Rok výroby:2008Typ motoru:1,5 tdi 105kStav km při koupi:0 kmStav km nyní:23 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?11 měsícůPrůměrná spotřeba:5,5 l/100 kmVloženo:1. 2. 2009
Problém s těsněním v palivové nádrži, který byl bez problémů odstraněn v rámci záruky. Výměna žárovky po 22000 km.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Od března 2008 vlastním Renault Megane Grantour II – Sportway. Vybírala jsem si auto s velkým zavazadlovým prostorem, protože mám dvě dobrmanky. Auto je víceméně v plné výbavě, za doplatek jsem si přikoupila ESP, tempomat a parkovací senzory. Nechávala jsem si dodělávat alarm, což má za důsledek občasné vrzání v prostoru nad slunečním stínítkem. Motorově se jedná o 1.5 tdi s výkonem 105 koní. S jízdními vlastnostmi jsem spokojena, člověk nasadí na dálnici 150 zapne tempomat a o nic se nestará.
Výbava je pro mě krok kupředu. Před Meganem jsem měla 1,4 Ford Fusion. Se dvěma psy jsem měla stále sklopená zadní sedadla a v autě relativně chlívek. U Forda mě po třech a půl roce provozu zarazil vypadlý motor (upadl ze silent bloku, půl roku po skončení záruky). Proto jsem rozhodnuta zařídit si prodlouženou záruku.
Vzhled / design Pro mě se jedná o jeden z nejhezčích kombíků ve své třídě. Doma máme ještě VW Touran a brzo bude VW Passat (ten se mi taky moc líbí).
Komfort / pohodlí (sedačky, prostor atp.) V autě je ohromný prostor, když se náhodou svezu vzadu tak si lebedím, jaký mám prostor na nohy. Sedačky jsou dostatečně pohodlné.
Zavazadlový prostor Je ohromný, na hloubku větší než u Touranu (ten je pochopitelně větší na výšku). Pro dva psy je dostačující.
Výbava Víceméně mám vše co mi pro komfort jízdy stačí. Jen by se mě líbila duální klimatizace a kdyby byly vývody vzduchu vzadu. Překvapilo mě jak auto začne brzo od nastartování zahřívat interiér ve srovnání s Touranem.
Účinnost brzd Brzdy jsou naprosto spolehlivé, včetně ostatních systémů. Jen se občas obávám, aby to dobrzdili ti za mnou.
Výkon, hlučnost motoru, startování (např. v mrazech) Výkon vzhledem k motoru je super. Na auto se mohu plně spolehnout. Motor je velmi tichý, dokonce se mi jednou stalo, že jsem stála na světlech, špatně jsem při rozjezdu přidala plyn a myslela, že mi to chcíplo a tak jsem rychle startovala a při tom jsem vypnula motor. Auto totiž běželo. Startování v letošních mrazech v Praze i Alpách naprosto bez problémů.
Tvrdost, hlučnost podvozku Tvrdost podvozku nejsem schopna posoudit. Ale je zde znatelný rozdíl při průjezdu nerovností od Forda.
Karoserie (např. koroze) Nejsem schopna posoudit. Po necelém roce a 23000 km provozu je vše OK.
Jízdní vlastnosti Auto dělá co chci – spokojenost.
Spolehlivost Zatím se nic závažného nestalo až na tu prosakující naftu.
Spotřeba Pod 5l na 100 km jsem se dostala jen jednou (za období o naplnění nádrže). Při normálním provozu 5,5 l (klimatizace a relativně svižná jízda).
Provozní náklady Zatím jsem platila jen za naftu, po 15 000 km výměna oleje – cca 4000 CZK (i když doporučují po 30 000 km) a výměna žárovky 11 euro.
Cena vozidla + kdy byl vůz zakoupen! 420 000 CZK – auto bylo koupeno v březnu 2008.
