Recenze Škoda 130 GL
“Pro začátečníka v motorismu na našem trhu není lepšího vozu.”

Autor recenze: Vítek (22 let),
Hlavní město Praha
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1987 Typ motoru:1289ccm Stav km při koupi:113 000 km Stav km nyní:140 000 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 3 roky Průměrná spotřeba: 6,7-12 l/100 km Vloženo: 24. 3. 2005

Hodnocení inzerátu: 1 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

7
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

6
 

Provozní náklady

10
 

Náhradní díly

8
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: SOC. :o)

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Vzhledem ke stáří vozu byly poruch úměrné, bohužel dost časté.

Výměna předních blatníků, postupná oprava všech částí karoserie, hodně schnilé byly zadní lemy.

Další výměna ložiska, brzdový válec, příruba se šrouba na kolo u zadní nápravy - vymačkal se tisícihran a za jízdy se povolovalo kolo.

Praskla hlava - výměna, membrána v čerpadle benzínu, lanovody ruční brzdy, brzdové hadice a trubky.

Výměna kotoučů brzd a samozřejmě destiček, předních tlumičů.

Ostatní jen kosmetické úpravy vnějšku a interieru pro větší pohodlí a lepší vzhled.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Škodovčičku jasem měl tři roky a co vám budu povídat první auto i kdyby se po ... každejch sto kilometrů tak je to pořád první auto.

Stotřicítka dobře jede akcelerace ovšem jako každá Škodovka nic moc. Jezdil jsem s ní Praha Třeboň 150 km za dvě hodiny a kus - podle provozu a počasí. Velké + nikdy mě nikde nenechala - možná taky díky mé včasné prevenci a údržbě. Boural jsem jednou v zimě do kopce za což se trochu víc stydím. Všechny čtyři kola zústaly ve vzduchu a zůstal jsem viset na haldě štěrku. A podvozek to přežil až na spojovací hadici ropovodu.

Velké - na 130-cítky se špatně schánějí díly a když se seženou jsou samozřejmě dražší než na ostatní škodovky. Př. - hlava mě stála po dlouhém shánění 3000,- z původních 7000,- nová , na 120 stojí okolo 1000,- třeba i starší ale dobrá. Na zvážení stojí zda do stotřicítky za cenu jejích mínusů jít či nejít s výhodou většího pohodlí a lepších jízdních vlastností díky její nápravě a silnějšímu motoru - já bych do toho šel znovu.

Sloužila mi dobře.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 1


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda 130

Vložit komentář

No Favorit 93 je proti š 130 OK.Zrejme jsi mel "spatnej kus".Jinak ja osobne bych si radeji koupil treba 20 mozna i 25-ti lety vuz zapadni vyroby jak 15-ti letou Skodovku.Ale sprav jak myslis, je to jenom muj nazor.Cus

13.03.2009 | 16:58:16 | jamieson Reagovat

žrout všeho snad ne !

to: toncek
A co si čekal za dva litry mercedes ?
130-tky jsou docela slušný auta akorát jim občas praskne hlava.

12.07.2007 | 15:46:31 | lumpy Reagovat

Má to smysl?

Mám spadeno na 130GL v super stavu, téměř bez koroze garážovaná, naj. cca 75tis... chci s tím jezdit občas (ne denně) do práce a na nákupy, cca 1 za 2 měsíce trasu 300+300km. Před tím jsem měl Favorita 93 a byla to hrůza, pořád to bylo v servisu (ale to se o to původní majitel nestaral). Je tohle auto spolehlivější v poruchovosti než Favo? Mám to vyhlídnuté protože nemám prachy a kdyby to kleklo tak abych to mohl odtáhnout na vrakáč a nelitovat toho, ale do té doby aby to jezdilo. Má smysl to kupovat?

11.01.2007 | 09:47:56 | prasik1 Reagovat

žrout všeho

Koupil jsem před 3 měsícema 130GL za 2000,-.Jasně ta cena hovoří za to že to je šmejd ale řikal jsem si že to komplet vyvařím a bude dobře ale ono to bylo prorezlý fakt na k.... a prohnilý!!Vyvařil jsem to u kámoše komplet =3000,-za práci + 500,- za ochotu!!Vyjel jsem poprvé a začalo mě zkratovat spouštění topení(vůbec nevim čím to bylo)uš jsem na to neměl nervy a tak jsem to vyhodil pryč.Bylo léto takže se to dalo.Když jsem zjistil že motor je takovej kádr že do něho budu lít 1 litr oleje/na měsíc ,spolu se spotřebou 10-12 litrů....a to se projevovaly další závady(nefukční ruční brzda ,teklo mi do toho střešním oknem, potom uš i bočním).Jsem celej štastnej že jí koupil borec tady za 500,- + přepis!!
Radím všem aby si daly velkej pozor při koupi 130 protože je to fakt záludný. Stejnou chybu uš nikdy neudělám.Tedka jezdím ve Fordu Escort 1.4 r.v 92 (koupě za 25 000,-)-Nestěžuji si

28.10.2006 | 14:04:30 | toncek Reagovat

nic moc

jako nevim proč si kupoval novou hlavu za 3000,-kč když seženeš motor za 1000-2000 celej.......

15.08.2006 | 14:17:17 | steve Reagovat

Souhlas

Taky jsem měl 130 GL. Staral se o ni Ivo Polášek, což škodovkáři není nutno komentovat. Autíčko jsem sdědil po strýci, který jej velmi opečovával. Spolehlivé auto, bylo však nutno občas sledovat vodu (zvláště v zimě záhadně mizela). V porovnání se 120L solidní rychlost i zátah, navíc modernější interiér. Bohužel velké zatížení bylo příčinou zkázy motoru. Vyměnil jsem jej tedy za 120 LS, z předchozí Škody Garde. Motor už ale měl nejlepší léta za sebou (přes 120 000) a byť měl repasovanou hlavu a nové pístní krouižky, hltal cca 1 litr oleje na 500 km. Takže teď jej mám už jen na tahání vozíku, než si koupím na zánovní Nubiru tažné zařízení. Budu se s ní ale težce loučit. Snad ještě někomu poslouží, kromě motoru 100% stav, přední sedačky navíc z Garde.

21.01.2006 | 01:28:32 | Oněgin Reagovat