Recenze Peugeot 605 slušné
“Za ty peníze komfortní, velký vozidlo s horším dalším prodejem.”

Autor recenze: mvikym (25 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:2,0 Stav km při koupi:185 000 km Stav km nyní:189 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 10 měsíců Průměrná spotřeba: 8-13 l/100 km Vloženo: 2. 8. 2005

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

5
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Seat Lancia Ford Škoda VW

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Ano.

Při koupi jsem věděl o nějakých těch probléměch ale časem se nahromadily. Auto jsem zrenovoval a je to víceméně podchycené. Některé věci jako převodovka (peugeoti tím trpí) neměním.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Říká se, že tytyo vozy poměrně nerezaví, ale ono to není spíš vidět! Je to auto 13 let starý, tak se to musí čekat. Nebylo to tak hrozný. prahy a nosníky. Vyvařil sem si to sám.

Jinak je to docela držák ve srovnání s jinýma novějšíma. Mám tam plyn. Spotřeba je kolem 12,5l/100km, což je super. Benzin asi kolem 10l/100km. Je to pohodlnej vůz, ale trpí zámkama, řazení. Blblo mi relé na stěrače. Je docela vypálený. S cenou dílů jsem maximálně spokojen, samozřejmě jsou vyjímky. Přední světlo (nové). Komfortní jízda.

Mám motor docela hlučnější oproti druhým. Spotřeba oleje je necelý 2decky na 1000km. slušný!

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Peugeot 605

Vložit komentář

Perfektný komentár, mohol si rovno napísať recenziu.

12.12.2009 | 08:03:51 | Matúš Reagovat

Já mám P 605 2.0 1990, nikdy za celejch 19 let nebyla garážovaná, lak po skoro dvaceti letech vypadá jak 7 let starej u jinejch značek a na karoserii není opravdu ani kousek rzi, ale zase mi shnila náprava. Předtím jsem měl tu samou P 605, ale 1991 a ta měla shnilý prahy, ale náprava byla OK, tak opravdu nevím. Karoserie je celopozink, takže pokud ji nenabouráte nebo jinak nenarušíte pozink, vydrží vám bez problémů dvacet let i víc, ale je potřeba vybírat opravdu pozorně a napadený kusy nebrat, protože prahy a sloupky se v druhovýrobě nedělaj a třeba jeden origo práh stojí 4 litry.

Jinak potvrzuju to, co píše mvikym:

-odchází zámky - než kupovat nový je mnohem levnější a do budoucna uživatelsky pohodlnější nechat si za tři tisíce dodělat DO od Jablotronu, protože origo zámek stojí tři tisíce jeden jedinej. Já na svým autě už teďka neodemknu klíčem ani jeden zámek, ale protože mám DO a doma druhej náhradní ovladač (v ceně těch tří tisíc), je mi to jedno. 605-ky mají origo infra DO, ty ale často nefungují a pokud ano, fungují nejdál jeden dva metry od auta a to už si opravdu můžete otevřít klíčem. Jablotron to vyhrál na celý čáře, ten bere na deset metrů.

-spotřeba přesně jak píše - jde jet za 8 l, ale je to nuda, takže to točíte, ale pak se pod deset nedostanete. Jízda po městě je na spotřebu katastrofa, bez problémů se dostanete i na 13l/100 km. Motor je dost lenošnej, je potřeba ho točit, aby to trochu jelo, ale pak to chlastá a ten motor je dost hlasitej. Oleje moc nežere, ve srovnání s tédéíčkovou Oktávkou asi třetinu, ale stává se, že teče dole kolem vany, klikovky nebo olejovýho čidla. Hůř startuje při vlhku a krátce po nastartování skoro vůbec netáhne, takže vám dost často chcípne. Blbý je to při vjíždění z vedlejší do nějaký frekventovaný silnice, to radši vždycky šlápnu víc na plyn, aby mi to náhodou nechcíplo. Zase pozitivní je to, že je prakticky bezproblémovej - pokud povyměňujete elektronický součástky, bude to ta nejspolehlivější mechanická část auta. Rozdíl ve výkonu u 2.0 sri a 3.0 V6 je opravdu velkej, 3.0 V6 je mnohem silnější a přitom o dost tišší motor a rozjede auto klidně na 240 kmh. Z dvoulitra jsem víc než 180 nevyrazil. Spotřeba u V6 je ale masakr, při těžší noze není problém se dostat na 18l.

-převodovky: slabina - u žádnýho Peugeota nestojí za moc a ani P 605 není výjimka - u benzínů jsou ve srovnání s dieselama ještě celkem ucházející, kámošova 2.1 td hučí jak stará Karosa a občas tam prostě nenarve zpátečku. Já ji tam taky občas nemůžu dostat, ale stačí prošlápnout spojku a pak tam neochotně skočí, ale přes zuby a to i když máte pedál sešlápnutej nadoraz. Kvaltovat jde celkem těžko, dráhy jsou nepřesný a dlouhý jako u traktoru, ve srovnání se stejně starejma Fordama jsou o třídu níž. Jo a jsou extrémně citlivý na pravidelný výměny převodovýho oleje, pokud tam nedáte origo, máte ho tam míň nebo ho zavčas nevyměníte, začne vám v převodovce při sešlápnutý spojce opravdu drsně chrčet, já to radši odstavil a dolil. Převodovky se Frantíkům moc nepovedly.

-elekrika: velká slabina - jen málo Francouzů netrpí na elektriku, ale P 605 rozhodně není ten případ. !Občas! blbne páčka u stěračů při pomalým cyklování, třikrát setře a zůstane stát, nefunguje mi světelná houkačka, regulátor otáček u ventilátoru topení občas prostě nesepne, jindy jo, vyhřívání sedadel nefunguje skoro nikomu a to, že na čas přestane fungovat nějakej ukazatel nebo kontrolka je u tohohle auta naprosto běžnej jev. Mě třeba takhle funguje/nefunguje palivoměr, dioda dálkovejch světel a dioda rezervy, což je ve spojení s haprujícím palivoměrem nebezpečná kombinace. Úplně mi přestalo fungovat osvětlení interiéru při otevřenejch dveřích, manuálně zapnout jde, vyhřívání sedadel a ABS. S čím naopak nemám problém je naklápění/vyhřívání zrcátek a stahování oken a šíbru. Pokud jdou okna ztěžka, je potřeba sundat tapecy ze dveří a vyčistit a promazat celej mechanismus, protože u nepromazanejch se vám může utrhnout lanko nebo prasknout taková plastová kostička, ktera drží na skle a jsou v ní ukotvený lanka. Promazaný se zvedaj rychle a potichoučku. Střešní okno se taky otvíralo velice neochotně a dost hlasitě, ale i tady platí to samý jako u oken - stačí vyčistit a promazat celej mechanismus a valí jako fretka a potichoučku, jen je k tomu dost špatnej přístup. Kdyby vám u šíbru náhodou klekl motorek, součástí výbavy je malá klička, kterou zatočíte šíbr zpátky. Nezkoušel jsem to a doufám, že nebudu nikdy muset. U starejch 605-ek většinou už nefunguje ABS od Bendixu, jen u některej tédéček jo, ale to nevím, jestli je to Bendix. Novější 605-ky mají ABS od Bosche a to je o něco málo spolehlivější. Takový velký a těžký auto je na mokrý, namrzlý nebo prašný silnici bez ABS dost těžký zastavit, je dobrý si to někde natrénovat nanečisto, abyste pak nebyli překvapení. Servo je bez problémů, jen řízení dole občas netěsní, repasujou to za tři tisíce. Taky mi odešla indukční cívka, rozdělovač a altík, tyhle věci je dobrý kupovat nový a jsou dost drahý. Hůř svítí H1-čky u starších 605-ek, uvnitř světlometu je před H1-čkou u tlumenejch taková skleněná destička, která po čase zažloutne a propouští míň světla. Ty skla jsou tam nalepený a drží opravdu dobře, takže vyměnit musíte celej světlomet nebo je vyříznout a pak si tam dát HID xenony s čočkou jako já. Třeba u Fordů tyhle skla vyměnit jdou. Ty HID xenony byly nutnost, protože jízda s těmahle bludičkama byla o hubu. Mám je preventivně sklopený níž, abych nikoho neoslňoval, ale i tak svítí dvakrát líp než ty původní halogeny. Svítí bíložlutě skoro jako normální halogeny, takže policajti mě neotravujou jako frajery s modrobílejma. Docela srandovní je výměna blinkrový žárovky v předním nárazníku. Musíte totiž vlízt pod auto a sáhnout tam zevnitř, protože zvenku nejsou šroubky. Na elektrice by Frantíci měli zapracovat, kvůli tomu hodně rychle klesá cena auta.

