Recenze Škoda 105 Škoda 105 deLuxe
“Perfektní automobil.”

Autor recenze: Petr (23 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1983 Typ motoru:Š 742 Stav km při koupi:0 km Stav km nyní:70 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 4 roky Průměrná spotřeba: 8 l/100 km Vloženo: 23. 2. 2011

Hodnocení inzerátu: 5 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 9.2

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

9
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Š105S

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

- výměna spojky
- výměna hlavního brzdového válce
- karburátor
- termostat
- ojeté pneu
- zatuhlý plynový pedál
- prasklý kulový čep řízení
- vytahaná ruční brzda
- rozdělovač + zapalovací kabely
- prasklá žárovka tachometru

Všechno jsem to snadno, rychle a levně odstranil.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Automobil má samonosnou tříprostorovou karoserii klasických tvarů, což je celkem slušný a líbivý design. Na rozdíl od jiných současných moderních aut se dá říct, že tvarem je to skutečné auto. Nezávislé zavěšení všech čtyř kol zajišťuje dobré jízdní vlastnosti a náležitý komfort v různých podmínkách provozu.

Podívejme se do interiéru - je prostorný a účelně zařízený, nechybí odkládací schránka před spolujezdcem a na podlaze za řadicí pákou, sluneční clony, věšáky na oblečení, popelníky, loketní opěrky, madla. Sedadla jsou měkká a pohodlná, jdou sklopit a polohovat, zadní jsou dělená a jdou odklopit. Za nimi se nachází příruční zavazadlový prostor - velká výhoda těchto aut.
Výhled z místa řidiče je velmi dobrý na všechny strany(zejména v porovnání se současnými auty). Všechny zasklené plochy jsou z bezpečnostního skla. Výměnu vzduchu v karoserii zajišťují ventilační otvory v zadních sloupcích karosérie zakryté ozdobnou mřížkou.

Objem skvěle přístupného zavazadlového prostoru je v součtu 400l a cca 50kg, což jsou slušné hodnoty.

Můžeme přejít k jízdě. Startování v jakýchkoliv podmínkách zajišťuje sytič karburátoru. Výkon motoru 33 kW obstojí i v dnešním provozu, na jízdu tempem okolo 85km/h. Hlučnost motoru je přiměřená. Výkon brzd výborný, tento model je již vybaven podtlakovým posilovačem brzdného účinku. Motor vzadu + pohon zadních kol = nejlepší kombinace, jakou kdy mohl někdo vymyslet. Velké pružiny zajišťují výborné pérování i v takových silničních podmínkách, jako jsou v ČR. Jízdní vlastnosti jsou výborné, v zimě i v létě. Pohodové vytápění(větrání) zajišťuje ventilátor, s možností různých nastavení řidičem výborně dosažitelnými páčkami. Přístrojový štít je přehledný a snadno čitelný. Vše důležité má řidič při ruce.

Aktivní bezpečnost zajišťuje dvouokruhový brzdový systém a volant s věncem pokrytý zpěněným polyuretanem. Pasivní bezpečnost pak vrstvené přední sklo, bezpečně úmístěná palivová nádrž, motor vzadu, různé výztuhy atd.

Spolehlivost, spotřeba a provozní náklady - jedním slovem vynikající. Doporučuji tento automobil všem slušným řidičům, kteří jsou ochotni se o něj starat. Poslouží vám i v dnešní době.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 5


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 105

Vložit komentář

PRAVDA

Toto auto je super, je to výborný vůz! Doporučuji!

22.06.2011 | 20:36:38 |  Reagovat

Pravda!

