Recenze Škoda RAPID COUPE
“Malinké kupéčko v moc slušivém kabátě !! Navíc od českých výrobců levné ND. Mám to auto rád jako sám sebe :)”

Autor recenze: Radek ,
Pardubický kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1989 Typ motoru:1.3 benzín Stav km při koupi:50 000 km Stav km nyní:130 000 km Způsob řazení:manuál Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 6,5 l/100 km Vloženo: 24. 10. 2004

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 6.7

Spolehlivost

2
 

Jízdní vlastnosti

9
 

Komfort

0
 

Provozní náklady

0
 

Náhradní díly

9
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Lada 2101

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Po zakoupení vozu jsem ještě neměl garáž, takže se během krátké chvíle objevily závady všeho druhu.

Ale řekl bych né zase tak hrozné:

V motoru - protočený závit na hlavě (autor: předchozí majitel), tzn.nová hlava,

- pár nedostatků v rozdělovači,

- plyn (zasekávající se druhá klapka + plynový lanko samozřejmě)

- startér (magnet,uhlíky,cívka)

Elektrika - nefungovalo a nesvítilo skoro nic (předchozí majitel se opět výrazně podepsal),všechny dráty jsem vyrval a udělal to celý znova

Podvozek - běžné závady čepy,svislák,poloosa,vyrvané tlumiče (předchozí majitel měl asi rád tvrdší podvozek :)

Brzdy - nutná výměna kapaliny,brzd.obložení,nutný přebroušení kotoučů,bordel v bubnech

Převodovka - je hódně náchylná (zatím největší problémy) - předchozí majitel tentokráte bez viny

Spojka - lamela (no,tak to bývá,když už to nejde dotáhnout :-(


Hodnocení a zkušenosti s autem

Motorově nic moc.Chce to dobře zajet,pák to táhne :)

Maximálka je ale slušná.Vlastní zkušenosti: 4x 170km/h, 2x 180km/h (myslel jsem ale,že se to auto rozpadne nebo že vzlítnu někam na Mars) a to byla jenom snížená hlava o 0,2.

V zatáčkách se rapid nechová jako stará škodovka,ale spíš jako sportovní kupé. Novější favorit je proti němu v tomhle směru úplný shit a felicie taky ... s menším volantem je rapid navíc skvěle ovladatelný!

Člověk až žasne nad tím,jak mohl naprosto s přehledem ve 110km/h projet ostrou zatáčku shruba ve 45 stupních (né na 165kách).Ovšem může pak předpokládat,že se mu u kol něco porouchalo :(

Spotřeba paliva je u tohoto vozu naprosto neuvěřitelná.I s brutálním laděným výfukem mi to nesežere víc jak 6-7litrů. A to fakt nekecám!!!

A vzhledově je tohle auto prostě báječné.Kulaté tvary předku přechází do hran zadní části.

Někdo v tom vidí jenom jinou,možná o trochu lepší škodu 120M sedan.Ale já v tom vidím něco jiného - je to brutální sporťák, s kterým si člověk opravdu vyhraje dosyta. Nabaží se ho! Sžije se s ním!

A abych nezapomněl interiér je taky prima - útulnej, hlavně sedačky.

Pravý sporťák by tě neměl nikdy na pohled omrzet!

U Škody Rapid Coupé to "pro mě" platí dvojnásob.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Škoda

Vložit komentář

Cabriolety

2000 vozu v provedeni Cabrio je dobry ulet... zde jsou znama oficialni cisla:
343 ks - Anglie - LDD - 2 druhy z toho jeden i typ Garde...
29 ks - Nemecko - firma Meise (garde + 2ks Rapid)
12 ks - Cechy - MTX
6 ks - Nemecko - Gunsch/MTX CZ
9 ks - Dansko
10 ks - Rakousko (garde) - firma Graf und Stift
6 ks - Kanada
4 ks - Nemecko - firma IAA

a po par kouscich v Belgii a Holandsku... tak mi prosim nejak ukazte a dokazte tech 2000ks

13.05.2011 | 13:06:26 | Matsoft Reagovat

to alena

máte pravdu Aleno, než aby nějakýmu sběrateli nebo nadšenci udělal radost, tak ho raděj utopte v močce, nebo zapalte. Úplně nejlíp uděláte, když ho předtím malinko vokopete krumpáčem... Jinak ekopoplatek při prodeji platí třeba kupující....