Jestli bych auto doporučila, to nejsem schopna posoudit. Pro mě je toto auto rozumný kompromis mezi cenou, slušnou výbavou a bezpečností. Zatím jsem spokojena, je to příjemné svezení.
Ale kdys je kupoval?? Já se bavím o autu, které se vyrobí letos a věř, že ta kvalita tam bude!! Ono dva - tři roky zpět ta kvalita nebyla to pravé ořechové, ale nyní šla nahoru, cena oproti koktávce nějakých 150000,-kč ušetřeno ano tolik!! Motory má megan spořivé a auto jezdí i s 1.4 docela slušně a výbava v základu je až až dobrá. Nezdá se mi, že 150000,-kč oproti třebas koktávce proservisuješ. Pokud jezdí někdo ročně 30000 tkm a více tak určitě si megana kupovat nebude, ale na ježdění kolem komína a občas někam dál s rodinou to bohatě stačí.
Hmm,to bych chtěl vidět kde ma ty mouchy vychytany,měl jsem dva,řikal jsem si u prvniho,asi špatny kus.Bohužel ten druhy byl snad ještě horši,pište si co chcete,pro mě jsou to sračky,byl jsem zaslepenej jejich hezkym designem(to je totiž to jediny co uměj)..
Renaulta nekupuj,jsou to sračky.A renault že ma kvalitni motory,to snad nemyslite važně,nejdřiv vyzkoušej a pak něco piš.Kup manželce malyho japonce a budeš mit klid hooooooooooooooodně dlouho..
Kup manželce benzína a máš klid, věř mi, je to už výběhový model, všechny mouchy vychytaný a za ty prachy nekoupíš nic lepšío. Pasivní bezpečnost: plnej počet hvězd, šestice bagů ...No a výbava je taky slušná za rozumný peníz. Je na tobě co zvolíš za motor: 1.4/16v bez problémový motor, 1.6/16v jedinej problém při cca.. 80000km ti odejde přesuvník či jak se to jmenuje oprava asi 4000 - 6000 korun záleží jak kterej servis je hamižnej, co se týče nafťáčků tam nemohu soudit, ale prej nejsou s nima nějaký problémy pokud se člověk chová k motoru jak má a nehoní ho studenej, nechá ho půl minutky po příjezdu klapat na volnoběh ( chladí turbo ), tankuje kvalitní naftu, mění včas filtry a olej, občas pročistí erg ventil ....tak autičko bude vrnět štěstím. Jediné coti mohu ještě poradit chovej se ke kartám s respektem, bo ti pak dlouho nevydrží a nová stojí cca.. 4000,-kč. Ale je to supr mít v kapsi kartu dotkneš se kliky otevřeš sedneš zmáčkneš čudl nastartuješ a jedeš!!
kvalitnejsi nez vw? Tichsie a konfortnejsie zvezenie.ano. Mali sme dvoch renault master viac v servise ako na cestach po 150 tis.prasknuta hlava, po 200000 repas prevodovky. male opravy nespominam, to bolo kazdy mesiac nieco. teraz mame VW LT s abs a asr ma najazdene 1800000 a akurat premazavali listove pera. Sice vo vnutry to vyzera ako z 80tych rokou, ale u firemneho auta ide co najviac o spolahlivost a renault je na poslednom mieste. Ja osobne som mal lagunu r.v.1999 1.8. nic to nevydrzalo na to ako malo som na tom najazdil hnily vyfuk, problemy s centralom, stale nejake stabilizacne tycky,ako keby to bolo robene z blata. To uz felicia bolo s kvalitou na tom lepsie. Teraz mam mondeo 125000. A tiez vsetko funguje ako ma nic som tam este neopravoval. Rad by som kupil manzelke megana, preto si tu citam recenzie lebo auto sa mi celkom paci. Ale zda sa ze stou kvalitou sa francuzi stale trapia a nehodlam kazdy mesiac dat 500 eur do oprav
Díky za opravu u označení motoru.Asi máš takové hobby, opravovat případné překlepy či gramatické chyby.Jinak si myslím,že Megan není o nic horší než německá Oktavia.Motory má Renault kvalitnější a osádka vozidla cestuje pohodlněji.Mnoho majitelů Škody nechce přiznat svoje trable,protože jsou "domácí" německé značce těžce loajální a to platí i u poruchového Passatu.To si musí každý srovnat v hlavě.Měl jsem tři zázraky od VW-Fab1,Sup1 a Okt2 a tak trochu vím a můžu porovnávat.Nesoudím auta s doslechu jako stovky rádoby znalců a majitelů.
