Rok výroby:1997Typ motoru:2300Stav km při koupi:321 000 kmStav km nyní:364 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:5. 12. 2008
Ano, praskla mi žárovka v pravém předním svetlometu, opraveno svépomocí za tři minuty, hlučná ložiska v čidle teploty klimatizace, vyměněno za 5 minut a 700 Kč.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Mám Sobíka již skoro rok, a po celou dobu k němu nemám žádnou výtku.
Podvozek je výborně nalazen, na dálnici ani nevíte o nerovnostech a mimo dálnice se také neřadím k pomalým řidičům. Od posilovače je přesná a jasná odezva, vozidlo je lehce nedotáčivé, ale jemná korekce volantem a vše je v pořádku. Odezva od posilovače je výborná, a auto jako celek je snadno čitelné. V interiéru do rychlotí okolo 180 není slyšet vůbec žádný rušivý zvuk, snad s vyjímkou zaburácení vzduchu v intercooleru při prudké akceleraci, při vyších rychlostech se již trošku projeví hluk od zrcátek, a nyníi od zimních kol. Interiér je také velmi solidně zpracován, i přes skoro 400 000 Km nikde nic neklepe, nic se nehýbe, a to ani na kostkách. Motor co k němu dodat? Snad jen vynikající, jediné, co jsem s ním dělal byly svíčky, olej a filtry, rozvody jsou hnané řetezem s intervalem výměny 250 000 Km, takže zase o starost míň. Turbo je původní, a stále drží, možná i proto že je vodou chlazené. A výkon 200 koní je na rozhýbání Sobíka naprosto dostačující. Převodovka co k ní dodat pětistupňová, manuální, na pohled velká a drží, jediné co jsem s ní provedl byla výměna oleje, klouby, poloosy vše původní. Bzdy, na všech kolech kotoučové, a dokáží Sobíka bezpečně zkrotit a to i opakovaně a bez výraznějšího úbytku účinnosti.
Spotřeba to je to co neřeším, jezdím, když potřebuji tankuji, na počítači je údaj 9,2 l/100Km, myslím že reálných je 10 l / 100 Km, co je dle mého názoru příznivá spotřeba, když vezmu v úvahu jak se Sobíkem zacházím, velmi často se pohybujeme rychlostí blížící se nebo přesahující 200 Km/ hod, zapomněl jsem totiž říci, že do práce jezdím každý den víc než 50 km po dálnici.
Celkový dojem z tohoto vozu je vinikající, nenašel jsem výraznější nedostatek, nebo slabinu, snad jen nádrž mohla být větší.
Jako saabista blahopreju. Cimdalvic si zacinam vazit Saabu 9000. Sam tu mam recenzi uz 2 roky, najel jsem za tu dobu 45tis. km a spokojenost. Vazim si toho auta predevsim proto, ze sluzebne mam zkusenost s nekolika ruznymi defacto novymi vozy a nemenil bych ani nahodou. Je proste fakt, ze i vyssi stredni trida se az na vyjimky nedelala jako spotrebni zbozi naposled v 90. letech. Porad jsem premyslel, ze vuz obmenim, ale v soucasne dobe me to preslo a 9000 si budu hyckat dokud to pujde. Nevidim totiz za rozumny penize vuz, ktery by mi dal mych 270 koni, srovnatelny prostor a bezpeci a pritom si rekl jen o 9 litru benzinu i s porci nezbytneho vyblbnuti. Rada veci je uz sice technicky prekonanych, presto bude doufam moje 9000 aktivne slouzit i pri kilometrech te Tve...a k tomu mi chybi jeste cca 120tis....tj. alespon 6 let. :-)
Komentáře uživatelů k recenzi Saab 9000
Blahopreju...
Jako saabista blahopreju. Cimdalvic si zacinam vazit Saabu 9000. Sam tu mam recenzi uz 2 roky, najel jsem za tu dobu 45tis. km a spokojenost. Vazim si toho auta predevsim proto, ze sluzebne mam zkusenost s nekolika ruznymi defacto novymi vozy a nemenil bych ani nahodou. Je proste fakt, ze i vyssi stredni trida se az na vyjimky nedelala jako spotrebni zbozi naposled v 90. letech. Porad jsem premyslel, ze vuz obmenim, ale v soucasne dobe me to preslo a 9000 si budu hyckat dokud to pujde. Nevidim totiz za rozumny penize vuz, ktery by mi dal mych 270 koni, srovnatelny prostor a bezpeci a pritom si rekl jen o 9 litru benzinu i s porci nezbytneho vyblbnuti. Rada veci je uz sice technicky prekonanych, presto bude doufam moje 9000 aktivne slouzit i pri kilometrech te Tve...a k tomu mi chybi jeste cca 120tis....tj. alespon 6 let. :-)
03.01.2009 | 20:53:35 | locki Reagovat