12.06.2009 | 19:42:50 | moony Reagovat

ŠKODA RAPID 130

zdědila jsem ho po svém starém otci, docela se stydím v něm jet, protože auto z r. 1987 nebudí moc důvěry, spíš legraci. Tento Rapid byl vyroben v Holandsku, má elektr. kola, téměř nekoroduje, ale je bílé barvy a ta je kapku zašlá. Otec mu věnoval hrozně času a peněz a auto je prý v super stavu, půjčil si ho zeť a jeho okolí bylo nadšené, chtěl ho ihned od něj koupit pumpař, někdo jiný za ním jel několik km, aby si ho mohl prohlédnout a jiný z nějakého veterán klubu si fotil lištu na dveřích, prostě to auto se pořád líbí. Já sice o něj nestojím, stojí na zahradě, ale než ho prodat za pár stovek platit tisíce za ekologickou daň, to ať raději shnije.

12.06.2009 | 18:27:50 | Alena Reagovat

radek

Tiež tu mám recenziu na RAPIDKU 130,mal som to auto14 rokov-teraz mám novú fabku,ale Rapid je výnimočné auto-ale to môže pochopiť len ten čo ho skutočne vlastnil.Jazda s ním to je zážitok,môže si tu písať kto čo chce v zákrutách jedinečne sedí na zadných sedadlách voziť deti=úplné bezpečie-neotvárajú dvere,nesťahujú okná(pri terajšej fabii-problém),v zime super jazda-nové autá stoja a Rapidka si to šinie bez najmenších problémov.V interieri pohodlie,kopec miesta-odviezol som v nej napr.práčku,šporák-cez veľké predné dvere-žiadny problém.Jasne,že auto malo aj poruchy,ale ak ma moja fábia vydrží25 rokov,ako Rapida budem spokojný-pritom nebola garážovaná-bola jazdená skoro každý deň a štartovala bez problémov aj pri-20st.C.Strašne mi to auto chýba a veľmi uvažujem ,že si ho ešte niekedy zadovážim,aj keď v dnešnej dobe už nájsť toto auto v super stave je zázrak.

31.05.2009 | 22:38:25 | blunt26 Reagovat

nigel

Mám recenzi těsně nad tebou a mylim si, že většina lidi co sem piše sou sami hňupy nebo Pražáci to vyde na stejno.Ale nikomu jeho názor neberu když chtěj shodit jakoukoli recenzi tak ať sepišou svoji a uvidime jaci sou machři a ten blbec kerej sem piše že bmw E28 je lepši tak ten by si měl nalyskat pár týdnů sem měl E32 2,0i šestiválec a nuda plavajici jako prase teď mám k rapidku ještě E36 a nic moc rapid je furt v zatáčkách lepši TAK SI ZTOHO NIC NEDĚLEJ A SER NA NĚ JE SPOUSTA LIDI CO SI MYSLI NĚCO JINYHO NEŽ INDIVIDA TYPU TO JE ŠROT NEBO POJÍZDNÁ RAKEV jinak na rapidu mám najetejch 40 000 za 2 roky to de ne tak to auto moc dobře znám

