Recenze Renault Megane Grandtour dynamic comfort
“Dobrý vůz za dobrou cenu.”

Autor recenze: Pavel (28 let),
Olomoucký kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2005 Typ motoru:1,5 dci, 78 kw Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:30 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:nový Jak dlouho auto používáte? 1 rok Průměrná spotřeba: 5,3 l/100 km Vloženo: 29. 12. 2006

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.0

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

8
 

Komfort

10
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Škoda 120 Renault R19 Mitsubishi Carisma

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

22000 km - Porucha dynamické regulace sklonu xenonových světlometů. Servis v rámci záruky odstranil tuto závadu.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Megane grandtour mě zaujal svým designem a použitou technikou, ale hlavním důvodem k jeho koupi byla cena. Vybíral jsem z Opelu astra III, Fordu focus II a Škody octavie II, všechny v provedení kombi a téměř plné výbavě. Megane v porovnání s ostatními vyšel o 130 - 180 000 levněji než ostatní (dostal jsem na něj slevu 110 000 kč), přitom byl nejlépe vybaven.

Megane je příjemně prostorný vůz, ve verzi kombi i vzadu, jedinou výtku mám k nevelkým předním sedadlům. Jinak je interiér dobře promyšlený a pohledný.

Jízda s tímto vozem je příjemná, jízdní vlastnosti sice nejsou špičkové, ale pro běžnou i rychlejší jízdu dostačují. Navíc je jízda francouzsky pohodlná i při použití standartních 16" kol o rozměru 205/55/16. Podvozek začíná ztrácet přesnost a jistotu až po překročení rychlosti 180 km/h. Brzdy jsou vynikající, na výkon vozu bohatě stačí. Výkon motoru je velmi slušných 78kw a 6 stupňová převodovka mě těší hlavně na dálnici. I díky ní není problém držet spotřebu při jízdě po dálnici, okolo 130km/h, na úrovni 4,7 litru. Při mém jízdním stylu , podle počítače průměrná rychlost 75 včetně jízd po městě, a využívání automatické klimatizace mám spotřebu 5,3 l - jedním slovem pohoda.

Praktičnost kombi je vynikající, nikdy jsem neměl problém.

Z výbavy doporučuji příplatek za vyhřívaná sedadla, ESP a kartu keyless entry (nemusíte ji vytahovat kapsy - na to se velmi lehce zvyká, po dobu opravy světel jsem měl náhradní vozidlo a hledat klíče po kapsách mě už vůbec nebavilo).

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

průběžná recenze

Je faj, že dáváš průběžné postřehy i po dalších ujetých km. Takto je recenze velice přínosná než u jiných recenzentů, kteří recenzují např. po 5-10 tis. najetých km.

04.05.2012 | 02:03:40 | Thorakus  | 46.174.59.* Reagovat

servis po 100 000

červen 2009: Servis po 100 000 jsem nechal udělat pro změnu v Kromeximu v Kroměříži - už tam nikdy nepůjdu, cena prohlídky je o 500,- nižší než v OL, ale nevyměnili palivový filtr za 1500,- nevyčistili brzdy a naúčtovali mi o litr oleje navíc. Cena prohlídky 8500,- (olej+filtr, filtr klimatizace, vzduchový filtr) a zjištěna vůle v kostech stabilizátoru přední nápravy a čepu řízení. Výměna kostí a čepu + na záruku měněné protihlukové obložení motorové přepážky - cena 5000,-včetně práce. Až po příjezdu domů jsem otevřel kapotu a zjistil rozbité víčko nádobky ostřikovačů, zalepené silikonem a shora narvaný šroub. Seřval jsem vedoucího servisu a nakonec dali mi dali víčko z jejich služebáku. Tím jsem naprosto ztratil důvěru v tento servis a vracím se ke Kubíčkovi do Olomouce. Opravdu si nechci po servisu konrolovat kde mi co jakýsi "mechanik" -patlal poničil.

25.09.2009 | 09:53:05 | Pavel Reagovat

RE: servis po 100 000

Dle mých zkušeností standardnií kvalita servisů renault(Hradec,Kutná Hora atd,atd., jestli máš v Olomouci lepší, tak si gratuluj!

04.05.2012 | 12:38:46 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

servis po 80 000 km

Trochu jsem zapoměl doplňovat :-). Auto má teď najeto 95 000 km. V 80 proveden servis + vyměněno přední brzdové obložení a udělána geometrie, cena 11 500,-Kč. Jinak žádná závada se neprojevila. Zlobivé čidlo xenonů mi tehdy (víc než před rokem) vyměnili za jiné - používané ve verzích po faceliftu a světe div se, čidlo drží a funguje. Spotřeba paliva se ještě trochu snížila, v létě na 5,3 a na 5,4 v zimě. Na dálku je teď 4,9 - 5,0 při dálničním tempu....naprostá spokojenost.

25.01.2009 | 09:12:30 | pavel Reagovat

kde servisuješ?

Jardo do kterého servisu jezdíš?? Dík za odpověď

16.05.2008 | 14:58:09 | Jarda Reagovat

63 000 km

Výměna spojky.
Při jízdě na dálnici mi začala prokluzovat spojka po přidání plynu na 6.stupeň . Oprava na dva dny v servisu - demontáž převodovky. Neodešla spojka, ale pracovní válec spojky - těsnění - a na lamelu se dostala brzdová kapalina z ovládání. Výsledek : výměna spojky a pracovního válce spojky . Naštěstí jsem si koupil prodlouženou záruku na 4 roky - touto opravou se mi zaplatila. Jinak se servisem spokojenost - náhradní vůz byl připraven a poskytnut zcela automaticky bezplatně .

23.01.2008 | 08:58:47 | Pavel Reagovat

Servis po 60 000 km

Mám za sebou servisní prohlídku po 60 000 km. Téměř přesně po dvou letech od koupě vozu. Cena servisu je tak na hraně solidní / nesolidní cena - servis stál 9500,-kč. Je to pravda docela dost (olej+filtr, filtr paliva, filtr klimatizace, čištění brzd a kompletní prohlídka), ale vzhledem k informacím od známých (Octavia 2, Opel Astra - 3 obě v dieselu) je cena téměř stejná s konkurencí. Je pravdou, že u vozu nižší střední třídy bych si představoval cenu za servis tak o třetinu níž (majitelé Octavie prominou, ale Octavia skutečně do střední třídy nepatří, ať si české "motoristické" časopisy píší co chtějí - jediné co ji do té třídy řadí je cena).

21.12.2007 | 07:33:24 | Pavel Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Nikdy jsem neslyšel, že by někdo rval oktu do stř. třídy, odkud máš toto info?

04.05.2012 | 12:40:49 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Třeba tu www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=9&pstatid=4&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4HeX_
Na západ od nás je octavia povětšinou střední třída.

04.05.2012 | 15:48:24 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Tak to se museli skopčáci asi zbláznit :-))), Oktávia stř. třída.........., kam pak dávaj golfa?

04.05.2012 | 16:00:32 | Vašek  | 82.142.100.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Já v tom nevidím nic divnýho a kdyby ses trochu o auta zajímal nebyl by jsi z toho tak vyjevenej.

SDA vychází z evropského zařazování

Jak to tedy s Octavií opravdu je? O vyjádření AutoRevue.cz požádala tajemníka SDA Pavla Tunkla. „K tomuto sporu se váže jeden příběh. Octavia byla kdysi v nižší střední třídě, ale čeští novináři to kritizovali, protože ji celá Evropa měla zařazenou do střední třídy. SDA se před více než deseti roky rozhodl převzít evropské třídění a od té doby je Octavia řazená do střední třídy. Novináři ale na náš krok zareagovali tím, že o vozu začali psát, že patří do nižší střední třídy,“ uvedl Tunkl.

„Třídy se posuzovaly podle rozvoru, který je u Octavie menší. On ale žádný konkrétní parametr pro není taxativně stanovený. Segmenty obchodních tříd se ostatně i dost prolínají a zařazování není tak striktní. Výrobce se prostě snaží najít místa, která nejsou zaplněná. Vozy se pohybují na hranici obchodních tříd a kolikrát je problém určit, do jaké patří,“ pokračoval tajemník.

„Český motorista je ovlivněný tím, že se u nás o Octavii dočte jako o autě nižší střední třídy. Ovšem třeba ve Švýcarsku je Octavie nejprodávanější auto střední třídy. Zařazení vozu je z velké části záměr výrobce a SDA se v tom rozhodl přizpůsobit renomované společnosti JATO, která působí téměř po celé Evropě. Trochu mě tenhle rozpor mrzí. Nevím, proč s tím má odborná veřejnost takový problém,“ dodal Tunkl.

04.05.2012 | 16:24:20 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Octávka je Golf s kufrom, žiadna stredná trieda.

Tým ale môže pýtať "prirážku" a predávať za nehorázne ceny..., teda mohol, lebo už aj zákazníci nie sú sprostí.

Je to rovnaká hlúposť, ako testy, kde porovnávajú Superba s Mondeom, P508, Mazdou 6, kde vyhráva Superb..::)), lebo v skutočnej konkurencii vyššej strednej triedy.... bola by beznádejne posledná.

Je to iba marketing, Octávka je NIŽŠIA stredná trieda, O I. pre beznohých, či skôr 2+2..:)

04.05.2012 | 16:58:58 | ľuboš  | 85.237.227.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

U nás je to nižší střední,jinde v Evropě střední.Je to dáno vnějšíma rozměrama,kdy je na rozhraní tříd stejně jako superb.Zákazníci jsou sprostý a kupujou jí čím dál víc na rozdíl od francouzů a italů :-).

04.05.2012 | 17:52:38 | Jirka  | 93.99.128.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Třídy jsou podle vnějších rozměrů, nikoli podle rozvoru. Proto stačí naroubovat na malé auto dlouhou prdel a udělat delší přední převis a máš z něj nižší střední... Věřili byste, že rozvor C1 je jen o 17 cm kratší než octávie? (2 340 vs. 2 512mm), což potvrzuje, že rozvor o třídě nerozhoduje. Celková délka vozu ano.

04.05.2012 | 18:58:42 |   | 89.102.233.* Reagovat

RE: Servis po 60 000 km

Octavie do střední třídy nepatří.Je to nižší střední třída.Ale s tou cenou je to kolikrát pravda.:)

04.05.2012 | 14:24:38 | Luke20  | 94.112.57.* Reagovat

Doplněk 2

Najet 58 000 km, opět závada na xenonech. I tentokrát závadu nastartovalo čidlo zatížení vozu na přední nápravě. mezi nápravou a čidlem je malý plastový kousek (kost) uchycený k čidlu a nápravě na plastových kulových čepech - bohužel bez jakékoli ochrany proti vodě a nečistotám. Kloub se proto po určité době vydře a rozpadne - čidlo přestane fungovat. Výměna čidla není problém auto je stále v záruce (jinak čidlo 3000.- bez DPH), ale většinou se naváže další závada. Druhý den po výměně se světla přepla na nouzový režim a následovala výměna pravého světlometu a výbojky. Vše odstraněno v rámci záruky s poskytnutím náhradního vozu. Jinak provoz bez problémů - spotřeba oleje neměřitelná, ještě jsem nedoléval mezi výměnami (po 20 000km - cca 3/4 roku). Spotřeba paliva 5,2 - 5,5 litru s klimou. Minimum na dovolené v Polsku v jejich katastrofálním provozu 4,6 litru ve dvou lidech s naloženým kufrem. Maximum při ustálené 160 km/h bylo 6,4 litru. Po dvo letech a těchto kilometrech stále mohu vůz doporučit.

23.11.2007 | 13:22:13 | Pavel Reagovat

Doplněk

Tak auto má za sebou druhou zimu a kromě dvakrát měněného předního nárazníku ( jednou zajíc, jednou bažant - no nic ochránci zvířat a zvířátka mě asi mají rádi) žádné problémy. Najeto po roce a půl 40 tis.km bez problémů, spotřeba v zimě 5,6 litru při používání automatické klimatizace k vyhřívání interiéru při studeném motoru - začne topit za cca. 2minuty od startu. Výborně se osvědčuje vyhřívání sedaček - v zimě skvělá věc a ESP - pravděpodobně mě zachránilo na ledové plotně (v noci), mám sice najeto spoustu kilometrů, ale ESP srovnalo auto hned v počátku smyku a mnohem dříve než jsem stačil reagovat já. Při kombinaci - kvalitní zimní pneu, rozumná rychlost, zimní podmínky - oravdu neocenitelný systém. Pravda v létě je téměř k ničemu (kromě protiprokluzu), nepovedlo se mi dostat auto do krize na suchém asfaltu, pokud má člověk pud sebezáchovy v dnešním provozu.

18.03.2007 | 15:12:21 | Pavel Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Renault Megane