-mechanický věci: průměr - rychle odchází stabilizátory a origo destičky, čepy a ložiska spíš normálně, mě odešel homokinetickej kloub, jinak je to celkem průměr. S cenama já úplně spokojenej nejsem, jsou vyšší, ale u vyšší střední se není čemu divit, tam je to tak všude. Třeba přední kotouče s destičkama stojí přes čtyři litry, což není málo, a od Valea, který montoval Peugeot origo je to ještě horší. Origo vejfuk je taky mazec, naštěstí se daj sehnat celkem solidní napodobeniny. Jinak se to dá, ale jen díky napodobeninám, origa stojí úplný nesmysly. V zimě mi zamrzly táhla stěračů, takže jsem si myslel, že mi odešel motorek. Ten ale odešel až pozdějc, protože jsem ho tím jak jsem zkoušel zapnout ty zamrzlý stěrače, nejspíš trochu připálil a pak už mu stačilo málo. Ty táhla kvůli tomu ledu potom tak zrezly, že se stěračema nešlo hnout. Když to kluci rozhejbali, zase začalo vypadávat táhlo u pravýho stěrače, takže stíral jen jeden. Když to táhlo vypadlo potřetí, natvrdo to přivařili, takže teď už to nejde rozpojit. Taky mi nešly otvírat oboje zadní dveře, ale chtělo to jen promazat. Mechanika je průměr a některý díly jsou dražší.

A jakej mám celkově pocit z 605-ky? V podstatě pozitivní. Jsou to sice už teď starý kraksny s nespolehlivou elektrikou, se kterou jsem se hodně navztekal, ale zase je potřeba si uvědomit, že každý starý auto je poruchový. Jinak svezení je v 605-ce opravdu luxusní a na svoji dobu měla hodně technickejch vychytávek a i dnes má celkem líbivej design, i když už je podle tý hranatosti poznat, že je to starší ročník. Taky je trochu měkčí a dost se houpe, ale v zatáčkách celkem sedí a pokud nenajedete na nerovnost, tak ji jen tak neutrhnete. Jakmile se to ale stane, jste v pytli, protože už to jen tak nesrovnáte - vyšší hmotnost, velkej rozvor, malej rejd a málo strmej převod řízení. Jednou v létě se mi utrhl zadek na písku u krajnice a vlítl jsem do pole s řepkou. Nic se mi nestalo, ale Pažoutkovi jsem zlomil nápravnici, vyosil liťák a nadlouho zasmradil interiér řepkou, který při tom karambolu nalítalo dovnitř otevřenejma oknama docela velký množství. Ta pak lítala z ventilátorů ještě půl roku a celý auto po ní smrdělo ještě po roce. Holt 605-ka není žádnej řezač zatáček, to je kočár na dálnici nebo pohodový nedělní vyjížďky. Pokud si pořídíte 605-ku, je dobrý, abyste byl aspoň minimálně zručnej kutil, protože ta elektrika a i jiný části tohohle auta a vůbec starších aut vyžadujou nadstandardní péči. Nebo pokud máte obě ruce levý jako já, je dobrý mít známýho šikovnýho automechanika a dostatek peněz. Pokud nejste ani zručnej ani nemáte známýho šikovnýho automechanika, 605-ku a ani jiný starší auto si nekupujte, protože byste z těch poruch zešedivěli. Jděte radši do novýho. Sice je dražší, ale nemáte s ním tolik starostí.

U mojí 605-ky mi chybí klimatizace a silnej motor, takže kdybych měl šanci si 605-ku vybrat podruhý, dvoulitra bych si už nepořizoval a šel bych rovnou do 3.0 V6 24V 200 PS. Pokud skousnete vyšší pojistku i spotřebu, jděte do níj. S tou jsem se projel a byl jsem doslova v šoku z toho, jakej rozdíl je mezi mým dvoulitrem a šestiválcovým véčkem. Jen si potichu brumlal, rozjezd do kopce na volnoběh a motor nechcípl, při přeřazení to neškubalo, při sešlápnutí pedálu vyletěl jak raketa i bez podřazení, audio nemělo chybu, ABS fungovalo bezchybně a díky nastavitelnýmu podvozku i líp seděl. Dvoulitr je taková verze pro chudý, ale rozhodně ne co do komfortu, pohodlný jsou obě, je to spíš v drobnostech. Dalšího Peugeota bych si už nekoupil, protože se mi žádnej nelíbí. 607-ka se mi nelíbí po designový stránce a potom, co jsem si ji projel, nejsem spokojenej ani s komfortem, kterej je oproti 605-ce horší. Navíc co do technický spolehlivosti je na tom novejší 607-ka hůř než mnohem starší 605-ka, takže opravdu ne. Ale líbí se mi C6 od Citroënu, která je velice komfortní a moc krásná. Kdybych se nebál pověstný nespolehlivosti u Francouzů, počkal bych si pár let a jednu bych si pořídil. Jenže radši ne, budu se jen kochat pohledem na ty tvary.

11.12.2009 | 23:46:03 |  Reagovat