Rok výroby:1996Typ motoru:47kW / 64HPStav km při koupi:208 000 kmStav km nyní:230 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?13 měsícůPrůměrná spotřeba:6 l/100 kmVloženo:15. 5. 2011
S autem myla ze začátku spokojenost, Koupil jsem ho v dubnu, udělal technickou, zvládlo cestu na dovolenou (1000km za den). Každodení dojížďky do práce (20km). Vzhledově i prostorově vyhovující auto. Až do zimy jsem si na nic nestěžoval, ze začátku pískání motoru v mrazech, zamrzání nafty, (3x odtah) ztráta důvěry v auto. Nepomohly aditiva ani nový palivový filtr. Když už se mi podařilo nastartovat tak jsem daleko nedojel, začalo to poklesem výkonu, podřazováním jsem se dostal až na nulu. Nezbývalo než napumpovat balonkem naftu do motoru, nastartovat a jet dál. Na osmikilometrovém úseku třeba pětkrát. Zmrzlé ruce, nervy, vztek... nic hezkého. Jěště když se do toho vybije akumulátor. Nyní na jaře se stále z motoru po nastartování ozývá pronikavé pískání....
Auta se chci v nejbližších dnech zbavit. Při jízdě po dálnici vypadává 5. Když jí držím rukou tam mi to dá velkou ránu. Problém jen při rychlosti nad 130km/h.
Výkon naprosto nedostačůjící. Atmosferák 1870ccm / 47kW 0-100 tak za 20 vteřin, max 160km/h
První auto, mám k němu jakýsi vztah, ale po tom všem ho prodám na ND (pořizovací cena 20 000Kč) mám vyhlídnutou octavii tdi 81kW tak snad to bude lepší.
Auto bych doporučil, ale benzín! A dát pozor na stav vozidla.
Divna recenzia. Zanedbanu udrzbu hadzat na vrub auta ? Zamyslel si sa preco Ti mrzne nafta ? Urcite ti nieje chyba auta, skor majitela a kvality nafty. Cez zimu tankuj vzdy plnu, aby sa ti nam nezrazala vzdusna vlhkost. Ked si to uz mal zamrznute, tak pod sedakom je pristup do nadrze. Mal si to rozobrat a vyhadzat lad z labirintu.
Ak by som mal kupovať takto staré auto, radšej si kúpim diesla s 400.000 km a viac, než s 200:))
Vysvetlím: Málo km počas veľa rokov svedčí o 2 veciach: al. auto dlho stálo, či už kvôli poruchám, alebo sa málo jazdilo-krátke štreky.
/Dajú sa nájsť aj raritné kúsky, v rodine sa predal X-trail 10 ročný s necelými 30.000 km, kúpený cez 1,3 mil, SKK, predaný za zlomok, cca 11.000 eur, ale tie s viac km boli lacnejšie aj o 3-4.000 eur..., pričo auto celé zimy stálo v garáži, ručné umývanie..:)), teraz by sa zišlo k ťahaniu prívesu na seno pre kone..:(/
Takže: ak kupujete auto za super cenu, radšej nech je motor stále teplý, ako kupovať taký, ktorý po 15-20 km už stojí.
Pretože nejakých 100.000 km/1 rok po diaľniciach DE sa rovná cca 5-10.000 km/za 2 roky DENNYM vrkaním... to platí pre diesle, samozrejme.
na 230000km sú tie poruchy v pohode.nemysli si že oktavia pri takýchto km bude bez poruchy,mal som tiež r19s týmto motorom pri predaji 332000km a ešte bol pojazdný zo začiatku som s ním mal tiež dosť problémov ale ked som to vychytal a niečo zainvestoval potom som mal pokoj,len dosť pokročilá korozia.
Nejsem zrovna znalec na naftové motory,ale na popojíždění,což je 20km do zaměsnání dost málo.Motor se sotva ohřeje a již se vypne.S turbem to nebude o moc lepší.Určitě bych na vašem místě koupil benzín. motor.
Chápu že třeba na první auto člověk nemá nevím kolik,Ale když už kupuji auto za 20 000kč .A k tomu ještě nevím plácnu 14-15 let starý.Tak bych tedy nebral vůbec Diesel .A navíc když ho kupuji a vidím že 47kw tak mě je jasný že to je lenoch .A zase na tu cenu ty poruchy nejsou zase tak strašný .Výfuk to záleží kde si necháš udělat,Já mě na R19 12 let a furt asi funguje sice tenkrát stál přes 10 000kč což bylo docela hodně v té době ,což je i dnes.Ale dle všeho to byla kvalitní práce.A ten centrál to se není čemu divit ,za ty léta je jasný že nebude fungovat jako nový .Jsou případy ,ale za takoví ceny to je u aut jenž jsou jako by vyjeli s výrobní linky.No a ty 4000kč za vše je dle mě zadarmo .