31.03.2009 | 15:48:09 | nigel Reagovat

neni Rapid ako Rapid

dobry den pani. vidim ako sem pisu vsetci znalci skodoviek. hlavne taky, co maju toto auto za vergel a zhnity šerbel.
chlapci prepacte nam, co tieto auta mame. viete, oni sa totiz uz pokazene predavali v obchode a dokonca uz boli hnile. prezrate od hrdze na srot.
nikoho nezaujma vas nazor na vasu dymovnicu a hnilu sračku. nezhadzujte tieto auta preto, ze ste do neho nedali ani korunu a len ho drali, resp. ze ste ho v stave šrotovom kupili. je to velmi ale velmi neobjektivne.
a este na zaver. neni 120 ako 120 a neni 120 ako Rapid.
len pre vytvorenie si predstavy. 120 vs. Rapid 136.
rozdiel v brzdovom systeme, interier, poloosi, zadna naprava, prevodovka, riadenie. a skodovky do 84 roku vyroby su zasa nieco ine ako tie neskor vyrobene. /chladice, bez. pasy, stabilizator, posilovace, riadenie, elektrika .... atd../ nechce sa mi to tu vsetko pisat....
je to pekne kupatko. mam ho uz 12 rokov. a nadalej si ho ponecham. 890 kg, 90 PS a HP sporting mi robia velku radost.
zrovnavat jazdne vlastnosti s novymi autami tu nebudem. to sa neda jednoducho. rapid vsak urcite nepatri medzi nejake nestabilne kozicky. je pekne citatelny a da sa s nim jazdit na hranici jemneho smyku a s popiskovanim. naklon auta je minimalny. /samozrejme isiel k zemi, nosom hore by to moc neslo/ treba k tomu len dobre obutie, geometriu, dobre čapy, prevodovku čo radi a kvalitne repasovane brzdy.
prijemnu zabavu

30.10.2008 | 09:18:49 | punek Reagovat

Nic si nerob z tychto recenzii - podla mna je rapid skutocne pekne stare auticko , ku ktoremu niekomu doslova prirastie srdce... Mam Pegueot 307 sw , ale do jazda v kamosovej skode rapid je vzdy srandovny a uchvatny zazitok... Len tak dalej

14.02.2008 | 18:55:53 | BigT Reagovat

Jo když jsem měl 120 tak jsem po rapidu toužil ale to už je hodně let ale pořád je rapid a stará 110R pro mě nejhezčí Škoda z dob socialismu.Ale že to nandá v zatáčce Fábii to trochu přehání.

15.12.2007 | 12:21:20 | sparrow1 Reagovat

Směšný

V zatáčce nandáš Fabii jo? Ještě nezapomeň říct, kdo jí řídil a zda bylo za oknem plato vajíček... Jsou to auta, který maj charakter, ale na dnešní dobu jsou prostě starý a vyprávět tady, že je to brutální kupé atd., to je k smíchu.

15.12.2007 | 10:54:10 | Hynek Reagovat

Mam RAPIDA 136 zhruba 9 let za tu dobu jsem snim najezdil 210 tkm,za celou tu dobu me nikde nenechal,vzdy dojel po svych a nikdy nebyl potupne pritazen. Todle auto jsem si kupoval v19 jako moje 2 /predtim jsem mel skoda 105/ bylo vprumenem technickem stavu mensi koroze,unik oleje....Pro me bylo rozhodujici ze uz mel namontovano LPG Tak sem ho vzal. Ted nejake zaziky a zkusenosti. Taky sem zkousel kolik tento CSSR sportak dela. Byl jsem velice prekvapen ze tachac sel za 180/dlouha rovinka/. Druhy pokus mohl dopadnout katastrofalne,protoze asi ve 170 se na silnici objevil nakladak a ja zjistil ze Rapid je neovladatelny a skoro nebrzdi,nastesti sem to zvladl/od ty doby seru na max rychlost/ Jinak jizdni vlasnosti cca do 130 jsou dobre /v zatackach to natru i Fabii/ S Rapidem jezdim i dlouhe trasy 3xChorvatsko,Slovinsko,Italie...a nebil problem drzet rychlost na 130 i v kopcich a to za spotrebu 6.3 l Take ve spolehlivosti Rapid prekvapil,vyzadoval jen pravidelnou udrzbu a vymenu oleje /davam mu polosyntetiku/.Z vetsich oprav 2x svisle cepy,2xdesticky,1xkotouce,2x zadni oblozeni+valecky,1xzadni bubny,1xbrzdovy+spojkovy valec,vymena brzdoveho potrubi/koroze/,zadni loziska L+P kola,pretesneni prevodovky,1x vymena sady rozvodu,1x vymena tesneni pod hlavou+gufera ventilu,ve300tis km uplna go motoru.Na karoserii se museli vymenit pr. blatniky,prahy,lemy....+lak.Mozna sem na neco zapomnel,ale to je jedno.Nutno dodat ze vsechny opravy sem zvadl sam,nebo za pomoci kamaradu,takze nebily drahe.Rapida mam az na drobne upravy v seriovem stavu/lita kola,snizeni podvozku,tmava okna a lepsi muzika/ Nechapu silene predelavky typu AK-47...ale tuning nezavrhuju/min je nekdy vic/.Co dodat? Preju vsem majitelum Kvasinskych kupe /i z BAZU/ mnoho spokojenych kilomemetru a peknych zazitku s temito vozy. P.S. Z poznamek na tyto auta si nic nedelam,protoze kdo to nema v srdci nikdy nepochopi,pocit z rizeni techto vozu.