Todle auto už fakt néé,vidim ho a otvira se mi kudla v kapse,měl jsem tentyž motor,s autem byly neskutečny starosti,jinak auto pohledově moc hezky,,přeju at funguje.
V provedení cdi má elektrické nezávislé topení a snad předehřev paliva.Proto to příjemné zděšení jak topí a startuje.Kartou se dají na dálku ovládat okna,podržením zámku dveří v kabině -tlačítko se po pípnutí aktivuje uzamčení dveří za jízdy a v případě nehody se mají odemknout,ale to si nepřejeme že?.Renault má dost vychytávek,jen se musí aktivovat.Tankovat výhradně kvalitní naftu a včasné výměny náplní jsou zárukou spokojenosti.Přejíi mnoho km bez nehody.
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Jelitko
Kacka je je dost ujeta...
24.11.2009 | 22:33:56 | Reagovat
david
Ale kdys je kupoval?? Já se bavím o autu, které se vyrobí letos a věř, že ta kvalita tam bude!! Ono dva - tři roky zpět ta kvalita nebyla to pravé ořechové, ale nyní šla nahoru, cena oproti koktávce nějakých 150000,-kč ušetřeno ano tolik!! Motory má megan spořivé a auto jezdí i s 1.4 docela slušně a výbava v základu je až až dobrá. Nezdá se mi, že 150000,-kč oproti třebas koktávce proservisuješ. Pokud jezdí někdo ročně 30000 tkm a více tak určitě si megana kupovat nebude, ale na ježdění kolem komína a občas někam dál s rodinou to bohatě stačí.
03.02.2009 | 19:15:25 | Reagovat
Hmm,to bych chtěl vidět kde ma ty mouchy vychytany,měl jsem dva,řikal jsem si u prvniho,asi špatny kus.Bohužel ten druhy byl snad ještě horši,pište si co chcete,pro mě jsou to sračky,byl jsem zaslepenej jejich hezkym designem(to je totiž to jediny co uměj)..
03.02.2009 | 18:21:17 | david Reagovat
kecáš, megane už má vychytaný mouchy, to co ušetří oproti konkurenci tak nikdy neproservisuje!!
03.02.2009 | 17:37:38 | Reagovat
Nové modely od Renaultu sú kvalitnejšie, ale aj VW teraz zvyšovalo kvalitu s novými modelmi.
03.02.2009 | 17:36:45 | Angel_M Reagovat
Renaulta nekupuj,jsou to sračky.A renault že ma kvalitni motory,to snad nemyslite važně,nejdřiv vyzkoušej a pak něco piš.Kup manželce malyho japonce a budeš mit klid hooooooooooooooodně dlouho..