Vzhledem k Tvému věku chápu rozladění... Ale ber to tak: po 15 letech fakt nemůžeš od auta za 20 tisíc čekat bezporuchový stav. Zamrzání nafty... No, tam je asi potřeba hledat příčinu v naftě, ne? To pískání obvykle odstraníš máznutím klínového řemene třeba trochou mýdla... Na dieseláky nejsem odborník, ale myslím, že by to padání nafty asi taky spravila ne úplně drahá oprava. Horší je to s tou převodovkou, ale i ta se dá za pár korun sehnat použitá v lepším stavu...
Prostě je to auto za pár korun, takže nějakou péči vyžaduje. Tak hlavně ať ta oktávka není nějakej "výhodnej/lacinej" kup, kterej Ti provětrá kapsu ještě víc. Hodně štěstí...
Komentáře uživatelů k recenzi Renault Megane
Divna
Divna recenzia. Zanedbanu udrzbu hadzat na vrub auta ? Zamyslel si sa preco Ti mrzne nafta ? Urcite ti nieje chyba auta, skor majitela a kvality nafty. Cez zimu tankuj vzdy plnu, aby sa ti nam nezrazala vzdusna vlhkost. Ked si to uz mal zamrznute, tak pod sedakom je pristup do nadrze. Mal si to rozobrat a vyhadzat lad z labirintu.
28.05.2011 | 19:45:01 | JHS Reagovat
Ak by som mal kupovať takto staré auto, radšej si kúpim diesla s 400.000 km a viac, než s 200:))
Vysvetlím: Málo km počas veľa rokov svedčí o 2 veciach: al. auto dlho stálo, či už kvôli poruchám, alebo sa málo jazdilo-krátke štreky.
/Dajú sa nájsť aj raritné kúsky, v rodine sa predal X-trail 10 ročný s necelými 30.000 km, kúpený cez 1,3 mil, SKK, predaný za zlomok, cca 11.000 eur, ale tie s viac km boli lacnejšie aj o 3-4.000 eur..., pričo auto celé zimy stálo v garáži, ručné umývanie..:)), teraz by sa zišlo k ťahaniu prívesu na seno pre kone..:(/
Takže: ak kupujete auto za super cenu, radšej nech je motor stále teplý, ako kupovať taký, ktorý po 15-20 km už stojí.
Pretože nejakých 100.000 km/1 rok po diaľniciach DE sa rovná cca 5-10.000 km/za 2 roky DENNYM vrkaním... to platí pre diesle, samozrejme.
U benzínov je to trochu iné.
21.05.2011 | 21:51:28 | ľuboš Reagovat
na 230000km sú tie poruchy v pohode.nemysli si že oktavia pri takýchto km bude bez poruchy,mal som tiež r19s týmto motorom pri predaji 332000km a ešte bol pojazdný zo začiatku som s ním mal tiež dosť problémov ale ked som to vychytal a niečo zainvestoval potom som mal pokoj,len dosť pokročilá korozia.
21.05.2011 | 21:11:49 | devil 64 Reagovat
Kde je chyba
Nejsem zrovna znalec na naftové motory,ale na popojíždění,což je 20km do zaměsnání dost málo.Motor se sotva ohřeje a již se vypne.S turbem to nebude o moc lepší.Určitě bych na vašem místě koupil benzín. motor.
21.05.2011 | 20:37:35 | Pepa Reagovat
Chápu že třeba na první auto člověk nemá nevím kolik,Ale když už kupuji auto za 20 000kč .A k tomu ještě nevím plácnu 14-15 let starý.Tak bych tedy nebral vůbec Diesel .A navíc když ho kupuji a vidím že 47kw tak mě je jasný že to je lenoch .A zase na tu cenu ty poruchy nejsou zase tak strašný .Výfuk to záleží kde si necháš udělat,Já mě na R19 12 let a furt asi funguje sice tenkrát stál přes 10 000kč což bylo docela hodně v té době ,což je i dnes.Ale dle všeho to byla kvalitní práce.A ten centrál to se není čemu divit ,za ty léta je jasný že nebude fungovat jako nový .Jsou případy ,ale za takoví ceny to je u aut jenž jsou jako by vyjeli s výrobní linky.No a ty 4000kč za vše je dle mě zadarmo .
17.05.2011 | 18:14:39 | luke20 Reagovat
Njn
Vzhledem k Tvému věku chápu rozladění... Ale ber to tak: po 15 letech fakt nemůžeš od auta za 20 tisíc čekat bezporuchový stav.
Zamrzání nafty... No, tam je asi potřeba hledat příčinu v naftě, ne?
To pískání obvykle odstraníš máznutím klínového řemene třeba trochou mýdla... Na dieseláky nejsem odborník, ale myslím, že by to padání nafty asi taky spravila ne úplně drahá oprava.
Horší je to s tou převodovkou, ale i ta se dá za pár korun sehnat použitá v lepším stavu...
Prostě je to auto za pár korun, takže nějakou péči vyžaduje. Tak hlavně ať ta oktávka není nějakej "výhodnej/lacinej" kup, kterej Ti provětrá kapsu ještě víc.
Hodně štěstí...
17.05.2011 | 11:23:08 | Filip Reagovat