Pravda je ta, že když člověk to má jako koníček a veterána tak to chápu ,ale jezdit v běžným provozu s takovým strojem ,je už docela riziko.Ber to tak že ,v těch letech co ty auta se vyráběla tak na silnicích bylo aut podstatě méně ,a navíc po dálnici se jezdilo max těch 140km pač málo který auto jelo víc ,ted když vyjedeš na dálnici tak všichni jedou většinou min 160km ,a většina si to dává přes 200km ,tak s takovým strojem jsi jen brzda která která může způsobit nehodu.Do dnešní dopravní situace co se týče počtu aut na silnici větší rychlosti a nehod ,je to sebevražda ,někde po městě třeba 10km do práce a zpět možná ,ale fakt jen ti jenž to mají rádi to auto,jednou sem jel ve š120l ,dá se říct zachovalý kus ,a těch 15km mě stačilo nic horšího sem nikdy neřídil ,a kdybych to měl porovnat s VAZ 2101 tak dle mě nemá šanci jak vzhledově tak motorově .Když se podívám na veterána VAZ tak vypadá o proti tomu ,fakt jako veterán chrom nárazníky ,lišty,kož.sedadla atd.Ta škodárna mě nepřijde ani jako veterán .Tohle je směšný Aktivní bezpečnost zajišťuje dvouokruhový brzdový systém a volant s věncem pokrytý zpěněným polyuretanem. Pasivní bezpečnost pak vrstvené přední sklo, bezpečně úmístěná palivová nádrž, motor vzadu, různé výztuhy atd. (Auta stáří 11 let už mají deformační zony oslabeny a to jsou auta ,která mají airbagy atd.Takže spadni na zem jako ,srdcovku to beru ,ale takhle o tom psát mě přijde absurdní.

22.03.2011 | 02:18:41 | luke20 Reagovat

Coo?

Výkon 33kw obstojí i v dnešním provozu??:D s 66 kw když jsem vyjel za Brno sem měl co dělat na dálnicích a to byl starej R19 20let.

22.03.2011 | 02:07:51 | luke20 Reagovat

jindro

mam moznost kupit piano rok 79.je tam 5 valec 3liter diesel.prepis neni nutny,stk do 2012 april.neni nanho blokacia,ani exekucia,proste prihlaseny voz.ale ma s brzdami cosi,tak sa bojim ci sa to bude dat lahko spravit..jo,a je to automat,ale vyskusane,podraduje a radi pekne,rozbehuje na male otacky.mam do toho ist?

06.03.2011 | 17:03:56 | jozo Reagovat

to rolf fusch

je pravda ze v dnesni dobe jsou strara auta uz dost nebezpecna...ale treba mercedes (piano123)z roku 77 ktere jsme meli si myslim,ze ma daleko vetsi bezpecnost,nez treba kdejaka skodovka napr:moje felicie je proti tomu jak triska..a nechtel bych s timto autem stretnout....ale to je jedno z mala..... :-)

06.03.2011 | 15:33:23 | jindra Reagovat

dobrá recenze!

06.03.2011 | 15:27:54 | václav Reagovat

no na moji hundrtku se chodí dívat celá STK a vždy bez ztráty fialky :-) ale je to tak, jak píše Honza, starý auta mám rád, stálo mě to fůru práce a peněz a v průměru najedeme tak 1000km za rok. Říkám tomu spanilý jízdy. Do běžnýho provozu se s tím bojím, protože jakýmkoliv autě z roku 75 nemáte šanci proti čemukoliv...

28.02.2011 | 18:42:17 | rolf fuchs Reagovat

Kozelka

Kolikpak asi majitelů těchto vozů získalo známky (STK + emise) legální cestou a bez úplatků? Honza má pravdu, tak stará auta ve vyhovujícím tech. stavu jsou spíš kuriozitou, než pravidlem. I když mají některé z těchto vozů málo najeto, tak každý asi ví, co dokáže třeba taková koroze...

28.02.2011 | 17:36:50 | marne Reagovat

Honzíku pročpak

Proč by dle tebe nemohlo staré auto na silnici.To je někde zakázaný o tom nevím pouč mne.Pokud má vše co má mít stk,me pojistku tak nevím proč by nemohlo jezdit.Co to je sakra za názory!Silnice jsou pro všechny nebo ne?

28.02.2011 | 17:15:01 | Kozelka Reagovat

Nemáš pravdu, auto, pokud má 30 let, tak už na silnici nepatří. Nebo dobře, pokud bude fakt v perfekt stavu, tak jasně, že jo, ale kolik takových je :-/

28.02.2011 | 16:47:06 | Honza Reagovat

Líbí se mi ty názory jak někdo říká, že škodovka 105ka nemůže na dálnice a silnice, udržovaná 105ka snad vyvine větší rychlost než 80 km/h,ne? Co byste říkali kdyby před Váma jel Trabant s karavanem ?
A Polski Fiat 125p není žádnej šrot. Vytvořil tři světový rekordy - na 25 000km, 25 000 mil a na 50 000km, vyhrál rally Monte Carlo a další závody.

28.02.2011 | 14:14:02 |  Reagovat

Za chvíli tady bude debata o jezdeni na mamutech :-) Chapu tu nostalgii. Ale tohle je davna (nastesti) minulost a bavit se o rozdilech mezi zigulem a tim druhym kramem je smesne, rolf fuchs má evidentně starý auta rád a musim priznat, ze kdyz vidim udrzovanou skodku nebo zigo nebo volhu, docela to potesi. Hlavně at uz tyhle werky zustanou jen v garazich a pro radost, na silnice do bezneho provozu rozhodně nepatri.

28.02.2011 | 08:53:34 | Honza Reagovat

Fiat 125p

Polski Fiat 125p byl pohodlnější než Lada, měl kotoučové brzdy na všech kolech vybavené posilovačem a omezovaček brzdného účinku na zadní nápravě. Dokonce při jednom testu naměrili Fiatu 125p 1500ccm lepší zrychlení než Ladě 1600, měl větší zavazadlový prostor., měl lepší výbavu. Lada byla spolehlivější, lehčí, spotřeba byla zhruba stejná.
Já fandím Fiatu 125p.

27.02.2011 | 19:01:23 | Zdenál Reagovat

to kobyla

polski fiat byl na svou dobu kočár, wartburg by velice prostorný a živý vůz, lada/žiguli, volha , tatra....to jsou samozřejmě auta, která byla jaksi nad škodovkou. Berte to však tak, že 125P a Lada nebyly konstrukčně vozy původem z východního bloku, stejně tak jako Zastavy a Dacie.Nemusíte však být patriotem (koneckonců tento přístup snad ani dnes nejde aplikovat v automobilismu) - navíc býti patriotem neznamená býti závistivým a přetvářlivým. Jednoduchým porovnáním lze dospět k závěru, že oproti ostatním čistokrevným komunistickým automobilkám a jejich modelům škodovka na tom nebyla vůbecšpatně (moderní technologie ve výrobě, kterýma byli překvapeni i lidi od VW, když automobilku koncern privatizoval), jediné co se dá vytknout byla morální zastaralost modelové řady ( a tím nemyslím koncepci pohonu), ale ani to však nebylo tak tragické - když vezmu v úvahu např Š 130, tak to prostě nebylo vůbec špatný svezení a to mi nikdo nevymluví ani po letech, kdy jsem si už taky zvykl na trochu jiný poježdění. Pořád posuzuji věci v kontextu doby a možností, protože v té době i možnosti byly úplně jiné a i období po revoluci, kdy si lidi vozili auta ze západu si pamatuji - zpravidla to byly polovraky, které by šly v německu pod lis a byly za peníze, za kterou byl k mání pěknej byt. Favority, které se kupovaly v roce 89 za necelých 90tis. se v roce 92 poslaly dál za 130 atd.
Takže souhlasím v jednom - dneska je výběr obrovský a naprosto perfektní, ale pokud někdo zvolí starou šáde, tak mu jeho volbu neberu a pokud z ní má radost i přehnanou, tak mu to přeju.