14.12.2007 | 19:36:36 | RISA Reagovat

super auto

toto vozidlo je super sám vlastním už dvě tyto vozidla a můžu říct že svezení v tomto voze je nádherné předek mám o 10 cm snížený a motor tam mám z favorita a můj rychlostní rekord stímto autem je 190 km/h. Můžu říct že rapid zvládne na pneumatikách 185/70/13 projet zatáčku mnohem rychlejš jak IV golf mého otce. Kamarád vlastní Mitsubishi Colt 1.6 se kterym jsem si dával závody a i přesto že je to novější a silnější auto tak jsem ho stíhal. Nyni je rapid odstaven protože jsem ho opřel o sloup tak se chistám opravit toho druhého kterého jsem si sehnal s tím že tam skusim zástavbu motoru škody fabie 1.4 a přehození pružin (uřízlé za sportovní) většinu věcí si dělám sám protože mi je 18 a nemám nato abych si jako synáčkové zazobaných tatínků nechával všechno dělat v servisu a pak machroval co všechno jsem si na tom autě udělal a když se ho někdo zeptá jak to udělal tak mlčí protože otom vý kulovy.
přeji hodně najetých kilometrů a škodovkám zdar

25.11.2007 | 21:35:45 | BOŘEK Reagovat

Nic proti

jestli chtěl autor pobavit tak se mu to povedlo..jestli ne..tak ho lituju...nemám nic proti Rapidům...ale proti střelcům co neznaj hranice

08.09.2007 | 23:08:27 | KubikCv Reagovat

Skoda rapid...

Caute...
Minule som mal jednu velku prilezitost zajazdit si na skode rapid.Je to sidce len 1,3i ale bolo to jedno z aut,kde som mal ozajstny pozitok z jazdy.Proste to auto dokaze vsetku svoju silu preniest na cestu co S120 a urcite favit nedokazali.Da sa naozaj povedat ze vzhladom na jeho vek je to sportiak s velkym S
PS:Nebolo to moje prve auto,skusal som uz vela a aj kupeciek,ale v Rapidke pocujes ako ides.Co sa poveat napr. o megane,alebo accente neda...

08.09.2007 | 18:48:51 | Darron666 Reagovat

Dovětek

Jdu trošku s křížkem po funuse, ale i zpětně.O co vám jde?Rapdi je náhodou stejně jako Garde i 110R velice líbivé kuptáko, které se orpavdu líbilo po celém světě.Cabrio se sice vyrábělo,ale v 10kách ks a ne 2000ks..Sám mám(někteří jste již měli šanci číst jak říkaj a z části mají pravdu moje shitbull recenze)Š 130 GL/1986-na svou dobu luxus,dnes už nic a Š 135 GLi/1990, která má na svou dobu relativně moderní motor srovantelný s Felicií LX neboť je skoro shodný jak v parametrech tak v technice.Třícestný řízený katalyzátor S2,lamda sonda,jednobodové vstřikování Renix,řídící jednotka Bendix,automatický sytič a cepování benzínu vyrobeno cca 400ks a 1000ks Rapidu 135 RiC.A stejně mi to všichni haní ať to sešrotuju,ale nevím jestli ze závisti nebo nevědomosti.MMCH viděli jste někdy béžový interiér a zpracování a design interiéru Rapidu nebo Š 136 GL a Favoritu 136L? Nebe a dudy to msuí uznat každý.

