravy, jsem (bohužel pro svou peněženku) trošku perfekcionalista, takže jsem auto dával téměř 10 let jen do značkového servisu Peugeot a vždy jsem nechal udělat vše, co mechanici našli a co bylo potřeba opravit. V rámci této údržby se jednalo např. o výměnu rozvodového řemenu (celkem 2x - poprvé v 52.000 km, podruhé před rokem, při cca 115.000 km - cena vždy cca 2.000,- Kč), průběžné výměny rezatých částí výfuku (viz výše), průběžné výměny silentbloků na přední nápravě (celkem cca 3x - po 55.000 km, 85.000 km a 115.000 km - cena cca 550,- Kč za jeden + asi půl hodina práce), výměnu kulových čepů přední nápravy (115.000 km), výměna předních tlumičů až ve 115.000 km (až když jeden začal téct), výměna zadních tlumičů nyní, ve 125.000 km (1.700,- Kč jeden + cca hodina práce).

Další "vychytávky" byly výhradně z mé hlavy - zabezpečení MUL-T-LOCK u nového vozu (7.500,- Kč včetně práce), pískování skel Cebia (1.500,-Kč), a mnoho dalších drobností..

Za samozřejmou investici považuji zakoupení druhé sady ocelových disků včetně zimních pneu a jejich pravidelnou výměnu před zimní sezónou...

Poslední větší investice byla před týdnem - nechal jsem kompletně zrekonstruovat celý brzdový systém, protože brzdy byly poslední rok nic moc (slabší účinnost, pískající nekvalitní brzdové destičky), takže jsem nechal osadit jiné, široké zánovní brzdiče, nové dvojité kotouče s vnitřním chlazením, nové znakové brzdové destičky + novou kapalinu. K tomu zbroušení hran bubnů u ruční brzdy a výměna lanovodů. Investice za 12.000,- Kč, ale auto nyní brzdí jako MI16 a nemusím se jej bát půjčovat např. manželce když potřebuje s dcerou k doktorovi - že to někde "neubrzdí".

Auto je jinak bez koroze, metalický lak zachovalý, díky tomu, že jej mám dokonale "přečtené" mně snad ničím zásadním nepřekvapí... hodlám najet cca ještě 25.000 km (t.j. tak za 3.5 roku) a potom jej prodat za zbytkovou cenu.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 405

Vložit komentář