27.02.2011 | 18:52:36 | rolf fuchs Reagovat

Neviem, ale nebol lepší ešte žigulík 1500? Síce žral aj trávu, ale bolo to "pán" auto.

27.02.2011 | 16:32:50 | ľuboš Reagovat

pro rolf fuchs

Ano,ergonomie je správně,ale bystrý čtenář chybějící písmeno přehlédne.Několik aut z ost bloku jsem řídil a škodovka byla opravdu nejhorší.Nejpohodlnější byl polski fiat 125? a po něm wartburg a na řízení to bylo podobně.Asi nejsem a ani nebudu "českým patriotem",protože nemám rád přetvářku a závist.Dnes již je velký výběr a každý si vybere podle svých možností a požadavků.

27.02.2011 | 15:56:02 | Kobyla Reagovat

to kobyla

melete nesmysly. Sice nevím, co je ernomie, ale pokud jste myslel ergonomii, tak nebyla na svou dobu špatná (škodovka se nikdy nevymykala v tomto směru průměru),s hlukem máte pravdu, ale brzdy pokud byly s posilovačem brzdily velmi dobře, řízení, pokud bylo hřebenové bylo velmi příjemné. Patrně jste nikdy neřídil takové skvosty jako byl Záporožec a jiné východoblokové stroje...

27.02.2011 | 13:04:49 | rolf fuchs Reagovat

Tahle Škodivka

měla již v základu Haldex,abs a esp.No, obdivuju řidiče co se nebojí tuhle šrotechniku řídit.Tohle auto bylo nepovedený a z východního bloku asi nejhorší.Řídil jsem ho asi 3x a dost.Nejelo,nezatáčelo,nebrzdilo,netopilo,ernomie a sedáky strašný a nezkutečný hluk.V tý době co jsem měl tu čest tuhle kraksnu řídit, jsem měl 626 2,0l.Proto asi jsem měl takové pocity

27.02.2011 | 06:50:39 | Kobyla Reagovat

Do terénu ideální :D

25.02.2011 | 17:50:08 |  Reagovat

Výborná recese.. pokud to autor nemyslel zcela vážně.. snad nejvic me pobavil odkaz na auto za 5 tisíc.. všiml si anonym že je ta felicie na kaši rozstřelená... :D

25.02.2011 | 16:19:15 | Honza Reagovat

A proč ne?

25.02.2011 | 11:10:15 |  Reagovat

Pane anonyme ,Vy jste asi nikdy nejezdil po rozblácených polňačkách co? Š 120 s podložkama pod zadníma pérama a s dobrým vzorkem projede víc než by člověk čekal.
No a Golf by možná ještě šel ale Uno? To snad ne.....
--------------------------------------------------------------------------------
praveze jazdil,byvam na dedine,na spinavu pracu mam uz spominany pezot 205 diesel,na to ze tam su 13 kolesa ma vysoku svetlost,v terene sa urcite nestrati za 105/120,ktoru som mal tiez.na skode mas spotrebu v terene nehoraznu,kym ja na diesli dvojka,trojka na volnobeh.a ked zapadnem a som sam,necham bezat motor a zaradenu rychlost,vyjdem von,vytlacim ho a naskocim aby to neuslo.co u embečky nehrozi,ta ti na volnobeh koleso tocit nebude.treba skusit ten rozdiel,aj ked uznavam ze zdvihnuta zadna naprava na 105 tie vlastnosti v terene zlepsi,ja rozmyslam dat retaze ked bude po dazdi teren.ps znamy mi nukal uno dizel za 70eur,plne funkcny,jasne ze bez cisel

25.02.2011 | 07:29:08 |  Reagovat

Někdo zřejmě nepochopil, čeho se týkaly některé komentáře. Nikdo tu přece netvrdil, že je stopětka úplně k ničemu a že je lepší chodit pěšky. Jde o to, že prostě patří nenávratně minulosti a v dnešní době je spíš raritou či jakousi vzpomínkou na minulé století, a v dnešním provozu nevyhovujícím vozidlem, at' jízdními vlastnostmi, bezpečností, emisemi atd. atd. Ovšem možné je, že je celá recenze jen jakousi recesí....