28.08.2007 | 06:01:24 | Standa Reagovat

all

všeci tady machříte ale tato stránka je otom aby si řidiči zdělovaly svoje skušenosti z autama a né aby ste tady machřily jaké maté káry ale hovno vnich jezdit umíte tento týpek má třeba rád rapida tak at má jeho věc a má ho rád.tak vy prvně napište recenzi at se vám taky ZASMĚJEM

14.01.2007 | 01:14:51 | sofly Reagovat

Jsem s tebou

nic si nedělej z těch kritickejch připomínek majitelů dražších vozů kteří jedou s každou prkotinou do servisu,prostě sis to auto oblíbil a je to.Taky mám doma v garaži Škodovku a i když už s ní moc nejezdím (cca 1000km/ročně)nedám na ní dopustit-už kvuli vzpomínkám co jsem v ní prožil mám sice ještě 2.0 a jede jako děs 150 kobyl je znát ale není na to občas usednout do mé ŠKODY a jet se s ní projet.......

27.12.2006 | 15:55:03 | albunda Reagovat

Vase nazory jsou ubohe

Skoda Rapid byla ve sve dobe skvele auto, a to i pres vsechny handicapy ve vyrobe, ktere prinasel tehdejsi rezim. V Anglii to byla velmi oblibena auta, dnes existuje mnozstvi fandovsky stranek a klubu. Porovnavat NEUPRAVENEHO Rapida s dnesnimi auty je velmi neobjektivni. Pokud si nekdo chce koupit auto jen tak pro radost z jizdy, a nechce na nej dal "sahat", tak bych rapida asi nedoporucil, ale pokud nekonci Vase nadseni do aut u sezeni a krouceni volantem, pokud jste schopni si auto podle potreby opravit ci upravit a bavi Vas to, pak je Rapid skvela volba. Nesmyslna kritika tipu "Je to skodovka, tzn. kram..." je vyjadrenim Vasi tuposti, omezenosti a zcasti urcite i zazobanosti.

12.11.2006 | 22:01:49 | honzee Reagovat

Skoda

Je to smutny jak nekteri lidi si mysli ze maj drsny drahy auta a citi se drsne.Ja sam nedam na skodovky dopustit sice nejsou nikterak spolehlivy a zrychleni je maly ale jinak jsou to nejlepsi auta historie jaky kdy znacka skoda vyrabela.A pokud to nevite tak rapid byl jedno z velice zdaril coupe ktery se prodavali po celym svete i v USA a Kanade a pres 2000 vozu v provedeni cabrio se prodalo po zapadni evrope a to uz o necem svedci-jestli tady pises o nejakym subaru stejne starym tak kdyby jsi si poridil Rapid Cabriolet tak dostanes stejny komfort(tyto vozy byly upravovany v podniku Metalex a byly komplet v elektrice,kůži,litá kola,sportovní podvozek,tlumiče....).

08.11.2006 | 18:28:56 | KoSa Reagovat

ach jo..

Tato recenze je velice, zdůrazňuji VELICE smutný příběh...

01.09.2006 | 14:18:08 | Rosticzek Reagovat

Taky jsem měl kdysi dávno garde a pak rapida a taky jsem si myslel , že jsou to skvělá auta i když jsem pod nima pořád ležel.Po odstěhování se na venkov, jsem si pořídil Subaru Leone 1,8 Turbo 4x4, které bylo stejný rok výroby jako ten Rapid a nechápal jsem.To bylo, jako když člověk bydlí celý život v zemljance a pak se najednou přestěhuje do vily.To subaru mám do dneška, je mu 19 let a pořád ještě jezdí i když už je zrezlé na šrot.Z vlastní zkušennosti Vám všem gardistům a rapidákům rozumím ale taky z vastní zkušennosti Vám musím říct,že se strašně pletete.Ta vaše auta se dají srovnat tak akorát mezi sebou .S ostatnímy značkami se srovnávat prostě nemůžete.