03.02.2009 | 16:50:09 | Reagovat
AN
Kup manželce benzína a máš klid, věř mi, je to už výběhový model, všechny mouchy vychytaný a za ty prachy nekoupíš nic lepšío. Pasivní bezpečnost: plnej počet hvězd, šestice bagů ...No a výbava je taky slušná za rozumný peníz. Je na tobě co zvolíš za motor: 1.4/16v bez problémový motor, 1.6/16v jedinej problém při cca.. 80000km ti odejde přesuvník či jak se to jmenuje oprava asi 4000 - 6000 korun záleží jak kterej servis je hamižnej, co se týče nafťáčků tam nemohu soudit, ale prej nejsou s nima nějaký problémy pokud se člověk chová k motoru jak má a nehoní ho studenej, nechá ho půl minutky po příjezdu klapat na volnoběh ( chladí turbo ), tankuje kvalitní naftu, mění včas filtry a olej, občas pročistí erg ventil ....tak autičko bude vrnět štěstím. Jediné coti mohu ještě poradit chovej se ke kartám s respektem, bo ti pak dlouho nevydrží a nová stojí cca.. 4000,-kč. Ale je to supr mít v kapsi kartu dotkneš se kliky otevřeš sedneš zmáčkneš čudl nastartuješ a jedeš!!
03.02.2009 | 14:42:53 | kraken Reagovat
kvalitnejsi nez vw? Tichsie a konfortnejsie zvezenie.ano. Mali sme dvoch renault master viac v servise ako na cestach po 150 tis.prasknuta hlava, po 200000 repas prevodovky. male opravy nespominam, to bolo kazdy mesiac nieco. teraz mame VW LT s abs a asr ma najazdene 1800000 a akurat premazavali listove pera. Sice vo vnutry to vyzera ako z 80tych rokou, ale u firemneho auta ide co najviac o spolahlivost a renault je na poslednom mieste. Ja osobne som mal lagunu r.v.1999 1.8. nic to nevydrzalo na to ako malo som na tom najazdil hnily vyfuk, problemy s centralom, stale nejake stabilizacne tycky,ako keby to bolo robene z blata. To uz felicia bolo s kvalitou na tom lepsie. Teraz mam mondeo 125000. A tiez vsetko funguje ako ma nic som tam este neopravoval. Rad by som kupil manzelke megana, preto si tu citam recenzie lebo auto sa mi celkom paci. Ale zda sa ze stou kvalitou sa francuzi stale trapia a nehodlam kazdy mesiac dat 500 eur do oprav
03.02.2009 | 12:29:21 | Reagovat
Lukas
Díky za opravu u označení motoru.Asi máš takové hobby, opravovat případné překlepy či gramatické chyby.Jinak si myslím,že Megan není o nic horší než německá Oktavia.Motory má Renault kvalitnější a osádka vozidla cestuje pohodlněji.Mnoho majitelů Škody nechce přiznat svoje trable,protože jsou "domácí" německé značce těžce loajální a to platí i u poruchového Passatu.To si musí každý srovnat v hlavě.Měl jsem tři zázraky od VW-Fab1,Sup1 a Okt2 a tak trochu vím a můžu porovnávat.Nesoudím auta s doslechu jako stovky rádoby znalců a majitelů.
03.02.2009 | 08:40:59 | Kobyla Reagovat
Díky za upozornění
Pardon za překlep motor má 1,5 dCi 105 k.
03.02.2009 | 08:22:05 | Kacudek Reagovat
fakt už nee
Todle auto už fakt néé,vidim ho a otvira se mi kudla v kapse,měl jsem tentyž motor,s autem byly neskutečny starosti,jinak auto pohledově moc hezky,,přeju at funguje.
02.02.2009 | 20:14:35 | david Reagovat
Kobyla
CDI ma mercedes. Renault ma Dci.
02.02.2009 | 20:01:35 | Lukas Reagovat
Megan2
V provedení cdi má elektrické nezávislé topení a snad předehřev paliva.Proto to příjemné zděšení jak topí a startuje.Kartou se dají na dálku ovládat okna,podržením zámku dveří v kabině -tlačítko se po pípnutí aktivuje uzamčení dveří za jízdy a v případě nehody se mají odemknout,ale to si nepřejeme že?.Renault má dost vychytávek,jen se musí aktivovat.Tankovat výhradně kvalitní naftu a včasné výměny náplní jsou zárukou spokojenosti.Přejíi mnoho km bez nehody.
02.02.2009 | 14:50:13 | Kobyla Reagovat