24.02.2011 | 22:13:10 | marne Reagovat

Má jen 2 nebo 3 dveře.A navíc pojízdný kus stojí víc než 5000kč

24.02.2011 | 21:45:17 | Japan Reagovat

A co TRABANT? He he he!

24.02.2011 | 21:24:31 |  Reagovat

24. února 2011 | 07:45 | Anonym | IP:188.157.68.x
japan
co tak peugeot 205 1,8d,golf 1,6d,uno 1,4d,to za 5 zozenies a nalozis mozno viac ako do 105ky.a diely na kazdom vrakovisku.to uvidis rozdiel,vykon,spotreba,ovladatelnost,pohoda
-------------------------------------------------------------------------
Pane anonyme ,Vy jste asi nikdy nejezdil po rozblácených polňačkách co? Š 120 s podložkama pod zadníma pérama a s dobrým vzorkem projede víc než by člověk čekal.
No a Golf by možná ještě šel ale Uno? To snad ne.....

24.02.2011 | 21:20:05 | Japan Reagovat

skoda

No mal som Skodu 110 r.v.76,kupil som ju v r.97,totalne GO karoserie,motora,podvozku atd.Sest svetiel na prednej maske,krasny tmavomodry lak,laminatove blatniky.Po tomto GO auto totalne spolahlive,bez problemov startovane -20 stupnov na prvy krat naskocilo 5 sekund,na druhy krat bezalo bez zadochnutia.Svagrovu 120-ku r.v.89 som skoro kazdy den zatahoval a aj susedov mercedes piano.Jazda v snehu bez problemov, pneu.na zadnych napravach 185-ky.Ako hovorim na svoju dobu stacilo ako aj 105-ka,120-ka.Ale uz by som ju nechcel,uz koli bezpecnosti,ale na dedinu alebo na cestu par krat do mesiaca staci nenarocnemu majitelovi.Zivotnost valcov,piestov cca.100000-120000 km.Velmi rychla oprava aj v tomto pripade pre majitela,ktory si vie toto spravit+kluka a hlava valcov.Ja som svoju 110-ku daroval mlademu chapcovi do B.Bystrice,ktory tuzil mat taketo auto.Takze verim ze moja 110-na zaziva druhu mladost.Takze tieto auta su uz len pre nenarocnych ludi,ktory su ochotny este do nich investovat a maju auticko ktore ich hadam odvezie aj privezie domov.

24.02.2011 | 13:21:27 | ppp Reagovat

No jasně, "kufr" je určitě lepší, než u pětidveřové felicie nebo favoritu, nemlově o provedení combi, že? :-) A vše navíc podrthují ventilační otvory s ozdobnou mřížkou :-D

24.02.2011 | 12:30:28 |  Reagovat

škoda105

Tak já bych to úplně nezatracoval, některé věci jsou pravdivé, třeba nezávislé zavěšení kol to má. A na nějaké popojíždění kolem vesnic to určitě poslouží i dneska, kufr je určitě lepší než třeba favorit nebo felicie, takže proč né.

24.02.2011 | 11:59:17 | pepa Reagovat

A dobrou průchodnost terénem zaručeně zajistí loukotě osazené hřeby.

24.02.2011 | 11:54:34 |  Reagovat

auto za 5 tisic

http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/skoda/felicia/8665906

24.02.2011 | 11:51:38 |  Reagovat

No první komentář je fakt supr. Nulová morální hodnota :-D:-D
To je veličina jako řemen :-D

24.02.2011 | 11:39:54 | Jerry Reagovat

Děsí mě představa, že to autor recenze myslel vážně :)

24.02.2011 | 08:16:17 |  Reagovat

Perfektní

Podle mě výborná recese, protože to má zcela zřejmý nádech minulosti, která po zasazení do přítomnosti vyvolává úsměv. Lituji absence smyslu pro humor některých autorů komentářů pod článkem. Obzvlášť první komentář mě výtečně pobavil.