27.08.2006 | 15:29:57 | max Reagovat

Zvlastni

Podle komentaru se tu schazi dost troubu.... Ja to auto mam taky, uz asi 7 let a je to prima. Neni to rozhodne z duvodu, ze bych nemel na jiny, novou oktavku si muzu koupit ze zustatku na beznym uctu, navic kdyz potrebuju mam sluzebni, takze vlastne neni duvod. Vzdy se s nim rad svezu, ikdyz do neho presedam z fungl novych aut. Ale chapu, ze tohle je mimo moznost pochopeni nekterych lidi. K rychlostem - na tachometru se ke 170-180 ti da dostat, ale to tacho bez kalibrace dosti nadpisuje, po serizeni tachometru je maximalka po rovine +- kolem tech technicakovych 153. Ja tedy nemam problem s cca 170-175, ale je tam od zakladu prestavenej motor s objemem 1.5 a cca 62kW. Navic to auto na tyhle rychlosti vubec neni, ale kolem tech 130 je to pohoda, zvlast, je-li jeste trosicka vykonove rezervy.

27.07.2006 | 23:02:15 | COL Reagovat

Docela tě lituji a zároven chápu. Celý život jezdíš vozy které již v době svého vzniku byli zastaralé. Zajdi jsi někam do autobazaru a předstírej zájem o koupi jakéhokoliv vozu střední třídy druhé poloviny 90. let. Svez se a nestačíš se divit co jsi napsal za blábol.

17.07.2006 | 16:52:39 | Jirka Reagovat

ty vole jak mužeš mít takovy schit rozjed se na proti zdi ale jak pišeš aspon tek 180 at je o jednoho kokota mín

16.07.2006 | 15:35:28 | buk Reagovat

bullshit

čoveče to si děláš snad prdel ne? to jseš trošku terorista ne? 180 s takovou plechovkou? jako jestli se chceš zabít tak prosím, takových tuningářů bude furt dost, ale pokud tímhle stylem chceš jezdit po cestách kde můžeš zmrzačit normální lidi (protože v porovnání s tebou je už normální všechno) tak to radši vypal někam do solných pouští a zrezni tam s tím verglem a útulným interiérem. až vyzkoušíš něco jinýho po žigulu a staré škodovce, tak se vrať, a napiš další komentář.
Možná ti pak zařídím job testovacího pilota nebo figuríny v crashtestech, zatím hodně štěstí a dotažených šroubků v tom tvém coupé....

08.06.2006 | 14:27:14 | diego Reagovat

Mám čerstvě R136 a jsem aŽ na korozi velice spokojen, až překvapen. Je to auto které je navíc hezké. A s tou rychlostí nevím, ale jede to docela rychle. Samozřejmě nesnese srovnání co se akcelerace a rychlosti týče s mojím druhým vozem ale čtyřválec je prostě čtyřválec. Bez problémů jsem jel 150 jako cestovní rychlost po dálnici a bylo to sice trochu jako když hrajou důchodci hokej, ale jelo to fajn.
p.s. moje druhé auto je V8 tatra 613i s výkonem přes 200-210 koníků, to podle toho jestli turbína chlazení jede nebo ne.

25.05.2006 | 04:53:36 | Eda Reagovat

Srdeční záležitost

Já měl Garde a byť jsem pod ním víc ležel než jezdil, nedám na něj dopustit. Třeba jen z toho důvodu, že to bylo poslední kupéčko. 120 LS motor byl schopen jet po dálnici stálou rychlostí 150 km a to v plném obsazení a plným kufrem, spotřeba na dálnici při 130 km neuvěřitelných 7 litrů! Škoda, že mělo shnilou podlahu a odeůš elektrika.

21.01.2006 | 01:35:43 |  Reagovat

Brutalni sportak? Brutalni SHIT! Jako auto na blbnuti a nauceni se techniky pretacivych smyku v zime na letisti OK.
Nechapu ale lidi co do podle me nejosklivejsiho ceskeho auta vrazeji mnohdy svoje vsechny prachy aby si ho vylepsili k obrazu svemu. Kdyby ty prachy radsi vrazili do E30, E28 apod.
Shit se stejne vylepsit neda a kdyz u toho auta vsechno vymenej ze zustane akorat kastle, tak to uz prece neni zadnej rapid.
Kamos ma slusne upravenyho rapida do kteryho vrazil asi 100 tisic a ten samozrejme ujde, ale je to Rapid???

24.10.2005 | 16:11:33 | Reihensechscylinder Reagovat

Jo 180...co tam mas za motor?

16.05.2005 | 13:15:35 |  Reagovat