Rok výroby:1997Typ motoru:1.4 / 55 kw, 75 kStav km při koupi:103 000 kmStav km nyní:123 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:6.7 l/100 kmVloženo:18. 12. 2006
Zavařený motor od předchozího majitele, což se projevilo až po měsíci používání. Olej unikal z motoru.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Design, prostor a komfort jízdy jsou u tohoto vozu v popředí. Renault Megane je mé druhé auto. Velmi odlišného chrakteru než má předchozí Toyota, ale přesto spolehlivý pracant.
Sedadla jsou na můj vkus trochu měkká, ale do 500km jízdy, žádný problém.
Oceňuji veliký kufr a možnost sklopení zadních sedadel, takže do auta se vešla i rozložená 2,15m dlouhá skříň! Bohužel, karoserie sedan je i zde limitující.
Megane je i přes svůj rok výroby poměrně bezpečné auto. Na dnešní dobu obstál v crashtestech skvěle, ale 4*, dle mého názoru, jsou nadpůměrné. Stačí zmínit Chevrolet Aveo a další vozy, které nedosahují ani 3* a pritom jsou o 5-9 let mladší.
Další prvky bezp. výbavy jsou airbagy nebo ABS. Za zmínku stojí i dobře provedená hlavová opěrka.
Brzdy jsou na takto těžké auto poměrně dobré, ale ve 4 lidech a nalozeném kufru by jim slušelo víc síly. Je to takový standard.
Co mě potěšilo, auto vždy startuje ihned, bez známek zaváhání i v -20 stupních. Motor je poměrně dobře odhlučněný do cca 3700 ot/min, poté už otáčky dělají své. Motor táhne od cca 2600 - 6000 ot/min, pro normální provoz stačí bohate otáčky mezi 2400-3400.
Auto jsem koupil na doporučení ve známém autobazaru. Auto se mi líbilo, tak proč ne. Bohužel asi měsíc po koupi jsem zjistil pravý důvod, proč předchozí majitel vůz do bazaru dal. Před nějakou dobou došlo k zavaření motoru. Motor utrpěl par "šrámů", například válce a kroužky, těsnění pod hlavou, atd čili následovala oprava a výměna válců, těsnění a dalšího. Toto byla jediná vada na kráse Megana. Vždy mě dovezl kam jsem potřeboval a to při skvělé spotřebě kolem 6,5 - 7 litru.
Kolem Renaultu koluje mnoho pověr "jedna paní povídala", ale i tady platí, pokud se o Megana majitel stará tak jak má, pravidelně mění kvalitní olej, filtry a jiné spotřební věci, potom se z Megana nemůže stát nic jiného než spolehlivý a bezpečný vůz. Mnoho řidičů například zapomíná, na potřebné zahřátí motoru na provozní teplotu a vytáčí motor hned od začátku, což daný motor dříve či později odrovná.
I s plně naloženým autem se dá bezpečně předjízdět, ale díky malému objemu a výkonu motoru, chce trochu přemýšlet. Toto auto není závodník, přesto, že si to po jeho koupi mnoho majitelů přeje a dle toho s ním zachází. I přesto je životnost dílů velmi dobrá. Pokud se jedná o cenu náhradních dílů, ta je díky jejich množství a všeobecné dostupnosti srovnatelná např. se Š. Felicií někdy Fabií.
Jen pro představu, cena sady rozvodového řemenu a napínacích kladek je cca 2300.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane