Recenze Renault Megane 1,9 dT
“Po původním nadšení velké zklamání.”

Autor recenze: Kami (35 let),
Kraj Vysočina
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1998 Typ motoru:1,9 Stav km při koupi:114 000 km Stav km nyní:176 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 let Průměrná spotřeba: 6,2 l/100 km Vloženo: 23. 7. 2008

Hodnocení inzerátu: 2 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.2

Spolehlivost

4
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

6
 

Náhradní díly

5
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š100 Citroën GSA Saab 125 Honda Civic Suzuki Swift Seat Ibiza

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ne

Závady a opravy na autě

Ano. Stále něco. Viz níže.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Auto jsem koupil v polovině roku 2003. Bylo původně koupeno jako nové v ČR s poctivě vedenou servisní knihou a slušnou výbavou.

Megane je velmi pohodlné auto se slušně udělaným a prostorným interiérem.

Jízdní vlastnosti jsou taky vlemi slušné. Je třeba počítat s větším bočním náklonem. To je daň za komfortněji laděný podvozek. Není to však nic hrozného. S pneumatikami 185/14 sedí auto dobře.

Motor 1,9 dT je ještě starý diesel s turbem. Pod 2000 otáček se mu moc nechce zrychlovat. Nad tuto hranici se však dostaví vysoký nárust výkonu díky turbodmychadlu. Já jsem si na toto velmi rychle zvyknul a s tímto motorem se mi jezdilo celkem dobře. Spotřebu paliva jsem nikdy nedostal nad 7 litrů nafty na 100km. Průměrně jsem se se motal okolo 6,2 l/100km a to převážně v kombinovaném provozu, kde podíl města byl i 70%.

Z počátku jsem byl s Meganem velmi spokojen. Preventivně jsem nechal vyměnit rozvody, filtry a olej.

Už od začátku se mi občal lehce ztrácela chladící kapalina. Nikde v oleji emulze nevzniakla a tak jsem to po čase přestal řešit.

Po krátkém čase mi začala prolínat nafta okolo ablíku jdoucích z předsuvníku vstřiku. ND stojí okolo 4500,- a vzhledem k jeho dobré funkčnosti jsem se pokusil to opravit sám. Následovalo různé lepení a zaslepování. Pomohlo až kompletní zalisování předsuvníku do dalšího kusu materiálu s vývodem káblíků přes těsnění.

Na jednom z klíčů mi nefungovalo DO a odblokování imobilizeru. Diagnostika ukázala nefunkční elektroniku v klíčku. Cena nového 4500,-. Nedělal jsem a používal jsem jen jeden funkční klíč.

Následovala výměna ložiska v LP kole.

Asi po roce a půl začalo prokapávat a později téct palivové čerpadlo Lucas. Oprava přetěsněním.

Při jízdě se mi odlepilo obložení zadního kola. Dost nepříjemné. Dojezd domů cca 40 km/h. S občasným blokováním kola. Hrůza.

Nastaly problémy s otvíráním LZa později LP dveří z venku. Ulomený plastový dílek se nedal nikde sehnat. Poze celá klika za cca 1000,-. Opraveno svépomocí.

U klimatizace asi po dvouletém bezchybném používání začalo docházet k únikům chladiva. Neopravoval jsem.

Další otravná závada byla s přepínačem cirkulace vzduchu ventilátoru v kabině. Jednoho dne se motorek zbláznila samovolně neustále přepínal. Otrvné mlácení klapky se nedalo vydržeta a tak po celodení práci se mi motorek podařilo alespoň odpojit.

Opět nepříjemná závada byla prasklá pružina LP kola. Výměna obou + ax. ložisek nad nimi.

Dále kompletně odešel zámek LZ dveří. Tzn. nešly otvírat. Nepodařilo se mi opravit.

Opět problémy s chladící kapalinou. Jednoho dne byla pod autem kaluž. Víměna těsnění na přírubě a termostat.

V zimně občas nefungovalo ABS. Závada neobjevena.

Poslední zimu přestal fungovat ventilátor. Z počátku velmi nepravidelně. Výborné, zvlášť, když je potřeba zozmrazit okno a zatopit si! Závada odhalena v konektoru v prostoru u baterie.

Možná jsem ještě na nějaké drobnosti zapoměl.... .
Těch závad je na můj vkus opravdu hodně. Auto mj. dostávalo pravidelně oleje, filtry. Byly dělány kompletně brzdy, žhaviče atd.

Ke konci jsem byl z Megana už opravdu otráven a čekal jsem co se zase stane. Na delší jízdy jsem si bral raději jiné auto.

Nakonec jsem byl rád, že jsem se ho nedávno zbavil.

Pokud by vše fungovalo jak má a měnily by se jen spotřební díly, tak bych byl s Meganem spokojen. Prostor pohodlí, výbava. Uvažoval jsem dokonce o Scenicu nebo Meganu kombi, či Laguně. Nakonec se raději vrátím k Japoncům.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 2


Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane

Vložit komentář

japonci

mimochodem pokud si přečtu zkušenosti majitelů japonců,, tak špatné zkušenosti s nimi má VÝRAZNĚ méně lidí než s Renaultem.(viz např.recenze Mazda 323F, M626, M6..)špatné zkušenosti má asi jeden ze sta, a to ještě ten, kterej si koupil nějakou hajtru, která je sto let po smrti.Takže asi tak.Francouzi žerou šneky....

27.04.2009 | 08:10:57 | zdencek Reagovat

škoda, bo nové megany jsou bez problémů, už je maj vychytané a modely vyrobené v posledních dvouch letech už jsou bez problémůůůůůů..

27.03.2009 | 20:02:00 | kraken Reagovat

Nevím co všichni máte proti Renaultům.Chtěl bych vědět v kolikati z nich jste jezdili.Já už mám od Renaultu třetí auto a jsem s nima naprosto spokojen.Nikdy mě nezklamaly.Měl jsem 19 a pak scenica 98 a ted mám scenica rx4 2003 a v pohodě. Mimochodem,když jste u těch japonců a korejců,tak si přečtěte skušenosti jejich majitelú!!!

27.03.2009 | 18:37:30 | alda Reagovat

životnosť do 2 rokov

som veľmi rada, že niečo také ako ja /písala som recenziu pred Vami na Megane Grandtour -combi/ musel preskákať aj chlap. čudujem sa , že Ľudia z "recenzíí" nepošlú svoje skúsenosti priamo riaditeľovi Renault . Ja so to spravila a po mesačnom tlačení na dáku jeho podriadenú, my vraj napíše aj on sám list, do teraz čakám a čakám..... Stella

11.08.2008 | 14:30:35 |  Reagovat

Jojo to mi jednou kolega vykládal jak šel s dětmi k autu a hle ještě neodemkl a jedno už sedí ve voze.Zadní dveře se nezamknuly přes DO.Ale dobrá zpráva je,že auto se nestalo terčem zlodějů.

24.07.2008 | 20:19:33 |  Reagovat

to je prostě renault..

Ty problémy co popisuješ mají přesně mý známí s Renaultem taky,zámky atd..francouze bych si nekoupil pro jeho nespolehlivost a časté závady,obecně nemam k evropským autům důvěru.Z mých zkušeností můžu říct že nejlepší auta jsou japonský a korejský.Už třetím rokem mam korejce-Hyundai Lantru a za celou dobu jsem měnil pouze olej a filtry,závada žádná.

24.07.2008 | 13:59:05 | petr Reagovat

France go down

Já se ti vůbec nedivím, že jsi udělal takovou špatnou zkušenost s francouzským autem. Já bych se spíše divil, kdyby jsi tady psal, že je francouzské auto spolehlivé. Nikdy bych si jejich auto nekoupil, to skutečně raději japonce.

24.07.2008 | 13:11:05 | Karel Reagovat

Mě to teda vůbec jako běžné závady nepřijde.Mám Nissana Micru 96 najeto 100 tisíc km.Jediné co jsem měnil,jsou zadní brzdové destičky a pochopitelně baterii a filtry.Ty destičky byly jenom proto,že docházelo k neustálému přibržďování.Přední jsou ještě dobré.Jinak je vše původní.Vrať se k japoncům,rozhodně neprohloupíš.:-)

23.07.2008 | 20:16:12 |  Reagovat

megane

no všetky vady čo si popísal sú podla mna normálne na vek auta ( platnička, pružina, klučka dverí - poznám ked niekoho veziem a ten sa hrá zo všetkým čím to ide, hlavne okno : hore dole..., netesnosti palivového systemu, do každeho zámku začne časom zatekat)

23.07.2008 | 18:25:38 | Ivan Reagovat