24.02.2011 | 07:47:57 | Adam Reagovat

japan

co tak peugeot 205 1,8d,golf 1,6d,uno 1,4d,to za 5 zozenies a nalozis mozno viac ako do 105ky.a diely na kazdom vrakovisku.to uvidis rozdiel,vykon,spotreba,ovladatelnost,pohoda

24.02.2011 | 07:45:14 |  Reagovat

Japane

tak to vychází na tu Š120, nebo Š105...jenže sežeňte dneska zachovalý kousek. Ještě bych si dovolil nesouhlasit s tím nepraktickým kufrem. Když se náklad dobře rozdělí pod "křídlo" a za zadní sedačky, tak naložíte v pohodě to co do Octavie.

24.02.2011 | 02:11:00 | Jerry Reagovat

Tak já bych se chtěl zde přítomných odborníků zeptat jaké mě doporučí auto.
Moje požadavky: cena kolem 5000kč,jednoduchost,levné a dostupné díly,spotřeba do 7 litrů,4 dveře,dobrá průchodnost terénem.Auto se bude používat k přepravě po převážně polních cestách v okolí do 10 km.Děkuji.

23.02.2011 | 22:13:37 | Japan Reagovat

to: Marne

Souhlas, je to podle me opsany z ty prirucky ke skodce, rozhodne jsou mi ty obraty povědomý. Jinak si myslim, ze recenze na 105/120ky jsou ohrany a smutny vtip, k tomuto autu uz neni co dodat :-)

23.02.2011 | 21:23:06 | Honza Reagovat

Mal som česť vlastniť Š120L, bolo to dávno. Moja manželka si ju nevedela vynachváliť, lebo začala jazdiť a to ju urobilo nezávislou. Akonáhle presadla do iného auta, na škodovku rýchlo zabudla.

Svokor mal Š105L - žiaľ musím skonštatovať, že to bola tragédia na ceste. To už nechcela šoférovať ani moja manželka.

23.02.2011 | 20:13:03 | axel Reagovat

Vtipná "recenzia". Dobre som sa zasmial...Najviac "nezávislému zaveseniu kolies", či silnému motoru:)

23.02.2011 | 19:11:39 | ľuboš Reagovat

"hlučnost motoru je přiměřená"... přiměřená čemu? Kdyby to jelo tak jak to řve... chudáci, kteří sedí vzadu. Jet tak jako před třiceti lety na internát, všechny nás bolela hlava z toho dunivého rámusu, který byl mnohem větší než výkon který produkoval :-))

23.02.2011 | 18:53:42 |  Reagovat

Přijde mi to jako opsané ze zažloutlého propagačního letáku z let, kdy tyto vozy přicházely na trh.

23.02.2011 | 16:29:48 | marne Reagovat

riadna hlupost tato recenzia

23.02.2011 | 14:36:11 |  Reagovat

Chápu, že i dnes se najde člověk, který je s takovýmto autem spokojen, ale naprosto mi tady chybí soudnost a celé mi to připadá jako óda na škodovku. Škodovka je starší než sám majitel, který evidentně pohrdá novými auty, pravděpodobně proto, že na lepší nemá. Škoda 105 Deluxe, prostá jakéhokoliv luxusu, s naprosto nepoužitelným a nepraktickým zavazadlovým prostorem, nulovou bezpečností, zastaralou koncepcí a technikou, nedostatečnou motorizací a nulovou morální hodnotou. Nalejme si čistého vína, tento vůz je beznadějně zastaralý a hodnocení komfortu a jízdních vlastností za 9/10.. to je duševní masturbace. Mít stopětku jako veterána, to se pochopit dá... ale na běžný naprosto nedostatečné a nebezpečné.

23.02.2011 | 14:03:44 |  Reagovat